FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

FeaR1986

Citaat van: SillentWolf op januari 13, 2012, 21:54:42
De Omega's zijn idd erg duur.
Maar of je de prijs ervan voor jezelf zou kunnen goedpraten, dat is aan de persoon zelf.
Zelf zou ik daar wat minder moeite mee hebben, mits ik er ook voor gespaard heb. Zoiets koop je niet even.
Daar gaat tijd inzitten. Als het iets is; wat je altijd al had willen hebben, waarom niet. Of het nu om de waarde van een € 10, of € 3500 gaat.
Dat doet er niet veel toe. Bij het ene moet je gewoon wat meer geduld hebben, voordat je zoiets kan aanschaffen. Maar dat maakt het leuk.
Als je alles zo kon kopen wat je zag liggen, en geld te veel had. Dan kun je zo'n aankoop ook niet echt op waarde schatten.

Zelf koop en spaar ik voor redelijke geprijsde horloges, maar wellicht komt dat ook .. omdat ik sommige merken niet via een juwelier koop, maar direct bij de maker zelf (zoals oa. Lum-Tec)
Waardoor ze ook een heel stuk vriendelijker geprijsd zijn. In kwaliteit doen ze niets onder voor wat er bij een goede juwelier in de etalage ligt.
Als je de kwaliteit van bijvoorbeeld Lum-Tec bij een juwelier zou moeten kopen, kun je er makkelijk € 800 - € 1000 er bij optellen. Dit is de gewone marge wat de
gemiddelde goede juwelier op zijn horloges heeft, en hoger. (Breitling, Omega, etc). Desondanks dat ik goed kijk wat er zoal te krijgen is, of naar verschillende merken (en uurwerken) kijk ...
staat er toch een Omega PO en een Tag op mijn lijstje. Gewoon omdat ik ze mooi vind. of het er ooit van gaat komen, weet ik niet. Maar over 47 jaar en wat maanden ben ik 80, dus ik heb
de tijd om er voor te sparen. Dus wie weet, misschien komt het er ooit van. In ieder geval een van beide. ;)

Voor - laten we zeggen - 3000 euro kan je inderdaad ook zeker een stuk of 2 - 5 leuke andere horloges kopen. En dat is iets waar ik mee zit. Aan de ene kant vind ik het afwisselen leuk en dus zou ik liever voor meer horloges voor hetzelfde totaalbudget moeten gaan. Maar een Omega (of wat voor gelijk merk dan ook) heeft toch wel een stukje exclusiviteit waar ik wel eens van wil genieten. En dan gaat het niet eens om de kwaliteit, want op sommige punten kan je voor minder geld meer binnenhalen maar de naam speelt ook mee. Seiko heeft bijvoorbeeld echt hele mooie horloges, maar ik zou nooit 4000 euro voor een Seiko neerleggen. Zie het als 150.000 euro voor een Suzuki betalen (NOFI). Overigens zijn juweliers gewoon duur, genoeg ketens waar je een stuk minder betaald. Zo kwam ik laatst de nieuwe Omega Seamaster PO Chrono tegen voor 4300 euro, zo'n 2000 euro onder de adviesprijs. Nieuwe klok.

Welke Tag staat er trouwens op je lijstje? TAG vind ik namelijk ook een mooi merk, maar heb me er nog niet erg in verdiept. Ze hebben ook redelijk wat verschillende series en types. Zelfs modellen van duizend(en) euro's waar een quartz uurwerkje in zit. Nee, daar begin ik echt niet aan. Ander horloge wat me ook wel aanspreekt is de Tudor Heritage Chrono, moet ook wel voor 2500 te vinden zijn:


Zeker anders dan de Omega PO of een Tag, maar toch heeft het wel iets. Vooral leuk dat het horloge zo anders wordt als je de stalen band voor een nato wisselt.

Citaat van: SillentWolf op januari 13, 2012, 21:54:42
btw.

Ik had de Omega van € 1700 al een tijdje geleden op de zinvanluxe zien staan.
Hij is van 2006 ?, als ik mij niet vergis (vind ik te oud voor deze vraag prijs).

Jaar had ik niet echt op gelet. Horloge was sowieso redelijk snel weg, dus de prijs zal dan wel oké zijn geweest? Al was er wellicht nog wat van de prijs afgegaan achter de schermen. Had alleen op het formaat gelet, want ik moet niet de 42mm hebben die is me te klein.
img
Citaat van: SillentWolf op januari 13, 2012, 21:54:42
Alleen heb ik net de Dell betaald, en de helft van de M52 Tungsten (de andere 50% heb ik alvast op een andere rekening gezet, zodat ik er niet aan kan komen).
Verder was het een hele dure maand (Kerst, verjaardag Amy .. mijn dochter), en straks nog mijn vriendin.
Dus de Omega zal ik aan mij voorbij moeten laten gaan. Al was ik eerst bij een AD gaan kijken, of hij mij toch niet tegenviel.
Een Omega is toch erg veel geld. Voor dat geld moet je echt zeker weten, dat hij past en staat, anders is het zonde.
Of je moet geld te veel hebben, en het risico aangaan. Maar dat heb ik helaas niet, en zal ook nooit zo zijn  ;)

Een andere keer, kijk ik wel. Als ik er voor gespaard heb. Dat lijkt mij een beter idee, dan hals over kop ... een aankoop doen.
Daar krijg je achteraf spijt van. Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken  ;)

Wat de Dell betreft:

Ik zag dat hij rond 30 Januari geleverd gaat worden. Het is dus nog even afwachten.
Zodra ik hem op mijn bureau heb staan, zal ik een foto posten in mijn topic, geen probleem.

Ik zie de foto's tegemoet zodra hij staat. Had zelf nog even een Dead Pixel Checker over mijn scherm gehaald en nul komma nul luie of dode pixels. Het enige luie zat aan de andere kant van het scherm in de stoel  :tongue2:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Citaat van: skyfox op januari 13, 2012, 22:14:55
Wel grappig, naar aanleiding van je vraagstuk over een horloge zijn mijn vrouw en ik eens gaan kijken voor een horloge voor mij. Beetje surfen langs de Omega's, Breitlings en zo. Kwamen we bij Rolex uit, waar ik een Daytona Cosmograph uit met leren bandje... Ik was verkocht! Tot ik de prijs zag  :blink: :o :confused: Toch maar niet, ik koop wel een nieuwe auto zodra de oude stuk is... Lol!

Succes met kiezen! Ik zou voor de amps gaan en als horloge een extra mooie Seiko oid kopen, maar dat ben ik ;)

Ik heb al een Seiko. Sterker nog, ik heb nog wel meer horloges:


Bovenin een Casio G-Shock GA-100-1A1ER Dreski-mod. Gebruik ik alleen tijdens motorrijden, festivals en als beater.
Onderste rij van links naar rechts is een EPOS FLieger PVD, Pulsar 7T62-X136, Tissot T-Touch Expert Titanium en helemaal rechts de Seiko Velatura Kinetic Direct Drive SRH005.

Ik had ooit nog een Stowa Marine gehad, maar die heb ik weggedaan aangezien ik het horloge nooit droeg. Het was met te klein met 40mm en ook te opvallen met de witte plaat. Verder wel een heel mooi horloge, maar zonde om hem in de kist te laten liggen.

Dus vandaar dat ik nu eens een merk als Omega wil. Rolex spreekt me - gelukkig - niet aan, want die liggen qua prijs op een veelvoud van een Omega en dergelijke. En dan had jij - met een Daytono - ook nog één van de duurdere modellen te pakken. Naar mijn weten is een gewone Sub, Sub GMT of wat dan ook een stuk goedkoper.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Citaat van: SillentWolf op januari 13, 2012, 23:31:01
Rolex is idd niet goedkoop, en afgezien van een Daytona .. vind ik het niet eens geweldig (qua uiterlijk).
Maar dat is pure persoonlijke smaak.

Als wat goedkopere alternatief zou je kunnen kijken bij: Hamilton, Oris, Tag Heuer, Christopher Ward, Longines, Lum-Tec, Stowa, Steinhart, Cimier, Maurice Lacroix, en zo kan ik nog wel een paar opnoemen.
Het hoeven niet de prijzen te zijn, van een Rolex, Breitling, Panarai of een Omega PO. Maar (veel) in kwaliteit inleveren hoeft ook niet. Het internet en de horloge wereld zit vol met; mooie, bekende en onbekende merken ..
die je gewoon (nog) moet ontdekken.

Het is maar een idee.  ;)

Goedkoper en dan "Tag Heuer"? Tag reken ik toch zeker onder één van de duurdere merken. Wel mooi, maar nog duurder dan de Omega Seamaster PO. Of zie ik een bepaald model over het hoofd?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Ronin79

Ik had het merk eigenlijk vergeleken met de Rolex.
Tag Heurer kun je al kopen, voor een 1000 - 1500. De Carrera serie ligt hier inderdaad boven.
Die zijn meer richting de Omega prijzen. zoals de Grand Carrera serie.

Je vroeg wat ik een mooie Tag vond:

Ik vind al tijden de Grand Carrera 17RS, in het zwart mooi. Maar helaas voor mij, niet te betalen.
In den beginne was deze rond de 3200 - 3500 Euro. Nu kosten ze tegenwoordig rond de 4300 - 4800 Euro.

Verder vind ik het Calibre 1887 model wel mooi, de Carrera Link Calibre 16. Maar ook de iets oudere Carrera Brad Pitt.
Deze zijn wat goedkoper als de Grand Carrera serie, maar wel rond de Omega PO prijzen.  Maar ze zullen vast en zeker wel erens wat goedkoper te krijgen zijn.


Wat de maten van de Omega betreft:

Het was een 45,5 die te koop stond.
Zelf ben ik er nog niet helemaal uit qua maat. Maar ik ga ze zo wie zo ooit eens passen.
Puur uit nieuw schierigheid, of 45,5 mm niet te groot is. Normaal draag ik het liefst 42-44 mm. Al is mijn Seiko 40mm, en de Hamilton X-Wind incl kronen, wat groter.
Dus je zou zeggen; 45,5 is maar 1,5mm groter. Maar toch ben ik er niet echt gerust op. Daarom heb ik oa, de 300M van Lum-Tec voor als nog laten lopen (de Tungsten was de tweede reden).


larzie

Ieder z'n afwijking :P Maat van me had toen een Breitling gekocht. Zo trots als een aap met 7 l#llen. Ik zei tegen hem leuk horloge hoor, maar het interesseert me niet zo veel. Toen was ie meteen stil :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Ronin79

Ik ken ook wel mensen om mij heen, die het geen ene moer intereseert.
Sommige vinden; dat je de tijd ook wel kunt zien op een mobieltje (stelletje cultuur barbaren  :P).

Het is in ieder geval een mooie investering, die niet zo snel in waarde zal zakken.
Ach ... en als ik ooit nog Opa word, hebben mijn klein kinderen later wat van waarde.
Tot die tijd, draag ik ze wel voor hun.  ;D  (je moet toch wat verzinnen ;)  ).

Nee serieus ... het is een van mijn hobby's waar ik nog wat plezier in heb.
Met bepaalde hobby's ben ik (bijna) 2 jaar geleden gestopt (HT, muziek, etc.), omdat ik dat niet meer kon verdragen (medisch gezien).
Aangezien ik dat heb gedaan, heb ik dit opgepakt. Want zeg nou zelf; HT en Horloges, is een
dure combinatie, die je niet kan uitoefenen, mits je geld te veel hebt. Ik had in ieder geval een reden, om er mee een te stoppen (jammer genoeg), en het andere op te pakken.

Voordat ik jaren geleden het serieuzere HT gedeelte opging, spaarde ik munten (die ik nog steeds bezit). Oude Amerikaanse, VOC, etc. Maar omdat nu weer op te pakken, ging mij iets te ver.
(Oude) Munten of replica munten (van oude zeldzame munten, maar opnieuw geslagen) .. zijn vrij duur in aanschaf, maar behouden veelal hun waarde wel (net zoals goede horloges).
Maar zeg nu zelf; elke dag naar een muntje of wat staren, en kwijlen ... totdat je oud word ....
of een mooie collectie horloges bij elkaar sparen. Objecten die je ook nog eens kan dragen, en gezien mogen worden. Dan wist ik het wel.
Dus vandaar dat ik de laatste 2 jaar, met horloges aan de gang ben (al vond ik ze daarvoor ook al mooi).  ;)

rallufff

Haha ja ik moet zeggen dat doordat ik mij op de achtergrond heb gehouden is het kopen van iets nieuws er niet van gekomen tot de PS3! Ik kijk iedere week even rond of er een 2e hands 816vtjes te koop staan maar dat valt vies tegen. Dus ik wacht mn kans gewoon rustig af. Die XPA-5 staat op mijn lijstje ja maar dat is voorlopig echt niet aan de orde aangezien ik eerst anderen dingen wil doen zoals een tv op mn slaapkamer, 816V, Sonos en wellicht een andere receiver. Over het geluid ben ik nog steeds erg tevreden.

Voor jou is inderdaad beter zo'n XPA 2 ... dan heb je meer opties met stereo en surround. Ik denk dat er voor de lente 1 in je kamer staat  :closedeyes:.

Citaat van: FeaR1986 op januari 14, 2012, 17:17:42
Soms is je op de achtergrond houden wel handig. Sterker nog, soms is even niet meer op een forum komen ook extreem handig. Vooral met fora als deze heb ik constant de drang om een upgrade te gaan doen, zeker als je leuke dingen voorbij ziet komen in De Markt. Goed om te horen dat je SVS nog steeds bevalt. Wanneer ga je voor de rear speakers om je 5.1 compleet te maken?

En de XPA, ik denk dat het een XPA-2 wordt. Gewoon om front en surround gescheiden te houden. Ooit wil ik toch naar losse voor- en eindversterking en dan is stereo en surround gescheiden houden wel een mooie optie. Verder schijnt de XPA-2 een stuk beter te zijn dan de XPA-5. Wachten op de XPR heb ik geen zin meer in, leuk dat die 400 Watt per kanaal gaan doen maar denk dat ik met een XPA ook ver genoeg kom. Jij ook nog plannen om een XPA te halen? Want de XPA-5 sprak jou ook wel aan toch?
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

mlam

Citaat van: FeaR1986 op januari 14, 2012, 17:21:08
Seiko Velatura Kinetic Direct Drive SRH005.
Verdraaid, bovenstaande Seiko had ik ook vóór m'n Daytona, overigens verkocht via dit forum :).
Pioneer KRP-500A | Pioneer BDP LX08 | NAD C162 Pre Amplifier | NAD 218THX Power Amplifier | NAD C521i | Popcorn Hour C-200 | Kef Reference 203.1 | Kef PSW 3000 | Nordost Blue Heaven | PS3 Slim 320GB

FeaR1986

Citaat van: larzie op januari 14, 2012, 21:35:26
Ieder z'n afwijking :P Maat van me had toen een Breitling gekocht. Zo trots als een aap met 7 l#llen. Ik zei tegen hem leuk horloge hoor, maar het interesseert me niet zo veel. Toen was ie meteen stil :D

En grote kans dat die vriend van je hetzelfde denkt als jij hem zou vertellen dat je voor (ongeveer) een gelijk bedrag een Tannoy Dimension TDC hebt staan. Gelukkig maar, want anders werd het een saaie boel als iedereen gelijk zou zijn :hehe:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Citaat van: rallufff op januari 14, 2012, 23:42:37
Haha ja ik moet zeggen dat doordat ik mij op de achtergrond heb gehouden is het kopen van iets nieuws er niet van gekomen tot de PS3! Ik kijk iedere week even rond of er een 2e hands 816vtjes te koop staan maar dat valt vies tegen. Dus ik wacht mn kans gewoon rustig af. Die XPA-5 staat op mijn lijstje ja maar dat is voorlopig echt niet aan de orde aangezien ik eerst anderen dingen wil doen zoals een tv op mn slaapkamer, 816V, Sonos en wellicht een andere receiver. Over het geluid ben ik nog steeds erg tevreden.

Er was laatst toch nog een paar 816V voorbij gekomen voor een niet verkeerde prijs? Overigens wordt er nu ook een Black Satin versie van de 816W verkocht, die zou lekker matchen met mijn 826W maar voor rear is het eigenlijk van de zotte.
En die VT30 naar de slaapkamer doen en dan over een paar maanden de 60" variant van de VT50 kopen is zeker geen optie voor "de TV op de slaapkamer"?  8)

En qua geluid/receiver, kan je ook gewoon de XPA-5 kopen en dan over een tijdje een mooie Integra. Want er stond me iets bij dat jij een dergelijke combinatie toch wel zag zitten...

Citaat van: rallufff op januari 14, 2012, 23:42:37
Voor jou is inderdaad beter zo'n XPA 2 ... dan heb je meer opties met stereo en surround. Ik denk dat er voor de lente 1 in je kamer staat  :closedeyes:.

Mmm... is dat een goed of slecht teken als hij er voor de lente zou staan... Al was mijn laatste grote aankoop de Chorus 826W en die heb ik al weer een jaar staan. Enige wat er tussentijds nog is bij gekomen was allemaal onder de 1000 euro en telt dus niet mee  :devil:

Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Citaat van: mlam op januari 15, 2012, 15:44:50
Verdraaid, bovenstaande Seiko had ik ook vóór m'n Daytona, overigens verkocht via dit forum :).

Is dit het teken dat er na een SRH005 gewoon een horloge van meerdere duizenden euro's moet komen?  :tongue2:

Overigens was ik echt helemaal te happy toen ik net die Seiko had gekocht en was er zeer zuinig op. Nu draag ik hem ook gewoon tijdens werk en heeft hij dus al de nodige krassen door over het bureau te zijn geschoven. Moet er niet aan denken dat ik een Omega of wat dan ook ook zo ga gebruiken. Aan de andere kant is het zonde om een dergelijke aankoop te doen en hem vervolgens nooit uit de horlogedoos te halen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

mlam

Ik was er ook superblij mee overigens toen ik de Seiko net had, aangezien 't toch één van de duurdere modellen was (buiten de Spring Drive om dan, aangezien die ook 5000+ kosten) en droeg 'm ook gewoon als allerdaags horloge en daardoor kwamen er ook wel hele lichte krasjes bij de sluiting maar die kan je gewoon niet vermijden. M'n Daytona is uiteraard vele stappen hoger, maar op dat moment kon ik 't me nog wel veroorloven vanwege de meevaller. Twijfelde ook nog tussen die en een Breitling Avenger, maar uiteindelijk toch voor de ander gegaan en wat betreft Rolex had ik eigelijk maar één keus aangezien ik er toch ééntje wilde met 3 knoppen. Kost wat, maar je hebt dan ook wat :). Ook die draag ik gewoon elke dag en er zitten uiteraard wel wat (onvermijdbare) gebruikerssporen op, maar het is en blijft een gebruiksvoorwerp, maar waar je uiteraard wel zo voorzichtig mogelijk mee probeert te doen. Bij een onderhoudsbeurt (waarbij ze zeggen dat je die elke 5 jaar moet uitvoeren) wordt 'ie overigens ook gepolijst en dan ziet 'ie er als 't goed is weer als nieuw uit :).
Pioneer KRP-500A | Pioneer BDP LX08 | NAD C162 Pre Amplifier | NAD 218THX Power Amplifier | NAD C521i | Popcorn Hour C-200 | Kef Reference 203.1 | Kef PSW 3000 | Nordost Blue Heaven | PS3 Slim 320GB

larzie

Citaat van: FeaR1986 op januari 15, 2012, 16:02:05
En grote kans dat die vriend van je hetzelfde denkt als jij hem zou vertellen dat je voor (ongeveer) een gelijk bedrag een Tannoy Dimension TDC hebt staan. Gelukkig maar, want anders werd het een saaie boel als iedereen gelijk zou zijn :hehe:

Mijn center was een stuk goedkoper :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Ronin79

CitaatBij een onderhoudsbeurt (waarbij ze zeggen dat je die elke 5 jaar moet uitvoeren

Je hoort dat mensen idd. zeggen. Maar dat is geen doen als je meerdere horloges hebt, dan gaat het aardig in de papieren zitten.
Zelf denk ik dat je die service beurten ook wat kunt uitstellen. Mits de horloges er nog goed uitzien, en goed lopen.
Bij goed en net gebruik gaan de uur-werkjes, wel wat langer door. Dat bespaard je heel wat geld.

Zelf heb ik 8 goede klokjes (incl. 1. pre-order), waarvan de helft ook nog eens uit de V.S en Engeland komt (die zijn alleen daar te koop, mits via importeur Slowakije).
Dus je kunt je wel voorstellen, wat er moet gaan gebeuren, als ik die wil na laten kijken. Dat is het enige nadeel, bij deze merken.
(al zou ik ook wel terecht kunnen bij een goede horloge maker, aangezien het veelal Zwitserse uurwerken zijn, maar dan ga ik
zo wie zo betalen)  Dus ik hoop dat ze nog heel lang goed blijven lopen   ;)

FeaR1986

Net even een berekening gemaakt voor de XPA-2 en de prijs valt me toch een beetje tegen...

Ik heb onderstaande als format gebruikt, dus mocht daar een fout inzitten dan verneem ik het graag.

Citaat2% invoertax over aanschaf plus verzendkosten
19% btw over aanschaf, verzendkosten en invoertax.

Maar ik kwam dus op het volgende uit:
XPA-2        = 799 dollar
Verzenden  = 125 dollar +
Totaal:      = 924 dollar

2 % invoertax over 924 dollar = 942,48
19% over 942,48 = 1121,55 dollar

1122 dollar komt neer op net geen 880 euro.
Dat is toch iets meer dan ik hoopte kwijt te zijn. Ik was namelijk de verzendkosten vergeten mee te nemen. Dan was de prijs meer richting wat ik in gedachten had  :nopompom:
En dan heb ik de kosten van Fedex niet eens meegenomen waar sommigen over praten.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

clockwork

Het was vanwege de verzendkosten/btw etc ongeveer 1 op 1 (1€ is1$). De dollar is door de eurocrisis inmiddels een procent of 10 opgelopen. Vandaar het verschil.  :crazy:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

rallufff


Niet gezien die 816v voor niet verkeerde prijs? Voor welke prijs verkocht dan? 816W heb ik wel gezien ja... Zal wel wat centen kosten.

Haha nee die VT30 blijft mooi hangen in de woonkamer. Geweldige TV. Nee ik twijfel over de slaapkamer... Ik denk toch dat ik voor LED ga 40 inch. Dat is een mooie maat. Wellicht dat het dan een Samsung of Philips gaat worden.

Ja de Integra volg ik nog steeds. De DHC 80.3 is inmiddels weer de nieuwste. Mooi spul! Daar ga ik later nog over nadenken. Eerst een tv voor de slaapkamer en 2e hands 816V speakers voor als rears.

Er komen steeds meer redenen bij om die XPA-2 te kopen... al een jaar niks boven de 1000 Euro! Gewoon doen  :D.


Citaat van: FeaR1986 op januari 15, 2012, 16:02:12
Er was laatst toch nog een paar 816V voorbij gekomen voor een niet verkeerde prijs? Overigens wordt er nu ook een Black Satin versie van de 816W verkocht, die zou lekker matchen met mijn 826W maar voor rear is het eigenlijk van de zotte.
En die VT30 naar de slaapkamer doen en dan over een paar maanden de 60" variant van de VT50 kopen is zeker geen optie voor "de TV op de slaapkamer"?  8)

En qua geluid/receiver, kan je ook gewoon de XPA-5 kopen en dan over een tijdje een mooie Integra. Want er stond me iets bij dat jij een dergelijke combinatie toch wel zag zitten...

Mmm... is dat een goed of slecht teken als hij er voor de lente zou staan... Al was mijn laatste grote aankoop de Chorus 826W en die heb ik al weer een jaar staan. Enige wat er tussentijds nog is bij gekomen was allemaal onder de 1000 euro en telt dus niet mee  :devil:


| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

FeaR1986

Citaat van: clockwork op januari 15, 2012, 19:57:48
Het was vanwege de verzendkosten/btw etc ongeveer 1 op 1 (1€ is1$). De dollar is door de eurocrisis inmiddels een procent of 10 opgelopen. Vandaar het verschil.  :crazy:

Medio vorig jaar had ik eens een XPA-5 (899 dollar) berekent en die kwam toen uit op nog geen 900 euro. Later nog eens berekend en toen was het inderdaad één op één, zo'n 900 euro. Vandaar dat ik uitging van een euro of 750 - 800 voor de XPA-2 tot aan de voordeur. Komt dan ook exact uit met die 10% (80 euro) die jij hier stelt. Toch maar even wachten tot de dollar weer wat gunstiger staat en/of een Holiday Sale.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Citaat van: rallufff op januari 15, 2012, 20:10:58
Niet gezien die 816v voor niet verkeerde prijs? Voor welke prijs verkocht dan? 816W heb ik wel gezien ja... Zal wel wat centen kosten.

Haha nee die VT30 blijft mooi hangen in de woonkamer. Geweldige TV. Nee ik twijfel over de slaapkamer... Ik denk toch dat ik voor LED ga 40 inch. Dat is een mooie maat. Wellicht dat het dan een Samsung of Philips gaat worden.

Ja de Integra volg ik nog steeds. De DHC 80.3 is inmiddels weer de nieuwste. Mooi spul! Daar ga ik later nog over nadenken. Eerst een tv voor de slaapkamer en 2e hands 816V speakers voor als rears.

Er komen steeds meer redenen bij om die XPA-2 te kopen... al een jaar niks boven de 1000 Euro! Gewoon doen  :D.

De 816V (in Ebony) stonden te koop voor 800 euro het paar (url=http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=117811.0]zie hier[/url]).  Waren ook binnen enkele dagen verkocht. Niet gek met zo'n prijs eigenlijk.
De prijs van de 816W zou ik niet weten, heb er niets aan om te informeren omdat ik ze toch nog niet kwijt kan. En zoals gezegd is de 816W als rear wel erg overdone. Al zal het vast lekker klinken in Multi Channel Stereo, dat is de enige reden waarom ik twijfel om toch voor de W te gaan. Ach, komt tijd komt raad :)

Die Integra ziet er wel erg goed uit, vraag me alleen toch wel af of het de 1000 euro meer waard is ten opzichte van de Onkyo tegenhanger. Qua front vind ik de Onkyo zelfs mooier met het klepje, de Integra is redelijk druk.

De TV voor in de slaapkamer zal er vast wel snel komen, een 40" LED kost ook de wereld niet meer als je geen High-End model wilt. Enige vraag is wel of je nog genoegen neemt met het geluid uit de TV of dat er in de slaapkamer dan ook maar een leuke set moet komen te staan :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Thesqualer

Emotiva heeft toegekend dat ze een distributie centrum in nederland gaan openen. Dit zou begin 2012 gaan gebeuren maar hier hebben ze nog over gezegd verder. Dus als je even wacht kan je de xpa 2 gewoon in nl kopen wat aanzienlijk zal schelen op verzendkosten.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

rallufff

Die tegenhanger van de Integra dhc 80.3 is de Onkyo PR-SC5509....  http://www.nl.onkyo.com/en/products/pr-sc5509-58251.html

Deze is zo goed als indentiek en kost evenveel euro's als de integra... Dus die 1000 Euro goedkoper zit er helaas niet in.  :nowink:

800 Euro voor een paar 816v valt idd erg mee!

Die tv komt er binnen enkele weken ja... Nog ff goed bekijken welke het gaat worden. En het geluid... tsja... Afwachten of ik er genoegen mee neem.  8)



Citaat van: FeaR1986 op januari 15, 2012, 20:54:11
De 816V (in Ebony) stonden te koop voor 800 euro het paar (url=http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=117811.0]zie hier[/url]).  Waren ook binnen enkele dagen verkocht. Niet gek met zo'n prijs eigenlijk.
De prijs van de 816W zou ik niet weten, heb er niets aan om te informeren omdat ik ze toch nog niet kwijt kan. En zoals gezegd is de 816W als rear wel erg overdone. Al zal het vast lekker klinken in Multi Channel Stereo, dat is de enige reden waarom ik twijfel om toch voor de W te gaan. Ach, komt tijd komt raad :)

Die Integra ziet er wel erg goed uit, vraag me alleen toch wel af of het de 1000 euro meer waard is ten opzichte van de Onkyo tegenhanger. Qua front vind ik de Onkyo zelfs mooier met het klepje, de Integra is redelijk druk.

De TV voor in de slaapkamer zal er vast wel snel komen, een 40" LED kost ook de wereld niet meer als je geen High-End model wilt. Enige vraag is wel of je nog genoegen neemt met het geluid uit de TV of dat er in de slaapkamer dan ook maar een leuke set moet komen te staan :P
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

FeaR1986

Citaat van: rallufff op januari 15, 2012, 21:26:07
Die tegenhanger van de Integra dhc 80.3 is de Onkyo PR-SC5509....  http://www.nl.onkyo.com/en/products/pr-sc5509-58251.html

Deze is zo goed als indentiek en kost evenveel euro's als de integra... Dus die 1000 Euro goedkoper zit er helaas niet in.  :nowink:

800 Euro voor een paar 816v valt idd erg mee!

Die tv komt er binnen enkele weken ja... Nog ff goed bekijken welke het gaat worden. En het geluid... tsja... Afwachten of ik er genoegen mee neem.  8)

De vorige versie van de Integra en Onkyo was de Onkyo toch een stuk goedkoper, al waren die twee toen ook niet geheel identiek De Integra was toen zo'n 2499 euro en de Onkyo 1799, maar al op te pikken voor 1500 als je een beetje goed zocht. Heb toch het idee dat de Onkyo eerder voor minder geld te krijgen zal zijn dan de Integra. Maar goed, zo ver is het nog niet. Eerst maar eens een eindversterker, want alleen een processor is ook zo wat om je speakers mee aan te sturen. Al heeft de Onkyo PR-SC5509 volgens Stassen toch 110 Watt per kanaal uitgangsvermogen  :blink:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Citaat van: Thesqualer op januari 15, 2012, 21:15:00
Emotiva heeft toegekend dat ze een distributie centrum in nederland gaan openen. Dit zou begin 2012 gaan gebeuren maar hier hebben ze nog over gezegd verder. Dus als je even wacht kan je de xpa 2 gewoon in nl kopen wat aanzienlijk zal schelen op verzendkosten.

Mja, dan zal je voor een paar tientjes een XPA op de deurmat hebben kunnen staan. Maar... wat doet Emotiva dan met de verkoopprijs?!? Grote kans dat de dollarprijs naar euro wordt gezet en dan schiet je er nog niet veel mee op. Behalve qua garantie, want dan is het wel een Nederlands product. Maar dan ga ik nog uit van een gunstige prijs. SVS is er ook niet goedkoper op geworden nu L-Sound alles doet. Prijs die L-Sound regelt is de prijs in dollars één op één naar euro zetten en daar nog een procent of tien bij optellen. En dan nog verzendkosten. Dat is één van de redenen waarom ik twijfel of wachten op een Nederlands distributiecentrum wel handig is... Schelen op verzendkosten zal het inderdaad zeker, maar wat gaat het schelen op de aanschafprijs...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Thesqualer

Citaat van: FeaR1986 op januari 15, 2012, 21:49:24
Mja, dan zal je voor een paar tientjes een XPA op de deurmat hebben kunnen staan. Maar... wat doet Emotiva dan met de verkoopprijs?!? Grote kans dat de dollarprijs naar euro wordt gezet en dan schiet je er nog niet veel mee op. Behalve qua garantie, want dan is het wel een Nederlands product. Maar dan ga ik nog uit van een gunstige prijs. SVS is er ook niet goedkoper op geworden nu L-Sound alles doet. Prijs die L-Sound regelt is de prijs in dollars één op één naar euro zetten en daar nog een procent of tien bij optellen. En dan nog verzendkosten. Dat is één van de redenen waarom ik twijfel of wachten op een Nederlands distributiecentrum wel handig is... Schelen op verzendkosten zal het inderdaad zeker, maar wat gaat het schelen op de aanschafprijs...

L sound zal week vast verkooppunt zijn voor svs waar weer een partij tussen komt die betaald moet worden. Bij emotiva blikt het in eigen hand en wordt hetzelfde concept toegepast als in amerika. Het distributie centrum in nl gaat voor europa dienen. Over de prijs wou sara niks zeggen. Ik ga er van uit dat het iets gaat schelen maar ben bang dat het niet veel zal zijn
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

FeaR1986

Citaat van: Thesqualer op januari 15, 2012, 21:58:41
L sound zal week vast verkooppunt zijn voor svs waar weer een partij tussen komt die betaald moet worden. Bij emotiva blikt het in eigen hand en wordt hetzelfde concept toegepast als in amerika. Het distributie centrum in nl gaat voor europa dienen. Over de prijs wou sara niks zeggen. Ik ga er van uit dat het iets gaat schelen maar ben bang dat het niet veel zal zijn

Ach, de XPA-2 is toch niet op voorraad dus ik heb nog een tijdje om het af te wachten :)
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT