FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

FeaR1986

Citaat van: Denon Focal op mei  3, 2012, 01:39:17
:clapping:
Nee helaaas, ik zou niet weten wat er voor terug zou moeten komen wat beter is voor films.
Ik heb wel naar een Musical Fidelity Clic ziten kijken voor muziek maar zie nog niet echt de toegevoegde waarde.
Ik zit aan MF te denken omdat ik wellicht een versterker wil kopen achter de 4810, maar ik wil eerst zeker ween dat stereo daar beter van wordt.

Audio doe je nu gewoon via de Denon AVR-4810 zeker? Enige echte voordeel met een losse streamer is - mijn inziens - dat je je TV niet aan hoeft te zetten om gemakkelijk albums te kunnen selecteren. Al is dat een minder groot punt als je veelal al playlists hebt gemaakt of altijd gehele albums luistert. Al ziet die Musical Fidelity Clic er wel behoorlijk geil uit, had er ook nog nooit van gehoord. Maar zou je dan die Musical Fidelity Clic als stereovoorversterker gaan gebruiken en daarachter nog een stereo-eindversterker voor de 826W's? Want ik zie zo niet hoe je je AVR-4810 dan aan moet sluiten op de Musical Fidelity Clic. Er zijn geen ingangen voor/met HT Passthrough.

Wat voor versterker had je op het oog? Ikzelf merk wel iets verschil met de XPA-2 achter mijn AVR-2809 (iets meer laag), maar het is geen wereld van verschil om het zo maar te noemen. Kan natuurlijk liggen dat ik al aan de max zit van de 826W, of dat ik aan de max zit van de kwaliteiten van mijn AVR-2809 als processor.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

Streaming Audio  doe ik inderdaad via de 4810, klinkt imho beter dan via de Dune.
De Clic overweeg ik voor het gemak (gapless Flac moet ik nog onderzoeken) deels voor de gadgetfactor  maar het moet ook beter klinken dan de 4810 anders doe ik het niet.
Aansluiten op de 4810 kan gewoon analoog.

Ik twijfel wel of een extra eindversterker een verbetering in stereo gaat geven, ik heb echt meer dan voldoende power over in stereo ook al staat ie loeihard.
In full 9.1 Ht mode zou het wellicht net wat extra's geven.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

FeaR1986

Ik weet niet wat voor eindversterker je in gedachten hebt, maar mocht je willen kan ik best een keer de XPA-2 in de auto zetten en naar je meenemen. Al gaat het jouw kennende toch iets exclusievers worden  :P

Ga ik nu even verdere genieten van mijn 826W's op de XPA-2. Greatest Hits van Mark Knopfler is toch een behoorlijk goede CD.
Van het werk een avond een Galaxy Tab 7.0 mee, eens testen hoe dat werkt met internet en remote voor bijvoorbeeld de Squeezebox. Die 7" is wel grappig en precies goed om in de hand te houden in portrait, maar in landscape wil je toch wel een 10,1" hebben. First world problems...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Annuk

Hey Fear! die set van je begint er steeds beter uit te zien :) (ik lees het hier en op GOT ;) ) maar ik wil je bij deze wel ff feliciteren met je verjaardag! dus van harte! :headbanging: :pompom: :clapping:
Pioneer VSX-920-K   -   Pioneer BDP-430   -   Mordaunt Short Aviano 1 (4x)   -   Mordaunt Short Aviano 5   -   AudioQuest Pearl HDMI-kabels   -   AudioQuest NRG-X2   -   AudioQuest NRG-X3   -   Beyer Dynamic DT900 Premium   -   FireStone Audio Fubar 4+   -   (nog wel)Samsung Syncmaster 2333HD   -   Acer Aspire M7720 PC    -   Acer Aspire Ethos 5951 G Laptop

StefaanD

Ja lap en hij wilde het lekker stil houden, want de jaren beginnen door te wegen  :P  :D

Allee gefeliciteerd dan maar FeaR1986  :clapping:

Denon Focal

 :pompom:Gefeliciteerd Kevin :pompom:

Dank voor het aanbieden van je Emotiva voor een test. Als ik verder ben met denken kom ik er bij je op terug.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

FeaR1986

Citaat van: Annuk op mei  4, 2012, 16:26:48
Hey Fear! die set van je begint er steeds beter uit te zien :) (ik lees het hier en op GOT ;) ) maar ik wil je bij deze wel ff feliciteren met je verjaardag! dus van harte! :headbanging: :pompom: :clapping:

Haha, thnx  ;D

Citaat van: StefaanD op mei  4, 2012, 16:33:17
Ja lap en hij wilde het lekker stil houden, want de jaren beginnen door te wegen  :P  :D

Allee gefeliciteerd dan maar FeaR1986  :clapping:

De 25 alweer gepasseerd, ik wordt een oude l*l  ;)
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Citaat van: Denon Focal op mei  4, 2012, 22:11:58
:pompom:Gefeliciteerd Kevin :pompom:

Dank voor het aanbieden van je Emotiva voor een test. Als ik verder ben met denken kom ik er bij je op terug.

Thanks  :smile:

Dat je in stereo meer dan genoeg vermogen hebt lijkt me wel duidelijk, ben ook wel benieuwd hoe veel meer een dedicated eindversterker zal brengen in 9.1 mode. Heb je al enig idee bij welk merk je wilt blijven als je naar een dedicated versterker gaat?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Weet ik dat ik een Dune Smart D1 wil, wordt het nu nog lastig om er eentje te vinden. Wilde vandaag naar Den Bosch om er één te halen, maar het lijkt weer zo'n product wat ze niet aanbieden in de gewonere winkels. Mycom, Dixons, Dynabyte, Computerland, en dergelijke hadden hem niet in huis. Wel dingen als een Boxee en Popcornhour in overvloed, maar een Dune is soms niet eens bekend. Toch iets wat me wel aanstaat om er eentje te komen, exclusiviteit. Hobo Hifi heeft de D1 - volgens de site - wel, maar daar vragen ze er €275,- voor, dat is €75,- meer dan de laagste prijs in de Tweakers Pricewatch. Nu wil ik best wat meer betalen, maar 75 euro op 200 euro is me toch echt te veel. Dan wordt het toch maar online bestellen...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

FeaR1986

Denk dat het HD Suppies wordt als ik hem online ga bestellen. Laagste prijs in de PriceWatch met net geen 199 euro, en gratis verzendkosten. Ook nog eens de volle vijf sterren qua beoordeling, dus dat zit wel goed lijkt me.
Enige nadeel van online bestellen is dat een Dune D1 niet door de brievenbus past. En aangezien er overdag niemand thuis is bij ons wordt het weer dagen wachten voordat het pakket een keer op het postkantoor wordt afgeleverd. Al kan ik wel eens informeren hoe ze op mijn werk staan tegenover het privé laten bezorgen op het werk.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

Goede keus en voor EUR 200,- ook niet duur.

Qua versterker ben ik er nog niet uit, ga eerst maar eens testen of het verbetering brengt in 9.1.
Ook ga ik testen of een stereo versterker (met voorversterker) in stereo verbetering geeft.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

FeaR1986

Citaat van: Denon Focal op mei  6, 2012, 21:34:07
Goede keus en voor EUR 200,- ook niet duur.

Via PM kreeg ik nog het advies om ook eens bij de Makro te kijken. Dat ga ik van het weekend eerst even doen. Makro Den Bosch zit lekker dicht bij de Helftheuvel, en moet daar ook nog een cadeautje kopen. Ben op zoek naar een leuke Boeddha voor iemand zijn verjaardag, makkelijker gezegd dan gedaan... Ik moet ook nog een switch hebben, want de mijn router zit reeds vol. Mochten ze bij de Makro de Smart D1 hebben voor niet al te veel extra dan neem ik daar meteen alles mee. Mocht dat niet het geval zijn dan wordt het online bestellen. Alleen even zien of ik dan nog wel bij dezelfde shop bestel, want de goedkoopste in de Pricewatch heeft niet echt veel keuze uit switches. Dan kan ik beter naar 4Launch uitwijken, die hebben wat meer keuze. Heb op het werk nagevraagd en een keer een privépakketje ontvangen is helemaal niet erg. Ook eens kijken of we op het werk nog wat 5 meter CAT 5e hebben liggen in het zwart. Kan ik meteen de TV en Dune Smart D1 aansluiten. Plus de fel blauwe kabel die nu naar de XBox 360 loopt vervangen. Kwam laatst een hele doos zwarte CAT 5e tegen, dus eens aan de manager vragen of ik er daar drie van mee mag.

CitaatQua versterker ben ik er nog niet uit, ga eerst maar eens testen of het verbetering brengt in 9.1.
Ook ga ik testen of een stereo versterker (met voorversterker) in stereo verbetering geeft.

Stereoversterker met HT Passthrough dus. Ook een Denon of elk ander merk wat een beetje matched met Focal? Denon staat mij persoonlijk nog steeds aan, alleen jammer dat de top alleen in het zilver te verkrijgen is. En ik heb - net zoals jij - alles in het zwart, dan valt er toch al het één en ander af. Maar ben wel benieuwd naar je ervaringen als je stereo naar een aparte voor- en eindversterker brengt.

In De Markt hier staat trouwens zo'n leuke  Musical Fidelity Clic te koop...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Eddye

Citaat van: FeaR1986 op mei  9, 2012, 17:31:25
Via PM kreeg ik nog het advies om ook eens bij de Makro te kijken. Dat ga ik van het weekend eerst even doen. Makro Den Bosch zit lekker dicht bij de Helftheuvel, en moet daar ook nog een cadeautje kopen. Ben op zoek naar een leuke Boeddha voor iemand zijn verjaardag, makkelijker gezegd dan gedaan... Ik moet ook nog een switch hebben, want de mijn router zit reeds vol. Mochten ze bij de Makro de Smart D1 hebben voor niet al te veel extra dan neem ik daar meteen alles mee. Mocht dat niet het geval zijn dan wordt het online bestellen. Alleen even zien of ik dan nog wel bij dezelfde shop bestel, want de goedkoopste in de Pricewatch heeft niet echt veel keuze uit switches. Dan kan ik beter naar 4Launch uitwijken, die hebben wat meer keuze. Heb op het werk nagevraagd en een keer een privépakketje ontvangen is helemaal niet erg. Ook eens kijken of we op het werk nog wat 5 meter CAT 5e hebben liggen in het zwart. Kan ik meteen de TV en Dune Smart D1 aansluiten. Plus de fel blauwe kabel die nu naar de XBox 360 loopt vervangen. Kwam laatst een hele doos zwarte CAT 5e tegen, dus eens aan de manager vragen of ik er daar drie van mee mag.

Stereoversterker met HT Passthrough dus. Ook een Denon of elk ander merk wat een beetje matched met Focal? Denon staat mij persoonlijk nog steeds aan, alleen jammer dat de top alleen in het zilver te verkrijgen is. En ik heb - net zoals jij - alles in het zwart, dan valt er toch al het één en ander af. Maar ben wel benieuwd naar je ervaringen als je stereo naar een aparte voor- en eindversterker brengt.

In De Markt hier staat trouwens zo'n leuke  Musical Fidelity Clic te koop...

Let op dat de Makro eigenlijk geen winkel voor consumenten is, ze gaan daar dus anders om met garantie e.d. Ansich niet erg, maar als er iets defect is, kan je voor verassingen komen te staan omdat ze je niet hoeven helpen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

FeaR1986

Citaat van: Eddye op mei  9, 2012, 17:37:01
Let op dat de Makro eigenlijk geen winkel voor consumenten is, ze gaan daar dus anders om met garantie e.d. Ansich niet erg, maar als er iets defect is, kan je voor verassingen komen te staan omdat ze je niet hoeven helpen.

Als in...? Als ik er bij de Makro elektronica koop zeggen ze altijd wel dat je bon het garantiebewijs is. Maar zouden ze daar dan alleen de eerste paar dagen/weken op doelen en dan is het direct contact opnemen met de fabrikant? Moet zeggen dat ik maar weinig ervaring heb met garantie, gelukkig :blush: . Maar ook eerst zien wat de Marko voor een Smart D1 vraagt. Een tientje of wat wil ik nog best meer betalen om het apparaat meteen mee te nemen, maar ze moeten niet met 225 euro of meer aan komen zetten zoals de Hobo Hifi. Meer dan tien procent boven de laagste prijs wordt al behoorlijk wat geld.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

JCL

Citaat van: FeaR1986 op mei  9, 2012, 17:41:20
Als in...? Als ik er bij de Makro elektronica koop zeggen ze altijd wel dat je bon het garantiebewijs is. Maar zouden ze daar dan alleen de eerste paar dagen/weken op doelen en dan is het direct contact opnemen met de fabrikant? Moet zeggen dat ik maar weinig ervaring heb met garantie, gelukkig :blush: . Maar ook eerst zien wat de Marko voor een Smart D1 vraagt. Een tientje of wat wil ik nog best meer betalen om het apparaat meteen mee te nemen, maar ze moeten niet met 225 euro of meer aan komen zetten zoals de Hobo Hifi. Meer dan tien procent boven de laagste prijs wordt al behoorlijk wat geld.

Heb je Smits (forum sponsor) geprobeerd? Die geven scherpe prijzen en hebben een breed assortiment. Tip: afdingen is toegestaan ;)

FeaR1986

Citaat van: JCL op mei  9, 2012, 17:56:23
Heb je Smits (forum sponsor) geprobeerd? Die geven scherpe prijzen en hebben een breed assortiment. Tip: afdingen is toegestaan ;)

Nope, die heb ik nog niet geprobeerd. Forum Sponsoren weet ik voor speakers, kabels en dingen als banaanpluggen altijd wel te vinden maar met apparaten als de HDI Dune Smart D1 was dat nog niet in me opgekomen. Zal ze eens afgaan, al staat het merk HDI / Dune niet op de site van Smits. Dat afdingen spreekt me als echte Nederlander dan wel weer aan  ;D
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

JCL

Citaat van: FeaR1986 op mei  9, 2012, 18:03:17
Nope, die heb ik nog niet geprobeerd. Forum Sponsoren weet ik voor speakers, kabels en dingen als banaanpluggen altijd wel te vinden maar met apparaten als de HDI Dune Smart D1 was dat nog niet in me opgekomen. Zal ze eens afgaan, al staat het merk HDI / Dune niet op de site van Smits. Dat afdingen spreekt me als echte Nederlander dan wel weer aan  ;D

Kun je bij Hobo ook proberen! Ze schieten je waarschijnlijk niet dood als je om korting vraagt, dus kun je het altijd proberen ;)

FeaR1986

Citaat van: JCL op mei  9, 2012, 18:05:52
Kun je bij Hobo ook proberen! Ze schieten je waarschijnlijk niet dood als je om korting vraagt, dus kun je het altijd proberen ;)

Klopt, op mijn 826W welke ik bij de Hobo gekocht heb kreeg ik ook wel wat korting en een paar banaanpluggen voor de speakers. Maar bij de Hobo vragen ze 275 euro voor de Smart D1, denk niet dat ze zakken tot de 200 euro die ik in mijn hoofd heb. Dat is 27% korting. Maar goed, nee heb je....
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

Hebben de Denon's wel HT pass through? Blijft raar dat ze de top line alleen in zilver hebben. Zwart is de kleur die altijd blijft.
Die Clic heb ik gezien dank voor de tip, vraag me wel af waarom die verkocht wordt, de combo MF 6i versterker met Clic is wel top.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

FeaR1986

De Denon PMA1510AE heeft sowieso een Pure functie, waarmee je er Passthrough mee kan doen. Weet alleen niet of die dan wel weer genoeg kan leveren om echt verbetering te brengen ten opzichte van de AVR-4810.

Dune HD Smart D1 wordt maandag besteld. Net nog meerdere winkels aangedaan, maar niemand heeft hem zo liggen. Sowieso is bestellen goedkoper, want het schijnt dat Wifimedia de importeur is van deze apparaten. Prijzen bij derden zullen dus vaker hoger liggen dan bij Wifimedia. Dan toch bestellen bij 4Launch aangezien ik er ook een switch bij moet hebben.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

WilcoL

Citaat van: FeaR1986 op mei 12, 2012, 14:31:04
Dune HD Smart D1 wordt maandag besteld. Net nog meerdere winkels aangedaan, maar niemand heeft hem zo liggen. Sowieso is bestellen goedkoper, want het schijnt dat Wifimedia de importeur is van deze apparaten. Prijzen bij derden zullen dus vaker hoger liggen dan bij Wifimedia. Dan toch bestellen bij 4Launch aangezien ik er ook een switch bij moet hebben.

Wifimedia is een geweldige zaak!

Kleine tip voor gebruik van je Dune icm netwerk (NAS): zorg ervoor dat je je NFS-connectie van het TCP-procotol gebruik laat maken! Bij zeer hoge bitrates gaat het via UDP anders niet vlekkeloos...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

FeaR1986

#648
Citaat van: WilcoL op mei 12, 2012, 17:45:24
Kleine tip voor gebruik van je Dune icm netwerk (NAS): zorg ervoor dat je je NFS-connectie van het TCP-procotol gebruik laat maken! Bij zeer hoge bitrates gaat het via UDP anders niet vlekkeloos...

En waar stel ik dat in (op de NAS of in de DUNE)? Netwerken zijn niet mijn sterkste kant  :blush: Netwerk aanleggen en alles op DHCP knallen lukt altijd wel, vast IP ook nog maar die NFS zegt me niets.

Zit trouwens te denken, ik heb nu 1 x 1,5 TB in de NAS welke in niet in RAID kan zetten. Als ik die 1.5 TB in de Dune zet kan ik de Dune dan ook als NAS gebruiken? Dan koop ik 2 x 2TB er bij voor in de NAS in RAID 0. Heb ik totaal ~5.5 TB. Moet wel even genoeg zijn. RAID 0 is dan wel geen back-up,  maar dat maakt me niet uit. Muziek staat ook op de PC, dus daar heb ik een back-up van. 500 GB aan muziek is toch wat lastiger weer op te bouwen dan TB's aan films. Al is bovenstaande nog niet nodig, want heb nog 700 GB over op de NAS.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

WilcoL

Citaat van: FeaR1986 op mei 12, 2012, 17:50:37
En waar stel ik dat in (op de NAS of in de DUNE)? Netwerken zijn niet mijn sterkste kant  :blush: Netwerk aanleggen en alles op DHCP knallen lukt altijd wel, vast IP ook nog maar die NFS zegt me niets.

Op de Dune wanneer je een netwerkfolder toevoegt aan je homescreen. NFS En SMB zijn de meest gebruikte netwerkbestandssystemen.

Qua NAS-inrichting heb ik ook "slechts' 2x2TB in mijn NAS zitten: geconfigureerd als RAID0 (3,6TB totaal dus). Mijn privé-dingen en mijn muziekcollectie worden wekelijks incrementeel gebackupped naar een externe USB-schijf, de rest is inderdaad niet zo belangrijk qua bescherming.

In de Dune zit een 120GB 2'5" schijfje voor de cache etc. verder doe ik daar nu nog niets mee...

Succes!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear