FeaRs Focal Chorus W(oonkamer) HT

Gestart door FeaR1986, maart 2, 2011, 18:11:59

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

yorkie13

Kan je de fronts ook op 60 hz instellen ?

Geeft vaak net even dat beetje meer body aan de fronts.zeker bij muziek.

CoSo

Citaat van: screw op juni 10, 2011, 07:55:28
IK had de beste resultaten op de JAZZ stand,dan spelen met de plaatsing en het volume afregelen.
Sowieso afstellen op de Jazz stand, zelf speel ik altijd op deze stand.

Kingpin

Alles gewoon op small zetten, je fronts zijn echt geen fullrange speakers.
Daarbij voorkom je dat de versterker veel te hard moet werken die je beter kunt overlaten aan de subwoofer, hierdoor wordt het middengebied beduidend gedetaileerder (al lijkt het in het begin dat je wat bass mist).
Maar geloof me, op small met de sub goed ingeregeld wordt het totaalbeeld veel rustiger zeker in het overgangsgebied.
Tip wat bij mij goed werkte is om de sub in te regelen door op de luisterplek/oorhoogte de mic schuin omhoog (ong. 30 graden) neer te zetten en dan in te regelen, dit gaf bij mij een veel betere response.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

stevefilmfreak54

Citaat van: Kingpin op juni 10, 2011, 11:47:27
Alles gewoon op small zetten, je fronts zijn echt geen fullrange speakers.
Daarbij voorkom je dat de versterker veel te hard moet werken die je beter kunt overlaten aan de subwoofer, hierdoor wordt het middengebied beduidend gedetaileerder (al lijkt het in het begin dat je wat bass mist).
Maar geloof me, op small met de sub goed ingeregeld wordt het totaalbeeld veel rustiger zeker in het overgangsgebied.
Tip wat bij mij goed werkte is om de sub in te regelen door op de luisterplek/oorhoogte de mic schuin omhoog (ong. 30 graden) neer te zetten en dan in te regelen, dit gaf bij mij een veel betere response.

Is dit instelling alleen voor een Velodyne in combinatie met zijn speakers of voor alle speakers? Heb mijn KEF`s ook deze instelling gegeven, alles op small en xover van 60hz ben benieuwd. Ik had fronts op large, center op small en rears ook op small en tot mijn teleurstelling niet goed gekeken van mijn kant xover was op 40hz, nu is het veranderd. Kan in ieder geval alles terugzetten als het niet goed klinkt, toch.
groetjes
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Kingpin

Citaat van: stevefilmfreak54 op juni 10, 2011, 12:33:26
Is dit instelling alleen voor een Velodyne in combinatie met zijn speakers of voor alle speakers? Heb mijn KEF`s ook deze instelling gegeven, alles op small en xover van 60hz ben benieuwd. Ik had fronts op large, center op small en rears ook op small en tot mijn teleurstelling niet goed gekeken van mijn kant xover was op 40hz, nu is het veranderd. Kan in ieder geval alles terugzetten als het niet goed klinkt, toch.
groetjes
Als jou frontspeakers geen fullrange kunnen weergeven zou ik de instelling op small zetten.
Kijk even waar je -3dB punt ligt van je speakers vermenigvuldig dit met 1,5 en je hebt globaal je overgangspunt (even mee spelen).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

stevefilmfreak54

Citaat van: Kingpin op juni 10, 2011, 13:37:53
Als jou frontspeakers geen fullrange kunnen weergeven zou ik de instelling op small zetten.
Kijk even waar je -3dB punt ligt van je speakers vermenigvuldig dit met 1,5 en je hebt globaal je overgangspunt (even mee spelen).

Begrijp niet wat je bedoelt, heb hulp nodig geloof ik, hier zijn de specificaties van de IQ7:

Power Handling: 15 - 150 Watts
Nominal Impedance: 8 Ohms
Crossover Frequency: 250Hz - 2.8kHz
Frequency Response: 40Hz - 40kHz

SORRY VOOR DE OFF TOPIC FeaRs
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Kingpin

Citaat van: stevefilmfreak54 op juni 10, 2011, 16:21:36
Begrijp niet wat je bedoelt, heb hulp nodig geloof ik, hier zijn de specificaties van de IQ7:

Power Handling: 15 - 150 Watts
Nominal Impedance: 8 Ohms
Crossover Frequency: 250Hz - 2.8kHz
Frequency Response: 40Hz - 40kHz

SORRY VOOR DE OFF TOPIC FeaRs


Frequency Response: 40Hz - 40kHz

Stel dat dit je -3dB afvalpunten zijn dan zou je voor de sub 40x1,5= 60Hz kunnen nemen zodat je nagenoeg geen dip in je frequentiekarakteristiek krijgt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

stevefilmfreak54

Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

FeaR1986

Sorry voor de wat late reactie, maar vond vanmorgen een brief van de Woningbouwvereniging. Ik heb een huurhuisje toegewezen gekregen  :pompom:
Moet alleen vóór aanstaande donderdag een berg papieren en uittreksels inleveren. Iets wat nooit gaat lukken aangezien het maandag Tweede Pinksterdag is en dan is alles van gemeentehuizen gesloten. Dat geeft me dus precies twee dagen om alles te regelen. No way dat dat kan.

Dus ik net naar de Woningbouw om uitstel aan te vragen: gesloten wegens Pinksteren. Dus nu wordt het dinsdag pas klagen bij de Woningbouw. Hoop dat ze me uitstel geven, want het huis is zeer oké. Grootste huisje waar ik op gereageerd heb en nog het goedkoopste ook. Wel in een iets mindere wijk, maar als ik in de betere wijken terecht wil komen moet ik nog jaren wachten en thuis blijven wonen.

Voordeel van dit huisje is wel dat ik er pas vanaf september in kan. Eerst wordt namelijk alles vernieuwd qua keuken en badkamer. Ook nieuwe plafonds en weet ik al niet meer. Krijg je dus een bijna nieuw huis voor terug! En met het uitzoeken van meubels is dat ook wel makkelijk. Mijn smaak is helaas niet a la Seats and Sofa's waar je je bank meteen mee kan nemen.

Citaat van: RA SUBS op juni 10, 2011, 09:47:49
Kan je de fronts ook op 60 hz instellen ?

Geeft vaak net even dat beetje meer body aan de fronts.zeker bij muziek.

Fronts kunnen zeker op 60 Hz, de stap daarna is 80 Hz. Wel jammer, want op één of andere manier is 70 Hz dus niet mogelijk. Maar de fronts staan nu op 60 Hz en dat klinkt toch echt een heel stuk beter. Dan maar geen THX-standaard met 80 Hz. Ik doe wel wat mijn gehoor wil.

Zit nu alleen met de fronts: large of small. In sommige nummers hoor ik het verschil niet eens als ik tussen large en small wissel. Bij andere nummers is het verschil zo klein dat ik eerder twijfel aan mezelf of ik verschil wil horen. Denk dat ik het toch op large houd.

De subwoofer heb ik met muziek ook altijd op Jazz staan. Met films gaat deze natuurlijk wel op de Movie-stand. Games heb ik nog niet kunnen spelen met de Velodyne, dus weet niet of ik dan beter voor de Movie of Games stand kan gaan. De Movie-stand is namelijk wel erg lekker qua laag.

Citaat van: stevefilmfreak54 op juni 10, 2011, 16:21:36
Begrijp niet wat je bedoelt, heb hulp nodig geloof ik, hier zijn de specificaties van de IQ7:

Power Handling: 15 - 150 Watts
Nominal Impedance: 8 Ohms
Crossover Frequency: 250Hz - 2.8kHz
Frequency Response: 40Hz - 40kHz

SORRY VOOR DE OFF TOPIC FeaRs


Mi topic es su topic  ;D

Die 40 Hz in het laag had ik overigens nooit verwacht bij de KEF iQ-reeks. In de iQ miste ik echt het laag, zeker omdat het hoog heel helder was. Dan moet het laag dat wat netjes aanvullen om één geheel te vormen. De Q-reeks vond ik wat meer laag hebben toentertijd. Maar goed, specificaties zeggen natuurlijk lang niet alles.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

mscofield

Gewoon geduldig mee blijven spelen. Je krijgt steeds beter in de gaten wat jouw aanspreekt en komt zo steeds een stapje dichter bij jouw ideale instellingen.
Gefeliciteerd met je (mogelijk) nieuwe woning! :)

FeaR1986

Denk dat ik er nu wel uit ben: speakers staan op small, crossover op 60 Hz (center en rear op 80 - 90 Hz) en de subwoofer op LFE + Main. Niet dat die LFE + Main nog iets doet als je speakers op "small" staan, maar dan hoef ik in de toekomst alleen de "large" of "small" aan te passen. Dus die setting kan geen kwaad zo. Ben nu zeer content met hoe alles klinkt.

Net even naar Guns N' Roses - Knockin' On Heavens Door geluisterd. Echt kippenvel gewoon, blijft een mooi nummer. Nu staat weer de CD van Brothers in Arms op van Dire Straits. Heb die nummers nu al honderden keren geluisterd, maar ze blijven echt schitterend. Echt één van mijn favoriete CD's. Subwoofer op Volume 15 en de Jazz-preset om het laag subtiel maar toch aanwezig aan te vullen. En dan de heerlijke gitaren over de Focals. Mooi subtiel over de gehele linie: op sommige punten dat mooie agressieve hoog, maar net niet scherp. En de rest net niet te warm/wollig voor het goede. Met dit soort muziek weet ik weer waarom ik zo blij ben dat ik toch voor de 826W ben gegaan en niet de V-serie  :wub:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Softpower

Gefeliciteerd met je huissie. Wordt de titel,van dit topic straks niet meer bedroom maar livingroom!
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

FeaR1986

Als ik dat huisje neem dan wordt de titel vanaf september iets van: "FeaRs Liningroom Theater - Focal Chorus 816V als rear speaker"  :devil:
Maar goed, niet op de zaken vooruit lopen want ik heb het huisje nog niet. En denk dat er ook wel apparaten gekocht moeten worden welke iets meer urgentie hebben dan een paar rear speakers. Dingen als een koelkast, wasmachine en al dat soort apparaten.... En een 50" Panasonic plasma  :angel:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

skyfox

Lol, ik heb nog een mooie 3zits bank te koop staan... ;-)

Succes met je huisje!! Ik hoop dat het allemaal gaat lukken met het papierwerk.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Softpower

Dat met die papierwiwnkel komt wel goed. Normaal krijg je wel een dag uitstel dus waarom nu niet... Enneh de gemeente werkt hier meestal ook in mee alleen denk ik dat je vrij moet nemen om alles te regelen...

Maar goed als het totaal gerenoveerd wordt en binnen je budget valt en je er je HT kwijt kan dan wist ik het wel 8)
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

FeaR1986

Het IB-60 formulier mag ik ook later inleveren. Dat formulier is er alleen om aan te tonen dat je niet meer dan een x bedrag per maand verdient en daarom niet op bepaalde huizen mag reageren. Maar daar heb ik al minder tot niet mee te maken aangezien ik in mijn eentje ga wonen en daarom dat bedrag al niet ga halen. De overige papieren als uittreksel uit het Gemeentebestand en kopieën van de salarisstroken gaat wel lukken in die enkele dagen.

Net wel vastgesteld dat de Philips 42PFL9603 LCD hier mag blijven. Wellicht dat ik de ouders er blij mee kan maken aangezien die nu nog een 32" HD Ready hebben. Of wellicht willen mijn ouders mijn oude 42" wel op deze kamer laten staan als zij daar gaan slapen. Want als ik op mezelf ga komt er toch echt een Panasonic 50" VT30. Budget moet dat meer dan toelaten, heb flink gespaard voor de overstap van ouderlijk huis naar mezelf. Alleen jammer dat ik dan een 3D-TV heb, maar een receiver en Blu-rayspeler met HDMI 1.3 en dus geen 3D. Maar om meteen alles te vervangen gaat me wat ver. En het gaat me uiteindelijk toch om die 50" Plasma, dat 3D is maar een gimmick wat wellicht ooit nog komt.

Maar goed, dat is op de zaken vooruit lopen want ik heb het huisje nog niet geaccepteerd. Wellicht valt het wel tegen. Al denk ik het niet. Maar feit is en blijft dat ik echt 99,99% van de spullen nog moet kopen om op mezelf te gaan. Natuurlijk heb ik de belangrijke dingen zoals een bed en een mooie hifi-installatie, maar verder moet ik echt alles kopen. Dus denk aan borden, bestek, glazen, handdoeken, pannen, tafel, stoelen, bureau, wasdroger, wasmachine, magnetron, koelkast, en ga zo maar door. Je kan het zo gek niet bedenken of ik heb het (nog) niet. Maar heb zelf een euro of 17.000 gespaard en van de ouders krijg ik nog een euro of 8.000 (denk ik). Dus dat zou wel een mooi bedrag zijn om voor een uitzet/interieur te shoppen.

Weet alleen niet hoe pa en ma reageren als ik zeg dat ik een deel van het budget sowieso wil steken in een 50" plasma TV (en eigenlijk ook een paar Chorus 816V)  :sigh:

Denk dat het sowieso "lachen" wordt als ik ga vertellen dat ik de woonkamer om mijn home cinema op ga bouwen. Dus TV op de beste plek en dan vanuit daar de speakers opstellen en dan de beste bank kiezen. En niet eerst een bank en dan de home cinema er een beetje tussen zetten. Neen, ik wil mijn Focals, Velodyne en Denon nu echt eer aan gaan doen!  8)
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Martijnst1990

Spannend hoor, eigen huisje zou natuurlijk wel de beste upgrade zijn nu (samen met een 50" Panasonic natuurlijk ;))! Wat je trouwens wel kan doen, als je nog een PS3 hebt? Is de PS3 via Hdmi op de tv aansluiten en optisch geluid naar je receiver, kan je de 3D Blu-Ray's iig kijken met je PS3 en je gewone BD's via je Denon. Kan je op die manier toch nog genieten van 3D.

Dat je je huiskamer om je Ht bouwt lijkt me heel niet zo gek, ook iemand die daar minder waarde aan hecht vind het wel belangrijk om goed voor de tv te zitten denk ik. Plus dat je sowieso een hele gezellige huiskamer kan hebben met een mooie HT erin, genoeg voorbeelden te vinden hier op het forum.

In ieder geval veel succes met je huisje en dan natuurlijk ook de inrichting.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

CoSo

Als je toch geen 3D wil is denk de Pioneer LX5090 die hier te koop staat een betere optie  ;)

pagr

Citaat van: FeaR1986 op juni 11, 2011, 23:51:08
Weet alleen niet hoe pa en ma reageren als ik zeg dat ik een deel van het budget sowieso wil steken in een 50" plasma TV (en eigenlijk ook een paar Chorus 816V)  :sigh:

:pompom: Gefeliciteerd want ik ga er wel vanuit dat je het huis krijgt toegewezen en eindelijk je HT-droom kunt realiseren!

Wat betreft de investering: van de TV heb je direct iedere dag, ieder moment veel plezier. Die kast of bank hebben toch enkele maanden levertijd en je ouders zullen je echt niet op de grond laten zitten ;-)
.... En ze hoeven ook niet alles te weten (ook al valt die 50" wel op aan de muur).
Goede keuze van die Panasonic want ik had mijn oog ook al er op laten vallen.
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

FeaR1986

Citaat van: pagr op juni 12, 2011, 12:14:50
:pompom: Gefeliciteerd want ik ga er wel vanuit dat je het huis krijgt toegewezen en eindelijk je HT-droom kunt realiseren!

Wat betreft de investering: van de TV heb je direct iedere dag, ieder moment veel plezier. Die kast of bank hebben toch enkele maanden levertijd en je ouders zullen je echt niet op de grond laten zitten ;-)
.... En ze hoeven ook niet alles te weten (ook al valt die 50" wel op aan de muur).
Goede keuze van die Panasonic want ik had mijn oog ook al er op laten vallen.

Huisje moet eerst nog bezichtigd worden. Wellicht moet ik het wel op een punt afwijzen. Heb ik bij een vorige ook moeten doen: de slaapkamer was te klein voor mijn bed! Ik heb een bed van 220 lang en toen werd het in de slaapkamer toch best krap. Zeker aangezien de deur van de douche ook in de slaapkamer zat. Maar daar hoop ik deze keer geen last van te hebben aangezien ik nu op een echt huisje heb gereageerd, dus geen appartement.

De 42" Philips kan ik ook wel op gaan hangen in het huisje, maar denk dat ik er dan echt te snel op uitgekeken ben. Zit nog iets van 2 meter van een 42" af. Een beetje woonkamer is toch wel zeker 3 meter kijkafstand. Dus dan "moet" het wel een 50" worden. Enige wat ik van Philips wellicht ga missen is het ambi-light, want dat was een leuke gimmick. Maar het is niet zo dat ik alleen daarvoor weer een Philips zou kopen. Dan liever nog zo'n Living Colors lamp er bij.

Citaat van: Martijn90 op juni 12, 2011, 11:16:28
Spannend hoor, eigen huisje zou natuurlijk wel de beste upgrade zijn nu (samen met een 50" Panasonic natuurlijk ;))! Wat je trouwens wel kan doen, als je nog een PS3 hebt? Is de PS3 via Hdmi op de tv aansluiten en optisch geluid naar je receiver, kan je de 3D Blu-Ray's iig kijken met je PS3 en je gewone BD's via je Denon. Kan je op die manier toch nog genieten van 3D.

Dat je je huiskamer om je Ht bouwt lijkt me heel niet zo gek, ook iemand die daar minder waarde aan hecht vind het wel belangrijk om goed voor de tv te zitten denk ik. Plus dat je sowieso een hele gezellige huiskamer kan hebben met een mooie HT erin, genoeg voorbeelden te vinden hier op het forum.

In ieder geval veel succes met je huisje en dan natuurlijk ook de inrichting.

Als ik voor een 3D-TV ga dan heb ik ook nog de optie om een Blu-rayspeler te kopen met twee maal HDMI uitgangen. Dus eentje met HDMI 1.4 naar de TV en de andere met HDMI 1.3 naar de receiver voor alleen de HD Audio. Al kan je zo'n 3D-TV natuurlijk ook standaard in 2D-mode gebruiken en het 3D niet gebruiken. Plus dat elke 3D TV van 2D-beeld ook 3D kan maken. Alleen weet ik niet of dat veel minder goed is dan een native 3D-film. Hoe dan ook zal een 3D-receiver er niet in gaan zitten, want dan wil ik een AVR-4311 (of AVR-4312) en die zijn me wat te duur op dit moment. Zeker in combinatie met de rest.

Voor iedereen hier zal een huiskamer om de HT niet heel erg gek zijn inderdaad, maar mijn ouders/familie - en dan vooral de vrouwelijke versies - denken daar toch heel anders over. Die beginnen meteen over dat de langste wand een aparte kleur moet zijn en dat soort dingen. Nou, als mijn TV op de lange wand komt dan wordt die wand dus echt geen fel groen, dat kijkt niet echt rustig.

Citaat van: CoSo op juni 12, 2011, 11:20:10
Als je toch geen 3D wil is denk de Pioneer LX5090 die hier te koop staat een betere optie  ;)

Aan de ene kant zeker een mooie optie. Mede omdat ik nog steeds het idee heb dat het huidige 3D het niet gaat redden. Wel dat we over een x aantal jaar met z'n allen naar 3D kijken, maar dat het brilloos is. Die TV's zijn er nu al, dus het is gewoon wachten tot die techniek mainstream wordt. Mede daardoor zou een oude non-3D ook goed werken. Zeker als je dan een Pioneer hebt. Liever een oude Ferrari dan een nieuwe Volkswagen om het zo maar te zeggen. Echter is de Nederlander in me dan weer in de war als ik zie dat ik voor een drie jaar oude Pioneer meer moet betalen als voor een nieuwe Panasonic VT30 van dezelfde afmetingen. Nu waren die Pioneers wel beter met de zwartwaarden, maar de huidige VT30 vind ik - van wat ik gezien heb - ook erg goed.

Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Robbert54

volgens mij gaat er nog steeds niks boven de Pioneer **9 serie. Wanneer je nog een goede, degelijke, prachtig afgewerkte tv wil: een no-brainer

Maar gefeliciteerd met de toewijzing!! Hoop dat je alles rond gaat krijgen. En dan komt t leuke werk: Shoppen voor de inrichting!! gezien je smaak zou ik nu maar vast internet gaan afstruinen :D ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Valkyrie

Wat onwijs gaaf dat je een huisje toegewezen hebt gekregen. Hopelijk voldoet het aan je eisen! ;) Daarna kan het shoppen beginnen. :D ik ken het

Citaat van: The Vampire op juni 12, 2011, 13:21:23
volgens mij gaat er nog steeds niks boven de Pioneer **9 serie. Wanneer je nog een goede, degelijke, prachtig afgewerkte tv wil: een no-brainer

Maar gefeliciteerd met de toewijzing!! Hoop dat je alles rond gaat krijgen. En dan komt t leuke werk: Shoppen voor de inrichting!! gezien je smaak zou ik nu maar vast internet gaan afstruinen :D ;)

Helemaal eens met Robbert! De Pioneer die ik hier heb staan gaat ook echt nog niet de deur uit, ookal is hij "maar" 720P!
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

skyfox

Even inhaken op je opmerking over vrouwelijk Nederland... Een vriendin heb je natuurlijk zelf uit te zoeken (meeatal...). Dus wil je een vrouw die HT geweldig vind en liever een andere muur als contrastmuur wil aanwijzen wilt dan is het een kwestie van doorzoeken tot je de juiste gevonden hebt.
En idd, ouders en familie kunnen lastig zijn... Maar het is uiteindelijk jóuw huisje. Laat ze maar wat kaarsen en plantjes kopen om het gezellig te maken. Worden ze blij van ;)

Ik ben erg blij met mijn vrouw :-D Lang gezocht, toch gevonden. HT in de huiskamer :-)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

FeaR1986

Citaat van: The Vampire op juni 12, 2011, 13:21:23
volgens mij gaat er nog steeds niks boven de Pioneer **9 serie. Wanneer je nog een goede, degelijke, prachtig afgewerkte tv wil: een no-brainer

Maar gefeliciteerd met de toewijzing!! Hoop dat je alles rond gaat krijgen. En dan komt t leuke werk: Shoppen voor de inrichting!! gezien je smaak zou ik nu maar vast internet gaan afstruinen :D ;)

Heb me nog nooit in Pioneer verdiept, dus weet niet of de - hier aangeboden - Pioneer PDP LX-5090 bij die goede serie hoort of niet. Maar de prijs van 1750 euro vind ik persoonlijk te hoog. Die muurbeugel en speakers zijn leuk, maar kennis van me heeft een zelfde TV (geloof ik, pin me er niet op vast) gekocht en die heeft er (veel) minder voor betaald voor een nieuwer model (als in minder branduren).
Zal hem eens vragen welk model hij exact heeft en wat hij er voor had betaald.

Citaat van: Valkyrie op juni 12, 2011, 13:30:28
Wat onwijs gaaf dat je een huisje toegewezen hebt gekregen. Hopelijk voldoet het aan je eisen! ;) Daarna kan het shoppen beginnen. :D ik ken het

Helemaal eens met Robbert! De Pioneer die ik hier heb staan gaat ook echt nog niet de deur uit, ookal is hij "maar" 720P!

Ik zat toevallig net je topic door te lezen. Echt niet normaal meer wat voor mooie crib jij gevonden hebt! Damn, dat uitzicht  :wub:
Weet je nu trouwens al wat er op die sticker staat op die KEF? :P

Citaat van: skyfox op juni 12, 2011, 13:34:26
Even inhaken op je opmerking over vrouwelijk Nederland... Een vriendin heb je natuurlijk zelf uit te zoeken (meeatal...). Dus wil je een vrouw die HT geweldig vind en liever een andere muur als contrastmuur wil aanwijzen wilt dan is het een kwestie van doorzoeken tot je de juiste gevonden hebt.
En idd, ouders en familie kunnen lastig zijn... Maar het is uiteindelijk jóuw huisje. Laat ze maar wat kaarsen en plantjes kopen om het gezellig te maken. Worden ze blij van ;)

Ik ben erg blij met mijn vrouw :-D Lang gezocht, toch gevonden. HT in de huiskamer :-)

Ik ben al weer twee jaar single, dat scheelt altijd met het straks uitzoeken van meubels en kleuren. Want mijn ma en tantes kunnen hoog en laag springen, maar het wordt mijn huis en dus ook mijn smaak en inrichting. En als het niet hun smaak is dan zij het zo. Zo vinden mijn ouders zwarte banken met RVS poten lelijk, maar ik vind het wel wat hebben.

Alle ex-vriendinnen hebben de HT Hobby nooit begrepen. Laatste vriendin was ook not amused toen ik op Valentijnsdag voor mezelf de Denon AVR-2809 had gekocht  ::)
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT