Darkness

Gestart door Point7, oktober 4, 2003, 11:45:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Point7

Hoi

Er komen de laatste tijd weer veel Thriller/horror films uit vind ik.

Gisteren de film "Darkness" gezien. Een Spaans/Amerikaans produktie dat zeker de moeite waard is om te bekijken voor de thriller/horror fans.

Een deel zijn Amerikaanse acteurs (oa. Anna Paquin aka Rogue uit X-men en Iain Glenn aka de slechterik uit Tomb Raider 1) De andere zijn Spaanse acteurs/actrices, maar er wordt wel Engels gesproken in de film.
Al met al doet de film erg Amerikaans aan.

De film moet het vooral hebben van het suggestieve en de schrikeffecten. Zeker niet van de gore, want dat zit er bijna niet in.

Het gebruik van het geluid is zeer goed. Het LFE wordt goed gebruikt en gaat soms heel LAAG (niet zoveel als The Haunting maar toch diep).

Ook de surrounds worden regelmatig gebruikt voor de schrikmomenten die onverwacht zijn.
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

blackball147

gisteren ook gezien, en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door deze toch vrij onbekende film.

het DTS geluid is nagenoeg perfect gedoseerd en draagt enorm bij voor de schrik effecten ( heb toch regelmatig rillingen over mijn rug voelen lopen). vooral LFE en surround zijn ideaal om je HT eens te testen. zelfs op mijn all-in-1 systeempje klonk het goed, kun je nagaan.... ;)

qua originaliteit staat het verhaal misschien niet op de eerste plaats, maar toch blijft het boeiend, blijven vragen rijzen naarmate de film verder gaat.


kortom, een aanrader voor de liefhebbers

Tadream

Ik weet van Frank dat hij Darkness Falls heel erg goed vind, dus ik naar de videotheek en zag Darkness staan...en dacht: hee dat is die film die Frank goed vind dus die ga ik kijken.
Maar had na de film zoiets van: hmmm als Frank dit zo goed is dan weet ik het niet meer hoor.  :D
Maar het mistte de Falls dus nog.
Vond het een matige film met eigenlijk weinig enge momenten. Eén keertje vlogen ik en m'n vriendin een stukje van de bank maar dat kwam meer doordat er plotseling behoorlijk hard een geluid was.

Marcel
Denon AVC-A10SE; Denon DVD 1600; Denon TU1500RD; Fronts: Energy E:XL28P Rears; Energy E:XL25 Center; Energy E:XLC V.d. Hul Clearwater 5.1 analog interlink; PS3 - PS4; Zotac ZBox AD02 HTPC / Openelec; Panasonic TX-65ST60; Philips Fidelio X1 Headphones
Foobar > Modi2Uber > Asgard2 > HE-400

Moviefreak

Darkness is een leuke horrorfilm/thriller met goed geluid... niet bijzonder, maar toch aardig...

Darkness Falls (tenminste, als het die film is over de "Toothferry") is de eerste 15 minuten goed, maar daarna toch echt STRONTVERVELEND... was toen totaal niet scary meer, want de dynamiek was weg... totaal overdone...

De laatste horrors waarvan ik echt heb genoten waren toch "28 Days Later", "Wrong Turn" en "Cabin Fever"... (+ nog een aantal Scandinavische horrors die best goed waren, maar waarvan ik de titels ben vergeten)

Bij "Cabin Fever" kreeg ik echt 't gevoel of ik zelf ziek werd... :-), een echte aanrader.

CU,
MovieFreak.