Het Primare topic

Gestart door VlisChris, januari 19, 2011, 23:37:44

Vorige topic - Volgende topic

peterbr

Ik zat net even in de app store te kijken....en de primare app voor de iPhone is er nu!
Hopelijk duurt het nu niet lang meer voordat de module leverbaar is.

Phreaky-

Dus zo ziet de module er uiteindelijk uit :D

http://www.moremusic.nl/primare/media-module.html

Ik lees dat vrijwel iedereen een I32 aanschaft is er iemand die de I22 heeft vergeleken met de I32? Ik heb alleen de I22 beluisterd via USB / Mac Mini. Dit klinkt erg goed. Hopenlijk kan ik de I32 + Media Module binnenkort ergens beluisteren en daarna beslissen.
Primare I22 DAC, Dali Mentor 5, Rel T7 Sub

Bron: HTPC (jRiveR) + JCAT USB Card + External Linear Powersupply

abbcdcg

Citaat van: peterbr op mei 25, 2012, 21:17:01
Ik zat net even in de app store te kijken....en de primare app voor de iPhone is er nu!
Hopelijk duurt het nu niet lang meer voordat de module leverbaar is.

Ik heb i.i.g. te horen gekregen dat diegene die hem in bestelling hadden hem voor de 'oude' prijs krijgen. 9 honderd euri's is nog veel, maar gelukkig nog geen 4 cijfers voor de komma....

Imperiumdx

Nu wil ik niet vervelend zijn en begrijp heel goed dat dit Hifi-bizniz is en dat de volumes klein zijn en zodoende de marges hoog.
Maar DIOS MIO!!!!!! 1090 euris voor een printplaat!
I know het vervangt een dac een streamer etc etc maar als je het zo ziet  liggen lijkt me de prijs wel fors.
Een lichaam en ziel, net als Batman en zijn Bat mobiel
MAIN | Harman Kardon HK990 | Harman Kardon HD990 | Mordaunt Short Performance 6 | Boston Acoustics RPS 1000 | Monster HTS-2600 |
PC | Audio-gd NFB-11 | Tangent AMP-30 | Q-acoustics 1020i | Monster HTS-1000 | MOBILE | COWON IAUDIO D2+ |

abbcdcg

Citaat van: Imperiumdx op juni  8, 2012, 21:44:37
Nu wil ik niet vervelend zijn en begrijp heel goed dat dit Hifi-bizniz is en dat de volumes klein zijn en zodoende de marges hoog.
Maar DIOS MIO!!!!!! 1090 euris voor een printplaat!
I know het vervangt een dac een streamer etc etc maar als je het zo ziet  liggen lijkt me de prijs wel fors.

Ik snap je gedachte, maar vind het wel enigszins krom.
Nou ken ik de specs nog niet van de print, maar de componenten zullen ook navenant zijn. Anders kun je ook naar de Media Markt.....

Lazybird

Is de module nu beschikbaar ?
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Berend van Til

Idioot bedrag voor een printje van ?80 Euro, maar goed er worden er wellicht maar een paarhonderd van verkocht.

Ik heb de app al wel draaien, ik bedien er mijn Squeezebox mee momenteel. Voor een 1.0 versie werkt het wel aardig is mijn eerste indruk. Browsen door bijv. de artiestenlijst gaat in elk geval supersnel.
Het uiterlijk van de app vind ik weer wat minder, beetje een grafisch allegaartje. Ik mis wel e.e.a. maar dat zou kunnen omdat ik de Media module niet heb.

Als je een UPNP server hebt zou je de app kunnen testen.

Phreaky-

Stop eens met appels en peren te vergelijken, graag back on topic! Sommige functies werken idd alleen met de media module.

Berend van Til

Tegen wie heb je het nu?

Wat bedoel je precies met appels en peren vergelijken?

Wat is offtopic?

Welke functies werken alleen met de media module? Ik neem aan dat je hem zelf al hebt en wat verder bent met experimenteren dan ik.
Geloof me, ik heb me erg ingehouden met mijn eerste bevindingen over de app.
De module is Upnp dus je moet een aardige indruk krijgen van de app zonder de module zelf.
Nou, die heb ik...

botsen

Citaat van: Phreaky- op juni 11, 2012, 14:20:22
Stop eens met appels en peren te vergelijken, graag back on topic! Sommige functies werken idd alleen met de media module.

:confused:

Lazybird

@Berend ik heb de app even getest het ziet imo niet slecht uit, de indeling is naar mijn idee niet helemaal logisch maar dat terzijde. Het belangrijkste wat ik mis is de zoekfunctionaliteit die bijvoorbeeld een ChorusDSHD heeft om een linn te bedienen, maar eerlijk gezegd heeft de Linn app Kinsky dat ook niet. 

Heeft iemand deze module? en zo ja kan die zijn ervaring in dit topic vermelden.
Ik ben erg benieuwd namelijk hoe de module de 24bit/192 mhz weergeeft.

Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Senna

Citaat van: Phreaky- op juni 11, 2012, 14:20:22
:withstupid:
Mac Mini mid 2011, Primare i32, Scan-Speak Reference Plus, AudioQuest DragonFly, AudioQuest Gibraltar, AudioQuest Angel, AudioQuest NRG-10, AudioQuest NRG-1.

Lazybird

@Senna zoek functionaliteit komt er niet in eens magisch bij als je de module erin steekt  :angel: :angel:

Dus idd back on topic wie heeft de module en kan zijn bevindingen hier melden.

Blu

Ik zou persoonlijk toch eerder voor een andere oplossing gaan tenzij de DAC op t media board alleen al bijna de prijs waard zou zijn. Streaming valt of staat imho toch met software ondersteuning en ik weet niet in hoeverre Primare actief bezig gaat zijn met die ondersteuning. Aan de andere kant wordt misschien het softwareplatform gedeelt met de DAC32 waarmee in dat geval de ondersteuning sterker gewaarborgd wordt...

Gelukkig hoef ik alleen te kiezen tussen het DAC board of een losse DAC voor mn i22 :D
Primare - Wilson Benesch - xbmc
discogs

Berend van Til

Volgens mij komt er inderdaad niet zoveel functionaliteit bij als de module er in zit.
Daarom vond ik die opmerking van Phreaky ook vreemd, even snel wat roepen zonder argumenten.

Maar goed, het voordeel van UPNP is toch wel dat je niet afhankelijk bent van de meegeleverde app.
Als je bijvoorbeeld JRiver Mediacenter gebruikt kun je de rest van je leven gebruiken om alle functies te ontdekken.
En misschien dat de Linn app ook wel werkt met de Primare.

Phreaky-

@ Berend van Til het ging mij eigenlijk om de Mediamarkt vergelijking. Kan zijn dat ik niet duidelijk was. Ja het is een hoop geld. Maar laten we eerst maar eens afwachten hoe de module klinkt en wat het exact toevoegd. Hoe goed/slecht de software is afgewerkt om daarna een discussie over de prijs te starten. Uiteraard zijn er andere opties beschikbaar.

Lazybird

@Phreaky ik ben het wel eens met je wbt kwaliteit een printplaat zegt niets over de DAC's die men gebruikt voor de weergave van muziek. Ik zelf heb besloten om niet te wachten op de media module maar heb een Linn Akurate DS aangeschaft ik ben erg benieuwd naar het verschil tussen beiden streamers. Mischien een snelle meet en great om het verschil vast te stellen tussen de twee streamers.

Berend van Til

Ik denk dat de Linn net zo goed of wellicht nog iets beter klinkt.

De aardigheid van Primare is natuurlijk dat het een geintegreerde oplossing is.

Qua software is Linn natuurlijk al een stuk verder, dat is een behoorlijk volwassen app.

Maar, die app zal vast ook wel werken met  Primare :-)

denoontje

Linn heeft natuurlijk ook all in onze systemen.
Heb de app van primare geprobeerd op de linn zonder suc6

Berend van Til

Werkt dat niet?
Ik heb de app van Linn en die van Primare werkend op mijn Squeezebox.

En in het verleden vond ik de i32 + Squeezebox beter klinken dan de Linn DSi geintegreerde oplossing.

Ik heb goede hoop dat het wel goed zit met de Primare Media module wat dat aangaat.

Nu even even wat voetbal  kijken...

Bierkameel

Ik kan me ook bij deze club melden :)
Binnenkort ontvang ik een Primare SP31.7 en A30.5 vanuit de UK.

Heeft er iemand al ervaring met de C32/C33 remote? Ik zit eraan te denken om die erbij te kopen want bij deze set zat een C22 die er nogal cheap uitziet.
Het plan is om een Dune HDI Max analoog aan te sluiten zodat ik ook van de nieuwere codes kan genieten totdat de SP32 wat goedkoper is, dat is ook een geweldig apparaat maar nu nog wel prijzig.
Primare SP31.7 - Primare A30.5 - Wharfedale Diamond 8.4 - B&W ASW1000 sub - Sharp 60" LED TV - Logitech Squeezebox Duet - D-Link Boxee Box - Stanton ST-150 - Amino 510 HD IPTV. Lead Audio LA-100 - Beyerdynamic DT990.

Lazybird

@bierkameel gefeliciteerd met je aankoop,  :clapping: welcome bij de primare familie. Ik persoonlijk vond de toegevoegde waarde van de C32/C33 0. Dus dan is het puur looks dan kan je imo beter je geld ergens anders besteden. Maar nogmaals dit is persoonlijk natuurlijk.

WillyP

+1

De standaard AB ziet er inderdaad niet luxe uit, maar hij doet wat hij moet doen. Voorlopig gebruik ik hem gewoon. Als hij het begeeft, zien we wel verder.

Groet,

Willy

Bierkameel

Ik geef hem ook wel eerst een kans voordat ik die andere bestel  ;D
Primare SP31.7 - Primare A30.5 - Wharfedale Diamond 8.4 - B&W ASW1000 sub - Sharp 60" LED TV - Logitech Squeezebox Duet - D-Link Boxee Box - Stanton ST-150 - Amino 510 HD IPTV. Lead Audio LA-100 - Beyerdynamic DT990.

DVDmartinDVD

Mooi hoor  :inlove:

De standaard AB's die erbij worden geleverd zijn echt slecht zeker bij de blu ray speler omdat ik dan in het donker zit zie je echt niets met dat ding.

Weet iemand of primare een speciale website heeft om firmware te kunne downloaden?

Mijn speler geeft aan dat er een nieuwe versie is maar breekt hem steeds af tijdens het downloaden.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR