LET OP !!! aub meedoen, tijden van traagheid

Gestart door J.A.F._Doorhof, februari 1, 2011, 12:11:21

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

rijstfj

 :clapping:
Pagina opgebouwd in 0.098 seconden met 46 queries.

Post!

@Jaf

Ik wil je ook geen nieuwe provider in de maag splitsen. Ik geef alleen opties aan.

Je zegt dat de problemen minimaal zijn, maar ik zie na jou reactie al weer reacties van het is traag, niet bereikbaar etc.
En dan zullen er leden zijn die niet eens reageren in deze thread (gasten kunnen het niet eens).

Dat het vaak aan eigen browser of provider ligt lijkt me sterk. De meeste bezoekers draaien met standaard browser software zonder plugins. Heeft de bezoeker last van Malware dan heeft die ook last op andere sites. Maar dat lees ik niet uit de reacties
Ook werken andere sites wel. Dus dat sluit de provider al uit.

Dat het HTForum groot is en zeer veel traffic trekt dat geloof ik graag.
Maar ik was een admin op een groot Adult forum (internationaal). Dat draait op Vbulletin (momenteel versie 4) software, is zwaarder dan SMF, maar ook meer geoptimaliseerd. Daar betaal je dan ook (eenmalig) voor. Daar zijn geen problemen met snelheden. Kijkend naar de Meeste online ooit: (wat de piek voor de server is qua database connecties en dus meestal de bottleneck is) dan is dat hier in 771 geweest terwijl dat bij dat andere forum 1532 is geweest. Ook draait het adult forum custom "hacks" voor bijvoorbeeld het previewen van plaatjes, let op momenteel bevat dat forum 22.731.071 plaatjes.
En over het terugzetten van een backup, dat doe je als de database corrupt is en niet meer gerepareerd kan worden. Niet omdat de site langzaam is. En het is goed dat Mevers meedenkt, maar het kan natuurlijk ook zijn dat de technische expertise aan zijn limiet zit. Vandaar mijn reactie over een andere hoster (second opinion).

Kan het niet zijn dat de server(s) bij Mevers hosting aan zijn limiet zit(ten) ? Hoe zit het met loggen van server (pieken van de server etc).
En als Mevers zo verstrengeld is met het forum, dan moet er wel hardcoded IN de code adressen naar servers / diensten van Mevers staan. Normaal is het overzetten van een site / forum geen enkel probleem, het is de software (PHP in dit geval), het config bestand (waar de gegevens van de database en hoster instaan) en de database (mysql, maak een kopie oftewel dump). Het adult forum waar ik admin van was is ook enkele keren van hoster gewisseld door de grote groei en de downtime was een halve dag waarvan de meeste tijd ging zitten in het kopieeren van de grote database.

Ook geef je aan dat de goodwill bij Mevers er is, wie zegt dat dat bij andere hosters niet zo is. Lijkt haast wel over Mevers familie of een kennis van je is.

Ook geef je aan "Onze langste offline tijd is meestal een paar seconden," terwijl er in reacties staat dat het er minuten uitligt.

Het is mooi dat je de rabobank erbij haalt, maar volgens mij gaat het hier om het HTforum. Zoals ik al zei ga ik er vanuit dat als website beheerder dat je de bezoekers het zo comfortabel mogelijk wilt maken.

VlisChris

CitaatKan het niet zijn dat de server(s) bij Mevers hosting aan zijn limiet zit(ten) ?

Forum draait op zijn eigen (bijna net nieuwe) server.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Post!

Citaat van: Christiaan S op maart 24, 2011, 09:44:41
Forum draait op zijn eigen (bijna net nieuwe) server.

Nieuw wil niet zeggen dat het beter is.
Misschien is de nieuwe configuratie ook al niet toereikend voor HTforum

roland p

JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Ghosty J

Ik snap Frank wel dat hij niet wil overstappen, de downtime die er bij komt kijken + alles overzetten. Frank heeft een goed gevoel bij Mevers en wil daar graag blijven. In het admin gedeelte is het ook al eens ter sprake geweest om over te stappen ivm de problemen daar kwam uit dat het misschien zo beter is.

Laten we ons nu eerst even wat zaken uitzoeken met jullie foutmeldingen. Zoals de mailserver foutmelding is al een poosje niet meer geweest.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Post!

Citaat van: Ghosty J op maart 24, 2011, 10:17:39
Ik snap Frank wel dat hij niet wil overstappen, de downtime die er bij komt kijken + alles overzetten. Frank heeft een goed gevoel bij Mevers en wil daar graag blijven. In het admin gedeelte is het ook al eens ter sprake geweest om over te stappen ivm de problemen daar kwam uit dat het misschien zo beter is.

Laten we ons nu eerst even wat zaken uitzoeken met jullie foutmeldingen. Zoals de mailserver foutmelding is al een poosje niet meer geweest.

Ik snap het ook wel, maar als je een goed werkende site wilt hebben is het soms noodzakelijk. Downtime komt ook voor bij het upgraden van een site door bijv nieuwe functionaliteit.
Maar dat kun je plannen, door bijvoorbeeld de downtime te beperken tot s'nachts. Misschien niet leuk voor diegene die het moet doen, maar wel zo netjes voor de bezoekers.

Maar over de foutmeldingen, kun je niet gewoon een try en catch functionaliteit schrijven voor bepaalde delen van de code? Zodat de melding iets netter is dan gewoon PHP error codes.

roland p

Versturen van mail zou je ook kunnen loskoppelen van de rest van de code. Dus de te versturen emails in een tabel oid. en dan via een periodieke service alle emails uit die tabel versturen. Zo zal de gebruiker nooit doorhebben als de mailserver even hapert.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

oud_account_1

Citaat van: Ghosty J op maart 24, 2011, 10:17:39
Zoals de mailserver foutmelding is al een poosje niet meer geweest.

definieer een poosje?
Citaat van: Kingpin op maart 23, 2011, 10:31:56
oepsss ... net bij het posten ging er iets mis:

2: fsockopen() [<a href='function.fsockopen'>function.fsockopen</a>]: unable to connect to relay1.mevershosting.nl:25 (Connection refused)
Bestand: /home/.sites/75/site8/web/yabbse/Sources/Subs-Post.php
Regel: 977

Even checken op relay1.mevershosting.nl en je hebt je php instellingen.
Dit soort foutmeldingen liggen dus echt bij de hoster.
En ik neem aan dat je deze php listing niet bekend wil maken.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Kingpin

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart 23, 2011, 20:33:55
Ik snap niet hoe je mijn post als hard kan opvatten ?
Ik geef alleen een serie met eisen, als daaraan voldaan word praten we verder.
Als je dat al hard vind :D
Laten we er maar over ophouden want het ging nu net om dat laatste stukje tekst.
Wij (de members) willen je helpen en komen met argumentatie/feedback om vervolgens een veeg te krijgen met eisen en als we daar niet aan voldoen mogen we pas verder discussieren, beetje vreemd vind je niet, maar misschien interpretereer ik het verkeerd.
Anyway:

Citaat van: Jeroen de Waal op maart 23, 2011, 22:28:15
Ja lag er hier ook uit, net zoals de andere sites die op de server gehost worden.

Jeroen.
Ik dacht dat ze een dedicated hosting hadden maar er draaien dus nog meer (eigen) sites op?
Kan het niet zijn dat deze een conflict hebben met het HTForum?
Staan in de config het aantal connecties voldoende?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Jeroen de Waal

Er draaien idd meerdere eigen sites op.


Jeroen.

Jeroen de Waal

Citaat van: Kingpin op maart 23, 2011, 20:08:05
Btw ... nu ook thuis weer een error:
2: apc_store() [<a href='function.apc-store'>function.apc-store</a>]: Potential cache slam averted for key '183ac13094f8b209ce61bde0a4247c37-SMF-log_online-updatesmf'
Bestand: /home/.sites/75/site8/web/yabbse/Sources/Load.php
Regel: 2125

Bedankt voor deze melding, hier ga ik mee aan de slag.


Jeroen.

Post!

@Jeroen,

Je hebt het over meerdere sites op de server van HTforum.
Zijn dat sites die gerelateerd zijn aan HTForum en / of verweven met het HTforum ?
Anders is het misschien wel handig om die sites op een kritieke tijd (22:00) een keer uit te zetten en dan kijken of het forum zich houdt.

Jeroen de Waal

Bedankt voor de suggestie.
Ik ga die optie bekijken!
Het betreffen allen sites die niet verweven of gerelateerd zijn aan HTForum.


Jeroen.

Kingpin

Citaat van: Jeroen de Waal op maart 24, 2011, 14:35:36
Bedankt voor de suggestie.
Ik ga die optie bekijken!
Het betreffen allen sites die niet verweven of gerelateerd zijn aan HTForum.

Jeroen.
Betekend dit dus dat de donateurs eigenlijk ook meebetalen aan het 'onderhoud' van die 'andere' websites die gehost worden op dezelfde dedicated server die bedoeld was voor het HTForum?
Als dat zo is dan is het wel zo netjes om dit te vermelden bij het donatie gedeelte want zoals het er nu staat doet het overkomen dat men alleen voor het HTForum betaald en niet ook betaald voor de dedicated server waar andere websites die niets met het HTForum te maken hebben meebetaald.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

J.A.F._Doorhof

@Kingpin,
Het is al jaren bekend dat de sites van FrankDoorhof (of wel mijn eigen site) als de sites van ITC draaien op de server.
De server is dan ook eigendom van ITC.
De sponsoring is voor het FORUM niet voor de server, dit was een spontane aktie van de leden waar we zeer dankbaar voor zijn, echter dit betekend niet dat de HARDWARE van de leden is, sowieso heeft ITC het leeuwendeel betaald voor de server.

De donaties en sponsoren zorgen ervoor dat het gedeelte van het HTforum nagenoeg dekkend is zodat we dit forum dus in de lucht kunnen houden, we maken daar geen geheim van, en het is ook nooit verzwegen, sterker iedereen die het forum een beetje kent weet dit, kijk maar goed naar de grote banner bovenaan, en lees de geschiedenis van het forum, dit is nog steeds het forum voor de klanten van ITC, het is alleen een "beetje" uit de hand gegroeid so to say.

Of wel het is van een dedicated ITC forum naar een forum gegroeid waar IEDEREEN welkom is, toen er nieuwe hardware moest komen is daar SPONTAAN VANUIT de leden een aktie voor gekomen.

Waar op gedoeld word is dat ook de sites van Mevers zelf en andere servers in DAT gedeelte van het data center er vaak uitliggen, maw het ligt waarschijnlijk niet aan de HTforum server. We zijn daarin ook met Mevers bezig die ook alles monitoren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Post!

@Frank

Ik kwam een oude thread tegen (start : November 13, 2009, 08:00:58) over de snelheid en de problemen van het HTforum

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=94214.0

Deze heb ik vluchtig doorgelezen tot ongeveer het einde (en waar ik ook in gepost heb), maar er bekruipt mij een gevoel van "kop in het zand steken"
Er worden zoveel goede suggesties en hulp aangedragen, maar er werd amper wat mee gedaan.

Telkens is het weer, we mailen met Mevers (met ongeveer de enigste positieve waardering van jullie).

Dit probleem speelt al sinds 2009 en wordt met pleisters weer gerepareerd ipv opgelost.

Misschien is het handig om een lijstje op te stellen wat jullie en Mevers al hebben gedaan (uitgezonderd monitoren).
Dat stelt de gebruikers nl gerust.

J.A.F._Doorhof

Jeroen is continue bezig dingen te testen en te verbeteren.
We steken niet de kop in het zand, nagenoeg alles word getest wat aangedragen word.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

Het was net bijzonder langzaam... duurde 1,5 minuut voordat ik van de knop post resultaat zag....

Kingpin

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart 24, 2011, 15:34:56
@Kingpin,
Het is al jaren bekend dat de sites van FrankDoorhof (of wel mijn eigen site) als de sites van ITC draaien op de server.
De server is dan ook eigendom van ITC....
En de 'andere' sites dan? Of zijn dit de enige 2 die meedraaien op de server?
Kan zijn dat daar misschien de bottleneck zit qua config.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

J.A.F._Doorhof

Alles is van Itc. Dus meer draait er niet.
De rest zijn ook simpele sites dus daar zit het niet.
We vermoeden zelfs buiten onze server.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kingpin

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart 25, 2011, 10:34:36
Alles is van Itc. Dus meer draait er niet.
De rest zijn ook simpele sites dus daar zit het niet.
We vermoeden zelfs buiten onze server.

Ok, want even een snelle lookup levert dit op:

Found 19 domains hosted on the same web server as htforum.nl.

www.homecinema.nl

www.ht-forum.nl

www.shop.itccomp.nl

www.twoglamourgirls.com

www.doorhof.nl

www.fotografie-workshops.nl

www.frankdoorhof.com

www.hometheater.nl

www.htforum.nl

www.isfcalibraties.nl

www.itccomp.nl

www.jouwfotoshoot.nl

www.lindarijken.nl

www.modeltraining.nl

www.obvikingship.com

www.roosmarijnonline.nl

www.stalrijken.nl
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

EJ

Gezien de laadtijden van de diverse sites is het stellen dat het eenvoudige sites zijn wellicht een onderschatting...

Ejorne

Ik kon net een poosje het forum niet meer op tot het plots weer als een trein gaat...

Henk Risch

Vandaag 12.42 tot 12.44 geen verbinding