Oppo BDP-95 High-End speler

Gestart door Madhouse, december 15, 2010, 20:46:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ajbeefde

Citaat van: LittleNinja op februari  2, 2011, 18:47:47
Hahaha!!! Niet eens gezien wat die iPhone er van gemaakt had.. :D
;D

De oplossing kan zijn dat onze "mr oppo" een brandbrief schrijft dat ze de productie moeten stoppen en de designers opnieuw aan de tafel moeten gaan zitten omdat er 3 man in NL zijn die vinden dat er een dig in aansluiting moet komen.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

fugazi_2009

#301
Citaat van: Hopjesvla op februari  2, 2011, 10:16:56
Is het geen gemiste kans dat er geen digitale input op zit? Dat je de DAC ook kunt gebruiken voor andere bronnen..

En wat voor andere bronnen zouden dat dan nog moeten zijn? Volgens mij hebben we hier te maken met een alles-eter die ook nog kan streamen. Dus volgens mij moet je die andere bronnen dan gewoon op marktplaats gooien?

[edit]Tenzij je natuurlijk nog een verdwaalde laserdisc speler of dat recorder hebt staan?[/edit]
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

ajbeefde

Citaat van: fugazi_2009 op februari  2, 2011, 20:07:11
En wat voor andere bronnen zouden dat dan nog moeten zijn? Volgens mij hebben we hier te maken met een alles-eter die ook nog kan streamen. Dus volgens mij moet je die andere bronnen dan gewoon op marktplaats gooien?

[edit]Tenzij je natuurlijk nog een verdwaalde laserdisc speler of dat recorder hebt staan?[/edit]
;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

LittleNinja

Nou.... Misschien kun je er je HDTV decoder in sturen?
Aan de andere kant kunnen ze die dan net zo goed integreren. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

ajbeefde

Citaat van: LittleNinja op februari  2, 2011, 20:35:42
Nou.... Misschien kun je er je HDTV decoder in sturen?
Aan de andere kant kunnen ze die dan net zo goed integreren. 8)
;D

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

fugazi_2009

Citaat van: LittleNinja op februari  2, 2011, 20:35:42
Nou.... Misschien kun je er je HDTV decoder in sturen?
Aan de andere kant kunnen ze die dan net zo goed integreren. 8)

En jij denkt dat er aan het geluid van de gemiddelde hdtv decoder nog wat te redden is door er een fatsoenlijke dac achter te zetten? Dan moet jouw hdtv decoder een stuk beter zijn dan die ik van de UPC  :( kreeg.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Hopjesvla

Citaat van: fugazi_2009 op februari  2, 2011, 20:07:11
En wat voor andere bronnen zouden dat dan nog moeten zijn? Volgens mij hebben we hier te maken met een alles-eter die ook nog kan streamen. Dus volgens mij moet je die andere bronnen dan gewoon op marktplaats gooien?

[edit]Tenzij je natuurlijk nog een verdwaalde laserdisc speler of dat recorder hebt staan?[/edit]

Nou, ik heb een Mac Mini die ik alleen gebruik om muziek af te spelen, hij haalt de muziek van m'n lossless iTunes library die op een NAS staat en ik bedien iTunes met 'remote' app op de iPad. Echt helemaal ideaal voor muziek, met een afstandbediening 1000+ albums doorskippen is ruk. Had graag de DAC van de Oppo gebruikt, een losse DAC is weer een apparaat erbij (en extra kosten)..

Sorry for asking trouwens, wist niet dat de fanclub in protest zou schieten ;)

fugazi_2009

Bugger, Apple Lossless. Tja, dat zal de Oppo dan wel weer niet doen. Goed een digitale ingang willen we dus!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

bigbro

Audionet werkt al jaren met een digitale ingang op zijn VIP dvd spelers vanaf de 2e generatie......

LittleNinja

Haha.. Nee joh. Ik was nooit op het idee gekomen. Zie het dus maar als verbazing. Van mij uit zie ik het nog steeds niet als nadeel, maar het zou wellicht een briljante feature zijn.

Overigens kan ik me voorstellen dat zo'n speler is gebouwd voor een aantal uren gebruiksduur. Wanneer je de DAC ook nog eens los gaat gebruiken zou de levensduur afnemen.

Citaat van: Hopjesvla op februari  2, 2011, 21:15:22
Sorry for asking trouwens, wist niet dat de fanclub in protest zou schieten ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Hopjesvla

Citaat van: LittleNinja op februari  2, 2011, 22:52:26
...Overigens kan ik me voorstellen dat zo'n speler is gebouwd voor een aantal uren gebruiksduur. Wanneer je de DAC ook nog eens los gaat gebruiken zou de levensduur afnemen...

Echt? Zitten nou niet echt veel bewegende onderdelen in en ik ken weinig AV freaks die apparatuur helemaal op gebruiken. Ik vind het gewoon juist zonde dat zo'n goede DAC niet te gebruiken is voor andere doeleinden.

LittleNinja

Tuurlijk, Ik begrijp het wel. Ik vond het slechts zeer ongebruikelijk in die markt.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

ajbeefde

Citaat van: bigbro op februari  2, 2011, 22:04:25
Audionet werkt al jaren met een digitale ingang op zijn VIP dvd spelers vanaf de 2e generatie......

Dan kies je toch voor deze....  ;D

Wat is het leven toch mooi, voor ieder is er wat wils....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Claudio

Kan ik simpel stellen dat ondanks de 95 op analoge surroundconversie ook een stuk beter zal presteren, de nadruk toch meer op analoge stereo ligt.
En zoals in mij geval de nadruk op high resolution audio naar analoog 7.1 minder schokkend is als het gemis van gescheiden gescheiden stereo.

Of ga ik dan te kort door de bocht.
Ben dus zwaar aan het twijfelen of ik met mijn Onkyo hdmi 1.0 toch echt voor de 95 moet gaan, of dat ik ook genoegen wil nemen met de 93.
Ik begrijp een beetje lastig te beoordelen, omdat de 95 nog niet echt is getest en niemand behalve ik, precies weet waar de prioriteiten liggen.
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

bigbro

Beste Claudio,

Net al jij ligt bij mij ook de nadruk op het surroundgedeelte. Toen ik moest kiezen tussen de 83 en de 83SE heb ik voor dezelfde keuze gestaan als jij nu. Hoewel de 95 nog niet is getest kun je aan de opbouw al zien dat ook het surroundgedeelte zal profiteren, dus, ja, de 95 zal ook analoog uitgestuurd surround verwerken dan de 93.

De vraag blijft dan over ga jij dit horen. Dit heeft te maken met de kwaliteit van je set en inderdaad je oren. Heb je een gemiddelde set, zoals te koop bij mediamarkt of BCC met bijvoorbeeld een surroundversterker van 1000 euro, dan zul je weinig maar misschien een beetje verschil horen. Dan heb ik het nog niet eens over de speakers.

Conclusie(geheel mijn mening overigens). Heb je een high end set dan koop je een bd 95. Heb je een set zoals 8 van de 10 mensen hebben, bespaar je dan het geld. De 95 is echt gericht op high end gebruikers. Als je al nagaat dat de duurste Pioneer, de lx91, qua geluid in de diverse vergelijkingen, niet beter is dan de 83SE kun je concluderen dat alleen wanneer je echt een set hebt met een waarde van boven de 10,000.00 euro (excl beeldscherm) je verschillen gaat merken.

Succes

Claudio

Bedankt voor je antwoord.

Mijn set staat in mijn sig. met als hart de Onkyo TX-NR 5000E. Het kromme was dat deze toen als futureproof receiver werd geadverteerd. Uiteraard was dat niet zo, want ondanks de uitneembare modules zijn er nooit upgrade aangeboden. Wel was dat toen het ultieme vlaggeschip van Onkyo, die nog steeds ongevenaard blijft, althans bij Onkyo. Juist omdat deze als futureproof werd neergezet was het ver bovengemiddelde aankoop bedrag toenmalig te verantwoorden. (Tja een excuus is gauw gevonden) En inderdaad, ze hadden gelijkt. Het is "The last receiver you'll ever buy" althans zo zie ik het voorlopig.  ;D





Echter ik weet de keten is net zo zwak als de slechtste schakel. En omdat ik met mijn B&W FPM's niet de meest consessie loze speakers heb, rest de vraag. heb ik daar baat bij. Tja wederom keuzes, keuzes.

Echter zeg nooit, nooit. Op het moment dat ik toch een nieuw hart koop, vervallen alle voordelen van de 95. En er moet ook wat te wensen overblijven.
Maar als ik de vele reacties mag geloven, presteert de 95 zelfs beter dan een bitstream high res, juist door die goeie DAC's

Bedankt iig. ;)
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

riwi

Citaat van: Claudio op februari  7, 2011, 17:30:35
Bedankt iig. ;)

In jouw geval is het ook de vraag of de Onkyo gaat profiteren van het 'betere' analoge signaal dat van de 95 zou komen in vergelijk met de 93.
Je zegt HDMI1.0. Volgens mij is HDMI 1.1 het oudste, maar kan je daar wel 6 kanaals PCM digitaal verwerken. Dat zou dus met zowel de 93 als 95 even goed kunnen.

Dan is het een feit dat je met je FPM speakers en Rel sub wel goed bass management nodig hebt. En is het bass management van de 95 duidelijk beter dan de 93? Moeilijk om zo te zeggen vanuit de specs.

m.a.w. Ga je voor HDMI aansluiten en PCM via HDMI dan zou ik de 93 kiezen. Je houd dan je bass management in de Onkyo
Ga je voor analoog aansluiten dan zou ik de 95 kiezen als het budget dat kan trekken.

Claudio

Citaat van: riwi op februari  7, 2011, 17:55:22
In jouw geval is het ook de vraag of de Onkyo gaat profiteren van het 'betere' analoge signaal dat van de 95 zou komen in vergelijk met de 93.
Je zegt HDMI1.0. Volgens mij is HDMI 1.1 het oudste, maar kan je daar wel 6 kanaals PCM digitaal verwerken. Dat zou dus met zowel de 93 als 95 even goed kunnen.

Dan is het een feit dat je met je FPM speakers en Rel sub wel goed bass management nodig hebt. En is het bass management van de 95 duidelijk beter dan de 93? Moeilijk om zo te zeggen vanuit de specs.

m.a.w. Ga je voor HDMI aansluiten en PCM via HDMI dan zou ik de 93 kiezen. Je houd dan je bass management in de Onkyo
Ga je voor analoog aansluiten dan zou ik de 95 kiezen als het budget dat kan trekken.

Nee het is echt hdmi 1.0. Geloof me, heb er mee moeten leren leven.  Het was het allereerste apparaat met hdmi terwijl de specificaties verre van definitief waren. Maar verder is het één fijn apparaat. En gelukkig dat veel bd spelers legacy support nog inbouwen. En helemaal kudos dat Oppo daar juist op in speelt door de 95 te brengen. Want laten we eerlijk zijn de meeste zullen hdmi gebruiken. Maar ook bedankt voor jouw input.
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

HTip

Door de goede DAC's kan je met een gerust hart de Oppo 95 analoog aansluiten. Met het verbeterde bass-management kan je de 95 ook nog beter integreren. Ik ga mijn Oppo ook analoog aansluiten op mijn Marantz SR9600, die ook goede DAC's aan boord heeft, maar niet zo goed als de ESS Sabre 32-bit.

Waar je wel op moet letten is de kwaliteit van de analoge interlinks. Daar is veel kwaliteits- en klankverschil in. Daar zou ik dan ook niet op besparen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Claudio

#319
Citaat van: HTip op februari  7, 2011, 20:43:29
Door de goede DAC's kan je met een gerust hart de Oppo 95 analoog aansluiten. Met het verbeterde bass-management kan je de 95 ook nog beter integreren. Ik ga mijn Oppo ook analoog aansluiten op mijn Marantz SR9600, die ook goede DAC's aan boord heeft, maar niet zo goed als de ESS Sabre 32-bit.

Waar je wel op moet letten is de kwaliteit van de analoge interlinks. Daar is veel kwaliteits- en klankverschil in. Daar zou ik dan ook niet op besparen.

Thanks, grappig dat we elkaar hier ook tegen komen. (Jij heb hier maar een paar post meer zie ik  ;D, zijn de rollen een beetje omgedraaid) Ik twijfel alleen nog of de 93 niet adequaat genoeg is voor mij. Mijn interlinkes zijn al super degelijk, ze passen net naast elkaar op mijn pana...
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

Snowmaster

Citaat van: fugazi_2009 op februari  2, 2011, 21:09:30
En jij denkt dat er aan het geluid van de gemiddelde hdtv decoder nog wat te redden is door er een fatsoenlijke dac achter te zetten? Dan moet jouw hdtv decoder een stuk beter zijn dan die ik van de UPC  :( kreeg.

De gemiddelde HD decoder heeft een behoorlijk goed geluid, mits je weet hoe je dat eruit moet krijgen.
Een onlangs nog scamperend lachend forumlid riep telkens : "gewoon een slecht MP3 geluid".
Na mijn bezoek roept hij dat niet meer, terwijl hij nog flink kan verbeteren en ik er weinig aandacht aan heb geschonken.
Hier is TV geluid natuurlijk ietsje minder dan 5.1 maar het is wel boeiend, verassend, soms aangstaanjagend en levert behoorlijke dreunen op in de sub, voldoende om ze te voelen bij explosies e.d. Er is dus heel veel haalbaar met een decoder.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

fugazi_2009

#321
Citaat van: Snowmaster op februari  7, 2011, 21:05:21
De gemiddelde HD decoder heeft een behoorlijk goed geluid, mits je weet hoe je dat eruit moet krijgen.
Een onlangs nog scamperend lachend forumlid riep telkens : "gewoon een slecht MP3 geluid".
Na mijn bezoek roept hij dat niet meer, terwijl hij nog flink kan verbeteren en ik er weinig aandacht aan heb geschonken.
Hier is TV geluid natuurlijk ietsje minder dan 5.1 maar het is wel boeiend, verassend, soms aangstaanjagend en levert behoorlijke dreunen op in de sub, voldoende om ze te voelen bij explosies e.d. Er is dus heel veel haalbaar met een decoder.

Och op het moment dat ik dreunen in de sub begin te krijgen terwijl ik golf zit te kijken moet ik mij denk ik zorgen gaan maken.  ;D Dus zolang de HD decoder daar voor >90% van de tijd voor gebruikt wordt maak ik me daar niet zo druk over. Ik heb het ding ooit nog wel digitaal aan de Tag gehangen, maar ik geloof niet dat ik het ooit echt gebruikt heb.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Snowmaster

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

evilniek

Citaat van: HTip op februari  7, 2011, 20:43:29
Door de goede DAC's kan je met een gerust hart de Oppo 95 analoog aansluiten. Met het verbeterde bass-management kan je de 95 ook nog beter integreren. Ik ga mijn Oppo ook analoog aansluiten op mijn Marantz SR9600, die ook goede DAC's aan boord heeft, maar niet zo goed als de ESS Sabre 32-bit.

Waar je wel op moet letten is de kwaliteit van de analoge interlinks. Daar is veel kwaliteits- en klankverschil in. Daar zou ik dan ook niet op besparen.

Zo'n Oppo BDP-95 is leuk, maar kwa bass-management zijn er nog wel dingen die beter kunnen. Vooral afstanden zijn een probleem bij beide Oppo's, alleen per paar? echt niet flexibel genoeg hoor' globale cross-over vindt ik ook minder, maar bij de concurrentie is dit natuurlijk ook niet anders. Toegegeven, bij sommigen zullen de boven genoemde punten, niet heel problematisch zijn, maar goed, niet iedereen heeft zo'n geweldige ruimte als bvb Htip. :worship:

Persoonlijk, zou ik eerder investeren in een nieuwe A/V Receiver, ipv een Oppo BDP-95. HDMI is zo langzamerhand wel belangrijk genoeg om dat te kunnen verantwoorden wat mij betreft.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

HTip

Citaat van: Claudio op februari  7, 2011, 20:57:41
Thanks, grappig dat we elkaar hier ook tegen komen. (Jij heb hier maar een paar post meer zie ik  ;D, zijn de rollen een beetje omgedraaid) Ik twijfel alleen nog of de 93 niet adequaat genoeg is voor mij. Mijn interlinkes zijn al super degelijk, ze passen net naast elkaar op mijn pana...
Ja, grappig inderdaad. Ik ben hier mee kind aan huis dan jij bij de buren ;D

Het voordeel van de 95 is dat de analoge aansluitingen ruim uit elkaar liggen. Dat is bij de 83 en 93 wat lastiger met degelijke interlinks.

Oppo 83


Oppo 93


en de Oppo 95
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive