Metrum NOS dac

Gestart door Alco, november 10, 2010, 19:34:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bergsman

Citaat van: tomaat op april 11, 2016, 19:43:03
384 khz bestanden heb ik niet, doch valt er uit het feit dat spdif wordt"overgeslagen" op te maken dat een interne XMOS "beter"  zal zijn, waarschijnlijk niet he?
Altijd lastig dit soort zaken daar en ook nog eens een coax kabel een rol speelt, dus waar luister je uiteindelijk naar.


Je hebt gelijk 384kHz is commercieel blah blah  maar geeft wel de directe koppeling naar de dac aan.  Er is dus weer een schakeltje uit.

hannesie

#1976
Citaat van: Bergsman op april 12, 2016, 20:00:19
Je hebt gelijk 384kHz is commercieel blah blah  maar geeft wel de directe koppeling naar de dac aan.  Er is dus weer een schakeltje uit.
Als je een programma gebruikt met DSD2PCM aanwezig in het pakket, zoals Daphile of Squeezebox met de optie daarvoor aangezet, kan de DAC het signaal van een DSD file, als DSF naar de DAC met 352.4 Khz aangeboden worden en is het DXD.

Ik gebruik zelf Vortexbox die dat ook doet, en ik zie via de Amanero de led van 352 oplichten

tomaat

Citaat van: Bergsman op april 10, 2016, 17:06:59
Stello is gebaseerd op Xmos. Ook de Musette is gebaseerd op Xmos. In geval stello gaat het eerst naar spdif en dan naar het interne formaat I2S. In geval interne USB module gaat het direct naar I2S en daarom kan de Musette ook 384kHz bestanden verwerken.

Ik heb de Musette nu een paar dagen beluisterd i.v.m. mijn Octave. Niet mijn geluid, naar mijn oren zeker geen verbetering, het hoog staat me zelfs tegen.Kan er niet aan wennen.
Wel opvallend groot verschil tussen de Stello en interne module, de Stello wint overtuigend, dat dan weer wel.Dacht laat dit even weten.
Groet

Isflicka

Citaat van: tomaat op april 14, 2016, 20:08:09
Ik heb de Musette nu een paar dagen beluisterd i.v.m. mijn Octave. Niet mijn geluid, naar mijn oren zeker geen verbetering, het hoog staat me zelfs tegen.Kan er niet aan wennen.
Wel opvallend groot verschil tussen de Stello en interne module, de Stello wint overtuigend, dat dan weer wel.Dacht laat dit even weten.
Groet
Was de Musette wel voldoende ingespeeld? Dat de Stello wint vind ik zelf niet vreemd. Theorie en praktijk blijken soms elkaars tegenpolen.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

tomaat

Citaat van: Isflicka op april 15, 2016, 07:47:36
Was de Musette wel voldoende ingespeeld? Dat de Stello wint vind ik zelf niet vreemd. Theorie en praktijk blijken soms elkaars tegenpolen.

Waarschijnlijk niet, had er 40 uur op zitten en hier ook nog een zoiets, de Octave moest ook lang inspelen, het is me bekend.
Zorgen ze maar voor ingespeelde exemplaren ...., (toch?)Misschien vraag ik de dealer over een paar maanden nog eens, maar zo/nu niet.
Andere recensies doen me geloven dat de Musette direkt al de Octave zoek speelt, dat kan ik er nu niet van maken.had er meer van verwacht in die zin

Pjotr27

Had je hem van een dealer? Je mag toch wel verwachten dat hij eerst een paar honderd uur heeft gehad voor je hem als demo uitleent...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

tomaat

Citaat van: Pjotr27 op april 15, 2016, 17:02:39
Had je hem van een dealer? Je mag toch wel verwachten dat hij eerst een paar honderd uur heeft gehad voor je hem als demo uitleent...
Misschien wel, lijkt me wel handig als het bekend is dat pas na een paar honderd uur de ware geheimen onthult worden,zal dat de dealer als tip meegeven, en ik vind het dan geen probleem over een tijd nog eens de vergelijking aan te gaan.
Aan de andere kant is de Octave gewoon een goede dac...
Het was elke keer bij terugschakelen naar de O. een soort van thuiskomen viel me op

lynch1979

En weer wat nieuws:

What more can you do after launching one of the best dacs available today?
We are aware that our current flagship Pavane is hard to beat but at least one idea was not realized yet. The idea of having a decent volume control to prevent a necessary pre-amplifier could improves performance dramatically. However, we also know that the way of introducing such device in the signal chain can also have a negative effect.
Experiments were made and as result the best sound was coming directly from our Transient™ modules. Even the digital approach did not convinced us but still one idea was not tried yet. Especially in case of R2R ladder dacs it is quite easy to change the output voltage of the dac by changing its reference voltage but to realize this, dedicated dac boards were designed to get the best regulation possible.
Like our Pavane, "forward correction" techniques are used to drive both mono dac boards. The result of this process is an extremely high linearity, right down to -140 dB, which gives the Adagio a realistic 24 bit dynamic range.
The Adagio is a step forwards as it omits a pre-amplifier. It is musical, honors the Non-oversampling principle and simultaneously incorporating the technological progress that has been made over the years.
Recommended retail price € 6950,00 The Dac preamplifier will be available end of June this year.


StereoMike

Citaat van: lynch1979 op april 26, 2016, 13:56:32
En weer wat nieuws:

What more can you do after launching one of the best dacs available today?
We are aware that our current flagship Pavane is hard to beat but at least one idea was not realized yet. The idea of having a decent volume control to prevent a necessary pre-amplifier could improves performance dramatically. However, we also know that the way of introducing such device in the signal chain can also have a negative effect.
Experiments were made and as result the best sound was coming directly from our Transient™ modules. Even the digital approach did not convinced us but still one idea was not tried yet. Especially in case of R2R ladder dacs it is quite easy to change the output voltage of the dac by changing its reference voltage but to realize this, dedicated dac boards were designed to get the best regulation possible.
Like our Pavane, "forward correction" techniques are used to drive both mono dac boards. The result of this process is an extremely high linearity, right down to -140 dB, which gives the Adagio a realistic 24 bit dynamic range.
The Adagio is a step forwards as it omits a pre-amplifier. It is musical, honors the Non-oversampling principle and simultaneously incorporating the technological progress that has been made over the years.
Recommended retail price € 6950,00 The Dac preamplifier will be available end of June this year.
Waarom dan weer niet gelijk een headphone aansluiting? Moeten we dan weer wachten op de volgende stap?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Bergsman

Citaat van: StereoMike op april 26, 2016, 23:23:00
Waarom dan weer niet gelijk een headphone aansluiting? Moeten we dan weer wachten op de volgende stap?

Net als de Pavane zal dit apparaat zeker weer afgeladen vol zitten en dus geen plek voor een echte goede hoofdtelefoonversterker. Kijk maar eens naar hun Aurix.

Contour

Wel jammer dat er maar liefst 2K bij is gekomen voor 1 draaiknop extra, maar 1 apparaat minder in het audiorack is m.i. ook wel veel waard.

Bergsman

Citaat van: Contour op april 27, 2016, 09:52:36
Wel jammer dat er maar liefst 2K bij is gekomen voor 1 draaiknop extra, maar 1 apparaat minder in het audiorack is m.i. ook wel veel waard.

Lijkt me iets te simpel voorgesteld

lynch1979

Citaat van: Contour op april 27, 2016, 09:52:36
Wel jammer dat er maar liefst 2K bij is gekomen voor 1 draaiknop extra, maar 1 apparaat minder in het audiorack is m.i. ook wel veel waard.

Het is ook gelijk een pre-amp, ben het met je eens dat 2K veel geld is, maar Metrum kennende krijg je er heel veel voor terug.

Komen hier ook niet de tweede generatie R2R ladder dacs in?

Barry32

Met de naar verhouding 'kleine' verkoop aantallen en de terechte 'made in Holland' lijken mij de gevraagde prijs door Metrum voor de voorversterker best te billijken.
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

Xander32

... dat zal moeten gaan blijken uit zijn presteren, toch?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Liefhebber

Zit er dan ook een afstandsbediening bij om volume op afstand te regelen?
Audio ->Linn, Harbeth & Naim
HT -> Sony, Harbeth , Anthem & Rel

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op april 28, 2016, 08:00:56
... dat zal moeten gaan blijken uit zijn presteren, toch?

+1  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Contour

Voor 7000 euro zijn er best wel hoogwaardige alternatieven te vinden natuurlijk...

twani

#1993
Citaat van: Barry32 op april 28, 2016, 07:38:04
Met de naar verhouding 'kleine' verkoop aantallen en de terechte 'made in Holland' lijken mij de gevraagde prijs door Metrum voor de voorversterker best te billijken.

Dus een product dat slecht wordt verkocht en in Nederland is gemaakt mág juist daardoor retedúúr zijn....

Is dat wat je zegt?

YamahaRXV

Citaat van: Liefhebber op april 28, 2016, 14:32:41
Zit er dan ook een afstandsbediening bij om volume op afstand te regelen?

.....dat zou je dan toch zeker wel mogen verwachten voor dat geld  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Barry32

Citaat van: twani op april 28, 2016, 19:32:29
Dus een product dat slecht wordt verkocht en in Nederland is gemaakt mág juist daardoor retedúúr zijn....

Is dat wat je zegt?

Zo kun je het wellicht ook uitleggen  ;)
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

MovieMax

Een beetje jammer dat Metrum alleen het ultra high end gedeelte van de markt wil bedienen. Ze begonnen 6 jaar geleden met een heel goedkoop modelletje met een ongekend hoge prijs/prestatie verhouding.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

StereoMike

Citaat van: MovieMax op mei  4, 2016, 23:54:53
Een beetje jammer dat Metrum alleen het ultra high end gedeelte van de markt wil bedienen. Ze begonnen 6 jaar geleden met een heel goedkoop modelletje met een ongekend hoge prijs/prestatie verhouding.
Heb zelf ook het gevoel dat intussen de prijs/prestatie verhouding een beetje zoek is en dat is erg jammer.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Xander32

... een klein merk zal het nooit moeten hebben van het afzetten van grote aantallen. Daarin kunnen ze niet op tegen de grote merken. Hetgeen rest is zich richten op een specifieke niche. Voor Metrum lijkt dat steeds meer de dac's in de wat hogere prijsklasse te zijn.

Gestart zijn ze met dac's welke goed betaalbaar zijn, om daarmee naamsbekendheid te creëren en nu gaan ze zicht specifiek richten op een niche. Dat zie je vaker voorbij komen bij kleine ondernemers.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

StereoMike

Citaat van: Xander32 op mei  5, 2016, 09:38:51
... een klein merk zal het nooit moeten hebben van het afzetten van grote aantallen. Daarin kunnen ze niet op tegen de grote merken. Hetgeen rest is zich richten op een specifieke niche. Voor Metrum lijkt dat steeds meer de dac's in de wat hogere prijsklasse te zijn.

Gestart zijn ze met dac's welke goed betaalbaar zijn, om daarmee naamsbekendheid te creëren en nu gaan ze zicht specifiek richten op een niche. Dat zie je vaker voorbij komen bij kleine ondernemers.
Het is ook logisch vanuit de ondernemer maar wel jammer voor de consument. De pijlen zijn toch niet meer op Nederland gericht.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake