Lage beeldkwaliteit DVB-S en DVB-S2 op HTPC

Gestart door OnkyoHT, februari 23, 2011, 11:06:54

Vorige topic - Volgende topic

OnkyoHT

Ls.

afgelopen jaar heb ik een HTPC samengesteld met als primair doel Media via het netwerk vanaf een WHS af te spelen. Dat doel is bereikt door gebruik te maken van Mediaportal onder Windows Vista HP. Nu wil ik een stap verder door ook TV (Canal Digitaal) via de satelliet op de HTPC aan te sluiten. Inmiddels heb ik wat lopen stoeien met de codering en heb ik de zaken werkend met Vista Mediacenter en DVBLogic software. Het geheel functioneert opzich goed, maar de beeldkwaliteit is bedroevend. Alsof ik naar een uitzending in 8 bits kleuren zit te kijken. De kleurovergangen zijn duidelijk zichtbaar. Daarnaast zijn ijlt het beeld ook ontzettend na (ghosting). Bij HD kanalen zie ik strepen in het beeld. Ik heb het vermoeden dat ik geen DXVA gebruik en niet de juiste codec(s).

Voor Mediaportal heb ik SAF gebruikt, dat bestaat uit ffdshow en DXVA. Films en DVD's kijken gaat uitstekend. Dit lijkt echter niet voor TV te werken. Ik heb daarom Elecard codecs gedownload (trail) om te kijken of die het wel doen. Deze krijg ik echter niet actief onder Vista Mediacenter.

Wie kan mij vertellen waar het mis gaat? Verkeerde codecs?
Ik ben zelf van mening dat ik met de codecs wel op het juiste pad zit, maar weet niet hoe ik de juiste codec selecteer voor Windows Media Player (er vanuit gaand dat dit de default player voor Mediacenter is). Iemand suggesties?

Systeem setup:

- Asus 785G AM2+ moederbord met Athlon 2 X2 240e en 2 Gb geheugen
- TBS 6980 DVB-S/DVB-S2 tunerkaart
- Smargo + cardreader