DIY stekkerblok welke spulletjes erin?

Gestart door twani, december 22, 2010, 21:13:36

Vorige topic - Volgende topic

twani

Heb mezelf via Ebay een DIY stekkerblok behuizing aangeschaft,welke ik met mooie spulletjes wil opbouwen.
Een mooi blok echter ook met een probleem, want eigenlijk bedoelt voor de US en Aziatische markt, zo is mij inmiddels door diverse forumleden duidelijk gemaakt.
Natuurlijk ga ik proberen de klus tóch te klaren, daarvoor zullen de uitsparingen voor de inlets naar europa maatvoering worden omgebouwd (vrezen dus).

S@m

125V..?

Je zou kunnen kijken of je deze (post #204) er in kwijt kunt.

phmeijer

Daar gaan geen EU stopcontacten in passen.
Dat zijn 125V Amerikaanse/Aziatische stopcontacten die daarin moeten...
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

twani

Nondejuuuuu....., ik zie het. Dat wordt gaten vrezen vrees ik..... Nog iemand suggestie vwb. de maatvoering daarvan? anders gezegd: wat is de maat (vorm) van de uitsparingen om Europa georiënteerde "sockets" te plaatsen?

THX. in advance...........

Theo

Peerless Monster

Citaat van: twani op december 24, 2010, 15:59:20
Nondejuuuuu....., ik zie het. Dat wordt gaten vrezen vrees ik..... Nog iemand suggestie vwb. de maatvoering daarvan? anders gezegd: wat is de maat (vorm) van de uitsparingen om Europa georiënteerde "sockets" te plaatsen?

THX. in advance...........

Theo

Kan je niet de inlays erbij kopen en bij behorende connectoren voor aan de kabels? Maak je eigen kabels en klaar... Simplement volgens mij...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

twani

Deze optie was mij ook al even door de bovenkamer geschoten, de algehele onbekendheid met de Amerik./Aziatische bestekkering houd mij voorzichtig, ik heb per slot van rekening al een kapitale vergissing op mijn conto staan!! Wél ben ik vastberaden dit project tot een goed einde te brengen, ik vind de behuizing namelijk (lekker belangrijk!!) errug mooi!!
Mijn huidige Rittalblok voldoet overigens goed, het moet dus haast wel het uiterlijk van het blok zijn wat mij ertoe heeft aangezet dit project op te pakken......
Waar denk jij overigens, dat je de eerder genoemde US/AS in/outlets kunt kopen?

Theo

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Peerless Monster

Citaat van: erik s. op december 24, 2010, 21:59:02
Amerikaanse schuko's zijn ruk.

Waarom Erik? Juist deze sluiten goed aan in het contact. Heb er goede ervaringen mee. Weet alleen niet of ze 230v trekken...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Zee

Naar mijn mening zijn ALLE Amerikaanse stekkers maar gammele dingen vergeleken met wat we hier gebruiken.  Ik zit voor mijn werk veel in de US en verbaas me er over dat die stekker aldaar niet vaker tot ongelukken leiden.  Als je een stekker uit het contact trekt moet je altijd oppassen dat je vingers niet tegen de pinnetjes aankomen als die nog onder spanning staan. Ook zitten de stekkers vaak erg los in de contacten.
M.a.w als je een ander stekkerblok wilt gebruiken met als reden dat dit beter contact maakt en zo voor een betere geluidskwaliteit zorgt (of dit zo is laat ik even inhet midden) dan zou ik zeker geen US stekkers gaan gebruiken!
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Peerless Monster

Citaat van: Zee op december 24, 2010, 22:09:50
Naar mijn mening zijn ALLE Amerikaanse stekkers maar gammele dingen vergeleken met wat we hier gebruiken.  Ik zit voor mijn werk veel in de US en verbaas me er over dat die stekker aldaar niet vaker tot ongelukken leiden.  Als je een stekker uit het contact trekt moet je altijd oppassen dat je vingers niet tegen de pinnetjes aankomen als die nog onder spanning staan. Ook zitten de stekkers vaak erg los in de contacten.
M.a.w als je een ander stekkerblok wilt gebruiken met als reden dat dit beter contact maakt en zo voor een betere geluidskwaliteit zorgt (of dit zo is laat ik even inhet midden) dan zou ik zeker geen US stekkers gaan gebruiken!

Hebben we het hier over dezelfde driepoten?

erik s.

Citaat van: Peerless Monster op december 24, 2010, 22:15:47
Hebben we het hier over dezelfde driepoten?
yup,

de UK drie poten zijn prima. mega dikke contactdelen. de US zijn flimsy flut dingen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

phmeijer

Ik heb in Taiwan gewoond en daar waren dezelfde stekkers; erg gevaarlijk zoals Erik en Zee schrijven.
Je kunt ook nog eens heel makkelijk de "pins" verbuigen.
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Peerless Monster

Citaat van: erik s. op december 24, 2010, 23:48:46
yup,

de UK drie poten zijn prima. mega dikke contactdelen. de US zijn flimsy flut dingen.

Dan was ik abuis dat het us jongens waren.

Dirk

Citaat van: Peerless Monster op december 25, 2010, 08:54:20
Dan was ik abuis dat het us jongens waren.
als je 2 verticale sleufjes hebt met daaronder een horizontale opening (= aarding) dan heb je een US female voor je.
als je 2 horizontale sleufjes hebt met centraal daarboven nog een opening (= aarding), dan heb je een UK female voor je. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

phmeijer

Peerless Monster

twani

Mannen, één dezer dagen zal het blok binnen zijn. Ik zal dan enkele detail-foto`s maken waarop jullie je creativiteit, danwel expertise op kunnen loslaten.
  Elk geval 2 hele fijne kerstdagen gewenst.........

Theo.

twani

n binnen!!

Vanmiddag het blok bij het postkantoor opgehaald bijgevoegd enkele foto`s (ik weet het, van zeer matige kwaliteit).
Zoals eerder geroepen heb ik mezelf in alle enthousiastme een outletbox met een "probleem" aangeschaft. Het organieke plan was (dit door mij mooi gevonden) blok zelf af te monteren met hoge kwaliteit (ster) bedrading en receptacle`s echter velen hier zagen meteen dat dit blok oorspronkelijk voor de Aziatische markt is bedoeld en dientengevolge met de verkeerde uitsparingen aan de bovenkant, tot zover het slechte nieuws.
Het goede nieuws is namelijk dat het blok is opgetrokken uit machtig mooie materialen welke ook nog eens fraai zijn verwerkt.
Peter van Hifi-Supply adviseerde me al vast èèn Furutech receptacle te bestellen hetgeen ik meteen heb gedaan (volgende dag al binnen Peter!), aan de hand van de maatvoering dáárvan kunnen de zes uitsparingen op maat worden gevreesd. Fijn ook te constateren dat de bodem eraf geschroefd kan worden, zelfs de alu. voetjes kunnen worden gedemonteerd.   
Vraagstuk voor mij is nu of ik de units er bovenop monteer (makkelijker gat te vrezen) dan wel van onderaf (moeilijker gat).
Tevens vraag ik me af of er iemand een afbeelding bovenwater kan toveren van een samen te stellen "Sterbedrading", er ís veel ruimte gelukkig.

erik s.

ik zou ze er van onderen in monteren, veel mooier. mooi blok btw.
bij een ster gaan alle aardes bij elkaar, alle nul bij elkaar en alle fases bij elkaar.

phmeijer

Van onderen is inderdaad mooier; ik denk trouwens ook makkelijker want hij de outlet is van de bovenkant mooi rond.
Mooi blok inderdaad!

Kjelt

Lijkt er op dat het niet perfect gaat passen je zult altijd een gedeelte van de originele US gaten blijven zien als ik dit tenminste zo van de foto's kan inschatten  :(

twani

Gelukkig is dát niet het geval, bij het juist plaatsen van de inlets zul je niets meer zien van de originele gaten.

twani

Voor de duidelijkheid nog wat pics..... Peter weet jij of de maten van het gat voor de AC-inlet wél overeenkomen met EU?

phmeijer

Citaat van: twani op januari  5, 2011, 13:05:59
Voor de duidelijkheid nog wat pics..... Peter weet jij of de maten van het gat voor de AC-inlet wél overeenkomen met EU?

IEC zijn redelijke standaardmaten, dus dat zou niet een groot probleem moeten zijn.

Kjelt

Dat gat komt me inderaad behoorlijk bekend voor  ;)  Zie mijn topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107205.msg1861754#msg1861754 net zelf moeten frezen, gat rechtsboven is voor de witte ac inlet, de zwarte passen daar ook in , andersom niet. Standaard dus.