Filmtips: Welke films leuk met kinderen (bovenbouw basisschool)

Gestart door CineSmurf, januari 27, 2011, 19:14:34

Vorige topic - Volgende topic

CineSmurf

Al een aantal jaar hebben wij onze privébios in de kelder. Tot voor kort was dat òf kinderfilms òf 's-avonds met zijn tweeen een "grotemensenfilm".

De laatste tijd wordt het leuk om met onze oudste zoon (8 jaar) samen films te kijken. Dat zijn dan films van het type, spannend, maar niet te eng. Het moet niet te heftig zijn voor een kind van 8, maar wel leuk genoeg voor ons... Als het Nederlands gesproken is kan de verhaallijn wat ingewikkelder, want ondertitels lezen voelt als school.  ;)

Recent hebben we bijvoorbeeld het eerste deel van harry potter gezien (eng, maar hij hield zich groot) en de Mask (hilarisch - ondertitels zijn bijna niet nodig).

Hebben jullie nog goede tips wat leuk is om samen met je kinderen te kijken?
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

celerontje

How to Train Your Dragon is een aanrader!
Alle Pixar films natuurlijk.
Spy Kids is ook wel leuk op die leeftijd.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

blueray

Brief voor de koning  kungfu panda Willy wonka (sjakie en de chocoladefabriek) zijn bij onze kinderen populair laatste twee  met lekkere  surround
Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server

eddy135

Het zakmes is een mooie nl. talige film.
De leeuwenkoning doet het ook altijd goed.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

CineSmurf

Goeie tips! Sjakie en de chocoladefabriek hebben we inderdaad ook al een keer bekeken. Met name de 1971 versie blijft prachtig. Ik ga er eens een paar opsnorren!
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Dru

Toevallig afgelopen weekend "Erik of het klein insektenboek" en "kikkerdril" met de kids gekeken.
Erg leuke nederlandse films.

CineSmurf

Kijk, de tips stromen binnen! Volgens mij kan ik tot de zomer elke week een film kijken inmiddels. Mijn zoon is jullie dankbaar denk ik.  :popcorn:

Die zijn ook nog wel een beetje aan te zien voor volwassen? We keken pas toy story, maar dat is voor de kinderen leuk, maar zelf heb ik daar toch wat minder mee.

fastlex

Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

celerontje

Mwoahhh, Toy Story is best leuk! (maar in het Engels a.u.b.)

Welke Pixar ook erg leuk is: Monsters Inc.

Misschien die film ''Alex Rider Stormbreaker''?

Qua Nederlandse films is ''Briefgeheim'' ook wel leuk, die zal binnenkort wel uitkomen op DVD/BD. (al zit er een scene in die tamelijk heftig is)

Maar ook de Kameleon films natuurlijk, De Scheepsjongens van Bontekoe.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

CineSmurf

Ik vind de toy story achtigen nog wel grappig, maar mijn vrouw heeft er niks mee. Bovendien kunnen daar mijn jongere twee kinderen ook meekijken (4 en 6), dus de disney/pixar films zijn meestal gereserveerd voor een regenachtige zondagmiddag.  :popcorn:

Monsters inc. was inderdaad ook erg grappig. Ik moet inderdaad eens in die Nederlandse jeugdfilms duiken, daar moet wel het een en ander tussenzitten. Eens kijken wat daar op blu ray te vinden is.

Vroeger kocht ik trouwens alle disneyfilms in het Engels (toen het nog vhs was) met NL ondertitels. Vaak veel mooier/leuker in het Engels. Met de kinderen is toch Nederlands wel de voorkeurtaal. (Overigens ander onderwerp, maar wat superirritant dat als een film op televisie wordt uitgezonden, waar een prima Nederlands soundtrack van is, dat de omroepen dan altijd de engelse met ondertitels blijft uitzenden, je zou toch op z'n minst moeten kunnen kiezen. Wordt ie wel op kindertijdstip uitgezonden, maar met ondertitels. Tot groep 6/7 zijn ondertitels best lastig voor die kids).

WilcoL

"Bolt" is een echte aanrader: vonden wij erg leuk! En ik zou als ik jou was de oude reeks "Er was eens..." proberen te bemachtigen: da's pas jeugdsentiment & educatief verantwoord tegelijkertijd!!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Hisense 55U79NQ - Denon AVC-X4700 - Quadral Platinum M4, M2 & M1 - Tannoy Arena - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Denon DBT-3313 - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Zidoo z1000 Pro - Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500

celerontje

CineSmurf

Even een oud topic opschudden, kijken of er nog meer HT liefhebbers met kinderen in de bovenbouw zijn...

Recent Het Geheim gekeken (geweldig). KauwBoy heb ik ook besteld, ben ik erg nieuwsgierig naar!

skank1

Ben zelf peter van mn zus kleinste en die is ook 8 jaar

Daar scoort: bolt, harry potters! Chronicles of narnia , pirates of the carribean...
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

CineSmurf

De HP's worden vanaf deel 3 wel heel eng trouwens... Narnia is inderdaad ook wel een goeie. Zal eens kijken of ik die met NL geluidsspoor heb (is altijd een pré)

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

skank1

Citaat van: CineSmurf op oktober 24, 2012, 19:01:29
De HP's worden vanaf deel 3 wel heel eng trouwens... Narnia is inderdaad ook wel een goeie. Zal eens kijken of ik die met NL geluidsspoor heb (is altijd een pré)

Narnia met nl audio vind je makkelijk hoor :)
Hp , i know kantje boord he vr 8j
Is beetje afhankelijk v kind tot kind
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

CineSmurf

Ga ik ook eens uitzoeken. Narnia's inderdaad allemaal met NL spoor, dus die gaan ook in het rijtje "met de kids bekijken"  :pompom:

Inmiddels is de oudste 10 (en dan nog een van 8 en 6). Wordt eigenlijk allemaal leuker om met z'n alleen een film te bekijken.

gast2018

Mijn dochter van 10 vindt Harry Potter geweldig (alle delen)

Jarenlang keek ze veel van die Barbie films, gruwelijk maar daar is ze gelukkig vanaf.
Hieronder een willekeurige greep van wat ik zoal heb staan. Nog niet alles gekeken en sommige zijn misschien voor de wat jongere kinderen geschikt en andere voor iets oudere. Is een beetje kind afhankelijk vaak.

Achste groepers
Madagascar
Ice Age
Dolfje weerwolfje
We bought a zoo
Heksje Lilly, erg grappig
Hoe overleef ik serie
Het regent gehaktbalen
Hop
Hugo
Knetter, niet geschikt voor alle kinderen (wordt een oma aangereden)
Opa de bankrover
vader de detective
Nim´s Island
Patatje oorlog
Radeloos (voor iets oudere kinderen waarschijnlijk'
Rango
Rio
Sammy´s avonturen
De Snuf de hond serie
Spetter
Suske en wiske en de texasrakkers
Muppets
Smurfen
Yogi Bear
Verschrikkelijke Ikke
Timboektoe
Kuifje
Happy Feet
Sunshine Barry
Incredibles

CineSmurf

Super! Ik ben inmiddels al weer eens aan het bestellen geslagen voor de wintermaanden. Hoop bekende titels, maar ook een paar die ik ga opzoeken!

LuPo

Coraline is ook wel leuk voor de kids. Een beetje spannend maar niet té vind ik. Het blijft een kinderfilm. Uiteraard alle Disney/Pixar's.
Verder vond ik zelf Rapunzel ook erg leuk. En The Adventures of TinTin.

Hachi is ook een geweldige familie-film.

gast2018

tajo

Garfield de film
Jumanji
Pocahontas
The Greatest Game ever Played
Happy Feet
The Incredibles
Finding Neverland
Harry Potter
Tron
Muppets
Spirited Away
Speed Racer
The Wizard of Oz
Charlie Chaplin
Oliver Twist
Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole
Alice in Wonderland
Megamind
Chicken Run
Labyrinth (Bowie als troll koning)
WALL-E
Monsters Inc
Finding Nemo
Matilda (Roald Dahl)
Shark Tale
Shrek
Fantasia
The Princess Bride
King Kong (origineel)
Ice Age
Mary Poppins
Free Willy
E.T.
The Love Bug (Herbie)
Willy Wonka
Hook (Robin Williams als Peter Pan)
The Parent Trap
Fly Away Home
Stuart Little
Bolt
Antz

gast2018

Lover or loser, een films over loverboys van Carry Slee. Meer voor wat oudere kinderen van de basis.

Officiel vansf 12 jaar.