Ervaringen met unRAID?

Gestart door Bolle, november 24, 2010, 15:23:40

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

dennism

Citaat van: jowi op augustus  3, 2012, 11:53:48
Haha... ik heb even die bluray varianten die ik toch niet gebruik, weggehaald, die 'HDTV' hernoemd naar X264, en een categorie MPEG2 toegevoegd die 1080i MPEG2 zoekt :)

Je ziet in de lijst dat dan ook meteen weergegeven, netjes X264 als het ook X264 is, en geen 'HDTV' ;)

De volgorde is dan ook van goed naar minder : 1080i MPEG2 -> WEB-DL -> X264, precies zoals het hoort :)

Ook zie je dan wat ie als MPEG2 gedownload heeft, mooi. Alleen... nu kan ie nog steeds niet alles vinden, maar dat ligt aan de zoekmachines die sickbeard gebruikt... eens kijken of daar nog iets aan te doen is. Ik laat hem nu zoeken in Womble's index (geen idee) en ik neem aan zijn eigen sickbeard index, en een accountje op nzb.su.

Wat is de beste. liefst gratis zoekengine voor HOGE kwaliteit downloads die ik in sickbeard kan gebruiken?

Mooi werk,

Zou je de aanpassingen eens kunnen posten hier? Dan kan ik daar ook es mee knutselen. Denk wel dat je Sickbeard nu niet meer mag updaten. anders moet je aanpassing weer opnieuw doen. Misschien dat het opzetten van een eigen fork makkelijker is, maar zoals ik al aangaf ontbreekt mij qua programmeren de kennis :)

Ik gebruik zelf nzbmatrix, eenmalig 10 euro dacht ik voor een Vip account (iig geen maandelijkse kosten).
Zeer lange retentie om nzb's te zoeken (tot 1300 dagen) en een korte seach levered een hoop resultaten op met 1080i, Blu Ray iso/BD vind ik daar meestal ook gemakkelijk en kom zeer weining tegen dat niet te repareren is.

StefaanD

Citaat van: dennism op augustus  3, 2012, 21:20:43
Mooi werk,

Inderdaad  :thumbs-up:

Citaat van: dennism op augustus  3, 2012, 21:20:43Zou je de aanpassingen eens kunnen posten hier? Dan kan ik daar ook es mee knutselen. Denk wel dat je Sickbeard nu niet meer mag updaten. anders moet je aanpassing weer opnieuw doen. Misschien dat het opzetten van een eigen fork makkelijker is, maar zoals ik al aangaf ontbreekt mij qua programmeren de kennis :)

Ken Sickbeard momenteel alleen van naam, maar meen je dat nu ? Werkt dat spul niet met een soort configuratie bestand, dat zou toch logisch zijn.

dennism

#1552
Er zit voor zover ik weet wel een config bestand in voor enkele parameters, echter common.py is volgens mij gewoon onderdeel van de source, waar actief in ontwikkeld wordt en niet het config bestand. Wanneer je client dus een nieuwe source pullt bij een update zal voor zover ik weet common.py ook vervangen worden door de laatste source met de laatste updates.

Bij headphones is een soortgelijk issue waarbij Musicbrains deze blokkeerd/trottled wanneer Headphones gebruikers wereldwijd teveel requests/sec doen. Dit is te verhelpen voor de User-Agent aan te passen van Headphones in een van de Python scripts aan te passen. Echter na een update is de originele User agent terug, en dien je dus de aanpassing opnieuw te doen.

dennism

Citaat van: jowi op augustus  3, 2012, 17:08:05
Nieuw speeltje... als ik nu de snelheid van dat unRAID niet wat omhoog krijg dan weet ik het niet meer. Supermicro X9SCM-F, morgen even een i3 of een xeon e3 halen en wat geheugen... :D en hopen dat het ding in mijn kast past want dat wordt spannend met die grote hoswap bays :crazy:

top bordje, deze is toch matx dus zou makkelijk moeten passen in iedere ATX compatible kast. Mocht je na gaan denken over virtualisatie zou ik een E3 halen, wanneer je dit niet denk te gaan overwegen moet een i3 voldoende zijn lijkt me. Hopelijk dat de snelheidsbeperking inderdaad hardware dan wel software matig icm de Atom optreed, anders zou het wel heel zonde zijn ;)

jowi

#1554
Hij past NET. Had geen halve mm groter moeten zijn.

Maar... ik heb een probleem. unRAID boot (vers, kaal, nieuw) maar ifconfig geeft geen ip adres...  ik kan er met IPMI wel in, daarom kan ik het zien... ifconfig zegt 127.0.0.1

Iemand een idee?

*edit* nevermind... bij dit board moet je blijkbaar 2 touwtjes aansluiten, 1 voor de IPMI en 1 voor LAN.
het verwarrende is dat er nog een 3e poort op zit, die volgens de documentatie voor IPMI is, maar die moet je blijkbaar niet gebruiken...  :wacko:

*veegt zweet van voorhoofd*

dennism

#1555
Als het goed is heb je 3 nics in totaal, 2x Intel GbE naast elkaar en 1x voor IPMI, Uit mijn hoofd zit je IPMI nic boven de USB poorten, ik weet echter niet zeker meer of je deze eerst moet configureren voordat deze daadwerkelijk werkt als dedicated IPMI, heb slechts 2x een board als deze geinstalleerd daar ik meestal met HP/Dell werk zakelijk en dat is al weer enige tijd geleden.

jowi

Ik denk dat je de dedicated IPMI poort inderdaad moet configureren. Nu werken alleen die 2 naast elkaar, waarvan de ene de IPMI is en de ander unRAID. Met het andere board werden unraid en ipmi geshared op dezelfde poort. Beetje verwarrend dus, ik had in 1e instantie dus die aparte bovenste IPMI aangesloten, en 1 van de LAN poorten, en ik kreeg IPMI verbinding, dus ik dacht dat alleen die bovenste het dus deed... totdat ik die er uit trok en het nog steeds werkte. Toen gingen er wat lichtjes branden bij mij...

dennism

Ben wel benieuwd naar je ervaringen nu, vooral qua snelheid. Watvoor CPU heb je er nu ingestoken, daar je em nu al aant werk hebt?

jowi

Jaco wees me op een xeon e3, 17W, echter die is nog niet of nauwelijks verkrijgbaar, ik heb er nu een i3 2120T in zitten. Je merkt aan alles dat het systeem sneller is nu, de responsiveness van de webgui is veel beter, ook zit de Supermicro SAS2LP controller nu op een PCI 2.0 x8 bus ipv een x4 bus, dus op full speed... heb net al even snel iets naar de cache en naar een cached user share gecopieerd, dat ging in beide gevallen met 110MB/s 8) de parity sync is nu bezig met 145MB/s :D

Kortom, het is gelukt :pompom:

dennism

Nice work, dan zou ik misschien de CPU niet eens meer wisselen tenzij je echt wil gaan virtualiseren, daar mist de i3 nl een leuke optie voor (VT-d) die een E3 wel heeft.

jaco

Goed nieuws, alhoewel, dat gaat weer geld kosten  :(

Toch wel CPU bounded, ik was er al bang voor. Jowi en ik hebben wat PM's gewisseld, en de conclusie klopt dus.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Robbo

#1561
En qwa stroomverbruik ga je ong 15w omhoog?

jowi

#1562
Yep. In semi-idle (alles downspinned behalve de cache/ssd, dus bijv. als ie staat te downloaden ) is het ca.+5W , in full throttle mode ca. +15W. Da's dan wel weer jammer. Misschien over een half jaar ofzo eens evalueren en die 17W e3 http://ark.intel.com/products/65735/Intel-Xeon-Processor-E3-1220LV2-(3M-Cache-2_30-GHz) er in... al kun je voor het geld wat je dan weer uitgeeft, beter een paar jaar met die i3 blijven draaien natuurlijk maar het gaat om het idee ;D

Ook had ik gehoopt dat dit board wel netjes in S3 sleep kon raken (en vooral ontwaken), echter... die optie zit er gewoon totaal niet op, alleen S1. Dus dat scheelt niet zoveel met idle... dus dan laat ik hem wel lekker gewoon aan staan.

jaco

Citaat van: jowi op augustus  4, 2012, 11:52:54
Ook had ik gehoopt dat dit board wel netjes in S3 sleep kon raken (en vooral ontwaken), echter... die optie zit er gewoon totaal niet op, alleen S1. Dus dat scheelt niet zoveel met idle... dus dan laat ik hem wel lekker gewoon aan staan.
http://www.supermicro.com/support/faqs/faq.cfm?faq=12428
helaas..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

riwi

Wat is het totale stroomverbruik nu jowi?

Mooi dat ie nu vlot draait.

Wel jammer dat men bij unraid niet naast de aanbeveling voor een atom bordje een disclaimer zet dat dit de 'sloeber-versie' is en dat je voor echte performance een betere proc nodig hebt :)

dennism

Citaat van: riwi op augustus  4, 2012, 12:41:28
Wat is het totale stroomverbruik nu jowi?

Mooi dat ie nu vlot draait.

Wel jammer dat men bij unraid niet naast de aanbeveling voor een atom bordje een disclaimer zet dat dit de 'sloeber-versie' is en dat je voor echte performance een betere proc nodig hebt :)

Ik denk dat dit ook deels te maken heeft met de gebruikers eisen, zoals je ziet in dit topic zijn hier een aantal powerusers om het zo maar even te noemen te vinden, die naast de standaard opties die Unraid biedt ook graag de snelheid erin hebben. Ik kan me echter voorstellen dat er ook een grote groep (potentiele) gebruikers is, deze snelheid niet verlangen en dan is een Atom qua verbruik e.d. denk ik een hele mooie optie. Die kunnen dan in de markt Jowi's board voor een leuke prijs oppikken ;) .

Tis denk ik maar net wat je er van verwacht en eist. Ben eigenlijk nog wel benieuwd wat andere Atom users halen welke gebruik maken van een andere setup dan het hier besproken supermicro board. Daar ik eigenlijk vergeleken met wat syno's/Qnaps presteren op dezelfde hardware dit board toch wel iets hoger ingeschat had dan wat bijv Jowi en ik geloof ook Jaco eruit krijgen qua performance.

jowi

Citaat van: riwi op augustus  4, 2012, 12:41:28
Wat is het totale stroomverbruik nu jowi?

Wel jammer dat men bij unraid niet naast de aanbeveling voor een atom bordje een disclaimer zet dat dit de 'sloeber-versie' is en dat je voor echte performance een betere proc nodig hebt :)
'Sloeber versie' gaat ook wat ver, maar ik neem het ze wel kwalijk dat ze te lage hardware specs geven en hun compatibiliy lijst amper bijwerken... dan ga je maar wat zoeken op het forum en lees je goede berichten over een board wat eigenlijk achterhaald is; of wat in een gigabit omgeving, of als je nét iets meer vraagt van het systeem, niet meer goed kan meekomen, of je hebt te maken met mensen die gewoon niet zulke hoge eisen stellen, dat kan natuurlijk ook.

Het idee wat een beetje rond unRAID hangt, zo van 'pak een oud mobo wat je nog ergens hebt liggen, gooi er wat schijven in en je hebt een goedkope storage' is dan ook niet terecht. JUIST door de opzet van unRAID, met zijn realtime parity, MOET je juist hogere eisen aan je hardware stellen wil je wat performance krijgen.

Hij staat nu volop een parity check te doen, dus behoorlijk intensief, en te downloaden / parren / unrarren etc en hij zit muziek te streamen naar mijn squeezebox, en ik ben wat heen en weer aan het copieren, dus dit is wel zo'n beetje max, en dan zit ie op 98W.

jowi

#1567
Citaat van: dennism op augustus  4, 2012, 13:20:09
Ben eigenlijk nog wel benieuwd wat andere Atom users halen welke gebruik maken van een andere setup dan het hier besproken supermicro board. Daar ik eigenlijk vergeleken met wat syno's/Qnaps presteren op dezelfde hardware dit board toch wel iets hoger ingeschat had dan wat bijv Jowi en ik geloof ook Jaco eruit krijgen qua performance.
Ik denk dat de aard van unRAID, het realtime parity berekenen, samen met wellicht het arbeidsintensieve? reiserfs en het niet al te efficiente shfs user share gebeuren, iets te veel is voor de Atom cpu. Als ie niet zo druk met rekenen is maar gewoon zoals in een klassieke NAS domweg stripes over disks moet verdelen, zal het allemaal niet zo'n probleem zijn. Ik denk dat je met de QNAP's en Synology pas gaat merken dat de Atom het niet echt trekt als je de array moet rebuilden in geval van een failure ;) maar goed, dat gebeurt niet vaak als het goed is. Met unraid zit de cpu naar mijn gevoel altijd op dat niveau te werken en moet ie wat reserves hebben. De Atom heeft dat gewoon niet. Ik denk dat het Atom board in een 'normale' RAID oplossing, meer dan prima werkt.

dennism

Citaat van: jowi op augustus  4, 2012, 13:21:49


Het idee wat een beetje rond unRAID hangt, zo van 'pak een oud mobo wat je nog ergens hebt liggen, gooi er wat schijven in en je hebt een goedkope storage' is dan ook niet terecht. JUIST door de opzet van unRAID, met zijn realtime parity, MOET je juist hogere eisen aan je hardware stellen wil je wat performance krijgen.

Dit zie je ook bij andere systemen zoals Freenas/Openfiler e.d. een heleboel kan op oudere hardware/hardware die over is e.d en dat wordt ook zo uitgedragen, echter de echte powerusers draaien ook daar setups waar je in de portomonee niet vrolijk van wordt ;)


jowi

#1569
Nog even een zijstapje naar sickbeard, ik heb de boel een beetje verder aangepast en uitgebreid. Ik heb de optie '720p/1080p BluRay', waar sickbeard dus naar x264 spul zocht :crazy: dus feitelijk naar RE-ENCODES, aangepast naar '720p/1080p BD rip' en daarna de optie '720p/1080p BD mux' toegevoegd,  dus kwalitatief een stapje hoger, en die zoekt naar untouched remuxes in VC1 of AVC 8) (overigens zoekt ie dan ook naar HD-DVD)

Dus de volgorde is nu, van lage kwaliteit naar hoog:
SD (TV)
SD (DVD)
720p x264
720p WEB-DL
1080i MPEG2
720p BD rip (x264)
720p BD remux (vc1/avc)
1080p BD rip (x264)
1080p BD remux (vc1/avc)

Ik heb de common.py maar even toegevoegd, probeer het eens zou ik zeggen. Ben benieuwd. Sickbeard stoppen, het originele common.py even hernoemen naar common.py_org ofzo, en vervangen door deze, en dan opnieuw sickbeard starten.

eea werkt uiteraard op alle sickbeards, niet alleen die op unraid.

dennism

Ga em zeker proberen! ben benieuwd

jowi

#1571
Kleine aanpassing; 'BD' is weer Bluray, dat is wat duidelijker. Ik dacht dat de listbox fixed width was maar met een langere tekst wordt ie gewoon breder gelukkig, en ik heb de volgorde veranderd, nu krijg je eerst 720p bluray rip en 1080p bluray rip (dus x264) en daarna beide remux varianten (dus avc/vc1).

Ik denk alleen dat het post processen hiermee niet goed gaat, ze gebruiken deze omschrijving ook om de files te hernoemen... en dat wil je dus niet, dan heet je episode ineens

Dharma.Greg.S01E20.Something.720p.Bluray.remux.mkv

terwijl hij dus

Dharma.Greg.S01E20.Something.720p.Bluray.VC1.mkv

zou moeten heten... mooi moment om de post processing ook aan te passen, want die is ook niet naar mijn zin ;) maar goed ik denk dat deze 4 bluray opties voor tv serie episodes toch amper voorkomen.

dennism

Ik krijg bij een test toch wat vreemde resultaten:

720P bluray rips (recodes) worden gezien als 720P x264 terwijl deze volgens mij 720P DB Rip zouden moeten zijn. de 1080P gaat zo je ziet wel goed.

Aug-04 16:08:34 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-82283 :: Quality of True.Blood.S04.720p.BluRay.X264-REWARD is 720p x264
Aug-04 16:08:34 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-82283 :: Quality of True.Blood.S04.720p.BluRay.DD5.1.x264-EbP is 720p x264
Aug-04 16:08:34 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-82283 :: Quality of True.Blood.S04.SOFTSUB.PL-720p is Unknown
Aug-04 16:08:34 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-82283 :: Quality of True.Blood.S04.720p.BluRay.X264-REWARD is 720p x264
Aug-04 16:08:34 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-82283 :: Quality of True.Blood.S04.720p.BluRay.X264.REWARD.[No-Rars] is 720p x264
Aug-04 16:08:34 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-82283 :: Quality of True.Blood.S04.DVDRip.XviD-REWARD is SD DVD
Aug-04 16:08:34 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-82283 :: Quality of True.Blood.S04.1080p.BluRay.x264-TENEIGHTY is 1080p BD rip
Aug-04 16:08:34 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-82283 :: Quality of True.Blood.S04.720p.BluRay.DD5.1.x264-EbP is 720p x264

jowi

#1573
Probeer even met de laatste common.py van hierboven.

dennism

Zelfde resultaat zo te zien:

Aug-04 17:53:58 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-82283 :: Quality of True.Blood.S04.720p.BluRay.X264-REWARD is 720p x264
Aug-04 17:53:58 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-82283 :: Quality of True.Blood.S04.720p.BluRay.DD5.1.x264-EbP is 720p x264
Aug-04 17:53:58 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-82283 :: Quality of True.Blood.S04.SOFTSUB.PL-720p is Unknown
Aug-04 17:53:58 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-82283 :: Quality of True.Blood.S04.720p.BluRay.X264-REWARD is 720p x264
Aug-04 17:53:58 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-82283 :: Quality of True.Blood.S04.720p.BluRay.X264.REWARD.[No-Rars] is 720p x264
Aug-04 17:53:58 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-82283 :: Quality of True.Blood.S04.DVDRip.XviD-REWARD is SD DVD
Aug-04 17:53:58 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-82283 :: Quality of True.Blood.S04.1080p.BluRay.x264-TENEIGHTY is 1080p Bluray rip
Aug-04 17:53:58 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-82283 :: Quality of True.Blood.S04.720p.BluRay.DD5.1.x264-EbP is 720p x264