FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Softpower

Citaat van: FeaR1986 op juli 23, 2011, 00:08:03De vorige keer was het dus geen eigen huisje, maar we geven niet op! Heb me vandaag weer ingeschreven en hoop weer een goede kans te maken.

Huis waar ik nu op heb gereageerd is in dezelfde straat als de vorige die ik had afgewezen. Maar wel aan de hele andere kant, dus wat rustiger. Verder heb ik met wat buren gesproken (mijn moeder kent veel mensen, dat is altijd handig) en die wonen er met plezier. In een ander huis waren ze aan het verbouwen, dus daar heb ik even binnen mogen kijken. In het kort: méér dan genoeg ruimte voor mij alleen. Woonkamer van 24m², drie slaapkamers van 13, 11 en 8m², een bergzolder en tuin met schuur. En een moestuin van 125m² die je moet onderhouden, maar zo te zien kweken alle buren onkruid dus daar doe ik wel aan mee  :P

Enige is dat ik nu op de 5e plek sta voor een ander huis, wel kleiner maar een rustigere buurt. Dus gokken of ik daar voor ga of toch het grotere huis... maar dat zal je altijd houden. Zodra je iets hebt komt er iets beters waar je niet meer op kan reageren.

Ben nu al voorzichtig aan het kijken naar dingen als nieuwe speakerkabel en meer van dat. Gewoon puur qua informatie en om wat voorbereid te zijn als ik ooit een huis krijg toegewezen. Heb mijn ouders al gemeld dat ik sowieso 1750 euro uit ga geven aan een 50" plasma (VT30) als ik uit huis ga, dus daar kunnen ze dan niet meer boos om worden. Al viel dat toch wel mee toen ik zei dat ik mijn huidige 42 inch Philips 9000-serie achterlaat in het ouderlijk huis  :smile:

Ben ik mijn hoofd al aan het inrichten. Ik zie de slaapkamer al voor me: extra Squeezebox Touch voor aan een leuke (Denon, Marantz, NAD?)-versterker voor op de slaapkamer. Daar dan een paar mooie A25 van Boston Acoustics aan. En voor de studeerkamer een paar mooie actieve monitoren, iets van KRK of Audioengine.

Maar goed, dat is allemaal toekomstmuziek. Maar dagdromen mag wel een keertje  :wub:

Als je niet droomt heb je niks om naar toe te werken! Hou ze vast je dromen!

Enneh van die vt30 krijg je geen spijt.. Heb nu 42vt30 en dat had ik veel eerder moeten doen! Alleen je moet echt zorgen voor donkere ruimte want je heb last van spiegelende glasplaat...
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

FeaR1986

Citaat van: Softpower op juli 23, 2011, 09:56:43
Enneh van die vt30 krijg je geen spijt.. Heb nu 42vt30 en dat had ik veel eerder moeten doen! Alleen je moet echt zorgen voor donkere ruimte want je heb last van spiegelende glasplaat...


Op zich zijn er niet heel veel andere opties op dit moment als je een 50" plasma wilt. Naast Panasonic heb je alleen LG en Samsung die plasma's maken. Met LG heb ik sowieso niets, dus dat valt redelijk af. Die Samsung komt op sommige sites goed uit de test, maar als je deze naast de Panasonic zet is de Pana op alle fronten beter. Dus als de Samsung volgens de tests een goede TV is, dan moet de Pana een über TV zijn  :hehe:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Valkyrie

Citaat van: FeaR1986 op juli 23, 2011, 00:08:03
De vorige keer was het dus geen eigen huisje, maar we geven niet op! Heb me vandaag weer ingeschreven en hoop weer een goede kans te maken.

Huis waar ik nu op heb gereageerd is in dezelfde straat als de vorige die ik had afgewezen. Maar wel aan de hele andere kant, dus wat rustiger. Verder heb ik met wat buren gesproken (mijn moeder kent veel mensen, dat is altijd handig) en die wonen er met plezier. In een ander huis waren ze aan het verbouwen, dus daar heb ik even binnen mogen kijken. In het kort: méér dan genoeg ruimte voor mij alleen. Woonkamer van 24m², drie slaapkamers van 13, 11 en 8m², een bergzolder en tuin met schuur. En een moestuin van 125m² die je moet onderhouden, maar zo te zien kweken alle buren onkruid dus daar doe ik wel aan mee  :P

Enige is dat ik nu op de 5e plek sta voor een ander huis, wel kleiner maar een rustigere buurt. Dus gokken of ik daar voor ga of toch het grotere huis... maar dat zal je altijd houden. Zodra je iets hebt komt er iets beters waar je niet meer op kan reageren.

Ben nu al voorzichtig aan het kijken naar dingen als nieuwe speakerkabel en meer van dat. Gewoon puur qua informatie en om wat voorbereid te zijn als ik ooit een huis krijg toegewezen. Heb mijn ouders al gemeld dat ik sowieso 1750 euro uit ga geven aan een 50" plasma (VT30) als ik uit huis ga, dus daar kunnen ze dan niet meer boos om worden. Al viel dat toch wel mee toen ik zei dat ik mijn huidige 42 inch Philips 9000-serie achterlaat in het ouderlijk huis  :smile:

Ben ik mijn hoofd al aan het inrichten. Ik zie de slaapkamer al voor me: extra Squeezebox Touch voor aan een leuke (Denon, Marantz, NAD?)-versterker voor op de slaapkamer. Daar dan een paar mooie A25 van Boston Acoustics aan. En voor de studeerkamer een paar mooie actieve monitoren, iets van KRK of Audioengine.

Maar goed, dat is allemaal toekomstmuziek. Maar dagdromen mag wel een keertje  :wub:

Dus nog steeds flink aan de huizenjacht. Succes! ;)
Inrichten komt vanzelf, je kan ook alles in 3D uittekenen. Dan kan je alvast starten met dromen. :P
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

FeaR1986

Citaat van: Valkyrie op juli 28, 2011, 07:31:10
Dus nog steeds flink aan de huizenjacht. Succes! ;)
Inrichten komt vanzelf, je kan ook alles in 3D uittekenen. Dan kan je alvast starten met dromen. :P

Ik sta gewoon vierde op de lijst voor dat huisje  :nopompom:
Maar er is nog kans, heb wel vaker lager gestaan. Als de mensen voor je maar de woning af blijven wijzen kom ik er vanzelf. Gekke is alleen dat ik voor twee andere huizen nog op de 5e en 13e plek sta. Niet dat ik daar ooit op #1 kom, maar die huizen zijn al lang vergeven. Beetje gek dus dat die opties nog "open" staan. Wellicht eens met de Woningbouw contact opnemen, want ik wil wel een eerlijke kans maken natuurlijk.

Denk dat ik toch eens wat minder gek moet gaan doen qua inrichten als ik een huis heb. Heb altijd gezegd dat ik enkele dingen meteen ging kopen:

  • Panasonic VT30 in 50"
  • Rear speakers
  • Mooi audiomeubel
  • Nieuwe versterker

Nu is dat best mogelijk als je een ton te besteden hebt, maar ik denk dat ik blij mag zijn met 25% of hooguit 30% van dat bedrag. Niet extreem veel als je echt alles nog moet kopen. Dus ook handdoeken, bestek, glazen, pannen, wasmachine, koelkast, behang, laminaat, vloerbedekking, verf, et cetera. Dan gaan dingen die zo'n 1000 - 2000 euro de stuk kosten (zoals de dingen uit mijn lijstje) wel erg in het budget hakken.

Die 50" gaat er zeker komen, want de huidige 42" heeft echt kuren en is te klein voor in een woonkamer. Het audiomeubel zal er ook zeker komen, maar dat valt wat duurder dan gedacht. Had een mooie gezien, maar daar ben je zo 1000 - 1400 euro voor kwijt. Is dan wel een meubel van 50 centimeter diep, dus wel handig voor audioapparatuur. Want met 40 centimeter diepte van een Ikea ga ik het niet redden. Zeker niet als er ooit nog een eindversterker moet komen. Had de Cobra-serie van Coensel gezien (althans, op gewezen door iemand anders) en dat ziet er goed uit. Beetje Spectral-achtig met de glazen bovenplaat.

Qua rear speakers ben ik er ook nog steeds niet helemaal uit. Ik wil sowieso vloerstaanders, dus ik heb de volgende opties:

  • Focal Chorus 836V
  • Focal Chorus 826W
  • Focal Chorus 826V
  • Focal Chorus 816W
  • Focal Chorus 816V

De 836 valt sowieso af, want die zijn hoger dan de 826W die ik als front heb. Dus dat staat wat raar. De 826W valt ook af, niet alleen qua prijs maar ook vanwege de zeldzaamheid van die speaker. Qua rendabele opties is het dus eigenlijk alleen de laatste drie uit het lijstje. De 826V zou wel mooi staan qua hoogte en zeker met een prijs van 1100 die je - bijvoorbeeld nu - tweedehands langs ziet komen. De 816V is waar ik zelf aan dacht, want normaal is de 806V al genoeg en de enige eis die ik meer heb dan de 806V is dat het een vloerstaander moet zijn. Echter wordt de 816W nu soms ook gedumpt. Dan is het wel weer grappig om in de W-serie te blijven aangezien mijn fronts ook W hebben. Maar hoe veel meerwaarde ga je aan een W als rear hebben, het is alleen voor de effecten. Eigenlijk kan ik alles wel goed praten... maar denk dat het het handigst is als ik gewoon rustig af wacht en zie wat er tegen die tijd te koop is.

Inrichten heb ik al wat mee lopen spelen. Zo ben ik er achter gekomen dat een echt grote hoekbank niet kan. Want dan kan ik geen rear left speaker kwijt. Dus het moeten twee losse banken worden zodat ik die in een L kan zetten met daartussen wat ruimte voor de rear. Dan koop ik wel een poef om van de ene bank een relax-bank te maken zodat je onderuit kan hangen.

Ach... te veel plannen :P

Maar voor jou schiet het ook al op toch? Nog een paar weken/klein maandje en dan mag jij je SKY-HT in gaan richten  :pompom:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Valkyrie

Citaat van: FeaR1986 op juli 28, 2011, 17:00:36
Ik sta gewoon vierde op de lijst voor dat huisje  :nopompom:
Maar er is nog kans, heb wel vaker lager gestaan. Als de mensen voor je maar de woning af blijven wijzen kom ik er vanzelf. Gekke is alleen dat ik voor twee andere huizen nog op de 5e en 13e plek sta. Niet dat ik daar ooit op #1 kom, maar die huizen zijn al lang vergeven. Beetje gek dus dat die opties nog "open" staan. Wellicht eens met de Woningbouw contact opnemen, want ik wil wel een eerlijke kans maken natuurlijk.

Denk dat ik toch eens wat minder gek moet gaan doen qua inrichten als ik een huis heb. Heb altijd gezegd dat ik enkele dingen meteen ging kopen:

  • Panasonic VT30 in 50"
  • Rear speakers
  • Mooi audiomeubel
  • Nieuwe versterker

Nu is dat best mogelijk als je een ton te besteden hebt, maar ik denk dat ik blij mag zijn met 25% of hooguit 30% van dat bedrag. Niet extreem veel als je echt alles nog moet kopen. Dus ook handdoeken, bestek, glazen, pannen, wasmachine, koelkast, behang, laminaat, vloerbedekking, verf, et cetera. Dan gaan dingen die zo'n 1000 - 2000 euro de stuk kosten (zoals de dingen uit mijn lijstje) wel erg in het budget hakken.

Die 50" gaat er zeker komen, want de huidige 42" heeft echt kuren en is te klein voor in een woonkamer. Het audiomeubel zal er ook zeker komen, maar dat valt wat duurder dan gedacht. Had een mooie gezien, maar daar ben je zo 1000 - 1400 euro voor kwijt. Is dan wel een meubel van 50 centimeter diep, dus wel handig voor audioapparatuur. Want met 40 centimeter diepte van een Ikea ga ik het niet redden. Zeker niet als er ooit nog een eindversterker moet komen. Had de Cobra-serie van Coensel gezien (althans, op gewezen door iemand anders) en dat ziet er goed uit. Beetje Spectral-achtig met de glazen bovenplaat.

Qua rear speakers ben ik er ook nog steeds niet helemaal uit. Ik wil sowieso vloerstaanders, dus ik heb de volgende opties:

  • Focal Chorus 836V
  • Focal Chorus 826W
  • Focal Chorus 826V
  • Focal Chorus 816W
  • Focal Chorus 816V

De 836 valt sowieso af, want die zijn hoger dan de 826W die ik als front heb. Dus dat staat wat raar. De 826W valt ook af, niet alleen qua prijs maar ook vanwege de zeldzaamheid van die speaker. Qua rendabele opties is het dus eigenlijk alleen de laatste drie uit het lijstje. De 826V zou wel mooi staan qua hoogte en zeker met een prijs van 1100 die je - bijvoorbeeld nu - tweedehands langs ziet komen. De 816V is waar ik zelf aan dacht, want normaal is de 806V al genoeg en de enige eis die ik meer heb dan de 806V is dat het een vloerstaander moet zijn. Echter wordt de 816W nu soms ook gedumpt. Dan is het wel weer grappig om in de W-serie te blijven aangezien mijn fronts ook W hebben. Maar hoe veel meerwaarde ga je aan een W als rear hebben, het is alleen voor de effecten. Eigenlijk kan ik alles wel goed praten... maar denk dat het het handigst is als ik gewoon rustig af wacht en zie wat er tegen die tijd te koop is.

Inrichten heb ik al wat mee lopen spelen. Zo ben ik er achter gekomen dat een echt grote hoekbank niet kan. Want dan kan ik geen rear left speaker kwijt. Dus het moeten twee losse banken worden zodat ik die in een L kan zetten met daartussen wat ruimte voor de rear. Dan koop ik wel een poef om van de ene bank een relax-bank te maken zodat je onderuit kan hangen.

Ach... te veel plannen :P

Maar voor jou schiet het ook al op toch? Nog een paar weken/klein maandje en dan mag jij je SKY-HT in gaan richten  :pompom:

Wie-weet gaat het wel lukken met dat huisje. Zo'n wachtrij heb ik verder geen ervaring mee gelukkig. Nadat ik me ingeschreven had werd ik door de makelaar gebeld, want er waren 3 appartementen die voor mij in de aanmerking kwamen. Ik had zelfs eerste keus! Maar de tijd van inschrijven tot aan het verlossende telefoontje was ook wel spannend...

Qua budget zou ik eerst eens gaan starten met een lijstje van wat je nog allemaal nodig hebt. Eventueel heb ik nog wel een lijst voor je. ;) Daar gaat ook een hele hoop geld in zitten... (zeker als je wat luxe gewend bent... (A)) Het is niets voor niets dat ik de afgelopen tijd geen grote aankopen gedaan heb, behalve als het echt nodig was voor mijn huisje. Aangezien ik de TV niet aan de muur kan maken ivm inrichting moest ik wel een nieuw meubel hebben en nieuwe kabels.
Gelukkig nog maar 3 weken wachten... :pompom:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

FeaR1986

Citaat van: Valkyrie op juli 28, 2011, 17:17:27
Qua budget zou ik eerst eens gaan starten met een lijstje van wat je nog allemaal nodig hebt. Eventueel heb ik nog wel een lijst voor je. ;) Daar gaat ook een hele hoop geld in zitten... (zeker als je wat luxe gewend bent... (A)) Het is niets voor niets dat ik de afgelopen tijd geen grote aankopen gedaan heb, behalve als het echt nodig was voor mijn huisje. Aangezien ik de TV niet aan de muur kan maken ivm inrichting moest ik wel een nieuw meubel hebben en nieuwe kabels.

Gelukkig nog maar 3 weken wachten... :pompom:

Drie weken schiet al lekker op! Dat is zo voorbij. En als het weer dan net zo is als vandaag is het alleen maar lekker om binnen te kunnen klussen :P

Doe mij dat lijstje maar eens, volgens mij ga ik echt schrikken  :crazy:
Gelukkig ben ik wel van de luxe qua audio en video, maar dingen als borden, bestek en glazen mocht best van de Ikea of Xenos zijn. Kan wel borden van tien euro de stuk gaan kopen van Villeroy en Boch, maar mijn kennende wordt dat snel een exemplaar Villeroy en Breuk. Dan laat ik liever een bord van de Ikea stuiteren dan eentje van Villeroy en Boch. Dingen als pannen kan ook wel voor een paar honderd euro, ik hoef geen professionele set waar één pan al tegen de honderd euro aan zit.

TV aan de muur kan ik ook niet in verband met een huurhuis. Maar heb heel wat topics hier en op Gathering of Tweakers doorgebladerd en wat ideeën op gedaan. Een voorzetwandje van MDF is tot op heden nog het makkelijkste idee. Paar RGB-LEDs van de Ikea er achter en het ziet er niet eens zo verkeerd uit  :smile:

En zoals gezegd gaan die TV en het meubel er komen. Als rear speaker zet ik nog wel even de Magnat Motion 990 vloerstaanders neer. Het is toch voor het effect. Mocht ik dan ooit budget hebben voor wat anders is het zo geregeld. Inderdaad eerst de belangrijke dingen. Wensen als audio op de slaapkamer is ook een zorg voor later. Enige wat ik wel van audio aan moet schaffen is een paar speakers voor naast de PC, maar daar ben je ook voor een euro of 200 mee klaar.

Edit:
E-mail staat in mijn Profiel mocht je die lijst willen sturen :smile:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Valkyrie

Citaat van: FeaR1986 op juli 28, 2011, 18:17:21
Drie weken schiet al lekker op! Dat is zo voorbij. En als het weer dan net zo is als vandaag is het alleen maar lekker om binnen te kunnen klussen :P

Doe mij dat lijstje maar eens, volgens mij ga ik echt schrikken  :crazy:
Gelukkig ben ik wel van de luxe qua audio en video, maar dingen als borden, bestek en glazen mocht best van de Ikea of Xenos zijn. Kan wel borden van tien euro de stuk gaan kopen van Villeroy en Boch, maar mijn kennende wordt dat snel een exemplaar Villeroy en Breuk. Dan laat ik liever een bord van de Ikea stuiteren dan eentje van Villeroy en Boch. Dingen als pannen kan ook wel voor een paar honderd euro, ik hoef geen professionele set waar één pan al tegen de honderd euro aan zit.

TV aan de muur kan ik ook niet in verband met een huurhuis. Maar heb heel wat topics hier en op Gathering of Tweakers doorgebladerd en wat ideeën op gedaan. Een voorzetwandje van MDF is tot op heden nog het makkelijkste idee. Paar RGB-LEDs van de Ikea er achter en het ziet er niet eens zo verkeerd uit  :smile:

En zoals gezegd gaan die TV en het meubel er komen. Als rear speaker zet ik nog wel even de Magnat Motion 990 vloerstaanders neer. Het is toch voor het effect. Mocht ik dan ooit budget hebben voor wat anders is het zo geregeld. Inderdaad eerst de belangrijke dingen. Wensen als audio op de slaapkamer is ook een zorg voor later. Enige wat ik wel van audio aan moet schaffen is een paar speakers voor naast de PC, maar daar ben je ook voor een euro of 200 mee klaar.

Edit:
E-mail staat in mijn Profiel mocht je die lijst willen sturen :smile:

Ik zal de lijst eens opzoeken en de vinkjes eruit halen. ;) Er staan geen prijzen bij, maar je kan zelf wel wat inschatten neem ik aan. ;)

Zo'n voorzetwand is een hot item, steeds meer forumgebruikers doen dat lijkt wel. :D Wel een erg strakke oplossing en je kan meteen mooi je kabels verbergen. Strak meubeltje aan de muur en klaar. :P
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

FeaR1986

Citaat van: Valkyrie op juli 28, 2011, 18:33:20
Ik zal de lijst eens opzoeken en de vinkjes eruit halen. ;) Er staan geen prijzen bij, maar je kan zelf wel wat inschatten neem ik aan. ;)

Het gaat inderdaad puur om even te zien waar ik wellicht helemaal geen rekening mee heb gehouden. Dus dat er geen prijzen bij staan is zo erg niet  :satisfied:

Citaat van: Valkyrie op juli 28, 2011, 18:33:20
Zo'n voorzetwand is een hot item, steeds meer forumgebruikers doen dat lijkt wel. :D Wel een erg strakke oplossing en je kan meteen mooi je kabels verbergen. Strak meubeltje aan de muur en klaar. :P

Zo'n wandje zet je ook voor een paar tientjes in elkaar. Paar dwarsbalken tegen de wand, één grote plaat daar tegen aan en klaar ben je. Die dwarsbalken kunnen gewoon een stuk dik vuren zijn wat de wereld niet kost. En denk dat je met 18 of 22 mm MDF ook wel goed zit voor de wand. Zo'n TV kan ook opgehangen worden aan een gipsmuur of van celbeton, dan is MDF toch zeker sterker. En het werkt netjes af aangezien MDF lekker glad is. Iets als Multiplex trekt denk ik snel krom en is wat grover qua textuur. Betonplex zou ook nog kunnen, maar dat is redelijk aan de prijs.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

CoSo

Citaat van: FeaR1986 op juli 28, 2011, 19:20:15
Het gaat inderdaad puur om even te zien waar ik wellicht helemaal geen rekening mee heb gehouden. Dus dat er geen prijzen bij staan is zo erg niet  :satisfied:

Zo'n wandje zet je ook voor een paar tientjes in elkaar. Paar dwarsbalken tegen de wand, één grote plaat daar tegen aan en klaar ben je. Die dwarsbalken kunnen gewoon een stuk dik vuren zijn wat de wereld niet kost. En denk dat je met 18 of 22 mm MDF ook wel goed zit voor de wand. Zo'n TV kan ook opgehangen worden aan een gipsmuur of van celbeton, dan is MDF toch zeker sterker. En het werkt netjes af aangezien MDF lekker glad is. Iets als Multiplex trekt denk ik snel krom en is wat grover qua textuur. Betonplex zou ook nog kunnen, maar dat is redelijk aan de prijs.
Een paar tientjes, was het maar waar.
Ik was toch gauw 200,00 kwijt aan alleen hout, voorzetwand is 3,60 x 2,20 (vuren balken 27 x 44mm en 18mm MDF)

MDF is sterk maar zou toch niet gauw me TV eraan hangen.

FeaR1986

Citaat van: CoSo op juli 28, 2011, 22:35:04
Een paar tientjes, was het maar waar.
Ik was toch gauw 200,00 kwijt aan alleen hout, voorzetwand is 3,60 x 2,20 (vuren balken 27 x 44mm en 18mm MDF)

MDF is sterk maar zou toch niet gauw me TV eraan hangen.

Mijn oom is timmerman, dus die heeft wat connecties waar hij nogal goedkoop aan hout kan komen. Wellicht dat de prijzen daarom niet helemaal juist waren. Maar een voorzetwand van 3,60 x 2,20 is wel groot! Zo groot is een standaard plaat MDF niet eens, dat ligt op 2,44  x 1,22. Meubel wat ik wil komt - grof genomen - 60 centimeter hoogte. Vanaf daar moet de wand tot het plafond komen. Nu weet ik niet exact hoe hoog het huis is, maar ik denk dat je het met 2,30 meter toch wel gehad hebt. Dus dan zou ik een plaat moeten hebben van 1,70 hoog. Qua breedte weet ik het nog niet, maar denk dat het nooit breder zal zijn dan 1,80 aangezien het meubel ook zo breed wordt. En een 50" is "maar" 1,20 breed en zo veel breder hoeft die plaat niet te zijn. Of je moet een hele voorzetwand maken en dan daarvoor het meubel zetten. Maar dan zit je met 2,30 (hoogte van het huis) x 1,50 (net wat breder dan de TV). Of maak ik ergens anders een denkfout?

Maar aan wat voor plaat heb jij de TV dan hangen? Multiplex?

Edit:
Ideetje van wat ik ongeveer bedoel:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

CoSo

Mij TV hangt aan een betonnen muur, met vorige voorzetwand ook.
Vorige wand was 1,90 x 2,10 (B x H) 2 platen MDF, mijn meubel die er voor stond was ook 1,20 net zo groot als de TV.



Wand nu betast uit 3 MDF platen ;)

FeaR1986

Ik zit net je topic te bekijken. Jij pakt het "iets" grootser aan dan ik van plan was. Wel netjes om zo alles blind op te hangen eigenlijk. Want je zal met "mijn" oplossing altijd tussen de valse wand kunnen kijken. Daarom had ik het idee er een RGB-LED achter te zetten zodat het wat minder opvalt. Vooral al de apparatuur onder elkaar zoals jij nu hebt is ook wel erg strak. Zeker als je alles van één merk/serie hebt of zeker iets wat bij elkaar matched. Ook handig om de router achter die wand weg te werken. Denk dat ik nu al een plek heb gevonden om mijn router kwijt te raken  :angel: . Uit het zicht en wellicht toch een groot bereik.

Tof behang ook op de foto van hierboven. Alleen jammer dat je het niet meer zo makkelijk kan vinden. Althans, bij de lokale behangboer hier hebben ze dergelijke designs niet meer. Wel een zelfde kleurstelling, maar dan met rozen. Maar dat is me iets te vrouwelijk.

Maar maakt de foto die ik plaatste wat meer duidelijk? Denk dat zoiets wel te doen moet zijn voor (veel) minder dan 200 euro.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

FeaR1986

Wellicht ook handig om aan jou te vragen: kijkt het echt rustiger TV met een donkere achterwand? Twijfel namelijk om de wand achter de TV van een antracietkleur te voorzien of de andere wand. Als je het idee van Ambilight mag geloven is een lichte kleur rustiger, maar in de bioscoop is ook alles donker. En aangezien jij ook een donkere achterwand hebt...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

CoSo

Citaat van: FeaR1986 op juli 28, 2011, 23:17:35
Ik zit net je topic te bekijken. Jij pakt het "iets" grootser aan dan ik van plan was. Wel netjes om zo alles blind op te hangen eigenlijk. Want je zal met "mijn" oplossing altijd tussen de valse wand kunnen kijken. Daarom had ik het idee er een RGB-LED achter te zetten zodat het wat minder opvalt. Vooral al de apparatuur onder elkaar zoals jij nu hebt is ook wel erg strak. Zeker als je alles van één merk/serie hebt of zeker iets wat bij elkaar matched. Ook handig om de router achter die wand weg te werken. Denk dat ik nu al een plek heb gevonden om mijn router kwijt te raken  :angel: . Uit het zicht en wellicht toch een groot bereik.

Tof behang ook op de foto van hierboven. Alleen jammer dat je het niet meer zo makkelijk kan vinden. Althans, bij de lokale behangboer hier hebben ze dergelijke designs niet meer. Wel een zelfde kleurstelling, maar dan met rozen. Maar dat is me iets te vrouwelijk.

Maar maakt de foto die ik plaatste wat meer duidelijk? Denk dat zoiets wel te doen moet zijn voor (veel) minder dan 200 euro.
Zoiets kost idd minder dan 200,00 ;), vorige wand was ook nog 100,00 hoor.
Denk wel dat die beugel niet alleen aan het hout zal hangen, zelf zou ik niet zo doen.

CoSo

Citaat van: FeaR1986 op juli 28, 2011, 23:20:08
Wellicht ook handig om aan jou te vragen: kijkt het echt rustiger TV met een donkere achterwand? Twijfel namelijk om de wand achter de TV van een antracietkleur te voorzien of de andere wand. Als je het idee van Ambilight mag geloven is een lichte kleur rustiger, maar in de bioscoop is ook alles donker. En aangezien jij ook een donkere achterwand hebt...
Ik vind het wel rustiger kijken, helemaal als het  donker is.
TV lijkt ook groter.
Vind het wel mooier om een tegen kleur te hebben, twijfel nu ook wat te doen met de huidige wand (zelfde behang of een grijze kleur) liefst een betonbehang maar moeilijk verkrijgbaar tenzij je voor fotobehang gaat.

FeaR1986

Citaat van: CoSo op juli 28, 2011, 23:24:06
Zoiets kost idd minder dan 200,00 ;), vorige wand was ook nog 100,00 hoor.
Denk wel dat die beugel niet alleen aan het hout zal hangen, zelf zou ik niet zo doen.

De beugel alleen in het MDF zal tricky worden inderdaad. Wellicht zorgen dat er op de hoogte van de beugel zo'n vuren balk zit. Met een paar goede diepe bouten tot de betonnen muur er achter en dan zit het wel vast. Of gewoon draadeind tot in de kamer er naast, heb ik meteen een kapstok  :P

Citaat van: CoSo op juli 28, 2011, 23:26:27
Ik vind het wel rustiger kijken, helemaal als het  donker is.
TV lijkt ook groter.
Vind het wel mooier om een tegen kleur te hebben, twijfel nu ook wat te doen met de huidige wand (zelfde behang of een grijze kleur) liefst een betonbehang maar moeilijk verkrijgbaar tenzij je voor fotobehang gaat.

Nadeel met één plaat zoals ik het wil is dat het nooit 100% dezelfde kleur zal zijn als de muur er achter. Daar heb jij geen last van aangezien je veel breder werkt. Of ik moet voor behang kiezen.

Persoonlijk zou ik de nieuwe wand in jouw geval één egale kleur maken. Dat drukke behang is leuk als je één wandje hebt zoals in de oude situatie. Maar met een hele wand wordt het wellicht wat te druk.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

FeaR1986

Citaat van: Valkyrie op juli 29, 2011, 07:02:42
De lijst staat op je mail ;)

Ik heb het gezien. Bedankt!  :thumbs-up:
Op zich valt de lijst me nog wel mee qua grootte. Zie wel dat ik heel wat dingen niet bij stil heb gestaan. Wel de goedkopere dingen als de wasknijpers; de kruidenpotjes voor in de keuken; handdoekenhaakjes; et cetera. Maar aan die lijst ga ik zeker wat hebben. Eens uitprinten en dan aan gaan vinken wat ik al heb.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

MVG

Citaat van: FeaR1986 op juli 28, 2011, 23:17:35
Tof behang ook op de foto van hierboven. Alleen jammer dat je het niet meer zo makkelijk kan vinden. Althans, bij de lokale behangboer hier hebben ze dergelijke designs niet meer. Wel een zelfde kleurstelling, maar dan met rozen. Maar dat is me iets te vrouwelijk.

google eens op behangwereld. Designs in overvloed ;-)

FeaR1986

Citaat van: MVG op juli 29, 2011, 13:36:55
google eens op behangwereld. Designs in overvloed ;-)

Damn, daar zitten heel wat toffe (en psychedelische) designs tussen  :hehe:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

MVG

 ;D Ben je wel even zoet mee zou je ze allemaal bekijken.. Ook bij het fotobehang staan erg mooie designs, van goedkoop tot erg prijzig.

Btw, zou ik die lijst misschien ook mogen? Ik (lees mijn vriendin en ik) zijn namelijk ons net gekochte huis aan het verbouwen en inrichten en ben bang dat ik soms qua budget te ruim denk...

FeaR1986

De lijst die ik van Valkyrie heb gehad is een lijst met alleen artikelen/producten er op, dus geen prijzen. Gewoon om af te vinken wat je allemaal nodig hebt voor als je op jezelf gaat vanaf thuiswonend. Wil hem best doorsturen, maar volgens mij heb jij een ander beeld bij "de lijst".
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

MVG

Nou dat valt mee denk ik, waar t mij om gaat is dat ik het ook wel handig zou vinden dat ik me niet verkijk op zaken die nodig zijn en je best snel dingen vergeet denk ik. Dat er geen prijzen bij staan maakt niet zoveel uit. Staan vast dingen op waarvan ik denk: ooh ja dat ook nog..


rallufff

Nou ik woon ook sinds enkele maanden op mn eigen en dat heeft enorm veel geld gekost. Je moet gewoon alles nieuw aanschaffen... Iedere keer kom je er weer erachter dat je nog iets moet hebben en als je dat allemaal bij elkaar gaat optellen loopt dit echt flink op. Nu heb ik ook een nieuw huis laten bouwen dus het was bij mij sowieso een geldkraan die bleef stromen.. echt sick! Maar dat is nu gelukkig allemaal voorbij ;).

Ik wil maar zeggen Kevin... Kijk eerst ff wat je kwijt bent aan alle niet ''audio'' dingen ;).
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

FeaR1986

Apart... ik kijk net op de lijst van aangeboden woningen en iets naar mijn gading staat er tussen. Een hoekwoning, drie slaapkamers, redelijk grote woonkamer, gesloten keuken, bergzolder en mooie tuin met oprit. Dus ik reageer en accepteer de voorwaarden. Blijkt dat ik op #1 stond van een vorig huis, maar nog geen post gehad van de Woningbouw hier. Maar door te reageren op het huis ben ik het huis waar ik #1 stond kwijt. Ach, het zij zo. Heb meer met het huis waar ik nu op gereageerd heb. Mooiere en nettere straat. Alleen wel één huis wat verwaarloosd is en daar heb ik op gereageerd. Hopelijk schrikt het anderen af en ben ik dan snel eerste. Ik zie potentie in het huis namelijk  :smile:

Maar om toch iets nieuws te posten. Deze foto is de oude situatie. Nog met een HP PSC2110 printer en een Samsung 2032BW als scherm. Nou sinds vandaag is de Samsung vervangen:


Er staat nu een Dell U2711. Een 27" met 2560 x 1440 resolutie en een mooi H-IPS paneel in plaats van de TN die de Samsung had.
Uit het zicht staat ook nog een WNDR3700 router, want de Linksys WRT54G die ik eerst had begon me toch wat te vervelen met de 10 MB/s doorvoersnelheid. Niet leuk als je vele GB's aan data naar de NAS wil hebben.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT