iPad 2

Gestart door Gaeje, maart 3, 2011, 10:45:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erik

VLC gebruik ik anders nog, maar de ipad 1 is gewoon njet snel genoeg ervoor, veel filmjes van mij haperen en stotteren.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nosoforos

Maar die VLC app is ook altijd op versie 1 blijven hangen omdat hij niet is doorontwikkeld. Ik zet geen HD dingen op de iPad, daar zal hij best moeite mee hebben. Maar ja, waarom zou ik HD op zo'n schermpje willen kijken? Ik gebruik toch meestal de streaming opties van bijvoorbeeld Plex, dan wordt het gewoon on the fly omgevormd. As ik op vakantie iets mee wil, is dat altijd SD.

Kingpin

Citaat van: Nosoforos op augustus 17, 2011, 17:06:23
Maar die VLC app is ook altijd op versie 1 blijven hangen omdat hij niet is doorontwikkeld. Ik zet geen HD dingen op de iPad, daar zal hij best moeite mee hebben. Maar ja, waarom zou ik HD op zo'n schermpje willen kijken? Ik gebruik toch meestal de streaming opties van bijvoorbeeld Plex, dan wordt het gewoon on the fly omgevormd. As ik op vakantie iets mee wil, is dat altijd SD.
Kan ik ook via de iPad2 de movies bekijken die op m'n NAS staan (Dus ook Video_TS etc)?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Erik

Dit waren geconverteerde filmpjes geschikt voor iPad, maar de ene clip is compelexer gecodeerd en daarmee langzamer dan de ander.

Citaat van: Nosoforos op augustus 17, 2011, 17:06:23
Maar die VLC app is ook altijd op versie 1 blijven hangen omdat hij niet is doorontwikkeld. Ik zet geen HD dingen op de iPad, daar zal hij best moeite mee hebben. Maar ja, waarom zou ik HD op zo'n schermpje willen kijken? Ik gebruik toch meestal de streaming opties van bijvoorbeeld Plex, dan wordt het gewoon on the fly omgevormd. As ik op vakantie iets mee wil, is dat altijd SD.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

maxtrash

Citaat van: Kingpin op augustus 17, 2011, 17:09:23
Kan ik ook via de iPad2 de movies bekijken die op m'n NAS staan (Dus ook Video_TS etc)?
een mogelijkheid is in ieder geval jailbreaken en xbmc installeren. Of dit de makkelijkste en/of beste manier is weet ik niet.
zie ook deze thread (bijv. bericht 37): http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=95782&page=4

modde239

Ik heb een poster op Spotnet gevonden die geweldige HD ripps maakt voor de ipad echt erg goede kwaliteit die de ipad 1 makkelijk af kan spelen. In Spotnet moet je in het veld 'zoeken' de naam CdrZr intoetsen en dan 'Afzender' aanklikken dan zie je al zijn posts.....de films gewoon via itunes syncen en via de ipad videospeler afspelen dan krijg je alle info van de film te zien tevens ook de hoes....... veel kijkplezier.... :D

jowi

HD op een iPad... Dacht het niet. Je moet je toch echt wat meer verdiepen in wat HD is. Misschien dat ie nette rips maakt, HD is het natuurlijk niet. Even afgezien dat je film kijken op een ipad niet echt serieus kunt nemen... Kom op. Ok, scherm is groter dan een phone, maar het blijft een postzegel. Leuk voor youtube en uitzending gemist, maar voor de rest... Nee.

modde239

#282
Citaat van: jowi op augustus 17, 2011, 18:37:58
HD op een iPad... Dacht het niet. Je moet je toch echt wat meer verdiepen in wat HD is. Misschien dat ie nette rips maakt, HD is het natuurlijk niet. Even afgezien dat je film kijken op een ipad niet echt serieus kunt nemen... Kom op. Ok, scherm is groter dan een phone, maar het blijft een postzegel. Leuk voor youtube en uitzending gemist, maar voor de rest... Nee.

Niet alleen voor je ipad of op je iphone scherm je kan ook op reis via een av-kabel de films van je ipad/iphone op een tv bekijken. Zo gebruik je de ipad/iphone als draagbare mediaplayer...en nee het is geen full HD heb ik ook niet gezegd....HD is trouwens een ruim begrip....maar het is zeker geen SD kwaliteit....

Zijn rips zijn 1280 x 720 en dat valt onder het begrip HD....lees het hier nog eens na:
http://nl.wikipedia.org/wiki/High-definition_television


jowi

Jij had het over HD op een iPad. Een ipad heeft GEEN HD resolutie. Misschien je eigen link even doorlezen?

danielo

Citaat van: jowi op augustus 17, 2011, 22:05:41
Jij had het over HD op een iPad. Een ipad heeft GEEN HD resolutie. Misschien je eigen link even doorlezen?

Even om compleet te zijn, het scherm van de ipad2 is vooral de beperking. Met de hdmi kabel is het wel mogelijk om 1280x720 of 1920x1080 te doen. Moet er bijzeggen dat ik nog geen players heb gezien dat daadwerkelijk ook 1080p doen over hdmi maar games wel en de A5 kan het echt wel aan. Moet zeggen ik doe veel video op de ipad of via de hdmi of via airplay en je geen verwachtingen hebben die tever gaan. Neem de iplayer van de bbc prima, ik gebruik het en beam het via een scaler naar mijn 125" scherm perfect ? Nee maar laten we eerlijk zijn heel goed te bekijken en toch een klein wonder dat het allemaal kan :).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

modde239

Citaat van: jowi op augustus 17, 2011, 22:05:41
Jij had het over HD op een iPad. Een ipad heeft GEEN HD resolutie. Misschien je eigen link even doorlezen?

Zo wat zijn wij negatief zeg.....ik heb ook nergens gezegd dat de ipad HD is :nowink:.....en alleen geschreven over HD rips........even goed lezen graag.....

RonG

Ik vind geconverteerde films (HD rips) op de ipad er in ieder geval erg goed uitzien :). Maar de enige keer dat ik films gekeken had op de ipad was in het vliegtuig.

Nosoforos

Voor een hoop dingen vind ik het scherm van de iPad juist geschikter dan de TV. Voor tv-series etc zet ik vaak liever mijn iPad aan dan de Tv (hangt wel van het type serie af natuurlijk). Ik hoop dat er gauw eindelijk eens goede opties zijn om live-tv via internet te kijken en op de iPad, dan kunnen die stomme decoders allemaal weg en doe ik alles via de iPad.

jowi

Het zal wel aan mij liggen maar van bovenstaande post begrijp ik werkelijk helemaal niks :wacko:

Anyway, ik zit een beetje te zoeken naar iets om apps te ontwikkelen, maar naast de Apple iOS SDK + mac computer zijn er geen echte omgevingen die native apps maken voor non jailbroken ipads... Of je komt in omgevingen terecht waar je HTML5 apps maakt, dus gewoon websites, die feitelijk de ipad UI nabootsen... :crazy:

Iemand nog een mooie tip? Het liefst een Windows omgeving, aangezien ik geen Mac bezit...

Ralph71

Citaat van: Kingpin op augustus 17, 2011, 17:09:23
Kan ik ook via de iPad2 de movies bekijken die op m'n NAS staan (Dus ook Video_TS etc)?

Ik weet niet exact welke bestanden allemaal afgespeeld kunnen worden, maar yxplayer2 werkt hier voorlopig prima.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Nosoforos

Citaat van: jowi op augustus 18, 2011, 22:24:14
Het zal wel aan mij liggen maar van bovenstaande post begrijp ik werkelijk helemaal niks :wacko:

Wat bedoel je? Wat ik zei over hoe ik graag tv kijk?

Over het ontwikkelen van apps, dat kan in principe toch echt alleen met de SDK? Geen idee wat er verder in de officieuze 'scene' mogelijk is. Inderdaad kun je ook web-apps ontwikkelen, sterker nog, toen de apps-store er in het begin nog niet was werd dat als mogelijkheid door Apple zelf aangedragen.

jowi

- beeld is te klein
- kijkhoek is slecht
- dus hij moet rechtop staan in een steun, of je moet hem in je hand houden, en daar is ie te zwaar voor
- 1 kleine neuzelig speakertje, als het stereo was geweest met de speakers aan de voorkant...

voor wat internet content is het prima, zo kijk ik RTLZ live er op, maar serieus een aflevering of film kijken, nee, dat kun je niet menen. tenzij je zelf een tv heb die nog kleiner is ;)

Nosoforos

Daarom zeg ik ook dat het afhangt van de serie hè. Tuurlijk ga ik niet een fraai geschoten serie met stevig geluid op de iPad zitten kijken. Maar voor het 'eventjes iets kijken' vind ik het beter dan de tv, omdat ik het bijvoorbeeld ook aan de keukentafel of in bed kan kijken. Ik heb niet voor niets een plasma (en beamer), maar ik moet wel zeggen dat sommige dingen, die ik eerst op tv keek, ik nu op de iPad kijk. In ieder geval het journaal, dat gaat nu eenmaal beter samen met ontbijt en een kop koffie  ;)

MovieMax

Het was een heel gedoe om de Ipad2 te krijgen. Alle Apple stores hadden een wachttijd van 3 weken. Toen dacht ik dat ik het ding net zo goed online bij de Apple store kon bestellen. Dan wordt de Ipad ook nog thuis bezorgd. In feite is de Ipad een maxi Ipod. De Ipad2 is het meest geschikt voor casual computing. Journaal kijken in bed, nu.nl browsen en even op buienradar kijken. Snel een avi kijken met airplay, een ebook lezen, mijn squeezebox touch bedienen met squeezepad, dat zijn de echte killerappz.

De eigenzinnigheid van Jobs is ook een vloek: Geen directe flac support, incompatibiliteit van Safari. Het lukt mij niet om wat te kopen op Ebay of te betalen met paypal op de Ipad. Sommige pdf's geeft de Ipad niet goed weer. Je zit vast aan bloatsoft iTunes. En bovenal : Apple is duur.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

J.A.F._Doorhof

Ebay of paypal moet lukken, doen wij hier ook regelmatig.
Heb je wel de apps geprobeerd ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DVDGuy

Filmpje kijken tijdens een vliegreis is prima te doen en beter dan op het schermpje in de stoel van diegene die voor je zit  :thumbs-up: maar in alle andere gevallen is het natuurlijk behelpen  ;)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

RonG

Citaat van: DVDGuy op augustus 19, 2011, 13:25:56
Filmpje kijken tijdens een vliegreis is prima te doen en beter dan op het schermpje in de stoel van diegene die voor je zit  :thumbs-up: maar in alle andere gevallen is het natuurlijk behelpen  ;)

Exact, ik zie mijzelf niet thuis ermee series, tv oid kijken terwijl er een mooie plasma staat, en beamer hangt  :).

Ben trouwens benieuwd naar Ios5, iemand al wat info over wanneer misschien?

Nosoforos

Citaat van: MovieMax op augustus 19, 2011, 13:04:33
En bovenal : Apple is duur.
Ehm, de iPad is toch nog steeds qua prijs/prestatie niet geëvenaard?

MovieMax

Voor de apple pc's betaal je twee keer zoveel als een windows pc met dezelfde intel cpu. Een Iphone kost 200 euro meer als mijn Samsung galaxy S2. De nieuwe ipod is 70€ duurder als de vorige generatie.

De ebay app zegt dat online kopen niet wordt ondersteund in mijn regio. Paypal switched continu naar de mobile  ersie van hun site. Mobile paypal wordt weer bijna blank weergegeven en ik kan niet naar de full versie met safari. De Ipad2 gefrustreerd in de hoek gesmeten en verder gegaan op een windows pc. Ondanks alle fanboys en -girls ben ik niet echt onder de indruk van Apple. Voor een HTPC met Apple moet je geen bluray willen afspelen.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

Kjelt

Ik snap ook niet dat Apple niet de productie terug brengt naar de USA, tuurlijk wordt er iets minder winst op het product gemaakt maar je steunt wel je thuishaven je eigen land. Nu gaat foxconn 1 miljoen robots inzetten over 3 jaar, en tja dat kunnen ze in amerika of europa ook wel hoor. Robot technicus is een mooie baan, veel kennis, toekomst en nu gaat het allemaal naar China  :(