Bediening HTPC / TV / Receiver in kast en toch muziek bladeren zonder tv aan

Gestart door RustyTank, november 17, 2010, 11:00:02

Vorige topic - Volgende topic

RustyTank

Ik ben op zoek naar een totaal oplossing voor mijn media. Ik heb al gekozen voor een HTPC met Windows7 (nog niet aangeschaft), maar ik ben er nog niet uit hoe ik dit nu het beste kan bedienen. Ik wil eigenlijk maar een afstandsbediening, maar ik wil daarnaast niet de tv aan moeten doen als ik muziek wil uitzoeken en luisteren.

Ik zat te kijken naar de Ipad of Ipod voor de bediening van het HTPC, maar deze kan volgens mij niet de stereo en tv aan en uitzetten, wel kan ik dan door de muziek scrollen zonder de tv aan te zetten. Als ik kijk naar de Logitech harmonie 1100 kan ik wel alle apparatuur en de HTPC bedienen, maar kan ik niet door muziek bladeren zonder de tv aan te zetten.

Het enige alternatief dat ik kan bedenken is een HTPC met touchscreen, maar dit betekend dat ik de HTPC in het zicht moet zetten en deze niet in de kast kan.

Heeft iemand nog een ander alternatief?

BJF

Niks. Oh nee? Nee. Oh.

neverywhere

I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Deleted member

iPod/iPhone met infraroodaccessoire zoals idd. de RedEye en een DLNA server (zoals Twonky) op de HTPC zou een oplossing kunnen zijn. Maar wellicht zijn of komen er ook tablets met infrarood ingebakken dan kan je 't zelfde.

futura

Waarom maak je geen MCE web-interface? Ieder apparaat dat een browser heeft kan dan inloggen op die interface en je mediacenter bedienen. GSM, smartphone, PDA, tablet, Ipod of aanverwante etc. Voorbeeld http://www.asciiexpress.com/webguide/

snopper

Ik geloof dat je meer moet gaan denken waarom je een HTPC wilt hebben. Intussen zijn er mediaplayers voor zowel video en audio die je via een webinterface kan bedienen of zelfs via een app op een iPhone/iPad. Sommige hebben zelfs een klein display of zelfs een BR. Zo'n mediaplayer heeft ook een HD en kan in je netwerk worden opgenomen. Ik denk dat ook de stroomopname een enorm groot verschil is.

De meerwaarde van een HTPC t.ov. bijvoorbeeld een xtreamer pro is bijv de mogelijkheid om het internet te surfen via je beeldscherm. Er zijn echter ontwikkelingen op komst die dit ook via de mediplayer laten doen. Ik had tot ongeveer een jaar geleden ook een HTPC. Deze was best wel krachtig maar is een paar maanden geleden naar de kindrkamer gegaan als spelcomputer.

Mocht je bij een HTPC willen blijven dan zijn de 2 mogelijkheden boven de beste.

Snopper

Ronald-de-boer

Misschien is dit iets voor jou, een HTPC kast met een display, kun je zien wat je doet zonder de tv aan te zetten.

surfin

als je het helemaal leuk wilt maken:

iets in de trend van KaKu (klikaan klikuit) aansluiten op de tv, reciever etc.
superzuinig pctje weg zetten, nodo projectje uitvoeren http://members.chello.nl/p.tonkes8/WatishetprojectNodo.html
harmony aanschaffen/ webinterface bouwen en een internet tablet aanschaffen (archos 5 oid)

Grote voordeel is dat je binnen de kortste keren je hele huis op de "ab" hebt aangesloten..

nadeel: prijs+ tijds investering...

(welke htpc heb je gekozen? heb zelf net de ASRock Vision 3d ontdekt..)
Nec aspera terrent

SpaceJS

voor het bedienen gebruik ik een bluetooth afstandbediening die eigenlijk bedoeld is voor de PS3. Er bestaat speciale software waardoor je de knoppen kan toewijzen en zo bedien ik dan xbmc terwijl hest systeem in de trapkast staat.

Voor het afspelen van muziek lijkt me de logitech squeezebox duet de beste oplossing. Als er eens wat centjes over zijn komt die hier zeker.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub