FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Ronin79

Mooie aankopen, kun je weer een tijdje vooruit.

Die X800 zoet er ook wer mooi uit. Vroeger had ik de blauwe variant; de X800XT P.E (Platium Edition) wat ik al eerder noemde.
Ik krijg sentiment gevoelens, nu ik dit zo zie. Een mooie aanwinst voor je verzameling.  ;)

FeaR1986

Citaat van: SillentWolf op september  7, 2011, 17:52:15
Mooie aankopen, kun je weer een tijdje vooruit.

Hoop dat het nu weer even genoeg is geweest. Heb ondertussen al de halve PC vervangen qua randapparatuur.
Op een nieuw moederbord, CPU en geheugen na heb ik een nieuw systeem geloof ik.... al gaan die componenten er wel komen, maar ik wacht even op de nieuwe series.
Ik sla meestal een serie over. Ik heb nu nog een Socket 775, de Core I-serie heb ik overgeslagen, eens zien wat er nu komt. Al had ik volgens die logica aan de Sandy Bridge moeten zitten bedenk ik me nu  :angel:

Citaat van: SillentWolf op september  7, 2011, 17:52:15
Die X800 zoet er ook wer mooi uit. Vroeger had ik de blauwe variant; de X800XT P.E (Platium Edition) wat ik al eerder noemde.
Ik krijg sentiment gevoelens, nu ik dit zo zie. Een mooie aanwinst voor je verzameling.  ;)

Dat sentiment is ook de reden waarom ik deze kaarten koop. Ik koop dan ook vooral de kaarten met een toffe opdruk op de cooler. Dat de XT versie hoger was dan een Pro maakt me nu bijvoorbeeld niet meer uit.
Ik ben ook speciaal voor de Sapphire X1900XTX gegaan:


Die vind ik een stuk mooier (agressiever) dan de X1900:


Van iemand krijg ik een GeForec 6800 van het merk Ill Inno 3D. Nog nooit van gehoord eigenlijk... Maar goed, voor gratis  :hehe:


Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Ronin79

CitaatAl had ik volgens die logica aan de Sandy Bridge moeten zitten bedenk ik me nu

Het kan nog; de in Dec. verschijnende Sandy Bridge Type-E (socket 2011)komt uit.
Of wel in gewone taal; de opvolger van de huidige i7 9xx (socket 1366) serie.

Ik heb zelfs gelezen dat ze Ivy Brigde ook gaan uitbrengen ... maar daar weet ik te weinig van, om er
iets zinnigs over te vertellen.

Wat de aankopen voor de PC betreft; ik weet wat je bedoelt.
Mijn schoonvader zei nog van de week; je kunt beter je PC verkopen, en daar een nieuwe van kopen.
Alleen toen vertelde ik, dat eigenlijk de CPU en MB vervangen hoeft te worden, de rest is backwards compatible met de 2011 socket.
Tuurlijk kzit je dan nog met Tripple Channel geheugen, een PCIE 2.0 kaart, maar dat is na een paar maanden makkelijk te vervangen.
Ik heb er al zoveel geld aan uitgegeven, dat ik mijn systeem .. althans het grootste gedeelte; zo hou.

Persoonlijk zou ik even wachten tot na de kerst, met kijken voor een nieuwe processor, en MB.
Alle grote merken zullen dan wel hun borden op de markt hebben (Gigabyte, Asus, MSI, etc) en de processors (oa. de Hexacore varianten, die per cpre op 3,2 ghz lopen),
zijn dan hopelijk ook voorhanden. Ook komen er in die periode de nieuwe PCI-E 3.0 kaarten op de markt. Dan mag ik hopen dat ik gelijk heb, en de 2.0 kaarten
nog te gebruiken zijn. Geheugen is nu vrij goedkoop, dus dat zal wel niet zo snel veranderen. Al heb je dan wel Quid Channel nodig.

Citaat
Ik koop dan ook vooral de kaarten met een toffe opdruk op de cooler.

Die had je vroeger best veel. De GF 3, en 4 hadden leuke plaatjes op de kaarten zitten, net zoals de wat latere Radeon X series.
Die van hierboven zien er idd. ook stoer uit.  ;)

FeaR1986

Citaat van: SillentWolf op september  7, 2011, 18:16:51
Het kan nog; de in Dec. verschijnende Sandy Bridge Type-E (socket 2011)komt uit.
Of wel in gewone taal; de opvolger van de huidige i7 9xx (socket 1366) serie.

Ik heb zelfs gelezen dat ze Ivy Brigde ook gaan uitbrengen ... maar daar weet ik te weinig van, om er
iets zinnigs over te vertellen.

Wat de aankopen voor de PC betreft; ik weet wat je bedoelt.
Mijn schoonvader zei nog van de week; je kunt beter je PC verkopen, en daar een nieuwe van kopen.
Alleen toen vertelde ik, dat eigenlijk de CPU en MB vervangen hoeft te worden, de rest is backwards compatible met de 2011 socket.
Tuurlijk kzit je dan nog met Tripple Channel geheugen, een PCIE 2.0 kaart, maar dat is na een paar maanden makkelijk te vervangen.
Ik heb er al zoveel geld aan uitgegeven, dat ik mijn systeem .. althans het grootste gedeelte; zo hou.

Persoonlijk zou ik even wachten tot na de kerst, met kijken voor een nieuwe processor, en MB.
Alle grote merken zullen dan wel hun borden op de markt hebben (Gigabyte, Asus, MSI, etc) en de processors (oa. de Hexacore varianten, die per cpre op 3,2 ghz lopen),
zijn dan hopelijk ook voorhanden. Ook komen er in die periode de nieuwe PCI-E 3.0 kaarten op de markt. Dan mag ik hopen dat ik gelijk heb, en de 2.0 kaarten
nog te gebruiken zijn. Geheugen is nu vrij goedkoop, dus dat zal wel niet zo snel veranderen. Al heb je dan wel Quid Channel nodig.

Dan gaan we even tot 2012 wachten. Want een opvolger van de huidige socket zie ik dan wel zitten voor mijn nieuwe systeem.
Dingen als de voeding (Cooler Master M850) en kleine dingen als HDD's en DVD-branders kunnen gewoon één op één mee. De kast (Lian Li PC-P80) kan natuurlijk ook weer gewoon dienst doen.
Al ben ik wel van de blauwe fans af, maar vervangen door gewone zwarte staat me tegen omdat ik dingen graag origineel houd. Iemand die ik ken heeft een Lian Li X2000 staan die hij niet actief gebruikt. Als die in de verkoop gaat dan is dat de mijne  :inlove:

CPU, moederbord en geheugen zien we dan wel wat er is. Wellicht inderdaad Quad-channel en DDR4. Al zal DDR4 dan wel weer zeer duur zijn en is het wellicht meer rendabel om een moederbord te nemen met DDR3. Voor de huidige prijzen zet je zo 16 GB in je PC.
Niet dat je het nodig hebt, maar als het toch niets kost dan is het gewoon alleen al grappig om te hebben. Ik ben voornemens ook geen dure overclockmoederborden meer te kopen, heb ik nu ook gedaan en het komt er toch niet van. Bespaart ook snel een euro of honderd.
CPU-cooler mag wel vervangen worden. Niet dat de MUGEN 1 het niet goed doet, maar ik wil naar een systeem zonder push-pins.

Grafische kaart heb ik pas vervangen voor een HD6950, die moet nog wel even mee kunnen. Neem aan dat PCI-e 3.0 slots wel overweg kunnen met een 2.0 kaart. Voor de snelheid maak ik me ook geen zorgen. Geloof dat het verschil tussen PCI-e 1.0 en 2.0 ook niet heel erg groot was. Althans niet zo groot om daarvoor een nieuwe grafische kaart te kopen.

Citaat van: SillentWolf op september  7, 2011, 18:16:51
Die had je vroeger best veel. De GF 3, en 4 hadden leuke plaatjes op de kaarten zitten, net zoals de wat latere Radeon X series.
Die van hierboven zien er idd. ook stoer uit.  ;)

Sommige merken hebben echt toffe designs. Zie je vooral bij Asus en Sapphire, merken als Powercolor en Club 3D deden daar niet echt aan mee.
POV (Point Of View) heeft ook wel leuke opdrukken, alleen is dat merk nooit echt naar Nederland gekomen geloof ik.
Eens zien of ik een Voodoo 5 kan vinden ergens. Oldskool en te lelijk eigenlijk, maar o zo bruut door de looks:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Ronin79

CitaatDe kast (Lian Li PC-P80) kan natuurlijk ook weer gewoon dienst doen.
Al ben ik wel van de blauwe fans af, maar vervangen door gewone zwarte staat me tegen omdat ik dingen graag origineel houd.
Iemand die ik ken heeft een Lian Li X2000 staan die hij niet actief gebruikt. Als die in de verkoop gaat dan is dat de mijne  inlove

Lian Li is idd. een erg goed merk kast. De X2000, zal zeker niet misstaan. je moet dan alleen even oppassen met lange videokaarten.
Al kan, als ik het goed heb .. een van de drive bays verwijderd worden, zodat je meer ruimte hebt.
Jouw P80 (dat is toch met die grote zware deur ervoor, met 3 fans erachter ?), is wat langer naar achteren, en heeft daar dus een voordeel bij.
Verder kunnen er 2 optische drives geïnstalleerd worden, aan de zijkant van de kast. Tenminste als ik het goed onthouden heb.

Mijn Corsair Obsidian 800D heb ik gekocht omdat de kast, veel weg heeft van de kwaliteit, van een Lian Li.
In de tijd dat ik de 800D kocht, was er nog geen Lian Li, die binnen in ook zwart was. Wel stond  Lian Li in mijn top 3 (met verschillende kasten), evenals een enkel ander, vergelijkbaar merk.
Het enige is met zulke kasten (uit geborsteld staal of Alu. opgetrokken), ze zijn zeer prijzig, maar oh zo goed. Ik kan je zulke merken alleen maar aanraden.

Citaat
CPU-cooler mag wel vervangen worden. Niet dat de MUGEN 1 het niet goed doet, maar ik wil naar een systeem zonder push-pins.

Misschien iets in de geest van een Corsair H50, H70 of H80 ??
Deze zijn vloeistof gekoeld. Ze koelen in mijn optiek erg goed.
ervaringen heb ik met de H70 en H80. Alleen door omstandigheden, koop ik, zoals je wellicht weet een andere koeler.
Maar dat heeft meer met mijzelf te maken, dan met de koelkwaliteiten van de Corsairs.

Ik weet helaas niet alles uit mijn hoofd, of heb ik onthouden ...  maar ik dacht dat enkele koelers van ThermalRight geen pins gebruiken (zou je even na moeten kijken).
De Venomous X, De H2 of de door mij gekochte / bestelde Archon .. zijn zeer goede alternatieven voor de Mugen. Wellicht zelfs beter. (Bij de Archon is de binnenmaat / breedte van je kast van groot belang).
Be Quiet timmert ook goed aan de weg. Hun fans zijn stil, vooral de SilentWings en de nog uit te komen Black Wings (zijn wel prijzig).
Maar ook ken ik mensen die er CPU koelers van hebben, en er erg tevreden mee zijn.
Citaat
Grafische kaart heb ik pas vervangen voor een HD6950, die moet nog wel even mee kunnen. Neem aan dat PCI-e 3.0 slots wel overweg kunnen met een 2.0 kaart.
Voor de snelheid maak ik me ook geen zorgen. Geloof dat het verschil tussen PCI-e 1.0 en 2.0 ook niet heel erg groot was. Althans niet zo groot om daarvoor een nieuwe grafische kaart te kopen.

Voorlopig, althans dat lijkt mij .. zou je nog wel even met de kaart kunnen doen. Net zo als ik met de GTX 480.
PCI E 3.0 zal denk ik een verdubbeling van de lanes en snelheid hebben wat de PCI E 2.0 nu doet. Maar laten ze eerst
maar eens kaarten op de markt gaan brengen die daadwerkelijk die snelheid gaan gebruiken. Al zijn ze natuurlijk al wel
een tijdje met die ontwikkelingen bezig. We gaan het snel genoeg zien, hoe het Sandy Bridge Type-E, dan wel de aankomende Ivy Bridge zich gaan verhouden
tot de huidige techniek en platform. Ik heb er vooralsnog, van wat ik lees ... er een positief gevoel over.  ;)

Softpower

Citaat van: FeaR1986 op september  7, 2011, 19:03:27

POV (Point Of View) heeft ook wel leuke opdrukken, alleen is dat merk nooit echt naar Nederland gekomen geloof ik.
Eens zien of ik een Voodoo 5 kan vinden ergens. Oldskool en te lelijk eigenlijk, maar o zo bruut door de looks:


Pov is in het verleden door paradigit verkocht.
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

FeaR1986

Citaat van: SillentWolf op september  7, 2011, 19:44:05
Lian Li is idd. een erg goed merk kast. De X2000, zal zeker niet misstaan. je moet dan alleen even oppassen met lange videokaarten.
Al kan, als ik het goed heb .. een van de drive bays verwijderd worden, zodat je meer ruimte hebt.
Jouw P80 (dat is toch met die grote zware deur ervoor, met 3 fans erachter ?), is wat langer naar achteren, en heeft daar dus een voordeel bij.
Verder kunnen er 2 optische drives geïnstalleerd worden, aan de zijkant van de kast. Tenminste als ik het goed onthouden heb.

De PC-P80 is een kast die kaarten tot maximaal 380 mm kwijt kan. En met bijna 15" aan ruimte is er geloof ik nog geen grafische kaart die niet zou passen. Sterker nog, als je in de PC-P80 de HDD-Bays verwijderd dan heb je de volledige diepte van de behuizing om kaarten te plaatsen. Knappe fabrikant die kaarten van over de 60 centimeter lengte gaat maken. De X2000 heeft inderdaad de drives aan de zijkant, iets wat me niet heel makkelijk lijkt, maar aan de andere kant gebruik ik de optische drives niet zo vaak meer. Ik zou er mee kunnen leven. Zeker omdat de looks van de X2000 me zeer aanstaan.

Hier wat foto's van mijn PC-P80, geeft wellicht een idee van de ruimte in de kast. Want het moederbord is dus een gewone ATX, geen Micro-ATX wat het haast in de kast lijkt  :crazy:
Zijn ook de oudere foto's met nog de Sapphire HD4870 512MB in de kast, zit nu dus een Sapphire HD6950 2 GB in.

Lian Li PC-P80:


Deurtje met de 3 x 140 mm intake:


Achterkant met 10 PCI-sloten:


Binnenkant:


Overig:




Citaat van: SillentWolf op september  7, 2011, 19:44:05
Mijn Corsair Obsidian 800D heb ik gekocht omdat de kast, veel weg heeft van de kwaliteit, van een Lian Li.
In de tijd dat ik de 800D kocht, was er nog geen Lian Li, die binnen in ook zwart was. Wel stond  Lian Li in mijn top 3 (met verschillende kasten), evenals een enkel ander, vergelijkbaar merk.
Het enige is met zulke kasten (uit geborsteld staal of Alu. opgetrokken), ze zijn zeer prijzig, maar oh zo goed. Ik kan je zulke merken alleen maar aanraden.

De PC-P80 is ook niet zwart van binnen, heeft me echter nooit gestoord aangezien ik geen window in de kast heb. Ik snap dat zoiets wel een punt is als je wel de kast (deels) open gaat maken.
Prijzen zijn met dit soort kasten altijd een issue, maar je krijgt er zo veel kwaliteit voor terug. Bij Lian Li is het nog steeds redelijk basic met schroefjes en geen quick-lock systemen, maar het zit allemaal wel goed vast.
Ook geen scherpe randjes of dingen die niet goed aansluiten. Het is gewoon goed. Iets wat je met een Cooler Master of welk ander merk dan ook van zes tientjes niet kan (en mag) verwachten.

Citaat van: SillentWolf op september  7, 2011, 19:44:05
Misschien iets in de geest van een Corsair H50, H70 of H80 ??
Deze zijn vloeistof gekoeld. Ze koelen in mijn optiek erg goed.
ervaringen heb ik met de H70 en H80. Alleen door omstandigheden, koop ik, zoals je wellicht weet een andere koeler.
Maar dat heeft meer met mijzelf te maken, dan met de koelkwaliteiten van de Corsairs.

De kant-en-klare watercoolers van Corsair spreken me inderdaad wel aan. Zeker omdat de prestaties gewoon goed zijn. En het geeft gewoon ruimte in de kast, alles verwerk je binnen de outtake fan en op de CPU zelf. Weer eens wat anders dan zo'n brok aluminium op je moederbord.
Dacht dat de H50 het niet (veel) beter deed dan de Skythe Mugen, maar de H70 en H80 zijn mooie kandidaten.

Citaat van: SillentWolf op september  7, 2011, 19:44:05
Voorlopig, althans dat lijkt mij .. zou je nog wel even met de kaart kunnen doen. Net zo als ik met de GTX 480.
PCI E 3.0 zal denk ik een verdubbeling van de lanes en snelheid hebben wat de PCI E 2.0 nu doet. Maar laten ze eerst
maar eens kaarten op de markt gaan brengen die daadwerkelijk die snelheid gaan gebruiken. Al zijn ze natuurlijk al wel
een tijdje met die ontwikkelingen bezig. We gaan het snel genoeg zien, hoe het Sandy Bridge Type-E, dan wel de aankomende Ivy Bridge zich gaan verhouden
tot de huidige techniek en platform. Ik heb er vooralsnog, van wat ik lees ... er een positief gevoel over.  ;)

Daarom :) Schijnen ook opstellingen te zijn waar het verschil tussen 8 en 16 lanes niet extreem merkbaar is. Scheelt soms maar enkele fps. Niet meteen reden om de HD6950 te gaan vervangen. Aan de andere kant heb ik dan wel weer iets moois voor aan de muur  :P
Ik volg je advies op en wacht nog even tot na Kerst. Eens zien wat er dan allemaal komt van hardware wat de moeite waard is. Niet dat ik het dan meteen koop, de I7 ging haast ook na enkele weken al flink naar beneden in prijs.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Ronin79

Ik zie dat ik inderdaad bij de P80, de goede kast voor mij had.  ;)

Hij is lekker groot, en je kunt er heel veel in kwijt. De 3 x 140mm voorin,
vind ik een pluspunt tegen de normale 120 mm fans (al heeft Lian Li, volgens mij voorin altijd 140mm zitten), die iin vele andere kasten zit.
De P80 is een uitstekende kast, waar je ook in de toekomst mee vooruit kan. Bovenin de kast, is er (als ik mij niet vergis),
ruimte voor een extra fan, of (dubbele) radiator, zoals bij een waterkoeling set, het geval is. Kortom een goede aankoop.

CitaatIk volg je advies op en wacht nog even tot na Kerst. Eens zien wat er dan allemaal komt van hardware wat de moeite waard is.
Niet dat ik het dan meteen koop, de I7 ging haast ook na enkele weken al flink naar beneden in prijs.

Er gaan voor zover ik weet in den beginne 3 nieuwe socket 2011 processors uitkomen.
Een daarvan is een Quad Core, de andere 2 Hexa core CPu's. De goedkoopste Hexa Core zal op een
3,2 GHZ lopen, en heeft een prijs van ongeveer 550 Dollar. Wat zal uitkomen op een € 550.
Als je die prijs zou vergelijken met de i7 960; die koste namelijk ook rond die oprijs toen de processor op de marlt verscheen.
Deze i7 heeft ook een snelheid van 3,2 ghz, maar is een Quadcore. (prijs nu € 250). Dus de genoemde € 550 voor een Hexa Core Sandy Bridge E, vind ik niet duur.
De S.B. Type E Quad Core zal naar verluid rond de 300 euro gaan kosten. De laatste en tevens de duurste S.B, zal op een 1000 Euro liggen.
In mijn optiek, is de 550 Euro dure Hexa Core CPU, de mooiste koop van de 3.

Daarnaast zal er binnenkort de normale Sandy Bridge serie uitgebreid worden. Zeg maar de 2700, etc.
Maar die vallen nog allemaal binnen het huidige aanbod socket procesoren. Dus 1156 socket (als ik het goed heb).

Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe de 550 Euro kostende 2011 Socket Hexa Core gaat presteren.
Zeker tegenover mijn i7 960. Ik verwacht er dan ook aardig wat van.  ;)

FeaR1986

Citaat van: SillentWolf op september  7, 2011, 23:00:08
Ik zie dat ik inderdaad bij de P80, de goede kast voor mij had.  ;)

Hij is lekker groot, en je kunt er heel veel in kwijt. De 3 x 140mm voorin,
vind ik een pluspunt tegen de normale 120 mm fans (al heeft Lian Li, volgens mij voorin altijd 140mm zitten), die iin vele andere kasten zit.
De P80 is een uitstekende kast, waar je ook in de toekomst mee vooruit kan. Bovenin de kast, is er (als ik mij niet vergis),
ruimte voor een extra fan, of (dubbele) radiator, zoals bij een waterkoeling set, het geval is. Kortom een goede aankoop.

De PC-P80 is ook zeker geen verkeerde kast. Maar ik wil wel naar iets strakkers, iets zakelijkers. Al matched dat dan weer niet met het Illuminated Keyboard wat ik gekocht heb. En aangezien de PC toch onder het bureau staat moet ik me er eigenlijk niet zo druk om maken.

Bovenin de kast zit standaard een 140mm fan voor de outtake. In totaal heb je dus 3 x 140mm fan als intake aan de front, 1 x 140 mm outtake aan de bovenkant en 1 x 120mm aan de achterkant. Plus dan eventueel nog de voeding die als outtake kan dienen. De 4 x 140 mm zijn aangesloten op een ingebouwde fancontroller, ook wel zo handig.


Citaat van: SillentWolf op september  7, 2011, 23:00:08
Er gaan voor zover ik weet in den beginne 3 nieuwe socket 2011 processors uitkomen.
Een daarvan is een Quad Core, de andere 2 Hexa core CPu's. De goedkoopste Hexa Core zal op een
3,2 GHZ lopen, en heeft een prijs van ongeveer 550 Dollar. Wat zal uitkomen op een € 550.
Als je die prijs zou vergelijken met de i7 960; die koste namelijk ook rond die oprijs toen de processor op de marlt verscheen.
Deze i7 heeft ook een snelheid van 3,2 ghz, maar is een Quadcore. (prijs nu € 250). Dus de genoemde € 550 voor een Hexa Core Sandy Bridge E, vind ik niet duur.
De S.B. Type E Quad Core zal naar verluid rond de 300 euro gaan kosten. De laatste en tevens de duurste S.B, zal op een 1000 Euro liggen.
In mijn optiek, is de 550 Euro dure Hexa Core CPU, de mooiste koop van de 3.

Daarnaast zal er binnenkort de normale Sandy Bridge serie uitgebreid worden. Zeg maar de 2700, etc.
Maar die vallen nog allemaal binnen het huidige aanbod socket procesoren. Dus 1156 socket (als ik het goed heb).

Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe de 550 Euro kostende 2011 Socket Hexa Core gaat presteren.
Zeker tegenover mijn i7 960. Ik verwacht er dan ook aardig wat van.  ;)

550 euro is redelijk aan de prijs. Als in dat je voor 550 euro een hele dikke upgradeset hebt naar een Sandy Bridge CPU, bijbehorend moederbord en zeker 12 - 16 GB aan DDR3 geheugen. Maar aan de andere kant is een Hexacore op 3.2 GHz nooit weg. Met wat geluk ook nog iets als een Turbo-modus om naar 3.6 GHz te gaan. Dan gaat zoiets me toch wel erg aanspreken!
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Vandaag lag er weer een pakje op me te wachten bij thuiskomst. Na de Asus X800 Pro van eerder deze week kwamen vandaag deze twee binnen:

MSI 8800 GTS:


Sapphire X1900XTX:


Speciaal deze XTX genomen omdat ik de afbeelding op de cooler wat mooier vond dan de standaard.
Al is de Sapphire wel wat apart. Ik zie gewoon dat de cooler een aparte sticker heeft welke er overheen is geplakt. Aan de randen zie je namelijk nog wat uitsteken van de gewone opdruk van de cooler en ik ben er 99% zeker van dat onder de sticker een cooler met deze afbeelding zit. Maar goed, ik wilde de XTX omdat die afbeelding mooier was dus die blijft lekker zitten.

Over stickers gesproken. De sticker op de 8800 GTS zit gewoon 2 - 3 mm naast de positie waarop deze zou moeten. De randen steken over en de sticker overlapt sommige schroeven daardoor. Niet wat je verwacht eigenlijk van een dergelijk merk.

De X1900 hoefde ik niet eens schoon te maken, denk dat er watercooling is gebruikt. De cooler miste ook wat schroeven namelijk.
De 8800 GTS heeft wel een beetje aandacht nodig. Maar zo'n kaart uit elkaar halen is nog leuk werk, dus ik zit er niet mee.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Ronin79

Citaat550 euro is redelijk aan de prijs. Als in dat je voor 550 euro een hele dikke upgradeset hebt naar een Sandy Bridge CPU, bijbehorend moederbord en zeker 12 - 16 GB aan DDR3 geheugen.
Maar aan de andere kant is een Hexacore op 3.2 GHz nooit weg. Met wat geluk ook nog iets als een Turbo-modus om naar 3.6 GHz te gaan. Dan gaat zoiets me toch wel erg aanspreken!

Die 550 Euro valt wel redelijk mee. Althans, dat ligt in de lijn met de prijs die ik ook altijd voor processors uitgeef.
Als je daar een hele dikke Hexacore voor hebt, waarom niet. Maar dan moet die wel een heel stuk sneller zijn als de i7 9xx processors.

Er zijn al wat benches van de nieuwe 3730K te zien. Intel verwacht dat de processor 15% sneller is als de i7 980X.
We gaan het pas echt zien, als er goed en betrouwbare testen binnen komen.

Wat de kaarten betreft;

Mooie aanwinsten.  ;)

FeaR1986

De eerste van de vier games waar ik dit jaar op zit te wachten is binnen  :pompom:

Gears of War 3 - Limited Edition:

Damn, dit is echt één van de betere en mooiere Limiteds die ik heb. Sowieso is de gehele box (Octus Award Box) waar de game in zit echt netjes afgewerkt en ik vond de LE van Forza 3 er al goed uit zien. Tel daarbij op dat de Octus Service Medal van echt metaal is en dus zeer degelijk aan voelt. En dan komen alle leuke extra's nog als foto's, testament, een blauwdruk en een vlag. Nee, dit was het geld meer dan waard.

Maar goed, foto's:

De omdoos:

Niet heel boeiend, maar wel leuk dat je de medaille al kan zien.



De doos zelf:

Als je de omdoos verwijdert hebt dan komt deze je tegemoet. Een doos die bekleed lijkt te zijn met een soort van rubber. Geeft alles in ieder geval een hele mooie chique indruk.



De extra's:

Blauwdruk van The Hammer of Dawn:


Foto's en een briefje:


Testament en een oorkonde die bij de medaille hoort:


Vlag:


Doosje van de game:

Ook leuk bedrukt en dus geen standaard doosje. In het doosje vinden we de DVD/game (duh  :P ), wat stickers en een code voor een paar dagen XBox 360 Live.



Maar hier gaat het natuurlijk allemaal om...

Octus Service Medal:


Meestal zijn dit soort dingen van plastic en klein. Deze medaille is echter 1:1 en zwaar! Dat laatste komt omdat het van een echte metaal legering gemaakt is.




Nu nog wachten op Assassin's Creed: Revelations; Uncharted 3; Forza Motorsport 4.

Maar tot die tijd ga ik me wel met Gears of War 3 vermaken  8)
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Ronin79

Ziet er strak uit Fear  8)
Hier ga je van genieten.

Ik hoop trouwens; dat ik de mijne (normale editie) van de week binnen heb. Dan kan ik nog net 1,5 weeks spelen, voordat we op vacantie (cadeautje van mijn vriendin  8) ) gaan.

Heb jij trouwens dezelfde spelersnaam als jouw naam hier, en op Hardware Info ?
Die van SoftPower en Snutchz, zijn bijvoorbeeld wel hetzelfde als hier.

Mijn hoofdaccount (zowel op de PS3 als 360) is; SmokingSoul
Ik heb er nog wel meer, maar die heb ik minder in gebruik.

FeaR1986

Hier ga ik me inderdaad mee vermaken, maar wil er niet te snel en te diep induiken eigenlijk. Want dan bestaat de kans dat ik de game in de avonduren af ga raffelen. Terwijl ik eigenlijk op mijn gemak aan de slag wil van het weekend. Kan ik tenminste de surround aan zetten en de oorlog wat intenser beleven. Zeker omdat de singleplayer maar een uurtje of zeven - acht schijnt te zijn ga ik het rustig aan doen. Wilde gisteren nog wel even online, maar mijn XBox Live Gold was net verlopen. Die dus ook maar eens aanschaffen vandaag. Weet alleen de site niet meer waar je voor nog geen veertig euro 12 maanden Gold kan krijgen, maar die vind ik nog wel  :hehe:

Mijn forum-naam hier (en op HW.info) is ook mijn PSN ID en Gamertag, dus als je me toe wilt voegen: ga je gang  :smile:

Maar 1,5 week Gears of War moet genoeg zijn voor de single player. Kan je in ieder geval in alle rust op vakantie gaan. Waar gaat de reis naar toe eigenlijk?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Valkyrie

Je bent de laatste tijd flink bezig met je computer en games. Leuk om die ontwikkeling te zien. ;) Heb je ook nog wel tijd om films te kijken/muziek te luisteren?! ;D
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

FeaR1986

Tijd om muziek te luisteren is er altijd natuurlijk. NAS staat 24/7 aan en een nummertje opzetten is dus zo gepiept. Films kijken doe ik wat minder. Heb denk ik nog tientallen titels liggen die ik nog moet kijken. Maar met gamen mogen de Focals en de Velodyne ook lekker meespelen, dus op dat punt verwaarloos ik ze zeker niet  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Ronin79

CitaatHier ga ik me inderdaad mee vermaken, maar wil er niet te snel en te diep induiken eigenlijk.

Dat geloof ik graag.  ;)

Zelf moet ik eigenlijk nog de 2 andere Gears Singleplayer games afmaken, voordat ik aan de 3e begin.
Ik moet bekennen dat ik de MP's ook niet veel gespeeld heb, niet dat ze niet goed waren .. maar ik was
voornamelijk bezig met andere MP games. Met deze nieuwe Gears, ga ik er in ieder geval meer tijd insteken.

Wat Gold betreft; als je een CC (Credit Card)hebt, loopt dit automatisch door. Wel makkelijk.
Het enige lastige is daaraan. Je moet MS bellen, als je een Abo af wil laten lopen.
Daarom heb ik bij de 360 in de PC kamer alles automatisch, en in de woonkamer altijd met kaart (mits ik daar game).

Losse kaarten bestel(de) ik altijd bij; GameCardsDirect.

CitaatMijn forum-naam hier (en op HW.info) is ook mijn PSN ID en Gamertag, dus als je me toe wilt voegen: ga je gang

Thx, dat zal ik zo even via xbox.com doen.  ;)

CitaatMaar 1,5 week Gears of War moet genoeg zijn voor de single player. Kan je in ieder geval in alle rust op vakantie gaan. Waar gaat de reis naar toe eigenlijk?

Dat denk ik ook wel. Forza 3 krijg ik toch niet afgerond voordat ik ga (met season 5 begonnen ... 146 races gereden, 146 x Gold). Dus dan kan ik ondertussen rustig GOW 3 oppakken.
In ieder geval even wat MP games spelen.

We gaan naar Majorca (Mallorca), samen met de kleine. Dat zal de eerste keer zijn dat we op een Spaans eiland zitten.
(Spanje zelf zijn we ook nog nooit geweest). We zitten in een mooi appartementen complex, met all inclusive.
Dus ik ben benieuwd.

Ik moet wel zeggen; na alles van de afgelopen jaren ... zijn we wel blij, dat we er even uit zijn.
Kunnen we ontspannen  ;)



FeaR1986

Citaat van: SillentWolf op september 21, 2011, 09:42:01
Zelf moet ik eigenlijk nog de 2 andere Gears Singleplayer games afmaken, voordat ik aan de 3e begin.
Ik moet bekennen dat ik de MP's ook niet veel gespeeld heb, niet dat ze niet goed waren .. maar ik was
voornamelijk bezig met andere MP games. Met deze nieuwe Gears, ga ik er in ieder geval meer tijd insteken.

Op zich is het spelen van deel één en twee wel leuk om te weten hoe het verhaal in elkaar steekt. Maar daar zijn ook heel wat sites voor met samenvattingen en/of video's. Ik heb Gears of War 2 letterlijk een jaar niet meer gespeeld en wist niet veel meer van het verhaal. Maar met het spelen van deel 3 komt er toch wel wat terug.

Citaat van: SillentWolf op september 21, 2011, 09:42:01
Wat Gold betreft; als je een CC (Credit Card)hebt, loopt dit automatisch door. Wel makkelijk.
Het enige lastige is daaraan. Je moet MS bellen, als je een Abo af wil laten lopen.
Daarom heb ik bij de 360 in de PC kamer alles automatisch, en in de woonkamer altijd met kaart (mits ik daar game).

Losse kaarten bestel(de) ik altijd bij; GameCardsDirect.

Op zich is automatisch doorlopen wel handig, maar één in het jaar verlengen is het probleem ook niet.
Ik heb de site weer gevonden en via XBoxLivekaarten kost 12 maanden XBox Live Gold me maar €38,95.
Dat scheelt nogal met de gewone prijs in de winkels. Al moet ik zeggen dat ik niet weet hoe veel je per maand/kwartaal/jaar kwijt bent als je via automatische incasso doet als het ware.

Citaat van: SillentWolf op september 21, 2011, 09:42:01
Thx, dat zal ik zo even via xbox.com doen.  ;)

Ik zie de invite wel verschijnen  ;)

Citaat van: SillentWolf op september 21, 2011, 09:42:01
Dat denk ik ook wel. Forza 3 krijg ik toch niet afgerond voordat ik ga (met season 5 begonnen ... 146 races gereden, 146 x Gold). Dus dan kan ik ondertussen rustig GOW 3 oppakken.
In ieder geval even wat MP games spelen.

Forza 3 had ik weer opgestart toen ik las dat je auto's uit Forza 3 mee kon nemen naar Forza 4. Dus ik in Forza 3 snel proberen te levellen om meer auto's te krijgen. Ook al mijn geld uitgegeven aan auto's die ik wel mee zou willen nemen. Blijk je lang niet alles mee te kunnen nemen, maar een paar auto's:

De eerste auto(s) die je krijgt hangen van je level af:


Aangezien ik Level 40 ben neem ik dus sowieso een dikke Aston Martin mee. Al weet ik niet of je dan ook alles er onder mee krijgt.

Andere auto's die je mee kan nemen zijn deze:


Wanneer je die auto's in Forza 3 hebt dan gaan ze mee naar Forza 4. Ik heb dus met mijn laatste geld de Ferrari, Lamborghini en de Corvette gekocht.
Maar goed, als ik zo lees welke auto's ik al krijg omdat ik de Limited Edition heb besteld mag ik niet klagen. Daar zitten heel wat mooie auto's bij!

Citaat van: SillentWolf op september 21, 2011, 09:42:01
We gaan naar Majorca (Mallorca), samen met de kleine. Dat zal de eerste keer zijn dat we op een Spaans eiland zitten.
(Spanje zelf zijn we ook nog nooit geweest). We zitten in een mooi appartementen complex, met all inclusive.
Dus ik ben benieuwd.

Ik moet wel zeggen; na alles van de afgelopen jaren ... zijn we wel blij, dat we er even uit zijn.
Kunnen we ontspannen  ;)

Mallorca is wel oké, ben er zelf ook één keer geweest. Aangezien je niet in het hoogseizoen gaat zal je geen last hebben van (dronken en vervelende) jongeren die je redelijk wat tegenkomt op dat eiland. Al is het nog steeds geen Ibiza of Lloret.

En op zich maar iets van drie uurtjes vliegen. Ik weet niet hoe oud de kleine is, maar lang vliegen met kinderen is toch altijd wel een risico. En je zit zelf ook wat minder comfortabel omdat tot een x leeftijd de kinderen op schoot moeten...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Nu ik mijn topic toch weer aan het volspammen ben, dan ook maar even een update qua zoektocht naar een huisje:

Ik heb zo het idee dat dit nog wel even kan duren. Er staan meer dan genoeg huizen leeg, maar geen enkele stond te huur. Blijkt dat de Woningbouw sommige huurhuizen te koop aan gaat bieden. Dit om startende kopers een kans te geven in deze lastige tijden. En de andere reden is om de wijken wat te verjongen en het aantal allochtone gezinnen wat terug te brengen.

Op zich een leuk plan, maar met een verkoopprijs van 125.000 euro is de prijs redelijk aan de hoge kant. Natuurlijk krijg je voor die prijs wel een huis met voor- en achtertuin; een woonkamer (gemiddeld 20 - 24 m²), drie slaapkamers (twee van 10 - 15m² en één van 6 - 9m²) en ga zo maar door. Echter ligt er in deze huizen geen CV! Die mag je zelf nog aan laten leggen en dat is geen goedkoop grapje. Ook de keuken en badkamer mag je meteen vervangen. Dus in totaal ga je toch snel naar de 150.000 - 175.000 euro.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Ronin79

Van die auto's wist ik niet.
Maar aangezien ik ook bijna tegen de level 40 zit in Forza 3, kan ik dus gelukkig nog wat meenemen naar Forza 4.
Deze zal ik wat later gaan bestellen. Waarschijnlijk pas als ik weer thuis ben.

Ik was net nog in Doetinchem (bij de juwelier mijn Hamilton afgeven voor reparatie), en toen heb ik bij de FRS nog Driver meegenomen.
Ik had 2 bonnen, dus de game koste mij iets van € 25. Daar kun je niet echt een buil aanvallen.

Wel moet ik erbij zeggen, dat de winkel echt duur is. Toen ik vroeg of ze ook Resistance 3 Limited Edition hadden, had die medewerker wel een heel raar antwoord;
die is nog niet uit, en je bedoelt deel 4 ? Dus heb ik hem even uit moeten leggen hoe het nu in elkaar steekt.
Vervolgens heb ik hem ook verteld hoeveel ik normaal voor een game kwijt ben, daar schrok die jongen toch even van.
Bij Amazon en Gamestation zijn de games tot soms wel 30 Euro (vooral bij Special Editions) goedkoper, dan dat hij ze verkocht.
Driver 3 Special Edition (met die schaalmodel), is in Engeland rond de 43 Euro (Gamestation). De normale versie bij de FRS was in de aanbieding voor € 44,99 (excl mijn bonnen).
Je zult toch € 80 neer moeten leggen voor die Special Edition. Tel uit je winst. Hoe dan ook ... is die gast toch weer wat wijzer geworden.  ;)

CitaatIk heb de site weer gevonden en via XBoxLivekaarten kost 12 maanden XBox Live Gold me maar €38,95.
Dat scheelt nogal met de gewone prijs in de winkels. Al moet ik zeggen dat ik niet weet hoe veel je per maand/kwartaal/jaar kwijt bent als je via automatische incasso doet als het ware.

Auto Incasso is de normale prijs, tenzij Xbox Live zelf een aanbieding heeft, dan kun je volgens mij die aanklikken ... en vervalt de Auto Incasso op dat moment.
Tenminste .. als ik het goed heb.

Citaat
Mallorca is wel oké, ben er zelf ook één keer geweest. Aangezien je niet in het hoogseizoen gaat zal je geen last hebben van (dronken en vervelende) jongeren die je redelijk wat tegenkomt op dat eiland. Al is het nog steeds geen Ibiza of Lloret.
En op zich maar iets van drie uurtjes vliegen. Ik weet niet hoe oud de kleine is, maar lang vliegen met kinderen is toch altijd wel een risico. En je zit zelf ook wat minder comfortabel omdat tot een x leeftijd de kinderen op schoot moeten...

Ik ben wel blij, dat we niet in het hoogseizoen gaan. Ik kan al niet zoveel geluid aan mijn oren hebben, en aangezien dat op dit moment de meeste jongeren op school zitten ...
vind ik dat wel fijn. geen geblèr en geschreeuw van tieners, die denken dat ze na een nacht zuipen en feesten de wereld aankunnen (wat natuurlijk niet zo is).

De kleine van ons word in Januari; 2. Dus nog vrij klein.
Gelukkig voor ons dat ze mmestal heel lief is als we weggaan.
Of we nu naar familie gaan of uit eten, ze gedaagd zich voorbeeldig (en dat moet ook  :P).
Dus dat vliegen zal denk ik ook wel goed gaan.

Wat de huizen betreft:

€ 125.000, zou hier in Zevenaar (tussen Arnhem en Doetinchem) .. spotgoedkoop zijn.

Wij hebben 3 jaar geleden ook wel gekeken naar een koopwoning. Maar dan ben je echt duur uit.
Je hebt hier een redelijke woning voor € 175.000 - € 185.000. Daarna gaat de prijs omhoog.

Door bepaalde omstandigheden, waardoor mijn verzekering de pan zou uitvliegen (die ik dus ook niet kon betalen), en
de hoge prijzen; hebben we besloten om toch maar te huren. Voor een huurwoning, moet je hier zo'n gemiddeld 12 jaar of langer ingeschreven staan.
Tussen de 8 en 10 jaar heb ik er over gedaan, om een enig zins normale appartement (flat) te kunnen huren. Dus zelf met mijn wachttijd, of die van mijn partner ..
waren we bij huurwoningen nog vaak rond de plaats 50 en hoger. Niet te doen.
Dat komt voornamelijk omdat iedereen, dus ook buiten Zevenaar .. op een woning kan reageren. Dus als Pietje uit Amsterdam 11 jaar ingeschreven staat ..
gaat deze voor jou. Desondanks dat jij al tig jaar in dezelfde stad of dorp woont. het moet niet gekker worden.

Maar als je hoger in het noorden zit, zijn de prijzen (zeker vergeleken deze regio's) een heel stuk lager, en aantrekkelijker.

Wellicht vind je binnenkort wel een leuk huisje, wie weet.
Als je een koop woning wilt; die staan op dit moment veel te koop.
Al vind ik persoonlijk; een eigen woning in deze tijd, brengt wel risico's met zich mee. Zeker als je een normale baan hebt.

Ik wens je daarin (oa. met het verkrijgen van) veel succes.  ;)

FeaR1986

Citaat van: SillentWolf op september 21, 2011, 14:02:11
Van die auto's wist ik niet.
Maar aangezien ik ook bijna tegen de level 40 zit in Forza 3, kan ik dus gelukkig nog wat meenemen naar Forza 4.

Ik wist het ook pas sinds kort, weet ook niet of je gewoon die auto mee neemt of ook echt de auto die je in Forza 3 hebt staan (dus inclusief upgrades). Zal wel gewoon kaal zijn. Maar goed, ik heb de LE besteld en daardoor krijg je meteen letterlijk tientallen auto's mee.

Citaat van: SillentWolf op september 21, 2011, 14:02:11
Ik was net nog in Doetinchem (bij de juwelier mijn Hamilton afgeven voor reparatie), en toen heb ik bij de FRS nog Driver meegenomen.
Ik had 2 bonnen, dus de game koste mij iets van € 25. Daar kun je niet echt een buil aanvallen.

Driver is wel een game die ik nog ga halen. De demo werkte erg goed. Leuk shiften naar diverse auto's en heerlijk door de stad cruisen. Deed me weer erg aan Driver 1 denken qua sfeer en dat is positief!

Maarre Hamilton kapot? Dat punt over het niet meer meespringen met de datum wat je ook hier op het forum had gezegd of wat anders?

Citaat van: SillentWolf op september 21, 2011, 14:02:11
Wel moet ik erbij zeggen, dat de winkel echt duur is. Toen ik vroeg of ze ook Resistance 3 Limited Edition hadden, had die medewerker wel een heel raar antwoord;
die is nog niet uit, en je bedoelt deel 4 ? Dus heb ik hem even uit moeten leggen hoe het nu in elkaar steekt.
Vervolgens heb ik hem ook verteld hoeveel ik normaal voor een game kwijt ben, daar schrok die jongen toch even van.
Bij Amazon en Gamestation zijn de games tot soms wel 30 Euro (vooral bij Special Editions) goedkoper, dan dat hij ze verkocht.
Driver 3 Special Edition (met die schaalmodel), is in Engeland rond de 43 Euro (Gamestation). De normale versie bij de FRS was in de aanbieding voor € 44,99 (excl mijn bonnen).
Je zult toch € 80 neer moeten leggen voor die Special Edition. Tel uit je winst. Hoe dan ook ... is die gast toch weer wat wijzer geworden.  ;)

Ach ja, medewerkers van dergelijke winkels zijn maar half op de hoogte van wat er allemaal in de winkel ligt. De grote releases weten ze veelal wel, maar de wat minder bekende titels zijn veelal een groot vraagteken. Al was Resistance 3 redelijk groots aangekondigd.

Citaat van: SillentWolf op september 21, 2011, 14:02:11
Auto Incasso is de normale prijs, tenzij Xbox Live zelf een aanbieding heeft, dan kun je volgens mij die aanklikken ... en vervalt de Auto Incasso op dat moment.
Tenminste .. als ik het goed heb.

Ach, ik heb weer 12 maanden Live Gold voor nog geen 40 euro. Over een maand of elf krijg ik vanzelf een melding en dan verleng ik wel weer. Handige van die codes online bestellen: meteen in huis en dus binnen 5 minuten weer online.

Citaat van: SillentWolf op september 21, 2011, 14:02:11
Ik ben wel blij, dat we niet in het hoogseizoen gaan. Ik kan al niet zoveel geluid aan mijn oren hebben, en aangezien dat op dit moment de meeste jongeren op school zitten ...
vind ik dat wel fijn. geen geblèr en geschreeuw van tieners, die denken dat ze na een nacht zuipen en feesten de wereld aankunnen (wat natuurlijk niet zo is).

De kleine van ons word in Januari; 2. Dus nog vrij klein.
Gelukkig voor ons dat ze mmestal heel lief is als we weggaan.
Of we nu naar familie gaan of uit eten, ze gedaagd zich voorbeeldig (en dat moet ook  :P).
Dus dat vliegen zal denk ik ook wel goed gaan.

Mja, vliegen is toch wel wat anders dan uit eten gaan. Al weet ik niet of een kindje van twee dat besef ook heeft. Maar hoop voor je dat alles gewoon relaxed gaat en wens je dan ook een leuke en niet al te lastige vakantie toe  ;D

Citaat van: SillentWolf op september 21, 2011, 14:02:11
Ik wens je daarin (oa. met het verkrijgen van) veel succes.  ;)

Tsja, hypotheek krijg ik toch niet aangezien je daar een vast contract voor nodig hebt. En aangezien ze op mijn werk nog vrolijk werken met jaarcontracten mag ik nog even wachten. Maar eerst een paar jaar huren vind ik zo erg niet, meteen kopen is wel een erg grote stap. Morgen staan er weer nieuwe huurhuizen online, eens zien of er wat tussen zit.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Afgelopen weekend in Antwerpen geweest en ook een audiozaak aangedaan natuurlijk. Even staan luisteren naar een paar Waterfall Victoria Evo:


Mooie speakers om te zien, maar ik zou ze zelf niet in huis zetten. Maar kwam wel een leuk geluid uit. Alleen jammer dat er in de Advance Acoustic CD-speler die er op aangesloten stond een CD zat met de mooie naam "Trance MP3 @ 320 kb/s". Niet echt de muziek die ik luister, maar wel muziek die het strakke laag van deze speakers eer aan deed.

Zoals gezegd waren deze speakers aangesloten op een combinatie van Advance Acoustics. Dat is toch wel erg mooi spul eigenlijk... Speakers werden aangestuurd door een Advance Acoustic MAP 305 DAII:


Op standje volume 40 stond de VU-meter redelijk stabiel op de 0,08 Watt, verder durfde ik de knop niet te draaien want je staat toch in een winkel waar je niet al te veel aandacht wilt trekken. Maar toen ik die combinatie in het echt zag staan heb ik toch wel spijt dat ik ooit de twee mono-blokken van Advance Acoustic niet gekocht heb die ooit op dit forum te koop aangeboden werden.

Overigens was bovenstaande set wel het enige serieuze wat de winkel had staan. Verder was het allemaal redelijk standaard: simpele Harman Kardon, JBL, Bose en nog wat merken die ik niet eens kende maar waarvan de prijs wel aantoonde dat het niet heel erg super was.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Na alle Grafische Kaarten voor aan de muur en PS3/XBox 360 games heb ik nu weer iets gekocht wat meer bij dit forum past:

Een Little Dot MK III hoofdtelefoonversterker:


Nog even geen eigen foto's, want de buizenversterker wordt vandaag wellicht pas verstuurd.

Zat al langer op een dergelijke versterker te azen. Puur omdat ik wel eens wil weten wat een Sennheiser HD595 kan doen als deze een goede versterking mee krijgt. Impedantie van de Sennheiser is met 50 Ohm niet heel veel, maar eigenlijk toch net te hoog om hem rechtstreeks aan de PC te koppelen. En nu stond er toevallig een Little Dot aangeboden hier op het forum. Aangezien ik dan ook meteen een leuke buizenversterker heb leek me dit wel een leuke aankoop. Zeker omdat de verkoper maar 40 uur met deze versterker gespeeld heeft. Twijfelde nog om ook meteen de AKG 701 maar over te nemen, maar die stap was me wat te groot.

Als het bevalt kan ik altijd nog kiezen om verder uit te gaan breiden met een leuke DAC tussen de PC en de Little Dot of om een betere geluidskaart te kopen. Of eventueel een leuke andere Sennheiser, AKG of Denon hoofdtelefoon. Maar goed, dat is op de zaken vooruitlopen  :smile:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Pinohelmond

Strak Fear! Alleen al om te zien is zoiets een aanvulling voor de rest van de setup.
Hoe gaat het met Gears 3? Al flink aan je K/D gewerkt? Vind het spel in de multiplayer modus toch minder als deel 2. Effe rustig campen en de Leader beschermen is er niet meer bij nu.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

FeaR1986

Gears of War 3 heb ik nog geen één keer de Multiplayer van opgestart. Op één of andere manier doet het me toch minder dan ik had gehoopt. De Single Player zit ik nu bij het laatste Chapter, maar echt drang om door te spelen heb ik niet. Denk dat ik kan concluderen dat ik deel twee toch het beste vond. Dat was ook - tot op heden - het enige deel dat ik uit heb gespeeld. Wellicht dat ik nog even door het laatste Chapter van Gears of War 3 ren, maar dan is het ook gebeurd. Hoop dat ik met Forza 4 en Uncharted 3 wél het plezier ga hebben wat ik er van verwacht.

Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT