Amerikaanse Ipad

Gestart door Li-unit, januari 9, 2011, 12:03:34

Vorige topic - Volgende topic

Li-unit

Volgende week zit ik 6 dagen in New York en wil ik graag bij de Applestore binnen vallen.  :ph34r:
Mijn vrouw heeft sinds een paar dagen een Macbook Pro in bezit dankzij haar werk en is helemaal om. Wij hadden helemaal niets van Apple, maar willen daar graag verandering in gaan brengen.
Nu wil ik dus een Ipad aan gaan schaffen, maar mijn vraag is of deze makkelijk om te zetten is naar Nederlandse taal. De reden om hem in New York te kopen lijkt me bekend  :sigh:
Het is mijn eerste Apple product dus wil graag in het Nederlands kennis maken ipv Engels.

LexiconLogan

Jep dat kan, heb ik ook.
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Li-unit

Ik hoef dus geen apparte software aan te schaffen o.i.d.?
Nog meer tips om aan te schaffen?

LexiconLogan

Nee hoor, ik zou er meteen een cover bij kopen en klaar is kees
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

jantje112

hou je rekening met de invoerrechten..

LexiconLogan

Nee want je doet hem gewoon in je tas....

AbZ

sowieso bezienswaardig, die Apple Store in NY.

DVDGuy

Ik zou de doos ed. en de eventuele aankoopbon niet in mijn bagage laten zitten; wil je die bewaren, stuur die dan als zeepost naar je huisadres  8)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

AbZ

Als je 'm zelf meeneemt gelden toch niet dezelfde invoerrechten als wanneer je 'm naar je laat versturen?

Li-unit

Bedankt voor de tips, maar ik denk dat het wel meevalt hoor met die controle. Ik denk dat het anders wordt als ik er 10 in mijn koffer heb zitten.  :pompom:

AbZ

Laat je hier tzt nog weten hoe het afloopt/bevalt?  Alvast bedankt!

(Ben zelf over een paar weken ook weer in NY :pompom: dus misschien, enz.)

DVDGuy

Citaat van: AbZ op januari  9, 2011, 12:59:04
Als je 'm zelf meeneemt gelden toch niet dezelfde invoerrechten als wanneer je 'm naar je laat versturen?

Waarom zouden er andere invoerrechten gelden als je hem mee neemt?
De invoerrechten op zichzelf zijn even duur, maar je heb extra kosten doordat je ook over de vervoerskosten BTW ed moet betalen.

Citaat van: Li-unit op januari  9, 2011, 13:00:14
Bedankt voor de tips, maar ik denk dat het wel meevalt hoor met die controle. Ik denk dat het anders wordt als ik er 10 in mijn koffer heb zitten.  :pompom:

Ik ben bang dat je je daar heel lelijk op verkijkt  :dontgetit:

AbZ

@dvdguy:  Voor 'zelf meenemen' gelden soms andere regels voor verzending.
Er mag meer, geloof ik, vandaar mijn vraag...  (Ik zie dat je posting is aangepast ;) )

maxtrash

Citaat van: AbZ op januari  9, 2011, 13:10:18
@dvdguy:  Voor 'zelf meenemen' gelden soms andere regels voor verzending.
Er mag meer, geloof ik, vandaar mijn vraag...  (Ik zie dat je posting is aangepast ;) )
bij zelf meenemen is de limiet 430 euro = 555 dollar. Dus als je daar onder blijft hoef je sowieso geen invoerrechten te betalen. De vraag is alleen of je alleen een ipad koopt in de US...

DVDGuy

Citaat van: maxtrash op januari  9, 2011, 13:12:33
bij zelf meenemen is de limiet 430 euro = 555 dollar. Dus als je daar onder blijft hoef je sowieso geen invoerrechten te betalen. De vraag is alleen of je alleen een ipad koopt in de US...

Je heb helemaal gelijk; vanaf 1 december 2008 is het belastingvrije bedrag voor die goederen verhoogd. Je mag vanaf dan goederen met een waarde tot € 430 belastingvrij invoeren.

Voor meer informatie, zie de site van de belastingdienst:
http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersbagage-05.html

AbZ

Citaat van: maxtrash op januari  9, 2011, 13:12:33
bij zelf meenemen is de limiet 430 euro = 555 dollar. Dus als je daar onder blijft hoef je sowieso geen invoerrechten te betalen.
Voilà, bij versturen is die limiet een stuk (de helft?) lager  :D

CiteerDe vraag is alleen of je alleen een ipad koopt in de US...
Ik kom er niet om te shoppen, but we'll see...  ::)

Thx voor de link, dvdguy.

Li-unit

Ik wilde wel gaan shoppen dus het zal niet alleen bij de Ipad blijven, echter weet ik hoe men bij de douane te werk gaat en ben ik niet echt een prooi voor deze mensen.  ;)

LexiconLogan

Citaat van: Li-unit op januari  9, 2011, 13:20:59
Ik wilde wel gaan shoppen dus het zal niet alleen bij de Ipad blijven, echter weet ik hoe men bij de douane te werk gaat en ben ik niet echt een prooi voor deze mensen.  ;)
correct ;)

DVDGuy

Citaat van: Li-unit op januari  9, 2011, 13:20:59
Ik wilde wel gaan shoppen dus het zal niet alleen bij de Ipad blijven, echter weet ik hoe men bij de douane te werk gaat en ben ik niet echt een prooi voor deze mensen.  ;)

Kijk naar mijn avatar en je zult begrijpen dat het bij mij (bijna) altijd prijs is  :D

Erik

AD van volgende week:
Politieman die invoerrechten probeerde te ontduiken gepakt met iPad ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Li-unit

AbZ

Citaat van: DVDGuy op januari  9, 2011, 13:55:30
Kijk naar mijn avatar en je zult begrijpen dat het bij mij (bijna) altijd prijs is  :D

Ze pakken iedereen met een snor, mes of schortje aan?   :blink:

Li-unit

Snor is mogelijk Terrorist.
Mes is vragen om problemen.
Schort in het vliegtuig is ook een beetje vreemd.

Alledrie is gewoon de lul.  :police:

Li-unit

Mooi dat je woorden automatisch worden aangepast, maar ik bedoelde natuurlijk Lima, Uniform, Lima  ;)

erikz.nl

Met camera apparatuur kan de truc normaal goed uitgehaald worden... Koop gewoon twee lenzen, stop ze in je cameratas en met luchtpost de platte verpakking, garantiebewijzen etc opsturen.
Dit zou met een ipad ook moeten kunnen.

Wat je ook kan proberen trouwens, is het aankoopbewijs van een bekende die een iPad in Nederland heeft gekocht meenemen...