FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronin79

Ik heb de jongetjes van Dell nog even gemaild.

Het scherm zou ik 7 dagen uit mogen proberen ... en de premium garantie op den U2711
is gewoon zeer goed. Daarbij zou ik het scherm voor € 163 minder kunnen kopen (dus niet de orginele € 885), mits voor 18 Januari.
Dus wie weet  ;)

FeaR1986

Waarom bij Dell bestellen? Ik zie de U2711 al te koop vanaf een ~550 euro. En sommige van de winkels geven gewoon de Dell garantie. Zo heb ik voor nog geen 600 euro de U2711 staan met 3 jaar garantie, gekocht via 4Launch. Scheelt toch behoorlijk, zelfs met de korting die jij krijgt.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Ronin79

Niet heel veel ... ik zou € 665 moeten betalen.

Het is een lang verhaal, maar het gaat mij om de garantie en de service van Dell zelf.
Daarom bestel ik het niet meer via een andere computerwinkel, zoals ik met mijn huidige U2410 heb gedaan.
Deze word overigens in 2012 naar Venendaal terug gebracht (pokke eind rijden  :( ), en hopelijk krijg ik daar een nieuwe voor (die later waarschijnlijk zal worden verkocht).
Al zal dit zeker 2 a 3 weke duren.




FeaR1986

Ik vind 65 euro op een bedrag van 600 euro behoorlijk. Want, zoals ik al zei, heb ik exact dezelfde garantie en service als je via Dell koopt. Klopt dat je niet te goedkoop moet willen, want die ketens geven niet de Dell-garantie en dan ben je weg na één jaar.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Ronin79


FeaR1986

En, ben je er al uit of het een Dell U2711 wordt?

Overigens heb ik er ook specifiek voor gekozen om de U2711 te kopen die dezelfde service als Dell levert. Bij ons op het werk is het alleen maar Dell wat er staat en de service is gewoon top. Mocht er überhaupt al iets kapot gaan, want die Optiplex-systemen zijn wonderbaarlijk sterk.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Ronin79

Waarschijnlijk wel. Ik heb nog iets meer dan 2 weekjes voordat de aanbieding afloopt.
Dus ik zal hem in die tussentijd wel bestellen.

Het zal denk ik wel even wennen zijn, een 27 inch op mijn bureau.
Bij normaal PC gebruik, zit ik er ongeveer 30 cm van af. Als ik met de console speel, ga ik wat achteruit zitten .. tot max. een meter van het scherm.

FeaR1986

Ach, het is net als van een 32" CRT overgaan naar een 42" LCD/LED/Plasma. In het begin is het groot en tof, maar binnen no-time ben je er aan gewend en ga je verder kijken naar wat groters. Al heb ik die drang met de U2711 minder aangezien ik weet dat de grote broer 500 euro meer kost en je alleen 30" biedt met 2560 x 1600. Naar mijn inziens de meerprijs niet waard, zeker omdat de U2711 gewoon het betere scherm is.

Het is overigens wel heerlijk om meerdere Remote Desktop sessies naast elkaar te hebben staan, gewoon drie volledige pagina's in Word en over het bereik in Excel nog maar te zwijgen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Ronin79

Daar heb je idd gelijk in.

Ik had datzelfde met mijn  50 inch plasma. Maar nu ben ik er zo aan gewend geraakt, dat later, als de plasma kapot gaat; er zo wie zo geen kleinere gaat komen.
Alles went wat dat betreft.  ;)


FeaR1986

Citaat van: SillentWolf op januari  3, 2012, 18:28:55
Daar heb je idd gelijk in.

Ik had datzelfde met mijn  50 inch plasma. Maar nu ben ik er zo aan gewend geraakt, dat later, als de plasma kapot gaat; er zo wie zo geen kleinere gaat komen.
Alles went wat dat betreft.  ;)



Ach, 50" is nu redelijk standaard. Niemand kijkt meer gek op als je meldt dat er een 50" plasma in de kamer hangt. Een paar jaar geleden was je toch echt wel de man als je een 42" LCD had. Nog even en een 80" met 4K resolutie is standaard. Als je die 4K-producten op de CES zo ziet zou je het haast wel denken...

Deze week de nieuwe laptop gehad van werk:

Dell Latitude E5520:


Normaliter worden die dingen hier op het werk met een Core i3 geleverd en verder redelijk basic uitgevoerd. Maar deze was een speciale met een Core i5-2410, verlicht toetsenbord, pointstick en Full HD LED-scherm. Werkt toch echt heerlijk 1920 x 1080 op een 15,6" scherm. Al ligt dat voor een zeer groot deel er ook aan dat ik echt een afkeer heb tegen 1366 x 768.
Dual-boot Windows er op zodat de oude Toshiba van thuis (T2250, 3 GB intern, GeForce 7600 Go en 160 GB HDD 4200 RPM) ook met pensioen kan.

Ook te horen gekregen dat mijn functie drie schalen hoger is uitgevallen, dus dat is ook een leuke financiële meevaller. En verder had ik nog wat vakantiegeld tegoed, dus dat komt ook mijn kant op. Eens zien of ik dat wijs op de bank ga zetten of dat ik toch één van de twee producten ga kopen die al langer op het lijstje staan: Vooral de XPA-2 is nu zeer leuk geprijsd. Maar weet niet of ik het aandurf om zoiets in Amerika te bestellen en over te laten komen. Aan de ene kant weet ik dat het gewoon goed zal gaan, maar er is toch iets in mij wat twijfelt.
Horloge twijfel ik over omdat ik - denk ik - toch liever de chrono heb. Ik heb namelijk nog geen mechanische chrono. Dus wellicht toch iets verder sparen. Al kan ik drie keer een XPA-2 halen voor één Omega Seamaster PO Chrono...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Ronin79

Ziet er goed uit.  ;)

Mooi om te horen dat het goed gaat met het werk. 3 schalen is toch mooi meegenomen.
Ik zal het moeten doen met een paar sla, en fruit-schalen.

Wat de keuze betreft, tussen een Omega en een Emotiva.
Dat zou in mijn geval niet moeilijk wezen. Ik doe nagenoeg niets meer met HT, zoals je wellicht weet of waarom.
Dus een Omega, zou mijn eerste keus wezen.

Nu we het toch over horloges hebben; ik heb net de M52 Thungsten Vintage van Lum-Tec gepre-ordered.
Daarbij een 50% deposit gemaakt. De rest komt wel in de; Late zomer - Oktober, wanneer hij verschijnt.

Hierbij is dus de 300M op een lager pitje gezet. De Omega, ga ik op zijn tijd nog wel eens passen. Ben toch erg benieuwd hoe deze staat, en zit.
Als hij bevalt, dan kan ik een jaren-plan uitstippelen  ;)

btw.

De Dell U2711 zal ik van de week bestellen. Was door omstandigheden met oa. mijn oren (erger geworden), en een verjaardag(en) er nog niet aan toegekomen.

FeaR1986

Dat ik te laag was ingeschaald was me bekend, maar dat ik er zo drie schalen bij kreeg was voor mij ook een verassing. Maar mij hoor je niet klagen. Betaald lekker en ik doe werk wat ik leuk vind. Moet alleen nog wel even een paar Microsoft- en ITIL Certificaten halen. Sowieso omdat ik het zelf wil en ook omdat mijn ICT-manager dat wel op prijs zal stellen.

De keuze tussen een nieuw horloge of een nieuwe aanwinst voor de HT ben ik nog niet uit. Elke dag draag ik met plezier mijn Seiko SRH005 en elke dag luister ik met veel plezier naar mijn Focals, dus beiden mogen wel een update hebben. Maar als ik voor een nieuw horloge ga dan wil ik toch een chrono. Ik heb nog geen mechanische chrono, dus als er dan toch een nieuw horloge moet komen dan maar meteen goed doen. Nu is een gewone Seamaster PO wel te krijgen voor 1500 - 1700 euro, maar de chrono doet daar toch zo'n 1000 euro bovenop. Best wel veel geld. Ook de andere merken die me aanstaan zoals Tag Heuer liggen rond dezelfde prijs. Natuurlijk kan ik een non-chrono nemen, maar dan heb ik toch iets wat ik niet helemaal wil. Ervaring leert dat ik het beter meteen goed kan doen. Echter weet ik dus niet of ik echt 2750 euro over heb voor een horloge. Zeker als je ziet dat je voor ~800 euro een XPA-2 naar Nederland kan laten komen. En dan heb ik nog geld over om er ooit een XPA-5 naast te zetten. En dan heb ik nóg geld over. Gelukkig is het geld nog niet binnen, dus ik kan nog even twijfelen.

Zit ook nog steeds een beetje met het bestellen in Amerika. Zeker nu je meer en meer hoort over dat Emotiva in Europa een Distributiecentrum wil openen. Aan de ene kant is wachten op zoiets wel handig voor de verzendkosten en eventuele garantie. Alleen kan je er donder op zeggen dat de prijzen een stuk hoger komen te liggen. En dan wordt bestellen in Amerika wellicht opeens niet meer mogelijk. Geloof dat hetzelfde laatst met SVS Subwoofers gebeurde, alles moet nu via L-Sound in Noorwegen en dat zag je aan de prijzen als Europeaan. L-Sound heeft rustig $ = € gedaan + 10% + verzenden. Als zoiets gebeurt ga ik er zeker spijt van hebben dat ik nu niet besteld heb. Al heb ik al een beetje spijt aangezien de Holiday Sale af is gelopen en de XPA's weer zo'n 100 dollar meer kosten. Al is het qua prijs/kwaliteit nog steeds netjes.

Net even een fotootje van de M52 Thungsten Vintage opgezocht, doet me een beetje aan Panerai denken qua wijzerplaat en looks. Maar niet helemaal aan Panerai, want Panerai vind ik ( gelukkig :P ) niet mooi maar die M52 Thungsten Vintage kan ik wel waarderen. Respect ook dat je even 50% aanbetaald en dan nog zo'n 9 maanden mag wachten. Maar wat bedoel je met "de 300m"? Een horloge in het algemeen wat 300m doet of de Omega?

Ben benieuwd wat je van de U2711 gaat vinden over een weekje of twee als je hem binnen hebt. Overigens zit alles bij het scherm, dus ook een Dual Link DVI-kabel. Ik had er namelijk al bijna eentje gekocht toen ik het scherm bestelde :)
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

erik s.

Om de prijsverhouding US-Europa wat duidelijker te maken, de US prijzen zijn ex btw. Alleen als je in dezelfde staat woont als de verkoper komt er btw bij.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

FeaR1986

Citaat van: erik s. op januari 11, 2012, 21:02:02
Om de prijsverhouding US-Europa wat duidelijker te maken, de US prijzen zijn ex btw. Alleen als je in dezelfde staat woont als de verkoper komt er btw bij.

Goed punt, blijft een apart land dat Amerika met aparte regels in elke staat.
Maar voor hier is een grove manier van zeggen wat de kosten zullen zijn toch iets als "Prijs in $ is prijs in € inclusief verzenden, invoer en BTW"?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

erik s.

Globaal moet je er zo'n 25% invoer en btw bij tellen. Plus natuurlijk verzendkosten, daar rekenen die lolbroeken van de douane ook btw en invoer over.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Ronin79

@ Fear

Ik snap wat je bedoelt. Een chrono is niet goedkoop. Maar als je het wilt doen, raad ik het aan, om het goed te doen.
Citaat
Net even een fotootje van de M52 Tungsten Vintage opgezocht, doet me een beetje aan Panerai denken qua wijzerplaat en looks. Maar niet helemaal aan Panerai, want Panerai vind ik ( gelukkig Tongue )
niet mooi maar die M52 Tungsten Vintage kan ik wel waarderen. Respect ook dat je even 50% aanbetaald en dan nog zo'n 9 maanden mag wachten. Maar wat bedoel je met "de 300m"? Een horloge in het algemeen wat 300m doet of de Omega?

Dank je wel  ;)

De 50% is idd een hele mooie deal. Maar die hebben ze (Lum-Tec Importeur Slowakije) standaard. Je kunt ook in een keer betalen, mocht je dat willen.
Aangezien ik een aardig goede klant ben, mocht ik verleden keer; ook een uitgestelde betaling maken .. na enkele weken eerder de V1 te hebben besteld.
(ivm de vakantie die we hadden). Vertrouwen moet van 2 kanten komen (zeker met zulke bedragen), maar dat zit meer dan goed.
Ik kan je de distributeur / importeur (K&B Time) ook van harte aanbevelen, mocht je een Lum-Tec overwegen.

Met de 300M, bedoel ik de Lum-Tec 300M diver. Ik was niet helemaal duidelijk, sorry.
De Omega die ik bedoelde, is de Planet Ocean. Al zou ik de Liquid Metal variant leuker vinden.
Maar voor een simpele burger zoals ik, misschien niet te betalen. De normale PO, zou je nog voor kunnen sparen.  ;)


Wat de kosten betreft van import betreft;

Het ligt eraan wat je importeerd. Dit kan verschillen van 6% of bijvoorbeeld 11% bovenop de genoemde 19% BTW wat we zo wie zo moeten betalen.
Dit bovenop de verzendkosten en TNT kosten.

Dat is nu ook voornamelijk de reden, dat ik de M22 Tungsten niet importeer. dit gaat mij € 400 + aan douane en TNT gelden kosten (25% aangehouden ipv de 19 + 11).
Ik ben redelijk vriendelijk, maar dat gaat te ver. Zeker als zoiets normaal 1295 Dollar (1018 Euro) moet kosten. Maar om alles precies uit te leggen over de M22 en zijn
beschikbaarheid (waarom alleen in de VS), en het daarbij behorende verhaal van ETA (zwitserse uurwerk maker) daar gaat een heel lang verhaal aan vooraf. Dus dat zal ik je onthouden.  ;).

Dus het komt hier op neer; als je de Emotiva's wil importeren, en ze zouden rond het bedrag liggen van de M22 als voorbeeld, dan betaal je zeker; tussen de € 300 en € 400 extra.
Misschien zelfs nog iets meer.

CitaatBen benieuwd wat je van de U2711 gaat vinden over een weekje of twee als je hem binnen hebt. Overigens zit alles bij het scherm, dus ook een Dual Link DVI-kabel. Ik had er namelijk al bijna eentje gekocht toen ik het scherm bestelde

Ik ben zelf ook erg benieuwd. Zal morgen de bestelling afronden (als er niets tussenkomt).
Daarbij is het idd mooi, dat ze een Dual DVI kabel erbij leveren, dat scheelt weer wat geld.

Heb jij trouwens ook een calibratie tooltje, zoals een Spider of een Lacy Blue Eye Pro ?. Die schijnen wel handig te zijn.

rallufff

Fear!

Hoe is het ermee? Alles relaxed?

Met je werk gaat het goed zie ik... Ondertussen al een huisje gevonden?

Gewoon die XPA 2 bestellen! Je had het er afgelopen zomer al over.... Soms moet je een risico nemen  8).


Ralph.

| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

FeaR1986

Citaat van: SillentWolf op januari 12, 2012, 00:20:23
Ik snap wat je bedoelt. Een chrono is niet goedkoop. Maar als je het wilt doen, raad ik het aan, om het goed te doen.

Het gat tussen de non-chrono en de chrono is me toch net wat te groot eigenlijk. Weet serieus niet of ik dat voor een horloge over heb. Ik ben wel een liefhebber, maar denk dat ik meer een liefhebber ben van Hifi dan van horloges. Ik weet zelf eigenlijk niet wat ik nu wil of niet wil. Op één of andere manier kan ik een horloge van 2500 - 3000 euro voor mezelf niet goedpraten. Zeker niet als ik ook nog zo veel andere dingen wil hebben. Sterker nog, voor een paar duizend euro meer kan ik ook een leuke motor kopen. En denk dat ik daarmee toch meer plezier van ga hebben.

Citaat van: SillentWolf op januari 12, 2012, 00:20:23
De 50% is idd een hele mooie deal. Maar die hebben ze (Lum-Tec Importeur Slowakije) standaard. Je kunt ook in een keer betalen, mocht je dat willen.
Aangezien ik een aardig goede klant ben, mocht ik verleden keer; ook een uitgestelde betaling maken .. na enkele weken eerder de V1 te hebben besteld.
(ivm de vakantie die we hadden). Vertrouwen moet van 2 kanten komen (zeker met zulke bedragen), maar dat zit meer dan goed.
Ik kan je de distributeur / importeur (K&B Time) ook van harte aanbevelen, mocht je een Lum-Tec overwegen.

Met de 300M, bedoel ik de Lum-Tec 300M diver. Ik was niet helemaal duidelijk, sorry.
De Omega die ik bedoelde, is de Planet Ocean. Al zou ik de Liquid Metal variant leuker vinden.
Maar voor een simpele burger zoals ik, misschien niet te betalen. De normale PO, zou je nog voor kunnen sparen.  ;)

De Liquid Metal is echt heel mooi, maar de non-chrono (is de Liquid er eigenlijk wel in chrono?) gaat al veel hoger dan de prijs van een gewone Planet Ocean Chrono. Iets wat je altijd zal hebben met een Limited, die kosten nu eenmaal "wat" meer.  De gewone PO kwam laatst op De Zin Van Luxe langs voor een euro of 1700 geloof ik. Goede staat en met stalen band. Dat zijn nog steeds hoge prijzen, maar voor een Omega...

Citaat van: SillentWolf op januari 12, 2012, 00:20:23
Wat de kosten betreft van import betreft;

Het ligt eraan wat je importeerd. Dit kan verschillen van 6% of bijvoorbeeld 11% bovenop de genoemde 19% BTW wat we zo wie zo moeten betalen.
Dit bovenop de verzendkosten en TNT kosten.

Dat is nu ook voornamelijk de reden, dat ik de M22 Tungsten niet importeer. dit gaat mij € 400 + aan douane en TNT gelden kosten (25% aangehouden ipv de 19 + 11).
Ik ben redelijk vriendelijk, maar dat gaat te ver. Zeker als zoiets normaal 1295 Dollar (1018 Euro) moet kosten. Maar om alles precies uit te leggen over de M22 en zijn
beschikbaarheid (waarom alleen in de VS), en het daarbij behorende verhaal van ETA (zwitserse uurwerk maker) daar gaat een heel lang verhaal aan vooraf. Dus dat zal ik je onthouden.  ;).

Dus het komt hier op neer; als je de Emotiva's wil importeren, en ze zouden rond het bedrag liggen van de M22 als voorbeeld, dan betaal je zeker; tussen de € 300 en € 400 extra.
Misschien zelfs nog iets meer.

Als je het zo zegt is het wel een berg extra centen die je neer mag leggen. Omgerekend blijft het nog steeds een leuke aankoop, maar het vertekent wel als je puur naar de dollarprijs kijkt die op het internet staat. Maar zoals gezegd heb ik nog even, de XPA-2 is toch niet meer op voorraad. Wie weet komt er in die maanden nog wel wat leuks langs hier op het forum of via een andere weg. Heb er geen haast mee. Het is meer dat ik nu geld "over" heb en dan kan je toch al wat makkelijker kijken naar waar je het aan uit zou kunnen geven.

Citaat van: SillentWolf op januari 12, 2012, 00:20:23
Ik ben zelf ook erg benieuwd. Zal morgen de bestelling afronden (als er niets tussenkomt).
Daarbij is het idd mooi, dat ze een Dual DVI kabel erbij leveren, dat scheelt weer wat geld.

De foto's zie ik wel tegemoet in je topic  8)

Citaat van: SillentWolf op januari 12, 2012, 00:20:23
Heb jij trouwens ook een calibratie tooltje, zoals een Spider of een Lacy Blue Eye Pro ?. Die schijnen wel handig te zijn.

Met kalibratie heb ik nog niets gedaan. Ik zou langs iemand gaan die voor een paar tientjes wel even mijn scherm wilde kalibreren, maar dat is er nooit meer van gekomen. Hij woont namelijk in Enschede en ik meer richting Den Bosch. En enkele uren rijden om alleen het scherm te laten kalibreren gaat me toch wat te ver. En ik heb (nog) geen last van vage kleuren. Maar wat wil je ook na jaren met een TN-paneel te hebben gewerkt.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Citaat van: erik s. op januari 11, 2012, 21:33:30
Globaal moet je er zo'n 25% invoer en btw bij tellen. Plus natuurlijk verzendkosten, daar rekenen die lolbroeken van de douane ook btw en invoer over.

Zo te zien is de XPA-2 niet meer op voorraad en komt hij eind februari pas weer. Tot die tijd kan ik dus vrolijk wat berekeningen doen en wellicht dat de dollar ook nog iets doet wat in mijn voordeel kan werken (of juist niet). Maar moet zeggen dat ik ook nog steeds erg onder de indruk ben van Advance Acoustic, zo'n MAA-406 ziet er gewoon erg leuk uit met de VU-meters. Maar om daar nu een versterker voor te kopen gaat ook zo ver. Zeker omdat ik twijfel of ik na een x aantal weken/maanden al die lampjes nog wel leuk vindt. En Emotiva past qua looks overal wel bij (het is en blijft een simpele behuizing), zeker met de Black Trim in plaats van de zilveren.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Citaat van: rallufff op januari 12, 2012, 08:57:52
Fear!

Hoe is het ermee? Alles relaxed?

Met je werk gaat het goed zie ik... Ondertussen al een huisje gevonden?

Gewoon die XPA 2 bestellen! Je had het er afgelopen zomer al over.... Soms moet je een risico nemen  8).


Ralph.



Hey Ralph,

Jou ook lange tijd niet meer gezien hier en ook niet op GoT. Druk met het sociale leven of was er wat anders tussen gekomen? Enige wat ik mee heb gekregen is dat je een PS3 had gekocht. Voeg me maar toe als je wilt, PSN ID is gelijk aan de nickname hier  :smile:
Al zal ik geen Modern Warfare 3 met je kunnen doen, want die probeer ik nu op de PC werkend te krijgen. Eens zien of dat een beetje te doen is op 2560 x 1440, denk dat mijn PC dat niet trekt...

Met werk gaat alles goed inderdaad. Zat even niet mee, maar heb nu echt een leuke baan bij een bedrijf wat me zeer aanstaat. Leuke mogelijkheden om door te groeien en certificaten/papieren te halen. Laptop van de zaak is ook al binnen, nu nog de iPhone 4.
Huisje zit nog niet mee, maar dat komt nog wel. Ik zit nog steeds niet op de schopstoel maar op een gegeven moment wil je toch wel een keer wat voor jezelf. Maar ik wacht geduldig af.

En die XPA-2 (of andere eindversterker), tsja die wil ik toch best wel graag hebben.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

rallufff

Ik heb een lange tijd niks gepost op GOT en hier maar ben al die tijd wel aanwezig geweest hoor. Heb veel gevolgd maar mn eigen gewoon wat meer op de achtergrond gehouden. Die PS3 had ik rond kerst gekocht inderdaad... Ben er erg blij mee. Gister de Avatar Blu ray 3D gezien........ Echt WOW! Geweldig met dat 3D beeld en de Focals i.c.m. de SVS.

Ik speel heel veel Modern Warfare... Vet spel! Battlefield 3 speel ik ook erg vaak.

Goed te horen dat het werk bevalt.. Huis kom vanzelf wel...!

En ja die XPA-5.. Gewoon doen!  :thumbs-up:

Citaat van: FeaR1986 op januari 12, 2012, 17:36:34
Hey Ralph,

Jou ook lange tijd niet meer gezien hier en ook niet op GoT. Druk met het sociale leven of was er wat anders tussen gekomen? Enige wat ik mee heb gekregen is dat je een PS3 had gekocht. Voeg me maar toe als je wilt, PSN ID is gelijk aan de nickname hier  :smile:
Al zal ik geen Modern Warfare 3 met je kunnen doen, want die probeer ik nu op de PC werkend te krijgen. Eens zien of dat een beetje te doen is op 2560 x 1440, denk dat mijn PC dat niet trekt...

Met werk gaat alles goed inderdaad. Zat even niet mee, maar heb nu echt een leuke baan bij een bedrijf wat me zeer aanstaat. Leuke mogelijkheden om door te groeien en certificaten/papieren te halen. Laptop van de zaak is ook al binnen, nu nog de iPhone 4.
Huisje zit nog niet mee, maar dat komt nog wel. Ik zit nog steeds niet op de schopstoel maar op een gegeven moment wil je toch wel een keer wat voor jezelf. Maar ik wacht geduldig af.

En die XPA-2 (of andere eindversterker), tsja die wil ik toch best wel graag hebben.
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

Ronin79

@ Fear

De Omega's zijn idd erg duur.
Maar of je de prijs ervan voor jezelf zou kunnen goedpraten, dat is aan de persoon zelf.
Zelf zou ik daar wat minder moeite mee hebben, mits ik er ook voor gespaard heb. Zoiets koop je niet even.
Daar gaat tijd inzitten. Als het iets is; wat je altijd al had willen hebben, waarom niet. Of het nu om de waarde van een € 10, of € 3500 gaat.
Dat doet er niet veel toe. Bij het ene moet je gewoon wat meer geduld hebben, voordat je zoiets kan aanschaffen. Maar dat maakt het leuk.
Als je alles zo kon kopen wat je zag liggen, en geld te veel had. Dan kun je zo'n aankoop ook niet echt op waarde schatten.

Zelf koop en spaar ik voor redelijke geprijsde horloges, maar wellicht komt dat ook .. omdat ik sommige merken niet via een juwelier koop, maar direct bij de maker zelf (zoals oa. Lum-Tec)
Waardoor ze ook een heel stuk vriendelijker geprijsd zijn. In kwaliteit doen ze niets onder voor wat er bij een goede juwelier in de etalage ligt.
Als je de kwaliteit van bijvoorbeeld Lum-Tec bij een juwelier zou moeten kopen, kun je er makkelijk € 800 - € 1000 er bij optellen. Dit is de gewone marge wat de
gemiddelde goede juwelier op zijn horloges heeft, en hoger. (Breitling, Omega, etc). Desondanks dat ik goed kijk wat er zoal te krijgen is, of naar verschillende merken (en uurwerken) kijk ...
staat er toch een Omega PO en een Tag op mijn lijstje. Gewoon omdat ik ze mooi vind. of het er ooit van gaat komen, weet ik niet. Maar over 47 jaar en wat maanden ben ik 80, dus ik heb
de tijd om er voor te sparen. Dus wie weet, misschien komt het er ooit van. In ieder geval een van beide. ;)


btw.

Ik had de Omega van € 1700 al een tijdje geleden op de zinvanluxe zien staan.
Hij is van 2006 ?, als ik mij niet vergis (vind ik te oud voor deze vraag prijs).

Alleen heb ik net de Dell betaald, en de helft van de M52 Tungsten (de andere 50% heb ik alvast op een andere rekening gezet, zodat ik er niet aan kan komen).
Verder was het een hele dure maand (Kerst, verjaardag Amy .. mijn dochter), en straks nog mijn vriendin.
Dus de Omega zal ik aan mij voorbij moeten laten gaan. Al was ik eerst bij een AD gaan kijken, of hij mij toch niet tegenviel.
Een Omega is toch erg veel geld. Voor dat geld moet je echt zeker weten, dat hij past en staat, anders is het zonde.
Of je moet geld te veel hebben, en het risico aangaan. Maar dat heb ik helaas niet, en zal ook nooit zo zijn  ;)

Een andere keer, kijk ik wel. Als ik er voor gespaard heb. Dat lijkt mij een beter idee, dan hals over kop ... een aankoop doen.
Daar krijg je achteraf spijt van. Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken  ;)

Wat de Dell betreft:

Ik zag dat hij rond 30 Januari geleverd gaat worden. Het is dus nog even afwachten.
Zodra ik hem op mijn bureau heb staan, zal ik een foto posten in mijn topic, geen probleem.



skyfox

Wel grappig, naar aanleiding van je vraagstuk over een horloge zijn mijn vrouw en ik eens gaan kijken voor een horloge voor mij. Beetje surfen langs de Omega's, Breitlings en zo. Kwamen we bij Rolex uit, waar ik een Daytona Cosmograph uit met leren bandje... Ik was verkocht! Tot ik de prijs zag  :blink: :o :confused: Toch maar niet, ik koop wel een nieuwe auto zodra de oude stuk is... Lol!

Succes met kiezen! Ik zou voor de amps gaan en als horloge een extra mooie Seiko oid kopen, maar dat ben ik ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Ronin79

Rolex is idd niet goedkoop, en afgezien van een Daytona .. vind ik het niet eens geweldig (qua uiterlijk).
Maar dat is pure persoonlijke smaak.

Als wat goedkopere alternatief zou je kunnen kijken bij: Hamilton, Oris, Tag Heuer, Christopher Ward, Longines, Lum-Tec, Stowa, Steinhart, Cimier, Maurice Lacroix, en zo kan ik nog wel een paar opnoemen.
Het hoeven niet de prijzen te zijn, van een Rolex, Breitling, Panarai of een Omega PO. Maar (veel) in kwaliteit inleveren hoeft ook niet. Het internet en de horloge wereld zit vol met; mooie, bekende en onbekende merken ..
die je gewoon (nog) moet ontdekken.

Het is maar een idee.  ;)

FeaR1986

Citaat van: rallufff op januari 13, 2012, 20:31:00
Ik heb een lange tijd niks gepost op GOT en hier maar ben al die tijd wel aanwezig geweest hoor. Heb veel gevolgd maar mn eigen gewoon wat meer op de achtergrond gehouden. Die PS3 had ik rond kerst gekocht inderdaad... Ben er erg blij mee. Gister de Avatar Blu ray 3D gezien........ Echt WOW! Geweldig met dat 3D beeld en de Focals i.c.m. de SVS.

Ik speel heel veel Modern Warfare... Vet spel! Battlefield 3 speel ik ook erg vaak.

Goed te horen dat het werk bevalt.. Huis kom vanzelf wel...!

En ja die XPA-5.. Gewoon doen!  :thumbs-up:


Soms is je op de achtergrond houden wel handig. Sterker nog, soms is even niet meer op een forum komen ook extreem handig. Vooral met fora als deze heb ik constant de drang om een upgrade te gaan doen, zeker als je leuke dingen voorbij ziet komen in De Markt. Goed om te horen dat je SVS nog steeds bevalt. Wanneer ga je voor de rear speakers om je 5.1 compleet te maken?

En de XPA, ik denk dat het een XPA-2 wordt. Gewoon om front en surround gescheiden te houden. Ooit wil ik toch naar losse voor- en eindversterking en dan is stereo en surround gescheiden houden wel een mooie optie. Verder schijnt de XPA-2 een stuk beter te zijn dan de XPA-5. Wachten op de XPR heb ik geen zin meer in, leuk dat die 400 Watt per kanaal gaan doen maar denk dat ik met een XPA ook ver genoeg kom. Jij ook nog plannen om een XPA te halen? Want de XPA-5 sprak jou ook wel aan toch?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT