Ik doe wat ik doe........

Started by Raphie, November 1, 2010, 11:03:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Heb nog eens lopen nadenken over de oeverloze discussies die hier plaatsvinden en vooral hoe de wetenschap er hier over een weer wordt bijgehaald om argumenten kracht bij te zetten, een aantal members praten zelfs over quantum mechanica, electronen en atomen alsof ze allemaal een eigenhandig gebouwde deeltjesversneller op zolder hebben staan.

daarom mijn nieuwe credo (en handreiking naar de "believers" ) : "Audiogeluk laat zich niet inkaderen door wetenschap"

Dus als mensen genieten? laat ze lekker! of dit nu komt door een daadwerkelijk verschil, of door suggestie, dat maakt niet uit. Ze zijn er niemand mee tot last en het is gezonder dan die paar centen opzuipen in de kroeg.

Alleen zou het mooi zijn als de "believers" het dan ook hierbij zouden kunnen laten. Dus gewoon genieten van hetgeen ze doen, maar niet afvragen, of het moeten verklaren waarom het doet wat het doet. Als het voor de believer werkt, dan werkt het! PUNT!

Dus wanneer de believers zich onthouden van het pseudo wetenschappelijk verklaren van het waarom, hebben de "skeps" ook niet zo de behoefte om met argumenten te komen waarom het e.e.a. niet zo kan werken.

Iedereen moet audio kunnen beleven op zijn manier. dus daarom:



JBL PRX Power!

WickedGame

Dat is ook het punt wat ik al jaren roep, er wordt te weinig genoten maar teveel naar perfectie gestreefd en technisch vernuft dan wel onderbouwd dan wel lukraak uit de lucht gegrepen. Als je niet kan genieten van muziek en alleen maar perfectie zoekt in allerlei tweaks dan zal je nooit gaan genieten ben ik bang.


Raphie

#2
i.d.d., dus vooral even goed naar de tekst luisteren met een "believers" pet op.  :D lijkt me voor een aantal een leuke spiegel  ;D
JBL PRX Power!

SB MARANTZ

Quote from: WickedGame on November  1, 2010, 11:22:31
Dat is ook het punt wat ik al jaren roep, er wordt te weinig genoten maar teveel naar perfectie gestreefd en technisch vernuft dan wel onderbouwd dan wel lukraak uit de lucht gegrepen. Als je niet kan genieten van muziek en alleen maar perfectie zoekt in allerlei tweaks dan zal je nooit gaan genieten ben ik bang.




De technisch luisteren fase noemen we dat.
Luisteren naar klank ipv de muziek.

Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
classicmarantz@gmail.com

Raphie

Quote from: SB MARANTZ on November  1, 2010, 11:27:31

De technisch luisteren fase noemen we dat.
Luisteren naar klank ipv de muziek.


met technisch luisteren is niks mis. Met het (denken iets te) horen en het perse MOETEN verklaren wel.
JBL PRX Power!

Hanky Panky

Ik hou me al jaren vooral niet bezig met dat gezwam over kabels, believing, theorie, hypothese, verklaring etc etc. Het leven is te kort voor dit soort quatsch.
Het is net als met alternatieve geneeswijzen: als het bij je werkt, dan werkt het. Het waarom is zelden interessant, zo ook bij kabels, geheimzinnige kastjes, plugjes, dopjes op de muur, bierviltjes onder je versterker etc etc.

Ik stort me liever op ander off-topic gezwam  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Icarus314

#6
Ik geniet veel meer nu

Icarus314

#7
Toch nog even aan toevoegen

Audiofiel

Eerst denk ik: "Raphie heeft eindelijk het licht gezien.

Quote from: Raphie on November  1, 2010, 11:03:10
daarom mijn nieuwe credo (en handreiking naar de "believers" ) : "Audiogeluk laat zich niet inkaderen door wetenschap"

Dus als mensen genieten? laat ze lekker! of dit nu komt door een daadwerkelijk verschil, of door suggestie, dat maakt niet uit. Ze zijn er niemand mee tot last en het is gezonder dan die paar centen opzuipen in de kroeg.

Leven en laten leven. Mooi. 8)


Maar helaas komt dan toch de onafwendbare opgestoken vinger:

QuoteAlleen zou het mooi zijn als de "believers" het dan ook hierbij zouden kunnen laten.

Quote from: Raphie on November  1, 2010, 11:23:31
...lijkt me voor een aantal een leuke spiegel  ;D

Het gedrag van een ander willen veranderen is helaas wat anders dan een "leven en laten leven" credo. Ergo, we schieten er zo niets mee op. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

WickedGame

Quote from: SB MARANTZ on November  1, 2010, 11:27:31

De technisch luisteren fase noemen we dat.
Luisteren naar klank ipv de muziek.



Dan prediken sommige alleen maar technisch luisteren, allemaal leuk en aardig maar genieten doe je dan naar mijn mening niet meer. Tuurlijk luister ik wel eens technisch, maar het gaat mij echt om emotie en muziek blijft naar mijn mening een stuk informatie wat emoties aflevert. En niet een stuk technisch geneuzel.

Hanky Panky

Quote from: Audiofiel on November  1, 2010, 12:06:47

Het gedrag van een ander willen veranderen is helaas wat anders dan een "leven en laten leven" credo. Ergo, we schieten er zo niets mee op. ::)

Om jezelf maar eens te citeren:
Maar helaas komt dan toch de onafwendbare opgestoken vinger


Hij die zonder zonde is..... etc etc
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Raphie

Quote from: Audiofiel on November  1, 2010, 12:06:47
Eerst denk ik: "Raphie heeft eindelijk het licht gezien.

Leven en laten leven. Mooi. 8)


Maar helaas komt dan toch de onafwendbare opgestoken vinger:

Het gedrag van een ander willen veranderen is helaas wat anders dan een "leven en laten leven" credo. Ergo, we schieten er zo niets mee op. ::)
Dit moet je meer zien in het kader van "it takes 2 to tango"

Waarom kan de "believer" niet gewoon gelukkig zijn, accepteren wat hij ervaart, zonder daarvoor te proberen een justificatie voor zichzelf te vinden?
Want het is vaak bij die justificatie waar het gekibbel begint.

Iets kan toch ook gewoon "zijn" zonder een "waarom" ?!? en dat benodigd WEDERZIJDS respect. dus van de "skep" om er niet belerend bovenop te springen. en van de "believer" om de "skep" niet die rode lap voor te houden. GEWOON genieten DAAR gaat het om.
JBL PRX Power!

Audiofiel

Quote from: Raphie on November  1, 2010, 12:13:09
Iets kan toch ook gewoon "zijn" zonder een "waarom" ?!? en dat benodigd WEDERZIJDS respect. dus van de "skep" om er niet belerend bovenop te springen. en van de "believer" om de "skep" niet die rode lap voor te houden. GEWOON genieten DAAR gaat het om.

Als je het zo omschrijft, ben ik het volledig met je eens. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Raphie

Quote from: Audiofiel on November  1, 2010, 12:15:58
Als je het zo omschrijft, ben ik het volledig met je eens. ;)
Nou members, niks is onmogelijk  :D
JBL PRX Power!

Hanky Panky

Quote from: Raphie on November  1, 2010, 12:17:36
Nou members, niks is onmogelijk  :D

*raapt zijn onderkin van de grond*


:D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

blue-eyes

Ik voelde me al jaren een roepende in de woestijn. Miste de backup.
Dat ik nu door Raphie ondersteund wordt :D :D :D :D


Leven en laten leven . . . .  Is niet zo moeilijk ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

SB MARANTZ

Quote from: Raphie on November  1, 2010, 11:29:03
met technisch luisteren is niks mis. Met het (denken iets te) horen en het perse MOETEN verklaren wel.


Is feitelijk ook niets mis mee.
Maar je doet jezelf wel tekort als je erin blijft hangen.
Dan krijg je met allerlei ''neveneffecten'' te maken.  :crazy:
Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
classicmarantz@gmail.com

Raphie

Quote from: SB MARANTZ on November  1, 2010, 12:32:00

Is feitelijk ook niets mis mee.
Maar je doet jezelf wel tekort als je erin blijft hangen.
Dan krijg je met allerlei ''neveneffecten'' te maken.  :crazy:
Eens!
JBL PRX Power!

Staaled

een kerstboodschap ........en Sint moet nog voet aan wal zetten.  :P
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

eddy135

Quote from: Hipster on November  1, 2010, 13:10:54
een kerstboodschap ........en Sint moet nog voet aan wal zetten.  :P


Precies!

Denken we nog wel aan de commerciele belangen?  :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Raphie

Quote from: eddy135 on November  1, 2010, 13:33:48
Precies!

Denken we nog wel aan de commerciele belangen?  :D
Dat is de andere dimensie, die gasten moet zich ook beperken tot het resultaat en niet proberen er een pseudo wetenschappelijk omheen te verzinnen
JBL PRX Power!

Staaled

Quote from: Raphie on November  1, 2010, 13:35:00
Dat is de andere dimensie, die gasten moet zich ook beperken tot het resultaat en niet proberen er een pseudo wetenschappelijk omheen te verzinnen
Er is ,of moet ik nu zeggen was  ;) ,anders wel eens vraag naar.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Raphie

Quote from: Hipster on November  1, 2010, 13:38:11
Er is ,of moet ik nu zeggen was  ;) ,anders wel eens vraag naar.
daarom het "waarom" Astrid had het al vroeg begrepen  :D
JBL PRX Power!

eddy135

Quote from: Raphie on November  1, 2010, 13:43:07
daarom het "waarom" Astrid had het al vroeg begrepen  :D

Maar het was toch Lennaert Nijgh die de tekst schreef?; dus alle credits gaan dus naar hem (letterlijk). ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Raphie

ook goed, maar zei draagde het uit  :D
JBL PRX Power!