Gevraagd: Smalle IEC voor Panasonic Plasma TV

Gestart door James T. Kirk©, november 18, 2010, 16:39:06

Vorige topic - Volgende topic

James T. Kirk©

edit
take care,
____________________________Jim©

James T. Kirk©

Citaat van: BarcoCRT op november 20, 2010, 10:37:44
Kleine IEC stekker is ook bij de Hornbach bouwmarkt te verkrijgen, is nog een fatsoenlijke stekker ook! Prijs weet ik niet meer, maar veel was het niet.

Ik woon in een Praxis/Gamma/Karwei/Formido bolwerk, helaas geen Hornbach in de buurt! In genoemde zaken echt geen apparaatstekkers te vinden, behalve aan een standaard kabeltje vastgesmolten  ;)

Eric was erg snel met opsturen, dus ik heb de IEC in huis. (bedankt voor de vlotte service!). Montage was niet gemakkelijk  :( Allereerst zaten 2 van de 3 schroefjes van de koperen aansluitingen muurvast. Je wilt het zachte koper niet vernielden, dus zeer voorzichtig met 2 tangetjes, WD40 ertussen, echt zeer voorzichtig er wat kracht op zetten. Tenslotte ging het los. Verder is het een heidens karwei om de 2.5 mm2 LAPP bedrading er tussen te flansen, eigenlijk is het te dik! En dan zitten die dikke LAPP geleiders in de weg van de vastzet-schroef (welke door dat witte stukje plastic gaat). Tenslotte zit ik nu een beetje met de angst, "what if..." die draden binnenin een beetje loswerken. Ik speel al met het idee van er een beetje lijm op te doen. Superlijm? Beetje Bisonkit of montagekit, wat is wijsheid? Het moet een beetje flexibel blijven en er later makkelijk af te poetsen. Bovendien moet het een isolerende lijm zijn uiteraard! Met de Kaiser IEC's (busjes) of de (imitatie) Oyaide's zit het allemaal veel degelijker vast. In ieder geval het past nu wel! Ga vanavond eens even goed TV/HD-TV en misschien een DVD kijken of ik al verschillen zie. Was op het eerste oog zo overdag niet het geval, maar ik had nog geen 10 minuten tijd, want moest vanmiddag weg zijn.
take care,

erik s.

je hebt er idd niet veel ruimte in. je kunt de aders splitsen en links en rechts langs de schroef doen. de trekontlasting is idd ruk, lijmen zou een optie zijn. je kunt dan nog wat extra trekontlasting maken met krimpkous over kabel en einde van de connector.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

James T. Kirk©

Heb het gisteravond nog even geïnspecteerd, zit toch wel goed, nog even gekeken dat het goed blijft zitten en heb ook een krimpkousje over de tule (die alle kanten op draait!). Laat het voorlopig maar zo, trek immers ook niet de hele tijd aan de TV. Schurter schijnt ook een prima IEC te maken, weet niet hoe breed die is, maar heb 'm zelfs vergeleken zien met Wattgate. Oh ja, ik zie nog geen verschil met de standaard kabel! Het ziet er wel beter uit in de stekerdoos!  :pompom: Misschien als ik de kabel wat langer heb gebruikt, is nog  vrij "vers".
take care,

erik s.

de Schurter/Otto Heil hebben de zelfde afmetingen als de Kaiser.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

James T. Kirk©

OK, het model wat ik bedoel,  lijkt me een smaller huis te hebben en ik lees iets van 26 mm. Het is het model (4781) wat Oyaide als basis neemt om ze te verzilveren en vergulden en dan cryo te behandelen en vervolgens het 150-voudige ervoor te vragen   :P

take care,

Ghanzzzzz

Ik heb hem ook binnen, bedankt voor de snelle service Erik!
Ik kom er helaas vandaag nog niet aan toe om er mee bezig te gaan, maar hij past in ieder geval in de Pana-connector :D

stone56

Citaat van: James T. Kirk© op november 21, 2010, 13:31:47

Waar komt de bruine draad als je deze foto van James T K als uitgangspunt neemt? Links of rechts?
It's only rock 'n roll (but I like it)

Staaled

Citaat van: stone56 op november 21, 2010, 15:12:26
Waar komt de bruine draad als je deze foto van James T K als uitgangspunt neemt? Links of rechts?
rechts.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

stone56

erik s.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

James T. Kirk©

Volgens onderstaande foto hoort het altijd zo te zijn: Rechts: Spanning, Links: Neutraal, Midden: Aarde

Binnenin met de stekkervoorzijde van je af, monteer je dus de bruine links, de blauwe rechts en de geel/groene midden.  ;D
take care,

stone56

Ghosty J

Mocht de fase niet goed kan je altijd de stekker er anders in doen :)
Lange leve wisselspanning ;)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

erik s.

Citaat van: Ghosty J op november 21, 2010, 19:01:59
Mocht de fase niet goed kan je altijd de stekker er anders in doen :)
Lange leve wisselspanning ;)
dat heeft niets het wisselspanning te maken , maar werkt wel als je niet in Belgie of Frankrijk woont.