Core i5 661 geen DTS-HD/Dolby TrueHD op receiver

Gestart door Morrison, november 3, 2010, 17:44:38

Vorige topic - Volgende topic

Morrison

Sinds een tijdje heb ik een mediacenter pc met daarin een Core i5 661 processor en een Gygabyte GA-H55M-UD2H moederbord.
Na wat proberen en klooien lukt het me toch echt niet om de bitstream functie goed te gebruiken voor DTS HD en Dolby TrueHD.

Via ffdshow (beta7) zou je dit moeten kunnen, echter krijg ik alleen 2 opties qua bitstreamen, DTS en Dolby. Er zouden als het goed is 4 moeten staan, de HD varianten dus.

Voor players die hier gebruik van maken werkt dit prima (mediaplayer classic) voor DTS en Dolby Digital, niet voor HD.

Voor players met eigen codecs zoals Arcsoft Total Media Theater werkt dit helemaal niet. Het lijkt wel of deze ook overneemt wat er in de configuratie settings staat van Sound. Hierin stond eerst stereo, dus dat gaf mijn receiver ook weer. Deze heb ik echter op 5.1 surround gezet, en nu staat dit ook op mijn receiver. Dit klinkt alleen voor geen meter.

Heeft een van jullie ervaring hiermee?
Panasonic P55VT60 - Triangle Esprit Gaia EZ, Triangle Voce EZ, B&W 686 - BK XXLS400 DF - Antimode 8033 - Marantz SR6004 - Marantz UD5005 - Pro-Ject Debut Carbon M2Red - Pro-Ject Phono Box S - Sonos ZP90 - Intel NUC DN2820

RalphH

Wat voor content probeer je af te spelen? Blu ray, rips?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Morrison

Als test heb ik een ISO van Master and Commander. Bluray 47 GB.
Panasonic P55VT60 - Triangle Esprit Gaia EZ, Triangle Voce EZ, B&W 686 - BK XXLS400 DF - Antimode 8033 - Marantz SR6004 - Marantz UD5005 - Pro-Ject Debut Carbon M2Red - Pro-Ject Phono Box S - Sonos ZP90 - Intel NUC DN2820

RalphH

Speelt TMT deze niet af?
Settings op HDMI in Audio Output en gaan zou ik zeggen..Zorg ook wel even dat in je windows sound settings exclusive mode aan hebt staan.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro

downshift

Heb je de IMEI driver ook geinstalleerd? Bij mij werkte in het begin ook niet. Ben er toen met een draadje van AVS forum uitgekomen.

Morrison

Citaat van: RalphH op november  3, 2010, 20:18:01
Speelt TMT deze niet af?
Settings op HDMI in Audio Output en gaan zou ik zeggen..Zorg ook wel even dat in je windows sound settings exclusive mode aan hebt staan.

Hoe zet ik deze Exclusive mode?

Citeer
Heb je de IMEI driver ook geinstalleerd? Bij mij werkte in het begin ook niet. Ben er toen met een draadje van AVS forum uitgekomen.

Thanks! dit ga ik morgen als ik weer thuis ben uitproberen :)

Morrison

Ik heb de driver nu geinstalleerd, maar ik zie niks qua settings die ik kan doen. En helaas werkt het zo ook nog steeds niet.

Ook de Sound settings heb ik op Exclusive gezet en dit helpt ook niets.

nog tips?

RalphH

Sorry, was deze even uit het oog verloren, vergeten notify aan te zetten.
Is je TMT up to date? lees op http://www.anandtech.com/show/2901/3 wel dat er rond die datum een speciale versie van PowerDVD bij zat om te kunnen bitstreamen.

Zit er niet nog iets als AC3 filter te stoken misschien?

Je zou kunnen proberen of je iets met Reclock kunt doen. Heeft ook een audio gedeelte wat er voor zorgt dat je windowsmixer omzeilt wordt (eigenlijk wat exclusive mode ook zou moeten doen).

Zelf heb ik verder geen ervaring met bitstream omdat ik TMT de decoding laat doen. Mijn versterker ondersteunt geen HD formaten, wordt dus omgezet naar 5.1 LPCM.

Succes weer.

Morrison

Ik heb nog wat zitten pielen en ben iets verder.
Ik had blijkbaar de laatste 'stable' beta gedownload van ffdshow maar er zijn iets minder stable releases waar de HD audio formaten wel in zitten.
Nu krijg ik het alleen voor elkaar dat dit via Media Player Classic - Home Cinema. Daar heb ik namelijk ingesteld dat hij de audio codec van ffdshow moet gebruiken, en die van Microsoft moet disablen.

Hierin gaat het nu helemaal goed. Alleen kan ik nog steeds niet via TMT of Media Center dit afspelen.

Ac3 filter had ik inderdaad geinstalleerd staan, die heb ik ook maar verwijderd.

Het vreemde blijf ik vinden, dat de instelling die je in configuratiescherm doet, altijd primary lijken te blijven. Mijn receiver blijft aangeven wat je daar in zet (muv nu MPC-HC)

Ik ga eens met Reclock kijken of er een manier is om de Microsoft audio codec in windows te blokken.

Thanks voor je reactie weer!

DaMenaCe

Als ik google, kom ik http://nl.hardware.info/pcadvies/647/media-center-pc-oktober-2010 dit stukje tegen van iemand :

Ik zou in ieder geval niet dat Gigabyte GA-H55M-UD2H moederbordje nemen..

7 maanden heb ik dit moedrbord in mijn HTPC gehad en zeker niet tevreden.
TrueHD of DTS-HD Master Audio via je versterker is onbegonnen werk. (Denon AVR-1910)
Ik heb nu een Intel DH57DD en die speelt probleemloos alle audio codecs af.

Morrison

Citaat van: DaMenaCe op november 13, 2010, 11:08:39
Als ik google, kom ik http://nl.hardware.info/pcadvies/647/media-center-pc-oktober-2010 dit stukje tegen van iemand :

Ik zou in ieder geval niet dat Gigabyte GA-H55M-UD2H moederbordje nemen..

7 maanden heb ik dit moedrbord in mijn HTPC gehad en zeker niet tevreden.
TrueHD of DTS-HD Master Audio via je versterker is onbegonnen werk. (Denon AVR-1910)
Ik heb nu een Intel DH57DD en die speelt probleemloos alle audio codecs af.

Dat had ik inderdaad ook gezien, maar ik wil eerst uitzoeken of ik het voor elkaar krijg, voor weer opnieuw geld uit te geven :)

RalphH

Citaat van: Morrison op november 13, 2010, 09:56:51

Het vreemde blijf ik vinden, dat de instelling die je in configuratiescherm doet, altijd primary lijken te blijven. Mijn receiver blijft aangeven wat je daar in zet (muv nu MPC-HC)

Irriteer me ook redelijk regelmatig aan de bemoeizucht van Windows, maar we zullen het er mee moeten doen  ;). Tenminste, wanneer we 1 apparaat voor "alles" willen hebben. Daarbij is het "hij zou het moeten kunnen" ook een uitdaging natuurlijk.  ;D

Al een stap in de goede richting met MPC-HC, blijft een fijn pakketje.

Hoor graag wat de reclock eventueel nog doet.

DaMenaCe

Citaat van: Morrison op november 13, 2010, 13:03:19
Dat had ik inderdaad ook gezien, maar ik wil eerst uitzoeken of ik het voor elkaar krijg, voor weer opnieuw geld uit te geven :)

Als het je echt niet lukt, dan adviseer ik je om een ATI 5xxx serie (evt low profile) te kopen voor een paar tientjes. Deze ondersteunt werl DTS-HD en TrueHD en hoef je dus geen nieuw mobo te kopen.
Succes in ieder geval!

htbroek

Citaat van: DaMenaCe op november 14, 2010, 21:31:24
Als het je echt niet lukt, dan adviseer ik je om een ATI 5xxx serie (evt low profile) te kopen voor een paar tientjes. Deze ondersteunt werl DTS-HD en TrueHD en hoef je dus geen nieuw mobo te kopen.
Succes in ieder geval!
Kan ik be-amen.
Ik had hetzelfde probleem met een ASUS bordje. Wilde ook dezelfde codes niet afspelen. Ben overgestapt naar een ATI 5750. Kleine kaart en die past in mijn MC-1 Recom kast. Is een HTPC behuizing.
Nu speelt ie het allemaal af zonder enig probleem!
Kijk op Tweakers voor een 2e hands kaartje. Heb ik ook gedaan en was klaar voor 50 eu.

crackdown

Ik heb exact dezelfde setup als jij en ik heb het bitstreamen probleemloos werken en voor elkaar. Laat even weten of jij al op de rails bent want dit topic is al wat ouder. Zo nee, dan kan ik mss verder helpen :)

squallgage

Ik heb hier ook al vaker naar gekeken ,
maar HD audio gaat niet via de geluidskaart,
voor zover ik weet gaat die via de videokaart.
je moedebord zou ook kunnen werken, maar ik zou voor de videokaart gaan.

nieuw kan je voor 5 tienjes een 5570 halen of 2de hands kijken voor een 3870 of een 4870
ik heb zelf een ATI 3870 deze kan HDMI 1.3a doorgeven.

Vlissingen is de shit, geloof je het niet. Vraag het de duitsers. !