Audio upgrade

Gestart door jasjenl, oktober 14, 2003, 15:09:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jasjenl

Mijn audio/video installatie bestaat momenteel uit de volgende onderdelen:
- Loewe Xelos 5381ZW
- Pioneer dv-444 dvd speler
- Marantz SR 7000 receiver
- Quadral Aurum 7 frontspeakers (gemodificeerd)
- Quadral Base Prestige center
- Acoustic Research 308 HO voor rear

Het gaat me in dit topic nu in eerste instantie om het geluid: op zich klinkt dit allemaal best goed, maar het kan natuurlijk altijd beter en ik ben dus aan het bekijken wat ik eens zou kunnen upgraden. De luidsprekers wil ik voorlopig nog niet vervangen, want daar ben ik wel tevreden over (zeker nadat ik m'n Quadrals heb laten modificeren). Ik denk echter dat de rest van m'n audioketen wel voor verbetering vatbaar is.
Sowieso wil ik de dvd speler vervangen, omdat deze speler bij dts wat problemen met lip-sync heeft. Welke van de volgende upgrades zouden in jullie ogen het meeste zin hebben:
- een, in mijn ogen dure maar mooie speler zoals bijv. de Denon DVD 2900 aanschaffen
- extra losse eindversterkers voor in eerste instantie alleen de frontspeakers erbij aanschaffen
- volledig nieuwe receiver

Het budget voor m'n upgrade zou zo'n 1500 euro zijn, dus bijv. een goedkopere speler i.c.m. nieuwe eindversterkers zou ook een optie zijn. Ik vraag me dus alleen af, waar ik nu mijn geld het beste aan zou kunnen besteden. Ik luister ook veel in stereo en naar cd's, dus als op dat gebied verbetering haalbaar is, heeft dat toch wel prioriteit. SACD e.d. is geen must, maar zou wel leuk meegenomen zijn!
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

patrick_vdb

Hi,

Natuurlijk kan het altijd beter maar het is de vraag welke verbetering jij zelf zoekt ;) Wat mis je momenteel in het geluidsbeeld, heeft dat te maken met de klankkleuring, het detail, soundstage oid?

Het is altijd moeilijk aan te geven welk upgrade-pad iemand anders moet volgen dus daar ga ik mij niet echt aan wagen, vraag je me echter welk aspect de meeste verandering teweeg zal brengen dan denk ik aan het volgende:

1. Speakers
2. Versterker (of voor en eindversterker)
3. Bron (cd, dvd of platenspeler)
4. bekabeling

Je bent tevreden met de Quadral's dus stap 1 kun je al overslaan, rest stap 2 of 3 (wat je zelf dus ook al een beetje aangaf). De Quadral Aurum 7 met z'n niet al te hoge gevoeligheid zal best wel baat hebben bij een degelijke eindversterker dus daar is best nog een behoorlijke winst te behalen.

Mvrgr

Patrick

Vincent

Je zou kunnen kijken naar bijvoorvbeeld de nieuwe marantz cd7300 schijnt een hele mooie cd speler te zijn.

Of je zou kunnen kijken naar bijvoorbeeld een Rotel RSX1055 of een Marantz SR8300 receiver na inruil van je oude receiver moet je toch vrij dicht in de buurt komen van die 1500 euro iig wel met die Rotel..

HJ

ik heb een topic geschreven over het modden van mijn pio 535 dvd speler.misschien kun je daar wat mee?
bij mij was het echt een wereld van verschil!
vooral met gewone stereo cd's.
ik weet alleen niet hoeveel verschil er is tussen de 535 en de 444.

jasjenl

Citaat van: Vincent op oktober 14, 2003, 16:35:38
Je zou kunnen kijken naar bijvoorvbeeld de nieuwe marantz cd7300 schijnt een hele mooie cd speler te zijn.

Of je zou kunnen kijken naar bijvoorbeeld een Rotel RSX1055 of een Marantz SR8300 receiver na inruil van je oude receiver moet je toch vrij dicht in de buurt komen van die 1500 euro iig wel met die Rotel..
Hm, die SR8300 zou misschien wel een aardige eerste stap zijn, ja. Ik luister ook nog wel vaak naar bronnen waar Dolby Pro Logic II wel een uitkomst zou zijn (tv uitzendingen en Gamecube games) en voor de prijs waar ik die Marantz bij BesteKeus.nl zie staan, komt het in de buurt van wat ik te besteden heb. Vraag me alleen af in hoeverre die versterkers in de 8300 een echte relevante verbetering zullen opleveren t.o.v. mijn huidige SR7000.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5