Juggels' setup

Started by Juggels, January 2, 2011, 14:53:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Juggels

Na een hele tijd 'lurkend' lid te zijn geweest leek het mij gepast om mijn huidige setup met jullie te delen.

Vorig jaar heb ik een grote upgrade gedaan van mijn woonkamer-HT, waarbij ik alles behalve de tv vervangen heb. Mijn oude setup bestond uit een JBL SCS200.6 luidsprekerset die werd aangestuurd door een Harman Kardon AVR135.

Na heel veel uitzoek- en luisterwerk bestaat mijn set nu uit de volgende spullen:

Receiver: Marantz NR1501
Ik heb gekozen voor deze receiver omdat ik op zoek was naar een HDMI-capable receiver, die qua klank zou passen bij mijn speakers en het liefst met setup microfoon. Toevallig kwam ik via Poulissen in Roermond op het spoor van deze slimline receiver, die daardoor ook nog eens mooi in mijn tv-meubel past.



Speakers Front & Rear: Dali Concept 6 / 1
Na een luistersessie bij Poulissen was mijn oor aanvankelijk gevallen op de Dali Lektor serie. Ik kon toen toevallig voor bijna de helft van het geld de Concept's kopen door een aanbieding bij Correct in Rotterdam. Dit maakte de keuze erg makkelijk, aangezien ik nog een beetje twijfelde tussen de Lektor en de Concept serie. De rears staan op Atacama Nexus 7i stands.

Center speaker: ALR/Jordan Entry Center
Voor mijn center was ik op zoek naar een speaker die in het tv meubel zou passen en ook hier had Poulissen een goede oplossing: de ALR Jordan Entry Center. Met maar 13 cm hoog pastte deze perfect, en ook qua geluid past hij prima bij de rest van de speakers.

Subwoofer: XTZ 99 W10.16
Op aanraden van een collega ben ik gaan luisteren naar deze subwoofer en ik was meteen verrast en verkocht door de prijs/kwaliteit verhouding! Hij speelt met gemak mee met de rest van de setup, en zorgt ervoor dat alles nu 'compleet' klinkt. Wel nog even het probleempje met de auto-on zien op te lossen, maar dat mag de pret niet drukken ;)







Beeld
Als TV gebruik ik de Sony KDL40W5500, die van beeld wordt voorzien door een HTPC met XBMC en de LG BD550 blu-ray speler.
Deze zitten allebei via HDMI op de receiver aangesloten en deze stuurt op zijn beurt het beeld weer via HDMI naar de tv. Door deze opstelling kunnen zowel de HTPC als de BD550 de 'nieuwe' surround formaten weergeven.


(de pianolak spiegelt nogal, vandaar de vreemde 'golven' in de rand van de tv)

Overig
Tenslotte staan er nog wat consoles in het kastje en ligt er een Logitech Harmony 885 op de salontafel om al dit fijne speelgoed mee te bedienen...
Receiver: Marantz NR1501
Speakers: Dali Concept 6; Dali Concept 1; ALR/Jordan Entry Center; XTZ 99 W10.16
Bronnen: HTPC; LG BD550
TV: Sony KDL40W5500

Martijnst1990

Welkom op het forum :)

Ziet er al goed uit allemaal. Vraagje, wat voor video- of geluidskaart gebruik je in de HTPC om de HD audio formaten af te spelen? Ik speel namelijk met een ATI 4xxx serie en die stuurt alleen DD en DTS door via HDMI.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

ht_visser

Quote from: Martijn90 on January  2, 2011, 20:36:46
Vraagje, wat voor video- of geluidskaart gebruik je in de HTPC om de HD audio formaten af te spelen? Ik speel namelijk met een ATI 4xxx serie en die stuurt alleen DD en DTS door via HDMI.

De ATI 5540 en hoger ondersteunen de HD formaten.
Marantz SR6004
Focal Chorus 714v, CC 700V
BK XXLS400

Juggels

Quote from: Martijn90 on January  2, 2011, 20:36:46
Vraagje, wat voor video- of geluidskaart gebruik je in de HTPC om de HD audio formaten af te spelen? Ik speel namelijk met een ATI 4xxx serie en die stuurt alleen DD en DTS door via HDMI.

Thanks :) Ik heb in mijn HTPC inderdaad een ATI kaart zitten. De Sapphire ATI Radeon HD5670,512MB om precies te zijn. Deze speelt zonder problemen (of al te veel instellingen) alle HD formaten af via HDMI.
Receiver: Marantz NR1501
Speakers: Dali Concept 6; Dali Concept 1; ALR/Jordan Entry Center; XTZ 99 W10.16
Bronnen: HTPC; LG BD550
TV: Sony KDL40W5500

Martijnst1990

Quote from: ht_visser on January  2, 2011, 20:45:41
De ATI 5540 en hoger ondersteunen de HD formaten.
Quote from: Juggels on January  3, 2011, 08:23:39
Thanks :) Ik heb in mijn HTPC inderdaad een ATI kaart zitten. De Sapphire ATI Radeon HD5670,512MB om precies te zijn. Deze speelt zonder problemen (of al te veel instellingen) alle HD formaten af via HDMI.
Bedankt :)

En met welk programma speel jij films af via de HTPC? Ik gebruik zelf XBMC, ga maar is kijken of dat ook de HD formaten afspeelt (dacht het wel).
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

mijavere

leuke set,mooi woonkamer ook. jammer dat niet iedereen beschikt over een aparte ruimte