Welk "oprolbaar" projectiescherm

Gestart door Spacebass, oktober 7, 2003, 21:26:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spacebass

Lieve forumgenoten  ;D

Ik zit helaas in de situatie dat ik een nieuw projectiescherm moet kopen.
een paar vraagjes daarover:
Wie heeft ervaring met een goed oprolbaar doek.

Jaco had het al over Steward/ert,  maar aangezien Rob met de duurste CRT van ons allemaal, meen ik op "thommy doek" projecteerd, hoeft dat dus niet om een mooi beeld te hebben. (calibratie heeft pas zin als ik of de blauwe buis wear weet te maskeren of een nieuwe buis heb)

gegevens:
CRT: Barco G808s
projector hang +/- 10 cm vanaf het plafond, en ik wil zo laag mogelijk projecteren.

formaat : Ik wil 2,40 breed projecteren... 16:9 scherm plafond 2,47 hoog maar moet + +/- 70 cm van de vloer komen...geen idee wat het zou moeten zijn  ;)

tips merken en prijzen zijn van harte welkom..

J.A.F._Doorhof

Hi,

Stewart is het beste scherm dat er is, en qua prijs valt het nog wel mee (we hebben ondertussen wat goedkope adressen gevonden).

Daarnaast ben ik zelf wel gecharmeerd van de Projecta M-klasse schermen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroenskie

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  8, 2003, 08:20:33
Hi,

Stewart is het beste scherm dat er is, en qua prijs valt het nog wel mee (we hebben ondertussen wat goedkope adressen gevonden).

Daarnaast ben ik zelf wel gecharmeerd van de Projecta M-klasse schermen.

MvrGr.
Frank

Hoi Frank even een vraagje aan jou .

Bestaan er schermen die bv aan een plafond kunnen hangen van 3.40m.
bedoeling zou zijn dat de onderkantvan het projectie vlak dan 80 cm boven de grond hangt.
Uitgaande van een scherm van 203 bij 117cm
Mooi zou zijn dat dan het stuk wat van het plafond tot aan 197(boven de grond) hangt zwart zou zijn .

weet jij van het bestaan van deze schermen af ? en wat zou dat moeten kosten.

vr gr jeroenskie

J.A.F._Doorhof

Hi,

Projecta kan eventueel maat werk voor je maken.
Prijzen zou ik op moeten vragen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Grindtegel

Het gevaar bestaat met zo'n lang doek dat het eerder krom kan trekken.

Dat zou de fabrikant wel moeten garanderen.

Ik zeg dit omdat de fabrikant van mijn oude Avance scherm dit niet kon, en ik had dan nog niet eens zo'n heel groot scherm...
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

jeroenskie

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  8, 2003, 08:39:34
Hi,

Projecta kan eventueel maat werk voor je maken.
Prijzen zou ik op moeten vragen.

MvrGr.
Frank

zou je kunnen vragen wat dit kost ? is namelijk nogal afhankelijk van de prijs van het scherm voor welke optie ik ga .

Ik wil graag 2meter breed en 117 hoog (toch ) ,ik wil inidergeval 16:9.

Is het zo dat het kan gaan kromtrekken ??

Zoals gezegd ,plafond is 3.40 hoog doek mag zakken tot ongeveer 80cm boven de grond ivm Center.

hoor graag van je .

vr gr jeroenskie

J.A.F._Doorhof

Hi,

Voor commerciele vragen moet je het even mailen naar [email protected]

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroenskie


Roland

CitaatIk wil graag 2meter breed en 117 hoog (toch ) ,ik wil inidergeval 16:9.
Die verhouding is natuurlijk heel makkelijk uit te rekenen:

16 : 9
(200 / 16) x 9 = 112,5 cm >> 200 x 112,5 cm.

1,85 : 1
200 / 1,85 = + 108 >> 200 x 108 cm.

2,35 : 1
200 / 2,35 = + 85,1 >> 200 x 85,1 cm.

4:3 binnen het 16:9 scherm
(112,5 / 3) x 4 = 150 >> 150 x 112,5 cm.

jeroenskie

Citaat van: Roland op oktober  8, 2003, 15:00:24
CitaatIk wil graag 2meter breed en 117 hoog (toch ) ,ik wil inidergeval 16:9.
Die verhouding is natuurlijk heel makkelijk uit te rekenen:

16 : 9
(200 / 16) x 9 = 112,5 cm >> 200 x 112,5 cm.

1,85 : 1
200 / 1,85 = + 108 >> 200 x 108 cm.

2,35 : 1
200 / 2,35 = + 85,1 >> 200 x 85,1 cm.

4:3 binnen het 16:9 scherm
(112,5 / 3) x 4 = 150 >> 150 x 112,5 cm.

Mijn redder :-* ;)

Spacebass

Maar welk merk levert er nou schermen waar ze van garanderen dat deze niet gaan bobbelen etc..

Ik bedoel welk bedrijf geeft mij direct binnen een week een nieuw scherm als het toch gaat bobbelen ???

Of is het allemaal onzin en bobbelen ook die stewart schermen?

J.A.F._Doorhof

ELK scherm kan gaan bobbelen.
Ik weet van Projecta en Stewart dat de service ZEER goed is, Projecta ruilt vaak zeer snel om en met Stewart hebben we nog geen echte onoplosbare problemen gehad.

Wil je zeker zijn van een strak scherm dan kun je een tension scherm van Projecta aanschaffen maar dat kost wel wat extra.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Grindtegel

Ik had dus last van bobbels in mijn scherm (van Avance), maar ik heb netjes een nieuwe gekregen van de importeur (wel een ander merk, namelijk Screenline).
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Spacebass

Tension scherm ...ga ff kijken wat dat is ;)

Roland

Dus even navragen hoe het zit als je problemen krijgt met je scherm terwijl dat eigenlijk niet zou moeten zijn. Of ze hem dan moeiteloos omruilen of .....
Liever zwart-op-wit natuurlijk natuurlijk :)

Spacebass

Maar dat tension scherm is dus niet oprolbaar ???

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Martin_M

Projectal heeft de Tabscreen Electrol.
Deze is oprolbaar en heeft een systeem wat het scherm strak trekt. Kost wel iets meer.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

jaco

Stewart heeft ook zon spansysteem, maar dat kost helemaal veel.
Ik heb een stewart scherm met een frame wat tegen de "muur" hangt.
Dat kost al 2000 Euro. Dus schrik niet als je voor stewart gaat kijken/vragen.

Pas verder op voor te hoge gain. Ik heb ooit een draper M2300 gehad (had een 1300 besteld maar die was er even niet en zou later komen) Hot spot en colorshift was de straf. Dit scherm stond dan nog bekend hier geen last van te hebben.
Heb nu een studiotek 130 doek genomen. dat is 1.3 gain en ISF certified  ;D

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jeroenskie

Halo  ;D heb eindelijk een oplossing gevonden voor "mijn probleem "
Projecta heeft ook doeken met een statief.
dit statief is opverschillende grote te krijgen.
Ik kan een 4:3 scherm nenem en deze maar uitrollen tot 16:9

Ziet iemand hier een nadeel in ???? (buiten het feit dat je hem dus elke keer moet afbreken natuurlijk)

Het gaag om een mat wit doek met een gain van 1 is dit goed genoeg ??

vr gr jeroenskie

blue-eyes

Bedoel je zo'n scherm waar we "vroeger" altijd dia's keken?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Spacebass

En super 8 films niet te vergeten  ;D

jeroenskie

euhm :-[ja :'(

isdat helemaal niets dan ?? ik hoopte dat ik eindelijk de oplossing had gevonden !!!
Volgens de mevr. van het bedrijf is het sherm het zelfde als ze gebruiken voor de rol schermen.

tuch ???

blue-eyes

Ik heb helemaal geen idee of dat niets is. Ik heb er zelf ook wel eens aan gedacht toen ik ben na gaan denken of uberhaupt projectie hier in huis kon komen.

Een idee was toen een LCD beamer, DIA scherm en zo'n diastatief waarop de projector kan staan. Opbouwen, filmpje kijken, afbreken, WAF tevreden!

Ik ben dus ook benieuwd naar de reacties!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Grindtegel

Als je hem dan uitrolt heb je aan de onderkant geen zwarte balk, niet perfect maar ik denk dat zo'n statief de beste oplossing voor je is.

Ik denk dat het scherm ook gewoon goed is hoor, waarom zou die anders zijn dan een hangscherm?

Denk wel dat het in totaal behoorlijk wat zal wegen, dat wordt sjouwen
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon