Skyfox's Little Cinema

Gestart door skyfox, januari 3, 2011, 17:44:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

skyfox

Dat is zeker een goede vraag. Voor hetzelfde geld kan je 3 extra kanalen kopen qua eindversterking. En er zijn meer dingen leuk in het leven natuurlijk [emoji3060]

Nu eerst vrouwlief ophalen in het ziekenhuis, ik hoop vanmiddag eens goed te gaan zitten voor de Adams. Eerste indrukken zijn alvast erg positief. Ik ben benieuwd of het tijdens een kritische luistersessie zo blijft. Good times!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

jahtari

Vergeet ook niet dat de adam T8V slechts een kwart kost van de MA gold 100!

En dat de adams voor dat bedrag dan al versterking op maat en actieve crossover aan boord hebben.

:headbanging:

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Teejoo

Ik denk dat de Adams zeker heel dynamisch zullen klinken vanwege de active insteek. De vraag is echter of hij op alle fronten gelijkwaardig is aan je bestaande speakers, zeker na langer luisteren.

Valkyrie

Citaat van: skyfox op maart 11, 2021, 08:34:53
Welke track zou jij ervoor in de plaats kiezen? Ik heb ook de Game of Thrones medley en Katie Melua, om een aantal aspecten van muziek te beoordelen. Electro suite lijkt me juist voor het grote orkest een goede keus.

Edit: waarbij ik wel wil aangeven dat de track z'n nut wel bewezen heeft. In dit nummer werd meteen de meerwaarde van de externe amp al duidelijk, waar het bij de andere twee nummers minder opvallend was (maar nog steeds opvallend!).

Persoonlijk zou ik (als ik Hans Zimmer zou gebruiken) kiezen voor een wat rustiger nummer waarin niet heel veel (gelijkstemmige) instrumenten samenkomen.  ;)
Het begin van het nummer is overigens wel rustig met de klarinet.

Zelf zou ik, in het genre van filmmuziek, testen met John Williams (Jurrasic Parc, heerlijke opening van de hoorn, waarna de fluit en harp erbij komen)of Schindler's List.
Of muziek van James Horner (A Beautiful Mind).

Zoveel mensen, zoveel smaken... ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

PascalP

Imperial March van John Williams op de recent uitgebrachte Blu-ray is ook super vind ik altijd  :headbanging:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Hier trouwens nog een foto in het verschil van opbouw van de NC500 triple en de 4 kanaals met de MP modules.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Ik gebruik eigenlijk nooit filmmuziek om iets te testen. Ik heb dat ook niet. Wel gewoon 2 kanaals muziek en filmscenes.

skyfox

#1207
Metingen, metingen, metingen

Omdat ik het leuk vind om te visualiseren ben ik lekker met REW aan de slag gegaan. Ik zal enkele van de grafiekjes hier posten. Vooral leuk om te zien (en daarna te hóren) wat Adsy met geluid doet.

Allereerst de Golds. De rode lijn is pure direct, de groene lijn is gecorrigeerd met adsy. Er zit geen prop in de poort. Zit die er wel in, dan dempt zichtbaar de eerste hoge piek met een dB of 8. De crossover in Adsy staan voor beide speakers uit, ik draai ze dus full range. Ik heb het even met subs geprobeerd, maar ik merk dat ik even goed de tijd moet nemen voor de integratie, een snelle adsy meting geeft niet het gewenste resultaat. Dit geldt voor beide speakers. Voor beide speakers staat de filter frequency ingesteld dat er tot max 500hz wordt ge-dspt. 



Dan de Adams. Blauw is pure direct, groen is met Adsy. Een prop in de poort maakt veel minder uit hier, die dempt maar een dB of 2.



Als laatste beide speakers eerst in een grafiekje waarbij ze beide in pure direct zijn gemeten, gevolgd door een afbeelding waarin beide door adsy gecorrigeerde lijnen staan. Rood is MA G100, blauw is Adam.







Luistertest

Voor de luistertest van beide speakers heb ik het aantal beluisterde nummers iets uitgebreid. Tijdens het luisteren heb ik met een notitieboekje op schoot per nummer genoteerd wat me opviel. Komt ie:

1. Hans Zimmer - Electro Suite
G100: de stem die je in het begin veel hoort loopt mooi rond. Het stereobeeld is breed en diep achter de speaker. De kickbass in dit stuk voelt wat matig en de cymbels klinken wat gruizig. Dat laatste is mogelijk de opname, zoals al aangegeven door Valkyrie.
Adam: Instrumenten blijven beter gescheiden en worden wat scherper afgetekend in de afbeelding. De cymbels klinken een tikje holler. Het stereobeeld is iets smaller en vooral minder diep. Het nummer klinkt wel meeslepend op deze speakers!

Wat mij bij dit nummer vooral trekt is de enorme synergie in een storm van chaotsch instrumentgebruik. Aan het einde van het nummer zit ook nog een stuk euforie in de muziek. Beide worden het lekkerst weergegeven door de Adams. De G100 laat vooral een punt vallen doordat de scheiding van instrumenten echt minder is wanneer het druk wordt. Dat het stereobeeld in breedte maar vooral diepte veel groter is, maakt niet genoeg goed wat mij betreft.

Adam vs MA: 1-0

2. Katie Melua - Piece by Piece
G100: ik hoor bij de gitaar zachtjes ook het beroeren van de snaren, en niet alleen het geluid van de gitaar zelf. Het geluid klinkt helder en natuurlijk. Er wordt in het nummer een tijdje op hout geslagen, wat heel houterig klinkt en kort naklinkt. Erg fraai! De cymbels klinken fraai en ijlen mooi na. Katies stem klinkt geweldig, vol emotie en breekbaar. De viool mag ietsje dramatischer klinken, deze is wat lief.
Adam: het geluid van de snaren is nu nog iets verder benadrukt, wat een groter gevoel van realisme geeft. Het slaan op hout in het nummer geeft juist een mindere indruk, iets vlakker, plastischer. Het is nog steeds herkenbaar als hout, maar wel minimaal. De cymbels klinken echter bijzonder fraai. Ook hier veel emotie in Katies stem, maar toch mist het net even iets tastbaars.

Deze track is voor mij een klassieke testtrack. Ik vind het nummer geweldig en zelfs na meerdere testsessies gaat het mij niet vervelen. Toen ik met forumgenoot Bas meeging naar luistersessie op zoek naar zijn audio walhalla was deze track mijn inbreng in de playlist. Het is leuk om te weten dat er heel veel nuances zijn in hoe speakers dit nummer weergeven. In deze test heb ik moeite een winnaar te kiezen. Beide weergaves zijn voor mijn gevoel om hun eigen reden winnaars. Toch ga ik voor de G100. De emotie in het nummer wordt bij deze speaker het beste weergegeven, wat voor mij een echte dealmaker is hier, en ondanks dat ik bij de gitaar een wat scherpere afbeelding zoals bij de Adams mooi had gevonden, is het de kleinste dealbreaker.

Adam vs MA: 1-1

3. Within Temptation - And we run
G100: ik ervaar nu een goede scheiding van stemmen en instrumenten. Gaandeweg het nummer vind ik de weergave wel érg helder. Ik vraag me dan ook af of het nummer bewust zo opgenomen/gemixt is of dat hier iets mis is gegaan in de productie. Het geluidsbeeld voelt vlak gemixt en de sterke echo in het nummer helpt niet mee om het prettig luisterbaar te maken.
Adam: de echo in het nummer is nu nog ietsje prominenter aanwezig, doch de helderheid van het nummer voelt ietsje minder overheersend. De instrumentscheiding is echt nog een stuk beter, wat ik wel genieten vind. Het geluidsbeeld is dieper dan op de Golds en ook een stukje breder. Vooral de diepte maakt indruk, ik hoor zelfs geluid náást me. Indrukwekkend.

Ik koos dit nummer omdat ik weet dat ik het een wat lastiger beluisterbare track vind die het nodige van een set vragen. Ondanks de vraag of de mix überhaupt wel in orde is, is het leuk om ook hier de verschillen eruit te halen. Ik merk duidelijk dat de Adams beter overweg kunnen met dit nummer. Het luistert fijner, ik voel meer muzikaliteit en geniet daadwerkelijk van het nummer i.p.v. dat ik analytisch blijf luisteren.

Adam vs MA: 2-1

4. Ramin Djawadi - Game of Thrones main theme
G100: in de cello merk ik weer een aardige doortekening in het snaargeluid. Het nummer heeft een lekkere flow, er gebeuren eigenlijk geen dingen die eruit springen. Niet positief en niet negatief.
Adam: eigenlijk een herhaling van zetten. De cello snaar klinkt weer net wat meer doortekend dan op de G100, maar verder een lekkere flow. Geen dingen die extra opvallen.

Grappig om ook eens bijna geen verschillen in de weergave te horen. Als ik heel kritisch ben, dan is de Adam nét ietsje beter. Maar het verschil is dusdanig minimaal dat ik eigenlijk een gelijkspel geef bij deze track.

Adam vs MA: 3-2

5. Phil Collins - Against all odds
G100: de piano in dit nummer klinkt heel natuurlijk. Phil z'n stem daarentegen klinkt een tikje aan de lieve kant, ik mis een flinterdun rauw randje. Wanneer de drums erin komen hoor je heel mooi het drumvel, gaaf! De hihats klinken ook mooi natuurlijk en ijlen kort maar ferm na. Richting het einde wordt de weergave wat druk, waar de speaker dit keer moeiteloos mee omgaat. Er is een mooie afbeelding van de muziek met wat diepte en breedte.
Adam: nu klinkt juist de piano een tikje dun, maar de aftekening van de toetsen is zoals ik inmiddels van de Adams gewend raak wat scherper. Het nummer an sich klinkt wat helderder en neigt misschien zelfs naar ietsje schel. Daarentegen klinken de hihats erg mooi. Phil klinkt hier ook net dat beetje rauwer aan de uiterste rand van z'n stem. Gaaf! De afbeelding is prima, maar zou wat breder en dieper mogen weer. Ik ga nog experimenteren met plaatsing om te kijken of dit zich nog wat doorontwikkeld.

Dit nummer bouwt mooi op van klein en enigszins intiem naar wat groter en bombastischer. Leuk om te merken hoe de detaillering door beide weergevers weer net even andere accenten krijgt. Bij beide speakers ervaar ik een lekkere flow van het nummer. Ook hier vind ik het weer lastig een absolute winnaar aan te wijzen. Op de Golds klinkt het nummer flowier, vanzelfsprekender, terwijl het op de Adam ook flowy klinkt, maar als je analytisch luistert je meer microdetails hoort van de instrumenten. De winst gaat in deze vergelijking wat mij betreft dan toch naar de Golds, omdat het genieten van muziek toch eigenlijk voorop staat, en dat bij deze track op deze speaker het beste uit de verf komt.

Adam vs MA: 3-3

6. James Blake - Limit to your love
G100: de piano klinkt ietwat in your face, maar niet vervelend. De stem is redelijk helder, de vingerknip in het nummer is niet helemaal droog en de plaatsing is wat gek ten opzichte van de stem. Meer in het midden, waar ik de knip meer naar rechts (of links natuurlijk) verwacht. Hoewel je in theorie natuurlijk vlak naast je gezicht kan vingerknippen. Plaatsing en detaillering in het nummer voelen heel strak, duidelijk op een bepaalde plek gemixt met een intentie. De bas is niet overweldigend, daarvoor moet de G100 echt aan een sub gekoppeld worden.
Adam: dit nummer lijkt gemáákt voor de Adams. ik ervaar flow, ik ervaar ultrastrakke plaatsing en in de instrumenten ervaar ik een microdetail welke ik op de Golds niet terug hoor, terwijl ik ook daar een gevoel van detaillering ervaarde. Ook de druk bij de bassecties is voor een boekenplanker fenomenaal. WAUW!

Een bijzondere track deze, die ik niet iedere dag zou luisteren, maar die wel mijn aandacht gewekt heeft en ergens ook wel interessant is om naar te luisteren. Het geeft een ander soort inzicht in de speaker, welke ik niet belangrijker of minder belangrijk acht dan alle andere inzichten. Mijn conclusie is dat de Adam bij dit nummer met ruimte marge de winnaar is. De flow is hier leidend, maar alle andere facetten helpen ook zeker mee.

Adam vs MA: 4-3

Algemene conclusie
Oef, wat is dit een bijzondere constatering. De speakers zijn aan elkaar gewaagd! Maar, ik heb het hier over een speaker van retail 299 euro mét ingebouwde versterking t.o.v. een speaker met een adviesprijs van 925 euro. Als disclaimer: ik ben geen audiofiel in hart en nieren, mijn oren zijn geteisterd door jarenlang discotheek en concertbezoeken, etc. Maar ik hoor wat ik hoor. En ik ben onder de indruk van wat de Adam presteert. In algemene zin ervaar ik bij de Golds net iets meer flow of muzikaliteit en ook een groter podium, waar de Adams uitblinken op detaillering, scheiding van instrumenten en het bewaren van overzicht bij drukke passages.

Zou ik nu niets in huis hebben en een stereo of multichannel set gaan samenstellen, dan kocht ik de Adams. Punt. Het probleem dat de speaker net iets groter is en ik daardoor moet puzzelen over de plaatsing los ik dan ook nog wel op. Nu ik al Golds heb, maar deze in multichannel gemengd heb met de oude RS/RX Silver lijnen van Monitor Audio, is deze keuze minder evident. Aan de andere kant, als ik de set zou uitbreiden met deze externe versterking dan gaat de kassa al snel rinkelen. En win ik genoeg mee om het te verantwoorden? Of gaan de Golds dan in de verkoop? Tsja, allemaal goede vragen, ik ga het eens laten bezinken.

Er staan nog meer testjes te wachten, ik heb namelijk nog een mooie set MK 750LCR staan van Pascal om te beluisteren en ik wil de Golds nog tegen de Adams zetten in wat filmclips. To be continued!

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

CinéHome

#1208
Welke kabel zit er eigenlijk tussen versterker en Golds?

De M&Ks kan je natuurlijk niet 'los' testen. Daar moet een sub bij.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

jahtari

#1209
Mooie test. Een behoorlijke prestatie dus van die - laten we eerlijk zijn - spotgoedkope adam audio speakers. Ik zeg verkopen die MA's, daar kun je weer 4 adams voor halen.  :D

Misschien is de T7V nog een optie als het iets kleiner moet. Of T5V.

Kijk eens hoe klein de verschillen zijn tussen een 5 en 7:

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

skyfox

Citaat van: MichelDW op maart 11, 2021, 17:25:19
Welke kabel zit er eigenlijk tussen versterker en Golds?

De M&Ks kan je natuurlijk niet 'los' testen. Daar moet een sub bij.

Vd Hull Clearwater.

Ik ben me inderdaad bewust ervan dat ik bij de MKs weldegelijk de subs goed dien in te regelen. Dit is ook een beetje de reden dat ik hiermee pas aan het einde aan de slag ga. Dan heb ik even de rust om hier goed aandacht aan te besteden. Ik wil het namelijk niet afraffelen.  :smile:


Citaat van: jahtari op maart 11, 2021, 17:26:20
Mooie test. Een behoorlijke prestatie dus van die - laten we eerlijk zijn - spotgoedkope adam audio speakers.

Misschien is de T7V nog een optie als het iets kleiner moet.

Zou zeker een optie zijn als ik het écht niet passend krijg, maar juist ook voor de heights. Hangt net even wat makkelijker op ;) Toch zou ik de 8 willen kiezen voor de extra resolutie en diepgang. Ja, de sub kan dit deels overpakken, maar ik vind het wel erg lekker klinken zonder sub, maar met een klein beetje dsp in het laag. En in mijn ruimte gaan ze behoorlijk diep, zonder boemerig te zijn.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MLCinema

Eruit met de Golds en silvers. Erin met die Adams and be done with it!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

PascalP

Met welke versterking heb je dit vergelijken nu gedaan Richard?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Een van mijn favourite benchmarks van dit moment. Waanzinnige kwaliteit en enkel in stereo pcm. Als alles op orde dan hoort deze te klinken als surround. En ook een belangrijke basis om te beginnen met het optimaliseren van een home cinema set up. Wellicht leuk om een keer een apart topic te maken hierover.  :)



Citaat van: Teejoo op maart 11, 2021, 12:32:02
Ik gebruik eigenlijk nooit filmmuziek om iets te testen. Ik heb dat ook niet. Wel gewoon 2 kanaals muziek en filmscenes.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

skyfox

Citaat van: Kamdioblitz op maart 11, 2021, 17:55:48
Eruit met de Golds en silvers. Erin met die Adams and be done with it!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Haha, maybe, als de vrouw de verkoop van de Golds zou goedkeuren én ik een oplossing vind voor hoe ik een monitor aan de achterkant kwijt moet zonder m'n surround geluid uit het midden kwijt te raken. Ik vraag me af hoe ik dit zonder bipool voor mekaar krijg.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Citaat van: PascalP op maart 11, 2021, 17:59:31
Met welke versterking heb je dit vergelijken nu gedaan Richard?
De 7011 als pre en de nc500 als eindbak.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Citaat van: vik op maart 11, 2021, 18:47:43
Een van mijn favourite benchmarks van dit moment. Waanzinnige kwaliteit en enkel in stereo pcm. Als alles op orde dan hoort deze te klinken als surround. En ook een belangrijke basis om te beginnen met het optimaliseren van een home cinema set up. Wellicht leuk om een keer een apart topic te maken hierover.  :)


Ik zocht em meteen op, maar kom em nergens vinden. Heb jij een adresje waar deze op voorraad is, Vik?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

Citaat van: skyfox op maart 11, 2021, 19:00:05
Ik vraag me af hoe ik dit zonder bipool voor mekaar krijg.

Heel eenvoudig;
MK Tripole ;)


Citaat van: skyfox op maart 11, 2021, 19:00:43
De 7011 als pre en de nc500 als eindbak.

Duidelijk! Dan doen die Adams het wel echt goed zeg, maar nu klaar met die stereo nonsens en door naar het echte werk :D
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Citaat van: jahtari op maart 11, 2021, 17:26:20
Mooie test. Een behoorlijke prestatie dus van die - laten we eerlijk zijn - spotgoedkope adam audio speakers. Ik zeg verkopen die MA's, daar kun je weer 4 adams voor halen.  :D

Misschien is de T7V nog een optie als het iets kleiner moet. Of T5V.

Kijk eens hoe klein de verschillen zijn tussen een 5 en 7:



Grafiektechnisch scheelt dat inderdaad bijna niks. En een set 7's of 5's is veel makkelijker te plaatsen natuurlijk, door de kleine(re) kasten. Het enige wat me dan nog tegenhoudt is dat ik vaker gehoord heb dat een grotere driver meer resolutie biedt. Helemaal als je deze laat werken in z'n optimale gebied en het lage laag op laat pakken door de sub. Wat in dit geval natuurlijk echt prima kan.

Citaat van: PascalP op maart 11, 2021, 19:17:44
Heel eenvoudig;
MK Tripole ;)

Want die is actief?  ???
Maar zonder gekheid, zou ik overstappen dan wil ik volledig actief gaan. Geen losse eindbakken. Uiteindelijk moet de 7011 dan het veld ruimen om plaats te maken voor een propere processor.

Citaat van: PascalP op maart 11, 2021, 19:17:44
Duidelijk! Dan doen die Adams het wel echt goed zeg, maar nu klaar met die stereo nonsens en door naar het echte werk :D
Ik had van tevoren niet verwacht dat ze het zó goed zouden doen. Of de Golds het zó slecht zouden doen. En dan kan je nog stellen natuurlijk dat de voorversterker in de 7011 nog de bottlenek vormt en dat met een betere pre de Gold uiteindelijk beter gaat presteren dan de Adam. Maar dan ben je wel heel erg veel euro's verder.

Okee okee, klaar met de stereo nonsens, op naar film! Zodra m'n derde xlr-rca plug binnen is. Zou vandaag komen, maar PostNL heeft z'n taak verzaakt en uitgesteld naar morgen. Grmml. Dus ik kan de setjes nog niet proper inmeten.

Hoe zouden jullie de dynamiek bij films testen, wanneer de testset bestaat uit 1x LR en 2x LCR? Ik zou zeggen dat ik de setjes 5.1 inmeet en uit een stuk of 5 films wat scenes pak die allen op een bepaald vlak iets heel goed doen. Bijvoorbeeld de scene uit John Wick in het badhuis, voor een gevoel van ruimtelijkheid en plaatsing. Ik vond iemand z'n opmerking over een scene met, ik meen, Morgan Freeman wel een goed idee, maar welke dan? En wat zijn nog meer goede testcases? Help!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MLCinema

Lucy vind ik ook wel een gave test disc. Passengers heeft ook een mooie track. A Star is born, Jurassic World 2. John Wick inderdaad. The Great Wall.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

PascalP

Die scene met Freeman is van Lucy, beginstuk is echt goed
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

MLCinema

Jaaaa die bass is zo lekker. En dan ook gewoon dat ruimtelijke effect van die versnelde time lapse. Bruut!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

PascalP

En verder zijn mijn go-to test tracks:
- Ready Player One, openingsrace, Atmos
- John Wick 1, badhuis, Atmos
- Den of Thieves, shootout rond het eind, DTS-HD 5.1
- A Star is Born, als Gaga op het podium komt, 45min ofzo, Atmos

Dan heb je nog die geitewollensokken dames van Vik (heb ik zelf ook niet die disc).
Eindscene van Burlesque is wel een goeie subwoofer test.
Bohemian Rhapsody concert van Live Aid is ook wel leuk af en toe.
Roger Waters the Wall
Star Wars Episode 1 de Pod Race blijft ook goed
Zo kan ik nog wel even door gaan :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Ow en Tron Legacy obviously ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

MLCinema

En vergeet ook niet lord of the rings op 4k. Erg goed!!

Maar gooi nou A Star is Born erin. Waanzinnig! En een goede film ook nog.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |