Zwarte randen HTPC op TV display

Gestart door royverkuylen, december 23, 2010, 11:45:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

royverkuylen

Hi allemaal,

Ik heb gisteren mijn net gebouwde HTPC aangesloten op mijn Pioneer Kuro LX5090H. De GPU in de HTPC is een Ati Radeon 5550.
Beeld wordt prima in 1080p weergegeven alleen is er een klein probleempje. Ik zie rondom overal zwarte balken (3cm). Ik heb onder resolutie gekeken in Windows 7 maar hij staat op het hoogste mogelijke: 1900x1080. De optie 1900x1200 is niet beschikbaar. Het beeld en geluid lopen overigens via mijn Onkyo TX-SR608 via de PC HDMI ingang.

Het probleem doet zich in zowel Mediaportal als Windows 7 (na sluiten van Mediaportal) voor.

Kan iemand mij helpen om deze zwarte balken vaarwel te zeggen zodat mijn hele beeld netjes is gevuld?

Thanks!!

Roy

RalphH

Zoek even de scaling-optie in ccc op, dan ben je zo van de randen af.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

royverkuylen

Bedankt Ralph.

Ik heb de feature gevonden. Zat aardig verstopt moet ik zeggen binnen CCC. Het beeld is nu een stuk beter gevuld maar aan de rechterkant heb ik nog steeds een kleine centimeter zwart over en links minder.
Is het mogelijk om het beeld te centreren, net zoals op een ouderwetse monitor? Beetje naar links, beetje naar boven, etc.

Thanks!
:worship:

RalphH

Dat is redelijk vaag, dat moet ie zelf doen, centreren.
Ik leest dat je resolutie op 1900*1080 staat, das nie goed nie, zet m eens op een HD resolutie. Rechtsonder op ATI logo klikken --> monitor 1, 2, (net waar je tv op zit) --> set desktop area --> HDTV --> 1080p / 720p.
Haal eventueel je versterker eens tussenuit, kijken of het dan wel in 1x goed staat. Pak ook de laatste driver van de ATI site als je dat nog niet hebt gedaan, er wordt nogal veel aan veranderd. oa qua apparaat compatibiliteit.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer