riwi's woonkamer hometheater

Started by riwi, January 16, 2011, 23:03:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Softpower

Thanks voor het zoeken. Ik hou je in de gaten ;)

klopt wat je schrijft. Alle ssp's zijn nu af classe 1.4

Mijn ssp is demo vandaar.
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

riwi

Mijn laatste aanwinst : een Oppo bdp95eu omgekat door JVB naar een US variant zodat mp3 niet geblokkeerd is en gewoon af te spelen is.
Verder met de Pro mod erin die in de toekomst hopelijk ook de UOP skip gaat ondersteunen.



Ik heb hem pas vandaag volledig aangesloten (gisteren al opgehaald). Eerste indrukken zijn goed. Analoog is ie wel beter dan de 83. Digitaal (spdif, hdmi) is er minder verschil, hdmi is beter dan spdif. Maar goed eerst even inspelen/warm laten worden :)
Gisteren inception gekeken. Die zag er goed uit :) Maar of er veel verschil is met de 83 durf ik niet te zeggen.

Mijn 83 gaat te koop komen binnenkort. Deze is ook met jvb regio mod. pm me als je een bod wil doen. 1 jaar oud ongeveer.

riwi

Ook via het forum een Cardas XLR kabeltje gekocht want ik wil hem stereo via XLR aan gaan sluiten op de Classe. Kijken of dat nog 'anders' is.
Kabeltje wordt morgen verstuurd dus kan ik deze week nog testen hopelijk. Volgende week moet ik weer aan het werk.

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

papaleo

Achzoo,dus er is wel een mogelijkheid om je MP3's te kunnen blijven afspelen in een 95,goed om te weten  ;)
Btw,Feli... 8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

fugazi_2009

Vanwaar eigenlijk de reden om voor de 95 te ipv bijvoorbeeld de 93? Ik neem toch aan dat jij met de Classe het meeste via HDMI doet?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Kjelt

feli mooie aanwinst, gaat de CEC het pand nu ook verlaten?  ;)

HTip

Gefeliciteerd! Een beetje omslachtig om MP3 te kunnen luisteren, maar wel een slimme oplossing :thumbs-up:

Wat is UOP-skip?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifiman

Veel kijk en luister plezier met je nieuwe oppo  :pompom:

riwi

#209
Quote from: fugazi_2009 on July  7, 2011, 08:30:42
Vanwaar eigenlijk de reden om voor de 95 te ipv bijvoorbeeld de 93? Ik neem toch aan dat jij met de Classe het meeste via HDMI doet?

Met de Classe gebruik ik vaak/meestal wel de HDMI aansluiting dat klopt. Maar als ik stereo luister (en dat had ik met de 83 al) klinkt de analoge aansluiting toch beter. Met de 83 had ik dan dat in de vergelijking "analoog via de 83" met "spdif via de CEC" de CEC wel in het voordeel was. Ik was dus benieuwd naar de performance van de 95 via 2 kanaals analoog. Misschien dat dat inderdaad kan betekenen dat ik de CEC kan opdoeken. Daarnaast heeft de 95 XLR aansluitingen. De SSP heeft 3 paar analoge ingangen waarvan er 1 paar XLR is. Die ik wil ik wel eens proberen.
Als laatste en belangrijkste reden om voor de 95 ipv de 93 te gaan : Waarom niet? :)

Quote from: Kjelt on July  7, 2011, 08:52:10
feli mooie aanwinst, gaat de CEC het pand nu ook verlaten?  ;)
Dat zou kunnen inderdaad, maar ik wil ze nog even naast elkaar gebruiken en luisteren. De 95 was wat duurder dan geplanned zeker met de US ombouw en pro mod dus als ik de 83 en de CEC zou kunnen verkopen compenseert dat weer wat.

Quote from: HTip on July  7, 2011, 08:59:30
Gefeliciteerd! Een beetje omslachtig om MP3 te kunnen luisteren, maar wel een slimme oplossing :thumbs-up:

Wat is UOP-skip?
Met de ombouw naar de US versie moet ik dus ook de US firmware hebben ipv van de EU. Verder gebruik ik eigenlijk vrijwel nooit mp3, maar wil ik gewoon niet een dergelijke beperking in een speler in mijn huis. Ik bedoel ik ben voorstander van alles wat 'open source' heet, en een speler die geen geen mp3 kan spelen vanwege licentie's in de EU? Dat stuit mij tegen de borst. Eerlijk gezegd was het dit, of gewoon de 83 houden voor mij.

UOP skip (UOP = user operation prohibitation). Als je een DVD of bluray speelt zijn er in het begin allerlei stukken waarin de schijf bepaald dat jij niet op skip of andere knoppen mag drukken. De "UOP skip" functie zorgt ervoor dat dat overruled wordt. Je kan dan tijdens de copyright berichten gewoon op "skip" drukken. Of zoals bij sommige Sony schijven : "omdat bluray nieuw is kan het laden van de film wat langer duren" vervolgens blijft deze melding 30 seconden in beeld. Ja vind je het gek dat het dan wat langer duurt. Ik wil graag zelf bepalen wanner ik op skip druk en de speler heeft dat maar uit te voeren.
Maar goed UOP zit er nog niet in. De ontwikkelaar van de mod is er nog mee bezig. Dit wordt dan alleen mogelijk in de PRO mod. En het is niet gegarandeerd dat het gaat lukken.

Quote from: Audioloog on July  7, 2011, 09:40:18
Veel kijk en luister plezier met je nieuwe oppo  :pompom:

Dank je. Als ie lekker is ingespeeld doen we nog weer een keer een sessie stereo als je zin hebt.

Gisteravond de 95 als mediaplayer gebruikt om wat mkv en .ts files af te spelen (via netwerk/Twonky). De 95 is veel soepeler dan de 83 was in de bediening. Ook doet de 95 met mkv en m2ts files echt 24p nu. Dit in tegenstelling tot wat Frank in zijn review zegt (met oudere firmware).
Als ik een WEB-DL mkv file vergelijk tussen de Dune en de 95 dan is de 95 contrastrijker, gedetailleerder en oogt de Dune een beetje soft.

hifiman

#210
Quote from: riwi on July  7, 2011, 12:03:57
Dank je. Als ie lekker is ingespeeld doen we nog weer een keer een sessie stereo als je zin hebt.
Tuurlijk heb ik zin, altijd gezellig!  :coffee:

Ik durf het bijna niet te zeggen maar is die cardas crosslink interlink niet wat onder de maat tov de rest van de set ? Ik had dan toch minimaal een quadlink verwacht eigenlijk.  ;)

riwi

#211
Quote from: Audioloog on July  7, 2011, 12:46:05
Ik durf het bijna niet te zeggen maar is die cardas crosslink interlink niet wat onder de maat tov de rest van de set ? Ik had dan toch minimaal een quadlink verwacht eigenlijk.  ;)

Mag je zeker zeggen :) Ik ben niet zo'n kabel kenner. Eigenlijk zocht ik gewoon een XLR snoertje van 'wat betere' kwaliteit. Cardas ken ik wel kwa merk, de onderliggende types heb ik niet geresearched. Maar crosslink is dus de instapper? Ik had ook bij een forum sponsor een W&M XLR kabel kunnen kopen. Die heb ik namelijk tussen de Classe en de Chord zitten 5x en 1x richting de subwoofer. Die Cardas is ook maar 1 meter lang. Wel prettig, lekker kort.

Ik heb nooit veel met kabels geexperimenteerd. Ik vind wel dat je 'fatsoenlijke' kabels moet gebruiken, als je veel geld aan apparatuur uitgeeft mag de kabel ook wel wat kosten. Ik bedoel je koopt niet voor duizenden euro's aan apparatuur om er dan dropveter tussen te hangen.

hifiman

Quote from: riwi on July  7, 2011, 13:14:20
Mag je zeker zeggen :) Ik ben niet zo'n kabel kenner. Eigenlijk zocht ik gewoon een XLR snoertje van 'wat betere' kwaliteit. Cardas ken ik wel kwa merk, de onderliggende types heb ik niet geresearched. Maar crosslink is dus de instapper?
Crosslink is inderdaad de instapper, ik heb (weliswaar in eigen set) veel vergelijk ervaring met diverse cardas analoge interlinks, de crosslink is niks mis mee maar ook niet echt "bijzonder", de quadlink klinkt (vind ik) duidelijk beter, de 300B vond ik helemaal niks en de hexlink is wat ik er zelf tussen heb zitten en is mijn favoriet. Ik heb nog een los setje quadlinks liggen die ik eventueel een keer mee zou kunnen nemen, alleen is dat dan weer geen XLR maar de RCA versie.

Mocht jouw ervaring zijn dat je geen tot weinig verschil hoort tussen kabels dan is de crosslink wellicht een prima keuze.

riwi

Ik heb er nu de Nordost Blueheavens tussen zitten cinch, dat wordt dan straks die Cardas crosslink XLR. Ik zou ook eens 2x W&M XLR tussen de processor en de Chord van de achterkanalen kunnen lenen om tussen de Oppo en de Classe te hangen, maar dat is vrij veel werk. Ik kan er amper bij achter de eindversterker.

Ander kabeltje uittesten kunnen we zeker doen.

hifiman

#214
Quote from: riwi on July  7, 2011, 13:23:07
Ik heb er nu de Nordost Blueheavens tussen zitten cinch, dat wordt dan straks die Cardas crosslink XLR. Ik zou ook eens 2x W&M XLR tussen de processor en de Chord van de achterkanalen kunnen lenen om tussen de Oppo en de Classe te hangen, maar dat is vrij veel werk. Ik kan er amper bij achter de eindversterker.

Ander kabeltje uittesten kunnen we zeker doen.
Nordost en Cardas zijn (wederom naar mijn bescheiden eigen mening  ;) ) twee uitersten qua "klank". Als je daar straks geen verschil tussen hoort dan zou ik daar de conclusie uit trekken dat het niet zoveel uitmaakt welke kabel je gebruikt. (dit alles gebaseerd op mijn puur subjectieve ervaringen zonder enige wetenschappelijk onderbouwing). Aan de andere kant zit je dan straks natuurlijk tegelijk balanced met unbalanced te vergelijken en vanuit logica beredeneerd zouden verschillen bij kabels bij balanced zowiezo kleiner moeten zijn.

Ik neem aan dat er veel van af zal hangen of je de CEC houdt of dat de Oppo je main stereo bron gaat worden, kan me zo voorstellen dat het in het eerste geval allemaal wat minder boeit dan in het tweede geval.


riwi

Je bedoelt dat de Blueheaven en de Cardas Crosslink uitersten zijn neem ik aan.

Ik ga het meemaken.

En inderdaad ging ik er vanuit dat kabel kwaliteit bij XLR minder speelt dan bij cinch.

Keek net op de site van jouwhifi, die heeft ook viablue en inAkustik naast de w&m.
Ach ik probeer eerst die Cardas wel. Ziet er ook mooi blauw uit ;)

hifiman

Quote from: riwi on July  7, 2011, 13:36:26
Je bedoelt dat de Blueheaven en de Cardas Crosslink uitersten zijn neem ik aan.
Sorry foutje, ik bedoelde Nordost versus Cardas.

Precies eerst lekker proberen die Cardas Crosslink XLR :thumbs-up:

Kjelt

Zou mooi zijn als je geen verschil hoort, scheelt weer een hoop centen  :pompom:
Verder kwam ik gisteren hier op het werk erachter dat mijn gehoorgrens inmiddels is terug gelopen tot 15,4kHz  :nopompom: maar dat schijnt normaal te zijn voor veertig plusplussers  :D Scheelt ook weer een hoop geld.

hifiman

#218
Quote from: Kjelt on July  7, 2011, 13:39:39
Zou mooi zijn als je geen verschil hoort, scheelt weer een hoop centen  :pompom:
Verder kwam ik gisteren hier op het werk erachter dat mijn gehoorgrens inmiddels is terug gelopen tot 15,4kHz  :nopompom: maar dat schijnt normaal te zijn voor veertig plusplussers  :D Scheelt ook weer een hoop geld.
Das mooi Kjelt, wij (ben ook 40+ ) kunnen dus stoppen met upgraden de set wordt vanaf nu vanzelf elk jaar ietsje beter tov ons gehoor  :pompom:

riwi

Quote from: Kjelt on July  7, 2011, 13:39:39
Zou mooi zijn als je geen verschil hoort, scheelt weer een hoop centen  :pompom:
Verder kwam ik gisteren hier op het werk erachter dat mijn gehoorgrens inmiddels is terug gelopen tot 15,4kHz  :nopompom: maar dat schijnt normaal te zijn voor veertig plusplussers  :D Scheelt ook weer een hoop geld.

Zeker, stelletje oude knarren als jij en ik :)

Kjelt

Quote from: Audioloog on July  7, 2011, 13:41:59
Das mooi Kjelt, wij (ben ook 40+ ) kunnen dus stoppen met upgraden de set wordt vanaf nu vanzelf elk jaar ietsje beter tov ons gehoor  :pompom:
Ach de wetenschap staat niet stil, nog ff wachten op het direct op de gehoorzenuw geimplanteerde gehoorapparaat waardoor je > 40kHz kunt waarnemen, alleen dan zou ik ook daar wel een directe analoge audioconnector op willen hebben, dan kan ik mijn speakers en eindversterkers ook weer verkopen  :D

erik s.

ik denk dat de Crosslink en de W & M elkaar niet heel veel ontlopen. de Inakustik 1202 of 1302 is een flinke stap beter.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

riwi

Quote from: erik s. on July  7, 2011, 15:07:24
ik denk dat de Crosslink en de W & M elkaar niet heel veel ontlopen. de Inakustik 1202 of 1302 is een flinke stap beter.

'k zie dat je zo'n gebruikte InAkustic 1302 XLR hebt voor 200 euro.
Als die Cardas niet bevalt dan kom ik daar misschien op terug bij je.

erik s.

#223
Quote from: riwi on July  7, 2011, 16:08:54
'k zie dat je zo'n gebruikte InAkustic 1302 XLR hebt voor 200 euro.
Als die Cardas niet bevalt dan kom ik daar misschien op terug bij je.
je mag ze altijd proberen.  :D
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

riwi

Quote from: erik s. on July  7, 2011, 16:16:05
je mag ze altijd proberen.  :D

Bedankt voor het aanbod. ik houd het in beraad :)