Vragen

Gestart door searcher, april 9, 2002, 00:19:45

Vorige topic - Volgende topic

searcher

Ik kreeg vandaag het volgende te zien in een bestaande internetruimte voor 55+, waar ik mogelijk als vrijwilliger gaat helpen.
Ik zal daar gaan proberen om de ouderen jongeren wat wegwijs te maken op het web.

De pc's veranderen van startpagina wanneer internet explorer wordt gestart de ene keer is dit de vastgelegde startpagina de andere keer is dat de pagina van microsoft.
Mijn vraag hoe kan dit ?

Ik wil deze mensen als vrijwilliger helpen en er zijn geen commerciele belangen van mij bij,de systeembeheerder komt er niet uit misschien dat jullie het antwoord weten?

Ten tweede : 1 pc schakelt zichzelf uit als er 15 min NIET wordt geinternet de anderen blijven gewoon aan.

m.v.g Searcher

jeroen_B

Hoi searcher,
Kijk eens bij configuratiescherm/energieopties of er daar bij de opties aan staat gegeven dat de pc zijn Hd of monitor of zichzelf uit moet schakelen als hij een bepaalde tijd niet word gebruikt.

grtz jeroen

Spacebass

Betreft die energy safe toestanden:
Zit nog wel wat Microsoft venijn in!, Als je dit eventueel uit had staan, check toch nog even je Bios, want daar wil Gates ook nog wel eens wat ongevraagde instelligen wijzigen, en de hardware fabrikanten lopen hier achteraan om het "Fel begeerde" Windows Logo te mogen dragen..

Wat die pagina betreft..
wordt er misschien als een andere gebruiker ingelogd?, 'kweet niet welk OS het om gaat, maar gebruikers profielen willen ook nog wel eens de oorzaak zijn van "vreemde" zaken..

Onderzoek ze,
Spacebass.

(Mod: jez.. "energy" met "ie", da ko nie bliefen stohn so eh!  ;D )

MrPink

1: Volgens mij checkt IE bij opstarten of er nieuwe downloads/updates op de Microsoft site zijn. Zo ja, dan start het op met de Microsoft pagina, anders met de standaard startpagina. Andere gebruikersprofielen, zoals Jeetinder suggereert, kan ook de oorzaak zijn.

2: Als de PC zich echt helemaal uitschakelt, kan het inderdaad, zoals JeroenB zegt, aan de energie instellingen liggen. Als alleen de internetverbinding verbroken wordt, dan ligt dat aan de browserinstellingen. Na x minuten idle wordt dan de verbinding verbroken.

Groetjes,
Oscar

searcher

Bedankt voor jullie aanwijzingen waar kun je de browser instellingen veranderen.
Kun je aangeven waar ik in de bios moet zijn.
Is dit de bios van de server OF van de pc die problemen geeft.

m.v.g Searcher

J.A.F._Doorhof

Internet exploren:
Extra:
Internet opties:
En daar kun je je startpagina ingeven.

Basic standaard werk  ;).

Check inderdaad je bios voor powersavings en windows zelf, vooral bepaalde mainboards kunnen niet goed overweg met deze functies en zullen dus niet op de juiste manier ontwaken uit deze slaapstand.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

J.A.F._Doorhof

En als startpagina natuurlijk www.htforum.nl instellen  ;D.

Vergeet trouwens ook niet http:// ervoor te plaatsen, sommige routers kunnen hier behoorlijk over gaan zieken.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

searcher

Het is inderdaad basic die settings weet ik gelukkig wel maar waarom er dan opeens de microsoft page verschijnt is WEIRD.

Maar ik zal de bovenstaande suggesties volgende week eens doorlopen.

m.v.g Searcher

Spacebass

Op je vraag of je moet kijken naar de server of het werkstation: Werkstation.

Kijk trouwens ook even naar mogelijkheden van wanneer te slapen en of het dataverkeer via netwerken ook ingesteld staan als zijnde "activiteiten". Als dit niet het geval is en de "Val in slaap tijd" staat kort ingesteld, en de 55+ (eerbiedig bedoeld) doet in deze periode niets dan lezen van het scherm, kan dit ook een trigger zijn om in "Slaap" gesust te worden..

Succes
Spacebass

searcher

Hoe kan ik deze gegevens opvragen?

m.v.g Searcher

J.A.F._Doorhof

Waar je dat kan opvragen ?

Tja,
Je kunt instellingen vinden in sommige routers, in de server zelf (op IP basis).

Maar de meeste kans zul je hebben in de managements van je workstations. Gewoon onder de instellingen en dan energie beheer voor de gehele PC.
In de Bios van de workstations ook voor de gehele PC. En dan heb je nog onder de verbindingen van Internet (ook per workstation) de IDLE tijd die je kunt instellen. Meestal met routers staan die echter al behoorlijk hoog, maar dat zou je nog kunnen checken.

MvrGr.
Frank
Custom installer

searcher

Nogmaals bedankt,

Ik heb vandaag het e.a. geprobeerd maar helaas de verbinding wordt verbroken.
Bios,router ect schijnt de verantwoording van de systeembeheerder te zijn.
Toch blijf ik het vreemd vinden dat juist deze ene pc zichzelf uitschakelt terwijl de andere 9 doorsnorren.

m.v.g Searcher

J.A.F._Doorhof

Dan moet het dus een instelling in die ENE PC zijn. Check nog een keer de Bios, en de andere instellingen.

Schrijf over wat je op de andere PC's vindt.

MvrGr.
Frank
Custom installer

MrPink

Bij de Internet Options in IE onder het Advanced tabblad zit er een optie "Automatically check for Internet Explorer updates". Als je die uitvinkt, dan heb je volgens mij geen last meer van het opstarten vanaf een Microsoft pagina. Ik weet zo gauw niet hoe het allemaal in het Nederlands heet :-/

Groetjes,
Oscar

searcher

Bedankt mannen ik ga de oplossingen zeker doorspelen.
Hoe sorry hoor kom ik in mijn bios F??? en wat moet ik daar bekijken en aanpassen.

m.v.g Searcher

MrPink

Bij het opstarten snel (eventueel meerdere keren) op <DEL> drukken, dan kom je in het Bios menu.

Groetjes,
Oscar

searcher

En dan ;) ;D

m.v.g Searcher

MrPink

Kijk onder [POWER]. Post desnoods wat er staat als je er niet uitkomt.
Heb je al gekeken bij power management in je control panel (configuratiescherm)?

Groetjes,
Oscar

Spacebass

Kijk even welke Bios software gebruikt wordt en de versie, kan ik misschien de handleiding downloaden en even gluren  ;) .
Of is het een A-merk (IBM/HP/Compaq/Dell enz.) want die zijn daar meestal weer eigenzinniger in.

p.s. Is je collega echt een systeembeheerder  ???

Groetjes
Spacebass

searcher

Aankomende woensdag ben ik weer aanwezig en dan zal ik jullie oplossingen uitvoeren.
Mijn collega's zijn vrijwilligers maar er moet ook nog een systeembeheerder rondzwerven ;D.
Maar waarom die het niet weet ???

m.v.g Searcher

J.A.F._Doorhof

Tja,
Mischien erg hard, maar als je systeem beheerder dit soort oersimpele dingen niet weet dan moet je je toch eens afvragen wat die man daar doet.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Spacebass

Tja,
Ik had het misschien niet zo hard moeten stellen  :-X , het is immers lovenswaardig werk dat vrijwilligerswerk, en daar doe ik buiten de VVE en de schoolcommissie van mijn zoon misschien te weinig aan.

Dus excuses aan de systeembeheerder van mij!  ;)
Spacebass

J.A.F._Doorhof

Spacebass,

Integendeel, ik bedoel mijn uitspraak is mischien hard, maar als zo iemand (ondanks vrijwilliger) dit soort dingen niet weet dan moet hij geen systeembeheerder zijn.

Kijk een netwerkmaken kan ik me indenken dat dat misgaat maar zoals de powersavings, dat moet een systeembeheerder toch weten, dat is PC's 101.

Er zijn zat bedrijven die dit soort instellingen kunnen helpen, wij hebben bv speciale tarieven voor vrijwilligers hulp, ik geloof iets van 50% korting op arbeidsloon.

MvrGr.
Frank
Custom installer

searcher

Even voor de duidelijkheid,de systeembeheerder werkt daar NIET op de werkvloer.
Ik zal eens gaan navragen of dit een deskundig iemand is ik heb deze man nog niet ontmoet maar ik ben er ook pas 2 keer geweest.
Ik persoonlijk leer de dingen graag dus wat voor Frank oersimpel is is voor mij acabadabra.

Omdat de vrijwilligers de mededeling gaven dat de systeembeheerder het niet wist voelde ik me zo vrij om het hier te vragen maar misschien is dit niet juist.
Mijn enige uitgangspunt is helpen waarbij ik hoop mits er niet teveel vragen worden gesteld dat ik hier toch de antwoorden krijg.

m.v.g Searcher

J.A.F._Doorhof

Geen probleem.

MvrGr.
Frank
Custom installer