Metrum NOS dac

Gestart door Alco, november 10, 2010, 19:34:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bergsman

Citaat van: Isflicka op februari 11, 2015, 00:36:14
Jammer dat er in de specificaties niet staat: 32 bit-384KHz PCM, DSD 1bit, 11.28 MHz
32 bit opnames bestaan niet en is er niet één opname die beter is dan 100dB dynamiek als gevolg van microfoonruis en editen naar huiskamer niveau, dat is pakweg 17 bits . DSD terug vertalen naar PCM? dat kan net zo goed in de software zoals JRiver.

drevox

L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

EJR

Citaat van: drevox op februari 12, 2015, 14:11:11
Jriver....eeeek! :P
love it  :inlove: vond het een stuk beter klinken dan foobar. en met jremote op de ipad kan ik van overal in de wereld muziek aan zetten bij me thuis of streamen naar m'n ipad/iphone.
maar meestal gewoon naar m'n ocktave mk1 om het toch nog een beetje ontopic te houden ;)
Stereo: Jriver MC  -> Holoaudio RED ->Shiit Ygrdrasil -> Morrow Audio MA5 -> [Goldmund] Job Pre2 > MA4 > [Goldmund] Job 250 Monos -> Van Damme Hi-fi -> PMC twenty.26
HT: mede8er MED1000X3D - Panasonic P42ST30
Data: 20TB Unraid server

drevox

Vond Jriver eerst ook een stuk beter klinken dan foobar. Alleen de interface wilde niet mij door de zelfde deur. Het paste het een en ander aan terwijl ik er niet aangezeten had.  Toch maar terug naar foobar gegaan waar ik nooit problemen mee had. Toen viel het me ook op dat foobar voor mij neutraler klonk. Niet zo warm.
Wat nu beter is kan ik niks over zeggen. Dat weet je altijd pas na lang luisteren.

Wat ik wel zeker weet is dat een systeem de tijd nodig heeft om aan te passen aan de change.

Nu gebruik ik Jplay en ook dat had een aantal dagen nodig om optimaal te klinken. Het middengebied is geweldig. Krachtig dikker en vloeibaarder.
Ik kan iig niet meer terug. Als ik nu wissel tussen foobar + jplay (asio kernel streaming jplay in foobar) en jplay mini (player) in hibernation mode (cripples pc, minder threads en processes) dan is het verschil duidelijk.
Ook dan moet de octave zich weer settlen, herschikken.

Dus als je ooit van software veranderdt, geef het zeker een paar dagen de tijd.
Musicbee vond ik ook best goed klinken. Niet zo compleet als jriver maar fijn prog.
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

Kingpin

Software die zich moet 'settelen', hoe zout kun je het maken :-X
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

zoldar

Ik ga ook ff settlen
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

drevox

Lezen is een kunst en je hoeft het ook niet te begrijpen.

Doe maar weer op de persoon spelen. Lekker easy he
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

Kingpin

Citaat van: drevox op februari 13, 2015, 01:28:24
Ook dan moet de octave zich weer settlen, herschikken.
Dus als je ooit van software veranderdt, geef het zeker een paar dagen de tijd.
Je schrijft het anders toch echt  ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

YamahaRXV

Citaat van: Kingpin op februari 13, 2015, 22:55:00
Software die zich moet 'settelen', hoe zout kun je het maken :-X

Inderdaad, zeer onwaarschijnlijk  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

martin778

Er staat weer een Dcs Delius+Purcell combi op Marktplaats, zou het een upgrade zijn over de Octave (mk1.5)?  :crazy:

Isflicka

Citaat van: martin778 op februari 14, 2015, 15:09:54
Er staat weer een Dcs Delius+Purcell combi op Marktplaats, zou het een upgrade zijn over de Octave (mk1.5)?  :crazy:
Dat ligt eraan wat je zoekt of het een upgrade gaat worden. Oftewel, wat kom je nu tekort?
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Rob46

Zo subjectief als de pest natuurlijk; maar ik vind de Octave, in dit prijssegment, een nog moeilijk verslaanbare DAC......ik ben wel erg nieuwsgierig naar de Octave MK2.....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Isflicka

Het is inderdaad heel subjectief. Het lijkt een beetje op een virus. Eenmaal aangestoken kom je nooit meer vanaf. Ik luister nog steeds graag naar de verschillende Metrum modellen en overweeg intussen toch ook een Pavane. In combinatie met een fijne streamer zijn het toch geweldige DACjes....
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Kingpin

Citaat van: Isflicka op februari 19, 2015, 16:49:52
Het is inderdaad heel subjectief. Het lijkt een beetje op een virus.
Het ligt aan de match ... heb de metrums erg mooi horen spelen (zoals icm een buis), maar ook erg 'hard' horen overkomen in bepaalde sets.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

zoldar

Vreemd. Ik juist het tegenovergstelde. Ik vond mijn octave vrij van erg harde egde.

Het kan opener, gedaeerder en spannender.

Zo subjectief als wat dus.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Rob46

#1740
Zal de Octave MK2 zo anders zijn dan de MK1?
Ik heb zelf een MK1 192 khz versie........
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Isflicka

Citaat van: Rob46 op februari 19, 2015, 18:09:55
Zal de Octave MK2 zo anders zijn dan de MK1?
Ik heb zelf een MK1 192 khz versie........
Wel iets anders maar ik zou zelf niet overstappen van de MK1 naar de MK2.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

zoldar

Voor de prijs van een octave MKII koop je bijna een mytek DSD Dac. Ik wist niet dat die metrums zo duur waren geworden. Nee, ik zou lekker bij de Mk1 blijven (heb ik ook gehad) of ergens anders shoppen rob. Kom anders een keer luisteren.
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Isflicka

Citaat van: zoldar op februari 20, 2015, 09:23:55
Voor de prijs van een octave MKII koop je bijna een mytek DSD Dac. Ik wist niet dat die metrums zo duur waren geworden. Nee, ik zou lekker bij de Mk1 blijven (heb ik ook gehad) of ergens anders shoppen rob. Kom anders een keer luisteren.
De Mytek is inderdaad een fijne DSD DAC maar ik zou inderdaad wel aanraden om eerst even te gaan luisteren. Het is geen NOS DAC en daar moet je wel rekening mee houden.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

jaaptina

Ik vind het maar moeilijk om verschillen tussen dacs te duiden. Ik ben begonnen met een Vdac en daarna al snel een Metrum Quad. Dat vond ik een verbetering, maar waarin nu precies... De Metrum Octave 192kHz daarna was een teleurstelling. Dat bracht mij niets meer dan de Quad. De oude Octave die ik nu heb klinkt wel fijn en daar ben ik nog steeds blij mee ook al is ie wat gevoelliger voor locking problemen. Maar wat ik zeggen wilde. Onlangs heb ik mijn speakers geupgrade. Van Penaudio Rebel naar Penaudio Cenya. Beide zijn monitor speakers, maar de Cenya is fors groter. Dat is pas echt een verschil in geluid. Ik dacht dat die bas er vooral onderin bij zou komen. Bij kerkorgels enzo. Maar niets is minder waar. Alles krijgt er een bas dimensie bij. Bij klassiek was ik direct overtuigd, veel meer het gevoel dat het echt is. Bij populaire muziek is het meer wennen. Waarschijnlijk omdat de bas in deze muziek meer aanwezig is, waardoor bepaalde muziek echt anders klinkt.

Rudy1968

Heeft niemand in de tussentijd de Pavane beluisterd en kan hierover berichten?

Ben erg benieuwd naar de individuele ervaringen!

martin778

Citaat van: Rudy1968 op maart 14, 2015, 10:42:38
Heeft niemand in de tussentijd de Pavane beluisterd en kan hierover berichten?
Ben erg benieuwd naar de individuele ervaringen!

+1


drevox

#1748
Mijn octave 2 is iig ruthless mbt loopwerk. Matig loopwerk is matig geluid.

Upgraden van usb kabel tussen laptop en dac was een verschil van dag en nacht. Zo belangrijk is het loopwerk/streamer (bij metrum).
Duurt ook weer een tijd voordat de dac opnieuw is ingespeeld.

Hebben mensen trouwens een sterk upfront geluid metrum? Hier heel erg upfront na opwaarderen usb kabel. Anders ligt het aan versterker speakers combi. Heb het idee dat het voornamelijk aan versteker ligt. Die was al veel meer upfront en minder laidback diepte dan marantz. Alles knalt hier om me me oren man! Het is wel gaaf maar vraag wel af of dit neutraal is en klopt.
L Apple & Strawberry, Aliens & Dinosaurs, Stargate & Star Trek, Sus2 & Sus4 q Mocha & Tungsten, CST24T & Mighty-5TH, Sweety Darling, Cheers thx alot y

zoldar

Ik heb dezelfde ervaringen met sommige usb kabels. Heb ook flinke verschillen gemeten met rew. Zie mijn showcase.

Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech