De set van Beunky

Gestart door beunky, december 25, 2010, 13:26:54

Vorige topic - Volgende topic

cardas49

Citaat van: beunky op mei 21, 2014, 21:09:47
Inmiddels weer een poosje geluisterd.
Ze gaan echt heel mooi overweg met eigenlijk alle muziek en zijn daarbij ook eerlijk: een slechte opname klinkt slecht, een goede opname klinkt goed.
Wat me vooral heel erg opvalt is de schitterende stage bij zang, ongeacht wat voor zang. Frank Sinatra, Placido Domingo, Susan Boyle en Roger Waters lijken allemaal voor je te staan in de woonkamer (op prettige afstand, overigens).

Ook groot orkestwerk gaat heel mooi, de instrumenten zijn net als in de concertzaal heel goed per instrumentengroep te volgen zonder dat je ze heel exact kunt pinpointen (dat kun je in de concertzaal ook niet). Als daar vervolgens een solo-instrument bij komt, is dát juist weer heel mooi te duiden.

Tot slot piano, het moeilijkste instrument om weer te geven. Schitterend, echt heel erg mooi. Zowel het steviger werk zoals een pianoconcert van Grieg als de nocturnes van Chopin.

Heb zelf alleen de M105 gehoord op mijn eigen set versterking, en die vond ik juist best wel vergeeflijk klinken met mindere opnames. Maar dat was op Classé, misschien is het anders met Linn.

Tweeter / woofer integratie was zeer goed op de 105, zal op de grotere broer vast niet anders zijn. Vond het een uitstekende speaker, merk heeft nog altijd mijn interesse.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

beunky

Oké, interessant. Zou inderdaad best de combi kunnen zijn natuurlijk.

Ja, is een heel mooi coherente luidspreker, zonder meer.

Ik ben eigenlijk van plan om morgen ff een paar slechte opnames te luisteren. Heb nog wat oude meuk in de trant van 'Rachmaninov speelt Rachmaninov', zelfs voor die tijd (1940) waren dat al slechte opnamen.
Ben benieuwd hoe die het doen.
Daarnaast ook benieuwd naar Opeth en een opname van het Requiem van Mozart door Gardiner, die opname is zo plat als een dubbeltje.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

mradem

De Linn is idd wel vrij open/helder en gedetailleerd. Maar dat vind ik juist zo fijn aan de combi met de Revel. Deze speaker gaat goed om met verschillende muziekstylen en opnames. Een  internetstream klinkt ook nog gewoon naar behoren. Ik was echt uitermate verrast door de Revels. Een Linn heeft in mijn beleving een speaker nodig met wat pit.

beunky

Opeth klinkt zoals het moet vanwege de opnamekwaliteit: kwalitatief uitermate teleurstellend.
Echter niet ongenietbaar en dat is wel prettig (overigens was dat op de ADAM's ook niet het geval).

De Revels zijn iets vergevingsgezinder dan de ADAM's, maar niet schrikbarend meer. Gardiner klinkt nog steeds zo plat als een dubbeltje ;D

Straks komt Rachmaninov nog even voorbij, nu staat de Messiah op door Trevor Pinnock. Lekkere muziek tijdens het werk :)

Mitch--

Gisteren de revel f206 gehoord op de linn mdsm, erg fijn zeg, de mdsm brengt ze volledig aan het zingen!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Devialet Expert Pro 220-Trivium Audio Cables

beunky

Ja, dat is ook een erg fraai exemplaar.

Heb je ook nog de F208 gehoord?
Wij vonden het verschil met de F206 wel behoorlijk groot.
De F206 is erg goed, maar de F208 doet er nog een heel stevig schepje bovenop.

Mitch--

Citaat van: beunky op mei 23, 2014, 14:48:29
Ja, dat is ook een erg fraai exemplaar.

Heb je ook nog de F208 gehoord?
Wij vonden het verschil met de F206 wel behoorlijk groot.
De F206 is erg goed, maar de F208 doet er nog een heel stevig schepje bovenop.

Nee niet gehoord, zijn sowieso al boven budget dus niet eens aan begonnen (ik denk ook dat ze voor mijn kamer een tikje te groot zijn, die twee woofers brengen natuurlijk wel behoorlijk wat lucht in beweging)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Devialet Expert Pro 220-Trivium Audio Cables

Martijn M

Mooie luidsprekers, Mark!
Dutch & Dutch

beunky

Dank je, ze zijn inmiddels besteld.

Citaat van: Mitch-- op mei 24, 2014, 14:18:33
Nee niet gehoord, zijn sowieso al boven budget dus niet eens aan begonnen (ik denk ook dat ze voor mijn kamer een tikje te groot zijn, die twee woofers brengen natuurlijk wel behoorlijk wat lucht in beweging)

Verstandig ;D
Ja, ze brengen aardig wat in beweging, maar zo groot is mijn kamer ook niet. Het ligt er ook een beetje aan hoe hard je speelt.
Ik speel nooit zo heel hard, dat scheelt.

Hififreak

Ik heb ze afgelopen zaterdag beluisterd. 
Het was wederom gezellig en het verhaal is hier te lezen.

beunky

Ik zal in dit topic binnenkort een update plaatsen van de verhuizing naar onze nieuwe woning.

beunky

Net begonnen met het eerste werk. De plinten zijn van de wand (boven en onder), de vloer is eruit, het behang is van de wanden gehaald waar het op zat en de timmerman is begonnen met het verlaagde plafond.
In dat plafond komen spotjes met een zwarte rand.
Het schakelmateriaal wilden we al vervangen door Gira E2 matzwart schakelmateriaal, maandag bleek dat het ook noodzakelijk is omdat de eerste bewoners (wij zijn de derde) zo slim zijn geweest om te hoge plinten te kopen en het schakelmateriaal af te zagen aan de onderkant zodat het precies past :-X :-X

De keuken is niet onze smaak, maar die gaan we in februari of maart aanpakken. Eerst op 9 januari over en op 11 januari de overdracht van ons eigen huis.

beunky

Er wordt altijd gezegd dat je in een huis nooit genoeg stopcontacten kunt hebben. Dat is niet waar... er gaan er wel een paar vervallen.
En alle inbouwdozen op de foto's bevatten caipunten die vaak niet eens voorbereid waren. De paar punten die wel voorbereid waren hadden kabels die gewoon los door de kruipruimte liepen.
De meterkast was een allegaartje aan matige netwerkkabels, dat heb ik eerst maar even in orde gemaakt.

Morgen komt de elektricien om de boel voor te bereiden, daarna maakt de timmerman het werk af en maandag begint de stukadoor.

Badkamer is ook niet onze stijl, dus die pakken we gelijk aan.

HuubF

Hey Mark, gefeliciteerd met het huis!  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2 met IAD, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, MM, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

beunky

vanzomereng

Zeer fraai en lekker klussen. (ik kijk er graag naar  :D)
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

beunky

Dank, normaalgesproken idem dito hoor ;D
Heb gisteren aan mijn zoontje van vier uitgelegd wat het belang van een goede werkvoorbereiding is en dat papa toch vooral de rol van projectleider op zich neemt ;D ;D ;D

En we hebben samen het 'belangrijkste klusje van het hele huis' voorbereid: we hebben al het schakelmateriaal geïnventariseerd zodat we precies weten wat we nodig hebben. Daar heeft ie uiteraard super goed bij geholpen ;D ;D
Gelukkig had papa gisteravond nog tijd om het goed te doen, maar hij heeft nu tenminste het gevoel dat ie echt meehelpt met het huis, zodat het ook echt zijn nieuwe huis wordt. Heb die kleine man zelden zó enthousiast en trots gezien. Hij kan niet wachten tot het materiaal binnen is ;D

beunky

Verlaagd plafond zit er inmiddels in, elektricien is ook geweest en heeft de boel weer gefatsoeneerd.
De eerste bewoners (niet de vorige) waren meneer en mevrouw kroonsteen...
Maandag begint de stukadoor en dan zijn we al weer een heel eind onderweg.

VlisChris

Citaat van: beunky op november 25, 2020, 19:03:12
Er wordt altijd gezegd dat je in een huis nooit genoeg stopcontacten kunt hebben.

Ooit eens een huis laten verbouwen, en er zaten meer stopcontacten dan m2 in het huis :D
Inderdaad. Je kunt nooit genoeg stopcontacten hebben :devil:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

blue-eyes

Citaat van: beunky op november 25, 2020, 21:29:13
Dank, normaalgesproken idem dito hoor ;D
Heb gisteren aan mijn zoontje van vier uitgelegd wat het belang van een goede werkvoorbereiding is en dat papa toch vooral de rol van projectleider op zich neemt ;D ;D ;D

En we hebben samen het 'belangrijkste klusje van het hele huis' voorbereid: we hebben al het schakelmateriaal geïnventariseerd zodat we precies weten wat we nodig hebben. Daar heeft ie uiteraard super goed bij geholpen ;D ;D
Gelukkig had papa gisteravond nog tijd om het goed te doen, maar hij heeft nu tenminste het gevoel dat ie echt meehelpt met het huis, zodat het ook echt zijn nieuwe huis wordt. Heb die kleine man zelden zó enthousiast en trots gezien. Hij kan niet wachten tot het materiaal binnen is ;D

Je hebt het echt over jr. en niet over je vrouw he :D
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

beunky

Xander32

Mooi project hoor, samen met jr
Heel veel woongenot gewenst, dat het maar snel weer jullie thuis mag zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

beunky

Dank je, gaat zeker lukken!

beunky

We zijn weer een stapje verder, stukadoor is klaar en de boel is weer schoon.

Bama

Gaat hard daar, goed bezig.