Marantz UD5005 tweaks/upgrades??

Gestart door Madhouse, januari 18, 2011, 21:59:30

Vorige topic - Volgende topic

Madhouse

Voor Oppo zijn natuurlijk geweldige upgrades voor hun spelers te krijgen zoals Nuforce en TUC, maar is zoiets ook voor een Marantz UD5005 beschikbaar?

TUC levert een Marantz UD5005 SI maar die is alleen in de US beschikbaar. Is zoiets ook in NL te laten doen?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Jason B.

Volgmodus aan!

Ik ben met name geïnteresseerd in het upgraden van de analoge geluidskwaliteit.

PS:
In het onderwerp staat "verbetingen", maar daar weet eigenlijk niemand het antwoord op  ;)
Stereo :Carat I57 (HD)CD-receiver | Elipson Planet L  speakers
HT      : Samsung UE48H6850 Curved 3D-HDTV | Panasonic DMP-BD300 3D | Humax iRHD5000C | Voeding: Monster HDP750 HD | Kabels: AudioQuest&IXOS | Meubel: Dagetti Vulcano | Hoofdtelefoon: Audio-Technica

Slaapkamer: Panasonic TH37PX8 | NAD T562 Dvd-speler

RvD

Cinemike.de heeft een upgrade wat deze inhoud weet ik niet.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x)
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - Keces P8 CM - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) DC Kabels (2x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Madhouse

Het zou mij ook gaan om een upgrade van het analoge gebied. Cinemike.de had ik ook al gezien maar ik werd er ook niet wijzer van wat ze precies doen.

Ben benieuwd of er nog meer te vinden is...

Madhouse

Toch maar weer even onder de aandacht brengen. Ik ben absoluut tevreden met de UD5005 maar zullen kleine tweaks niet helpen? Denk ik aan zekeringen ed.

Wie heeft hier ervaring mee? Er is weinig over dit soort dingen te vinden op het internet.

ddejonge

Citaat van: Madhouse op januari 23, 2011, 15:56:35
Toch maar weer even onder de aandacht brengen. Ik ben absoluut tevreden met de UD5005 maar zullen kleine tweaks niet helpen? Denk ik aan zekeringen ed.

Wie heeft hier ervaring mee? Er is weinig over dit soort dingen te vinden op het internet.

Ik weet dat de meningen over "audiofiele" (AHP/Furutech/Hifi-Tuning) zekeringen nogal verschillen, maar het levert in mijn set tot nu toe altijd een  strakkere bas en "meer rust" op.

Ik weet alleen niet of je gemakkelijk bij de zekering van de UD5005 komt?

Daarnaast valt er natuurlijk altijd te experimenteren met dempers/ontkoppelaars. Altijd weer leuk en (meestal) relatief goed betaalbaar.

Stereo:- HTPC + Roon - Mytek Brooklyn+ DAC/Pre- NuForce R9V3SE - Nordost Valkyrja
           - Wilson Audio Sophia I

HT      :- OPPO 93 - TAG McLaren AV32R bp192 - JVC DLA-X5900 - 3x JOB 150
           - Wilson Audio CUB II surround
           - Wilson Audio Watch center

Stroom:- Aparte audiogroep - Electra Glide Ultra Kahn II kabels - HiFi tuning zekeringen

Madhouse

Citaat van: ddejonge op januari 24, 2011, 13:58:58
Ik weet dat de meningen over "audiofiele" (AHP/Furutech/Hifi-Tuning) zekeringen nogal verschillen, maar het levert in mijn set tot nu toe altijd een  strakkere bas en "meer rust" op.

Ik weet alleen niet of je gemakkelijk bij de zekering van de UD5005 komt?

Daarnaast valt er natuurlijk altijd te experimenteren met dempers/ontkoppelaars. Altijd weer leuk en (meestal) relatief goed betaalbaar.

Ik heb hem al op VibraPods staan en dat is heel erg positief.

Maar expirimenteren met zekeringen durf ik zelf niet zo goed i.v.m. garantie ed. Dus eerst ff informatie inwinnen.

Madhouse

Ik heb contact gehad met een broer van een collega (dion audio) en die vertelde mij dat de meeste winst op het analoge gedeelte te behalen is d.m.v. koppel condensatoren en opamps.

Een upgrade hiervan zou rond de € 125.- zitten.

Zijn hier mensen die ervaring hebben met dit soort upgrades?

road rebel

Even gezocht op de website van cinemike en dit vond ik bij de verschillende Stufen bij panasonic:

Bei den Geräten findet eine Netzteil- und Digitalboardüberarbeitung in bis zu 3 Stufen statt. In der 2. Stufe wird der Aufwand deutlich erhöht und dadurch natürlich auch das Endergebnis besser.
Bei den Modellen mit 7.1 Analogausgang bieten wir optional noch eine Überarbeitung dieser Ausgänge an ( Stufe 3 ).

Gaeje

kan iemand dit vertalen want ik versta echt geen letter duits?

vanzomereng

Bei den Geräten findet eine Netzteil- und Digitalboardüberarbeitung in bis zu 3 Stufen statt. In der 2. Stufe wird der Aufwand deutlich erhöht und dadurch natürlich auch das Endergebnis besser.
Bei den Modellen mit 7.1 Analogausgang bieten wir optional noch eine Überarbeitung dieser Ausgänge an ( Stufe 3 ).

Vrij vertaald
In het apparaat wordt de voeding en de digtale board (sectie) geupgraded en dit kan op 3 niveaus
(lees hier gewoon, 3 upgrade-niveaus met 3 prijskaartjes en hoe (duurder)hoger het upgradeniveau des te beter het eindresultaat.

Dit zou ik ook zeggen (of je het hoort is wat anders  ;D)

Bij apparaten met een 7.1 analoge-uitgang, kan de kwaliteit van deze uitgangen ook nog optioneel geupgraded worden.

Mensen, ik zou zeggen, koop toch gewoon in 1 keer een goed apparaat en blijf er verder met je tengels vanaf  ;D
Houdt er rekening mee, dat de officiele garantie komt te vervallen.
Verder zou ik eerst ff een gemodde-versie naast een standaard zetten alvorens je knip te trekken

Verder weet ik, dat bij Triple-M te Rhenen ook apparaten modicifeert

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Gaeje

squeek

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |