Cabasse's Cinéma. Mediaplayer in de set geïntroduceerd + HDMI change

Gestart door Maximus_Aurelius, december 6, 2010, 21:47:45

Vorige topic - Volgende topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op december 10, 2010, 21:31:55
Ik vond wat je eerst had gepost veel leuker...
:clapping:

Ik wist niet hoe hij ging vallen vandaar dat ik deze verwijderd had. :blush:
Maar je quote hem nu zelf dus je had het wel snel geschoten  ;)

Ik zal tevens mijn topic titel gaan aanpassen want er komt toch bijna een einde aan Petit ;)
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op december 10, 2010, 21:36:24
Ik wist niet hoe hij ging vallen vandaar dat ik deze verwijderd had. :blush:
Maar je quote hem nu zelf dus je had het wel snel geschoten  ;)
Geen probleem hoor. Ik vond het juist humor en moest er echt om lachen ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Vandaag even de aluminium kabelgoot gemonteerd aan de wand en vast een schroef gat geboord voor de center op te hangen.
We zijn er helemaal klaar voor  :pompom: Laat de center maar komen.  ;D En de Center komt er ook heel snel aan, a.s. zaterdag gaan we hem ophalen.

:clapping: :clapping:
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Madhouse

Pffff moet je nog 2 dagen wachten  :(

Maar een serieus mooie upgrade hoor voor je HT! Ik zou niet meer zonder center willen  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

BJF

Ik heb ook trek in de Cabasse Io2 ter vervanging van mijn B&W XT's. Heb je een 'speciaal adresje' waar je ze haalt c.q. hebt beluisterd?
Niks. Oh nee? Nee. Oh.

HTip

Ik mis de center in je eigen topic. In het aanwinstentopic staat ie wel :unsure: ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op december 19, 2010, 17:55:34
Ik mis de center in je eigen topic. In het aanwinstentopic staat ie wel :unsure: ;D

Aanwinst is het al zodra hij besteld is ;). In het topic staat een algemene foto van de Io2.

Citaat van: Madhouse op december 19, 2010, 17:56:22
En ik mis ook een foto  ;D

Ik miste ook foto's ;)

Hieronder even een paar foto's
🎶🎶🎶

🎶🎶🎶

Maximus_Aurelius

Foto's zijn beetje snel genomen maar het gaat om de impressie.

Foto van de center. Cabasse 100% Made in France  :thumbs-up: :clapping:

De center gaat als het goed is vandaag aan de muur hangen. Foto's volgen dan ook spoedig.
🎶🎶🎶

🎶🎶🎶

HTip

Aparte vorm voor een speaker. Maar dat het goed zal klinken is natuurlijk het belangrijkst. Komt de center boven de TV te hangen?
Showcase - Topic

Denon Focal

Mooi en apart, boven de TV lijkt me een goede plek.
100% made in France daar heb ik ook wel iets mee, geniet ze :headbanging:
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op december 20, 2010, 19:53:39
Aparte vorm voor een speaker. Maar dat het goed zal klinken is natuurlijk het belangrijkst. Komt de center boven de TV te hangen?

De center komt boven de tv te hangen. Er is rekening gehouden dat er een groter scherm kan komen te hangen.
Wanneer je op de foto kijkt zie je boven de kabelgoot(zwart) een puntje of vlek, daar zit een schroef in waar de center komt te hangen.
Ik denk dat Cabasse zeer onderschat wordt met name de bolvormen. Het zijn luidsprekers die je op elke set los kunt laten en enorm open karakter hebben en enorm ruimtelijkheid qua klank hebben. Voordeel is ook dat ze niet kritisch met plaatsen zijn omdat ze alleen hoog/mid hebben.Subwoofer is verplicht wat voor sommige een nadeel kan worden. Maar of de klank je aanspreekt is persoonlijk.

Citaat van: Denon Focal op december 20, 2010, 20:06:18
Mooi en apart, boven de TV lijkt me een goede plek.
100% made in France daar heb ik ook wel iets mee, geniet ze :headbanging:

De center hangt nu en de eerste indrukken zijn echt geweldig  :pompom:
Ik dacht laat ik maar eens vermelden dat het made in France is en niet zoals vele andere merken made in China. Bepaald land in Europa is veelal naar China gegaan.
Mijn stereo set bestaat meer uit Handmade in Germany ;) maar niets uit made in China. In mijn HT zijn er twee apparaten die made in China zijn maar ze zijn van oorsprong Aziatisch  ;)

Morgen plaats ik een foto waar jullie de center zien hangen.
🎶🎶🎶

🎶🎶🎶

Maximus_Aurelius

Citaat van: BJF op december 19, 2010, 15:41:37
Ik heb ook trek in de Cabasse Io2 ter vervanging van mijn B&W XT's. Heb je een 'speciaal adresje' waar je ze haalt c.q. hebt beluisterd?

Ik heb ook de XT serie beluisterd maar persoonlijk vind ik ze niet in de buurt komen van de Io2. Ik mis de openheid en detaillering in de B&W XT's.
Ik stuur je een PM waar ik ze geluisterd heb en tevens gekocht heb. Is ook mijn vaste leverancier van luidsprekers en apparatuur. Apparatuur op stereo gebied  ;D
🎶🎶🎶

🎶🎶🎶

Denon Focal

Citaat van: Maximus_Aurelius op december 20, 2010, 20:44:15
Ik dacht laat ik maar eens vermelden dat het made in France is en niet zoals vele andere merken made in China. Bepaald land in Europa is veelal naar China gegaan.
Mijn stereo set bestaat meer uit Handmade in Germany ;) maar niets uit made in China. In mijn HT zijn er twee apparaten die made in China zijn maar ze zijn van oorsprong Aziatisch  ;)

Goed idee, mijn speakers (Focal) komen ook handmade uit Frankrijk, de rest uit Japan (Denon).

Veel plezier met je setup, als die Cabasse half zo goed klinken als ze eruit zien moet dat zeker lukken.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Maximus_Aurelius

Citaat van: Denon Focal op december 20, 2010, 22:12:10
Goed idee, mijn speakers (Focal) komen ook handmade uit Frankrijk, de rest uit Japan (Denon).

Veel plezier met je setup, als die Cabasse half zo goed klinken als ze eruit zien moet dat zeker lukken.

Denon is Japan maar wordt volgens mij toch in China gemaakt. Mijn 2500bt is Made in China.(Moet toch eens voorzichtig achterop kijken want nu twijfel ik eventjes)
🎶🎶🎶

🎶🎶🎶

Denon Focal

Maximus_Aurelius

Helaas nu geen goed bericht  :nopompom:
Sinds ik de center luidspreker heb aangesloten op mijn Marantz SR5003 komt er bij het uitzetten van de SR5003 een plop geluid uit mijn center luidspreker.
De center luidspreker die ik net nieuw heb gekocht is uitgesloten dat er wat mis mee is omdat ik deze even heb aangesloten op de front kanalen en de luidsprekers die op de front kanalen zitten eens op het center kanaal aangesloten en deze krijgen ook het plop geluid op het center kanaal.

Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Kan het kwaad om gewoon film te kijken met de center LS aangesloten? Tijdens het film kijken is er geen probleem alleen bij het uitzetten.

Morgen ga ik even met de audiozaak bellen. Zit gelukkig nog net garantie op.
🎶🎶🎶

🎶🎶🎶

HTip

Vreemd probleem. Lijkt op een eindtrap in de receiver. Maar nog nooit gehad, dus dit is puur giswerk...
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op december 23, 2010, 23:48:08
Vreemd probleem. Lijkt op een eindtrap in de receiver. Maar nog nooit gehad, dus dit is puur giswerk...

Ik hoop dat het een klein probleem is. Misschien dat ik vandaag wat meer kom te weten wanneer ik even naar de audiozaak bel en het probleem voorleg.
🎶🎶🎶

🎶🎶🎶

Maximus_Aurelius

Ze komen de receiver ophalen en onderzoeken hem dan. Nu maar hopen dat het extreme weer eens ophoudt. Hier ligt me toch een pak sneeuw  :o
Het kan geen kwaad en is ook niet schadelijk om gewoon te genieten van de center in surround. Ze verwachten dat er iets mis is met een relais of condensatoren.Daarom maakt hij alleen met versterker uitzetten een plop geluid.
🎶🎶🎶

🎶🎶🎶

Madhouse

Hmmmm dat is wel minder zeg. Ben heel benieuwd wat het is...

Maximus_Aurelius

Citaat van: Madhouse op december 24, 2010, 20:10:50
Hmmmm dat is wel minder zeg. Ben heel benieuwd wat het is...

Helaas is het inderdaad wat minder goed nieuws maar gelukkig kom ik er nu achter of gebeurd het probleem nu i.v.m. garantie. De garantie is na 6 januari 2011 afgelopen  :blush: Nou maakte ik me ook geen zorgen wanneer dit na de garantie gebeurde.
🎶🎶🎶

🎶🎶🎶

Maximus_Aurelius

Zoals beloofd  overzichtsfoto's waarbij de center zijn intrede gemaakt heeft.  :pompom:

Overzicht foto waar de center komt te hangen.

Overzichtsfoto waar de center hangt.

Overzichtsfoto waarbij je ook de subwoofer ziet staan:

🎶🎶🎶

🎶🎶🎶

HTip

Ziet er wel leuk uit zo, die 3 bollen. Ben je net op tijd klaar voor je verjaardag :pompom:
Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op december 27, 2010, 20:03:15
Ziet er wel leuk uit zo, die 3 bollen. Ben je net op tijd klaar voor je verjaardag :pompom:

Heb al een voorschot genomen betreft genieten.Met Kerst al flink wat blu-ray films gekeken waaronder Lord of the Rings 1,2. deel 3 moet nog komen i.v.m. de lengte van deze films  :P. Tussendoor The Expendables, the American op blu-ray gekeken.
Waarom ik eigenlijk blu-ray zeg is een raadsel ;) omdat ik 99.8% blu-rays kijk en 0.2% dvd's  ;D.
🎶🎶🎶

🎶🎶🎶