Ervaringen met unRAID?

Gestart door Bolle, november 24, 2010, 15:23:40

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jaco

Ik heb naast de mover nu 2 hdds  in preclear gezt. CPU nu 55-60%
maar zien of deze rc6 versie nu niet een satacrash krijgt..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jowi

Ik heb rc6 uiteraard ook even geprobeerd, echter hij haalde de gegevens van de flash drive en de ssd door elkaar, niet de data, maar in stats en het drive overzicht waren beiden ineens 128GB en dacht ie dat mijn flashdrive van 32GB voor 79% vol zat, dat soort ellende. Qua mijn 'probleem' maakte het geen verschil dus ben maar gauw weer terug naar rc5 gegaan.

dennism

Jowi,

Kan je nog eens de output van cat /proc/cpuinfo pasten hier?

jowi


CPU Info (from /proc/cpuinfo)
processor : 0
vendor_id : GenuineIntel
cpu family : 6
model : 28
model name : Intel(R) Atom(TM) CPU D525   @ 1.80GHz
stepping : 10
cpu MHz : 1800.057
cache size : 512 KB
physical id : 0
siblings : 4
core id : 0
cpu cores : 2
apicid : 0
initial apicid : 0
fdiv_bug : no
hlt_bug : no
f00f_bug : no
coma_bug : no
fpu : yes
fpu_exception : yes
cpuid level : 10
wp : yes
flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss ht tm pbe nx lm constant_tsc arch_perfmon pebs bts aperfmperf pni dtes64 monitor ds_cpl tm2 ssse3 cx16 xtpr pdcm movbe lahf_lm dts
bogomips : 3600.11
clflush size : 64
cache_alignment : 64
address sizes : 36 bits physical, 48 bits virtual
power management:

processor : 1
vendor_id : GenuineIntel
cpu family : 6
model : 28
model name : Intel(R) Atom(TM) CPU D525   @ 1.80GHz
stepping : 10
cpu MHz : 1800.057
cache size : 512 KB
physical id : 0
siblings : 4
core id : 1
cpu cores : 2
apicid : 2
initial apicid : 2
fdiv_bug : no
hlt_bug : no
f00f_bug : no
coma_bug : no
fpu : yes
fpu_exception : yes
cpuid level : 10
wp : yes
flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss ht tm pbe nx lm constant_tsc arch_perfmon pebs bts aperfmperf pni dtes64 monitor ds_cpl tm2 ssse3 cx16 xtpr pdcm movbe lahf_lm dts
bogomips : 3600.02
clflush size : 64
cache_alignment : 64
address sizes : 36 bits physical, 48 bits virtual
power management:

processor : 2
vendor_id : GenuineIntel
cpu family : 6
model : 28
model name : Intel(R) Atom(TM) CPU D525   @ 1.80GHz
stepping : 10
cpu MHz : 1800.057
cache size : 512 KB
physical id : 0
siblings : 4
core id : 0
cpu cores : 2
apicid : 1
initial apicid : 1
fdiv_bug : no
hlt_bug : no
f00f_bug : no
coma_bug : no
fpu : yes
fpu_exception : yes
cpuid level : 10
wp : yes
flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss ht tm pbe nx lm constant_tsc arch_perfmon pebs bts aperfmperf pni dtes64 monitor ds_cpl tm2 ssse3 cx16 xtpr pdcm movbe lahf_lm dts
bogomips : 3600.00
clflush size : 64
cache_alignment : 64
address sizes : 36 bits physical, 48 bits virtual
power management:

processor : 3
vendor_id : GenuineIntel
cpu family : 6
model : 28
model name : Intel(R) Atom(TM) CPU D525   @ 1.80GHz
stepping : 10
cpu MHz : 1800.057
cache size : 512 KB
physical id : 0
siblings : 4
core id : 1
cpu cores : 2
apicid : 3
initial apicid : 3
fdiv_bug : no
hlt_bug : no
f00f_bug : no
coma_bug : no
fpu : yes
fpu_exception : yes
cpuid level : 10
wp : yes
flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss ht tm pbe nx lm constant_tsc arch_perfmon pebs bts aperfmperf pni dtes64 monitor ds_cpl tm2 ssse3 cx16 xtpr pdcm movbe lahf_lm dts
bogomips : 3600.05
clflush size : 64
cache_alignment : 64
address sizes : 36 bits physical, 48 bits virtual

dennism

lijkt niet gedowncloakt op het moment van uitvoeren, aangezien de CPU speed de maximale snelheid aangeeft.
Het enige wat ik n.l. kon vinden over SHFS was een topic waarbij de cpu speed gedownloadcloaked werd.

Mocht het hier inzitten dan is het enige wat is me nog kan voorstellen even de machine rebooten en in de bios alles dat met Powersaving e.d. te maken heeft uitzetten, kijken of dat een verschil maakt. Ik zie n.l. wel dat de D525 ondersteuning heeft voor C0 en C1 powerstates, maar niet voor speedstep.

jowi

Ik kan ACPI enabled OS uitzetten, en dan verdwijnen alle power zaken uit het bios, echter dan boot de machine niet meer...

dennism

Dat zou kunnen, bij een windows machine is dat ook lastig tot niet aan te passen. Ws bij Linux dus hetzelfde.
Je hebt dus geen aparte opties voor zaken als C1-C0-States welke je uit kan zetten zonder ACPI uit te zetten?

jowi

#1382
Nee...

Hier de manual, mocht ik het over het hoofd zien:
http://www.supermicro.com/manuals/motherboard/ICH9/MNL-1166.pdf

dennism

lijkt inderdaad geen optie te zijn. dus zal dit ook waarschijnlijk niet het probleem zijn, maar wat het dan wel is....... loop nu ook een beetje uit mijn directe troubleshoot opties

jowi

Maakt niet uit... ik denk dat het echt iets in unraid zelf is.

Point7

Citaat van: jowi op juli 27, 2012, 15:38:08
vanaf /mnt/disk1/backup, waar ik een 1,5GB bestand 'bestand1' in had gezet:

cp bestand1 /mnt/cache
cp bestand1 /mnt/user/movies

waarbij de laatste dus een (cached) user share is.

Ik weet niet welke invloed het heeft maar waarom gebruik je putty en zit je via de command line te kopieeren ?
Als ik tijd heb ga ik ook eens via putty inloggen en proberen enkele copy testen te doen.  Zien wat effect dat hier heeft.

CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

jaco

#1386
Het gaat hier ook slecht.
Een van de 4 tb hdds heeft de status rood.
Webgui reageert eigenlijk niet echt.

Een van de disks die in preclear liep heeft issues en flood de log met messages elke seconde zo te zien. Wat voor zin heeft een pre clear script met dit gedrag ?
Een rotte hdd met 1 pass er niet uithalen, en de machine om zeep helpen met messages...


Ik heb maar de areca kaart uit de pc gehaald, en de 6 hdds direct op het mainbord gezet.
De server klaagt nu over een unclean shutdown, dat kan wel kloppen, zelfs. De directe console werkte niet meer..

Alle issues hier begonnen telkens op mij areca kaart. En aangezien ik de enige ben die deze kaart gebruikt, en er mvsas drivers issues zijn, neem ik er maar afscheid van. Ik ga wel een supermicro 8 poort bestellen, en dan bij 14 drives (12 data) maar zien wat ik wil.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jowi

Citaat van: Point7 op juli 28, 2012, 01:57:54
Ik weet niet welke invloed het heeft maar waarom gebruik je putty en zit je via de command line te kopieeren ?
Wel een beetje mee blijven lezen, point ;) dat was op verzoek van dennis om invloeden van het netwerk uit te sluiten.

Normaal copieer ik gewoon onder windows via de smb shares.

jowi

Citaat van: jaco op juli 28, 2012, 06:34:25
Het gaat hier ook slecht.
Een van de 4 tb hdds heeft de status rood
Alle issues hier begonnen telkens op mij areca kaart.
Zo, dat zijn inderdaad serieuzere problemen...  :blink:

skank1

Waarom hardware gebruiken als je niet zeker weet dat unraid ze ondersteund?
Er stond vroeger een ganse compabiliteitslijst op de site... I dunno of ze uptodate zijn, maar alleszins zou ik altijd eerdt vragen of het ondersteund wordt
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jaco

Jowi, heb jij goed uitgezocht of die sas2lp kaart geen issues heeft in een pcie4x slot ?
Hij staat op de supermicro site voor een 8x bus.
Normaal werken kaarten dan wel goed, maar met minder bandbreedte. Daar is wel mee te leven.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jaco

Citaat van: skank1 op juli 28, 2012, 08:44:30
Waarom hardware gebruiken als je niet zeker weet dat unraid ze ondersteund?
Er stond vroeger een ganse compabiliteitslijst op de site... I dunno of ze uptodate zijn, maar alleszins zou ik altijd eerdt vragen of het ondersteund wordt
Omdat ik die kaart had liggen. Ik heb ook eerst gevraagd of hij ondersteund werd, maar daar kwamen zeer matige antwoorden op. Toen heb ik de free versie geboot, en de kaart wordt met de mvsas driver aangestuurd, dus hij werkt min if meer. Veel dingen gaan ook goed, maar als de load op het systeem toeneemt crasht de mvsas driver altijd op een poort op die kaart.
Dat is ook nog een bug in de driver, of de laag erboven blijkbaar.

Dus wellicht is het de kaart, of de aansturing. Ik probeer het eerst maar even zonder...
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jowi

Tja, hij doet het, what can i say... of de problemen die ik nu heb met de copieersnelheden moeten daar mee te maken hebben? Dingen als preclear loopt als een trein, en parity checken en syncen gaat ook als een speer, loopt met gem. 100MB/s en dat is best snel.

Een alternatief is de IBM M1015, hoor je ook goede verhalen over en is compatible.

eduard

Jowi,
Even een gewetens vraag.
Op zich is die 50MB helemaal niet verkeerd. Hoe vaak ga je nu echt nog files uploaden. Wanneer je sabnzb op je nas hebt draaien dan komen bestanden toch direct binnen en dan heb je ook denk ik geen cache nodig.  Zonder de cache kan sabnzb ze gelijk op de juiste plek zetten.
Als techneut willen we altijd het maximum uit de techniek halen, maar wat blijkt in de praktijk heb je het meestal toch niet nodig.
Als ik jou was zou ik gewoon zorgen dat je applicaties die je wilt draaien goed draaien en vervolgens je meter kast dicht doen, en lekker film gaan kijken.

Eduard



jowi

#1394
Op zich zou je met sabnzb inderdaad niet veel meer naar de server hoeven te copieren, ik heb echter niet zo veel ervaring met sabnzb, ik ben meer een newsleecher man, daar kan ik zien wat er gebeurt. Met sabnzb moet ik nog leren werken.

Verder, sabnzb zet de spullen ook gewoon maar in een 'downloaded/completed' map, en NIET direct in de juiste /tvseries/serie/season map... dan kom je op HET punt waar het nu steeds om gaat:

1. sabnzb werkt op de cache disk (ssd, lekker snel, prima) en zet zijn completed en repaired/uitgepakte bestanden in een 'downloaded' folder OP die ssd/cache klaar.

2. dan moet je dus nog met de hand dat allemaal naar de juiste movie, serie of muziek of andere unraid share copieren of moven.

3. die unraid shares zijn CACHED USER SHARES, met andere woorden, zodra je daar iets naar toe copieert, 'FAKED' urnaid de echte lokatie op disk, door ze op de cache (ssd!) te zetten zodat het lijkt alsof ze al gecopieerd zijn... lekker snel... zou je denken.

4. dat is dus in mijn geval NIET snel, 50MB/s om een bestand WAT AL OP DE SSD STAAT in folder X, NAAR DE SSD FOLDER Y TE MOVEN!!!!!! dat doe je dan dus maar met de hand, je overruled het unraid cached user share systeem door de folder zelf maar aan te maken op de ssd, en binnen 1 seconde gigabytes te moven, effect is hetzelfde, de tijd met uren ingekort.... en de user share heeft nu gewoon (virtueel) de inhoud van wat er op de ssd staat, en de mover kan s' nachts de boel verplaatsen en verspreiden over de array op zijn gemakkie.

5. afgezien van het feit dat via het netwerk naar een cached user share, dus eigenlijk naar de ssd, ook met 50MB/s gaat, en direct naar de SSD, dus niet via een share, met 80MB/s...

Snap je?

eduard

Ik snap je een beetje :). Je moet bij sabnzb inderdaad zelf nog wat acties doen. Al zou in theorie ook sabnzb tv series goed moeten neer zetten maar dat ik mij op me nas ook niet gelukt.
50MB is inderdaad niet zoveel als je data heen en weer copiert tussen 2 plekken op de unraid share.

Eduard

jowi

De combinatie van sabnzb en sickbeard/couchpotato belooft veel, daarmee zou je, als ik het goed begrijp, redelijk automatisch moeten kunnen downloaden, en zou alles inderdaad meteen op de goede plek moeten kunnen komen.

Daar moet ik echter nog mee leren werken, ik denk dat het wel zal werken, maar ik heb grote twijfels bij wat sickbeard's defintie van HD is en de mijne... ik zie dat ik in sickbeard al wel 'web-dl' kan aangeven maar ik ben bang dat als dat er niet is, hij terugvalt naar de eerste de beste x264 ellende terwijl ik toch vaak zelf iets anders zou downloaden... maar goed dat is een ander verhaal.

H B

Citaat van: jowi op juli 28, 2012, 09:42:58
Op zich zou je met sabnzb inderdaad niet veel meer naar de server hoeven te copieren, ik heb echter niet zo veel ervaring met sabnzb, ik ben meer een newsleecher man, daar kan ik zien wat er gebeurt. Met sabnzb moet ik nog leren werken.

Verder, sabnzb zet de spullen ook gewoon maar in een 'downloaded/completed' map, en NIET direct in de juiste /tvseries/serie/season map... dan kom je op HET punt waar het nu steeds om gaat:

1. sabnzb werkt op de cache disk (ssd, lekker snel, prima) en zet zijn completed en repaired/uitgepakte bestanden in een 'downloaded' folder OP die ssd/cache klaar.

2. dan moet je dus nog met de hand dat allemaal naar de juiste movie, serie of muziek of andere unraid share copieren of moven.

3. die unraid shares zijn CACHED USER SHARES, met andere woorden, zodra je daar iets naar toe copieert, 'FAKED' urnaid de echte lokatie op disk, door ze op de cache (ssd!) te zetten zodat het lijkt alsof ze al gecopieerd zijn... lekker snel... zou je denken.

4. dat is dus in mijn geval NIET snel, 50MB/s om een bestand WAT AL OP DE SSD STAAT in folder X, NAAR DE SSD FOLDER Y TE MOVEN!!!!!! dat doe je dan dus maar met de hand, je overruled het unraid cached user share systeem door de folder zelf maar aan te maken op de ssd, en binnen 1 seconde gigabytes te moven, effect is hetzelfde, de tijd met uren ingekort.... en de user share heeft nu gewoon (virtueel) de inhoud van wat er op de ssd staat, en de mover kan s' nachts de boel verplaatsen en verspreiden over de array op zijn gemakkie.

5. afgezien van het feit dat via het netwerk naar een cached user share, dus eigenlijk naar de ssd, ook met 50MB/s gaat, en direct naar de SSD, dus niet via een share, met 80MB/s...

Snap je?

Al eens nagedacht over HandleNZB werkt prima onder Windows als je in SABnzbd categorieën aanmaakt die verwijzen naar de juiste map zal als je een nzb maakt HandleNZB opstarten met een lijst categorieën, en als je die dan aanklikt pakt SABnzbd die na het downloaden automatisch in die map uit en met de juiste sorteren opties word het ook nog eens hernoemd en is er geen handwerk meer nodig.

jowi

Ach, of je het nu vantevoren of achteraf moet regelen, dat maakt niet veel uit zou je zeggen... ik zal er eens naar kijken.

H B

Citaat van: jowi op juli 28, 2012, 10:14:41
De combinatie van sabnzb en sickbeard/couchpotato belooft veel, daarmee zou je, als ik het goed begrijp, redelijk automatisch moeten kunnen downloaden, en zou alles inderdaad meteen op de goede plek moeten kunnen komen.

Daar moet ik echter nog mee leren werken, ik denk dat het wel zal werken, maar ik heb grote twijfels bij wat sickbeard's defintie van HD is en de mijne... ik zie dat ik in sickbeard al wel 'web-dl' kan aangeven maar ik ben bang dat als dat er niet is, hij terugvalt naar de eerste de beste x264 ellende terwijl ik toch vaak zelf iets anders zou downloaden... maar goed dat is een ander verhaal.

Inderdaad ontkom je daar niet aan mits je het zo strak afstelt dat er niks meer doorkomt maar dat is geen probleem van sickbeard maar een beperking van de indexeringssites waar sickbeard mee werkt als je bijvoorbeeld kijkt naar NZBs(dot)ORG is de hoogste kwaliteit die je daar kan zoeken voor films movies-WMV-HD en Movies-X264 en voor series TV-HD en TVBox-HD en daar moet sickbeard dan maar het beste van maken.