FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rha007

Citaat van: FeaR1986 op mei 27, 2013, 09:21:11
Ben aan het twijfelen om de losse UPC Mediabox te vervangen voor een CI+ module. Geen Mediabox scheelt weer een kastje en als voordeel dat ik de remote van de Panasonic kan gebruiken. Nadeel is wel dat ik geen Interactieve TV meer kan gebruiken. En dat laatste weet ik niet of ik dat ga missen, heb nog te kort UPC om daarover te oordelen.

Tsja, lastig te bepalen. ik heb nu een klein jaar interactieve televisie (ziggo) met hd-recorder en kan niet meer zonder. Niet zozeer om films te bestellen, maar meer om te pauzeren tijdens opnamen en tv herhalingen voor het geval ik iets ben vergeten op te nemen.
Kan je niet in de kast de mediabox delen met een ander apparaat?

PS. Hoe staat het eigenlijk met de kast? Is je oom er al aan begonnen?
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

FeaR1986

Citaat van: Rha007 op mei 27, 2013, 11:48:56
Tsja, lastig te bepalen. ik heb nu een klein jaar interactieve televisie (ziggo) met hd-recorder en kan niet meer zonder. Niet zozeer om films te bestellen, maar meer om te pauzeren tijdens opnamen en tv herhalingen voor het geval ik iets ben vergeten op te nemen.
Kan je niet in de kast de mediabox delen met een ander apparaat?

PS. Hoe staat het eigenlijk met de kast? Is je oom er al aan begonnen?

TV opnemen doe ik echt nooit, heb jaren een recorder gehad maar dat ding is van pure eenzaamheid en verwaarlozing gestorven  :P Opnemen zou eventueel nog via een externe HDD dan wel interne SD-kaart via de TV kunnen. TV pauzeren is ook niet iets wat ik me snel zie gebruiken. De reden dat ik naar CI+ wil is omdat ik dan gewoon de remote gebruik van de Panasonic en weer een kastje minder heb. Maar ik ga rustig testen: UPC stuurt een CI+ module en een retourdoos. Kan ik de mediabox vergelijken met de CI+ en welke niet bevalt mag terug. Nette oplossing zo  :smile:

Mijn oom heeft de vier poten van het meubel af en dat schijnt het meest werk te zijn. Dus hoop ergens dit weekend het meubel wel af te zien. Of het dan ook al is afgelakt en gebruiksklaar durf ik niet te zeggen. Dit weekend anders toch maar eens beginnen met het losjes trekken van de Van den Hul - The Magnum.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

Heb een tijdje C+ en een interactieve decoder gehad, bleek alleen maar de C+ te gebruiken.
Opnemen en op pause deed ik zelden (kan ook via HD in de TV). Andere programma's kijk ikvia de Dune.
Denk dat jij ook de C+ zal kiezen.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

AndreC

Hier ook al jaren C+, tv's kunnen opnemen, en heb het op de 4 jaar 1x gedaan.
Je kunt ook alles al op andere manieren terugkijken.
En anders is het wel weer elders te downloaden.
Hoe minder kastjes hoe beter zeg ik maar altijd.
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380

LuPo

Ik heb beide tegelijk gehad en nam dan films/series/etc op met de Humax 5100c en dan kon ik tegelijk iets anders kijken met de CI+ module. Handig!

Raymond187

Crap...de 459 pro is niet uitbreidbaar met extra RAM :'(

De 469 die jij hebt kan tot max 3GB dus naar 4GB hoef je niet te proberen volgens QNAP zelf ..so you know ;)

Ik had QNAP een bericht gestuurd via facialbook

FeaR1986

Citaat van: Raymond187 op mei 28, 2013, 10:35:26
Crap...de 459 pro is niet uitbreidbaar met extra RAM :'(

De 469 die jij hebt kan tot max 3GB dus naar 4GB hoef je niet te proberen volgens QNAP zelf ..so you know ;)

Ik had QNAP een bericht gestuurd via facialbook

Welke TS-459 heb je? Want sommige hebben zeker wel een extra slot. Je kan het altijd even checken door de kap er af te halen, zijn maar drie schroefjes.
Tot max 3 GB omdat je maximaal 2 GB bij kan plaatsen? De standaard reep vervangen wordt namelijk niet support. Zijn op Youtube wat filmpjes te vinden waar ze 4GB werkend hebben namelijk. Maar 3GB is echt meer dan genoeg zoals ik het nu zie. Bedankt voor de heads up in ieder geval.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Raymond187

TS-459 pro heb ik. Ik ga eens ff onder de kap kijken dan. Ik had QNAP ook gevraagd of de QNAP een andere module herkend bv als ik de huidige verwijder. 1GB is het net niet he ;)


FeaR1986

Citaat van: Raymond187 op mei 28, 2013, 15:58:30
TS-459 pro heb ik. Ik ga eens ff onder de kap kijken dan. Ik had QNAP ook gevraagd of de QNAP een andere module herkend bv als ik de huidige verwijder. 1GB is het net niet he ;)

Het staat bij de TS-459 Pro inderdaad niet vermeld zoals dat bij andere modellen wel is. Je kan altijd kijken natuurlijk, garantie gaat niet verloren als je alleen de behuizing verwijderd.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Ik denk dat ik de CI+ module maar houd. Het idee van geen kastje bevalt me wel en het zappen is niet extreem veel trager. Wel iets, maar dat komt mede doordat Panasonic een soort wegslaande foto van de zender maakt als je overzapt.

Moet alleen nog even kijken hoe ik in kan stellen dat ik alleen de zenders langs wil zappen die ik heb. Dus dingen als HBO en Film 1 overslaan.

Heb nu alleen een Audioquest HDMI Chocolate over van 3.0 meter omdat ik geen Mediabox meer aan hoef te sluiten...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

JCL

Citaat van: FeaR1986 op mei 29, 2013, 15:29:47
Ik denk dat ik de CI+ module maar houd. Het idee van geen kastje bevalt me wel en het zappen is niet extreem veel trager. Wel iets, maar dat komt mede doordat Panasonic een soort wegslaande foto van de zender maakt als je overzapt.

Moet alleen nog even kijken hoe ik in kan stellen dat ik alleen de zenders langs wil zappen die ik heb. Dus dingen als HBO en Film 1 overslaan.

Heb nu alleen een Audioquest HDMI Chocolate over van 3.0 meter omdat ik geen Mediabox meer aan hoef te sluiten...

Je neemt nooit iets op? Of zit er een HDD ingebouwd in de TV?

LuPo

Citaat van: JCL op mei 29, 2013, 15:31:33
Je neemt nooit iets op? Of zit er een HDD ingebouwd in de TV?

Je kunt een externe hdd aan de tv hangen om dingen op te nemen als je dat wilt. :)

FeaR1986

Citaat van: JCL op mei 29, 2013, 15:31:33
Je neemt nooit iets op? Of zit er een HDD ingebouwd in de TV?

Zoals Lupo aangaf kan opnemen met een HDD aangesloten op de TV, maar in mijn geval is het het eerste: ik neem nooit wat op.
Heb alleen twee "issues" met de CI+ van UPC. Bij het aanzetten van de TV komt de melding dat het signaal is gecodeerd, maar na een paar seconden is dat weer weg en begint de zender te spelen. De rest van de zenders doet het daarna meteen goed. Kan overigens best zijn dat bovenstaande hoort bij een CI+. Maar het tweede wat ik heb is dat SyFy HD en Shorts HD alleen geluid geven en geen beeld terwijl ik wel 100% ontvangst heb volgens de Panasonic-tool.

Met wat geluk komt mijn AV-meubel aanstaande zondag trouwens! Dit weekend maar een de apparatuur deze kant op laten komen zodat het meteen het meubel in kan.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Rha007

Goed nieuws over je meubel, dat is dan eigenlijk toch wel snel gegaan.

Citaat van: FeaR1986 op mei 29, 2013, 15:29:47
Ik denk dat ik de CI+ module maar houd. Het idee van geen kastje bevalt me wel en het zappen is niet extreem veel trager. Wel iets, maar dat komt mede doordat Panasonic een soort wegslaande foto van de zender maakt als je overzapt.

Dat van die wegslaande foto is nieuw voor mij. Is dit vt-serie eigen, of heeft dat met de ci module te maken?
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

FeaR1986

Citaat van: Rha007 op mei 30, 2013, 00:18:29
Dat van die wegslaande foto is nieuw voor mij. Is dit vt-serie eigen, of heeft dat met de ci module te maken?

Durf ik je niet te zeggen, zal morgen eens testen op analoge TV om te zien wat de TV dan doet. Het ziet er wel typisch uit: het beeld bevriest als het ware en vanaf rechtsonder wordt dan de pagina naar linksboven weggeslagen waarna de volgende zender in beeld komt.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Rha007

Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

AndreC

Citaat van: FeaR1986 op mei 29, 2013, 15:29:47
Ik denk dat ik de CI+ module maar houd. Het idee van geen kastje bevalt me wel en het zappen is niet extreem veel trager. Wel iets, maar dat komt mede doordat Panasonic een soort wegslaande foto van de zender maakt als je overzapt.

Dit kun je in het menu uitzetten.
Zapt hij iets sneller.
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380

AndreC

Citaat van: Rha007 op mei 30, 2013, 00:18:29
Goed nieuws over je meubel, dat is dan eigenlijk toch wel snel gegaan.


Dat van die wegslaande foto is nieuw voor mij. Is dit vt-serie eigen, of heeft dat met de ci module te maken?
Dit zit in de vt, de st heeft die mogelijkheid niet in te menu om aan of uit te zetten.

Persoonlijk vind ik het wel gaaf uitzien, dus neem de iets tragere zapping voor lief.
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380

FeaR1986

Citaat van: AndreC op mei 30, 2013, 00:59:25
Dit zit in de vt, de st heeft die mogelijkheid niet in te menu om aan of uit te zetten.

Thanks! Heb het gevonden en staat nu uit. Het zag er leuk uit, maar ik begon me er toch wat aan te ergeren. Kreeg het idee dat ik naar een PowerPoint zat te kijken :P

Begin het wel een beetje met UPC gehad te hebben trouwens... dinsdag komt er een monteur, want ik mis wat zenders via de CI+ module. Gekke is dat ik wel geluid heb en geen beeld. Maar de monteur is gratis, dus laat maar komen die man. Maar ook de rekening was apart: 1 euro per maand extra omdat ik acceptgiro heb. Kan je wijzigen op MijnUPC. Dus ik inloggen, heb ik al automatische incasso  :dontgetit:

Afspraak voor het TV meubel staat zondag  :pompom: Morgen en zaterdag vast de andere speakers, subwoofer en versterkers naar mijn huisje vervoeren. Dan nog het lastige werk van de Van den Hul op maat maken en wegwerken.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Kreeg net wat foto's door van het meubel, sneak preview...

Voorkant:


Schuin zijkant:


Detail:


Detail poot (bovenaanzicht):


Zoals - wellicht/hopelijk - te zien is het meubel gemaakt in de stijl van mijn eettafel en salontafel. Dus met dezelfde poten en afwerking qua eiken delen.
Meubel is totaal 186 centimeter  lang en 63 centimeter diep. Vak in het midden is 50 centimeter  breed en achter de deurtjes is het 53 centimeter breed. Hoogte is 25 centimeter op de onderste rij en 22,5 centimeter op de bovenste. Al met al genoeg plek en ruimte voor iets als een Emotiva XPA (en wellicht ooit een XPR  :devil: ). De zijwanden van het middelste vak stoppen 9 centimeter vanaf de achterkant zodat daar kabels door kunnen. Door de diepte is dat niet zichtbaar en straks helemaal niet als er apparatuur in staat. De eiken platen zijn allemaal als basis 4 centimeter dik, dat moet wel wat kunnen hebben lijkt me.

Zondag komt het meubel dus hierheen en bevestigen we de handgrepen aan de deurtjes, een smalle strook aluminium aan de bovenzijde, en boren we de gaten voor de doorvoer van 230 Volt.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Ron_HT

Marantz | B&W

Dennis75

Dat ziet er zeer strak uit!

Ik moet toch ook maar eens voor een zelf gemaakt meubel gaan kijken.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

AndreC

Citaat van: FeaR1986 op mei 30, 2013, 21:37:12
Thanks! Heb het gevonden en staat nu uit. Het zag er leuk uit, maar ik begon me er toch wat aan te ergeren. Kreeg het idee dat ik naar een PowerPoint zat te kijken :P

Begin het wel een beetje met UPC gehad te hebben trouwens... dinsdag komt er een monteur, want ik mis wat zenders via de CI+ module. Gekke is dat ik wel geluid heb en geen beeld.

Welke module heb je ?

Neem ziggo, al vanaf 2008 hier, nooit problemen mee gehad, ongeacht dat er mensen zijn die wel ontevreden zijn, ik gelukkig niks dan lof.
Woonkamer: Marantz SR7007 || Dali Zensor 1 en 7 || Dali SUB E-12F || Panasonic TX-P50VT50 || Eminent EM7380 || Synology DS212+
Slaapkamer: Samsung HT-D5200 || Panasonic TX-P42ST50 || Eminent EM7380

Rha007

Het meubel ziet er strak uit. Heeft de strook aluminium nog een functie, of is het het alleen voor de sier?
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Raymond187

Nou.... moet zeggen dat meubel ziet er erg mooi uit  :thumbs-up:

Hij is wel hoog. KOmt je center er bovenop te staan? Zo ja hoe hoog hangt je TV dan? Als je op de bank zit kijk je dan wat omhoog, want middenlijn van je TV is dan hoger dan oog hoogte als je op de bank zit. Tenzij je staand film kijkt  :clapping: