Audiofiele USB kabels ... a joke ?

Gestart door coned (banned), oktober 20, 2010, 20:52:28

Vorige topic - Volgende topic

coned (banned)

Ik moet toegeven dat ik zeer minimale verschillen hoor in USB kabels, op voorwaarde dat de PC de baas is over de clock, en dit met een USB dac die dan nog meerdere malen reclocked. Te weinig om me er echt druk om te maken.

Maar om nu veel geld te geven aan audiofiele USB kabels ?

http://www.hifi.nl/nieuws/42334/Nordost-Blue-Heaven-USB-2.0.html

Waar gaat het eindigen ?

audiofiele CAT5 netwerkkabels
audiofiele NAS'en
audiofiele harddisks ?

...

Een goede USB dac is baas over de clock en trekt zich van de PC niks aan kwa timings, kijk bvb naar de nieuwe NorthStar USBdac32, die op de ingang reclocked en bij de resampler, en usb is magnetisch gescheiden tov de DAC (dus geen common ground) en de drivers zijn custom ipv plug & play. Ik vrees dat met een goed ontworpen dac het hele 'betere data transmissie verhaal' in duigen valt.

Trouwens, al mijn USB harde schijven werken al jaren vlekkeloos, zelfs met oudere USB kabels uit het 1.X tijdperk, maakt voor data geen ruk uit.
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

B.

Tuurlijk zijn er verschillen. Mijn printer print met een Nordost USB kabel veel mooier dan met een standaard dropveter.
Serieus, je merkt het pas nadat je het geprobeerd hebt.

Mijn foto's zagen er altijd zeer goed uit en naar mijn idee was er zelfs geen verbetering mogelijk. Totdat ik de Nordost Blue-Heaven eens geleend heb om het verschil waar te nemen.

Het is net alsof je papier meer glans heeft. Ook een soort van grain wat ik altijd in lichtere gebieden had was verdwenen voor de zon.

Raphie

Lees de koop ervaringen maar even
(vooral degene na de eerste 10 )
Snowmaster heeft hier in zijn SHOWCASE ook nog zijn ervaring voor opgeschreven, z'n kabel was duurder dan z'n set, maar tilde hem wel naar een nieuw niveau.
JBL PRX Power!

coned (banned)

waw

ik ga mijn camera foto's voortaan met een dure audiofiele usb kabel overzetten
minder ruis, scherper plaatje en betere kleuren dan wanneer ik de memory stick rechtstreeks in de pc duw !

coned (banned)

Raphie,

Lees jij je eigen topics wel ?

CiteerGenoeg is genoeg, Ik heb een hoop lol gehad en het is leuk om te zien dat 75% van het forum mijn humor wel begrijpt, maar ik heb misschien de afgelopen periode wel iets te veel ingehaakt.

Wie er in dit soort topics "gelijk" heeft laat ik vanaf heden maar in het midden, maar feit is wel dat een kleine groep members dusdanig over de zeik is, dat ze persoonlijk gaan worden en overal proberen vuurtjes aan te wakkeren. Dat is het voor mij niet waard. als de humor, niet meer de humor mag zijn en alles uitmondt in een "cat fight" dan gaat dat ten koste van de sfeer op het forum.

Dus: Ga ik weg? NEE, wordt ik minder actief? NEE, Daar waar zweverige zaken ter sprake komen in SHOWCASE topics, zal ik niet meer negatief / ludiek reageren. Voor algemene topics en afterhours zal ik gewoon lekker m'n ding blijven doen.

MODs, om dit "bestand"  enige kracht bij te zetten, mogen jullie me een week bannen per overtreding  Grin (aangezien dit standaard geen reden is voor een ban)

Raphie

1 - dit is toch geen showcase topic?
2 - ik geef toch geen waardeoordeel, smylies etc?

Ik verwijs alleen naar het verhaal van Snowmaster in zijn showcase topic met de destreffende DENON kabel.
JBL PRX Power!

fugazi_2009

Citaat van: coned op oktober 20, 2010, 20:52:28
Ik moet toegeven dat ik zeer minimale verschillen hoor in USB kabels, op voorwaarde dat de PC de baas is over de clock, en dit met een USB dac die dan nog meerdere malen reclocked. Te weinig om me er echt druk om te maken.

Maar om nu veel geld te geven aan audiofiele USB kabels ?

Tja, je beweert zelf al verschil tussen USB kabels te horen. Dan is het toch niet vreemd dat er een ondernemer in dat gat in de markt springt?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

coned (banned)

Citaat van: fugazi_2009 op oktober 20, 2010, 21:51:21
Tja, je beweert zelf al verschil tussen USB kabels te horen. Dan is het toch niet vreemd dat er een ondernemer in dat gat in de markt springt?

't ja de extreme gratis gevallen:

een 5m USB printerkabel
een 1m USB kabel die bij een USB HDD kwam

daar was een klein verschil tussen te horen, had een luisterpanel van 30 man voorhande
de kortere kabels klonken beter dan de lange

fugazi_2009

Ja, maar op dat moment is bij sommige mensen de audiofiele nervosa al aangewakkert en dan is het toch fijn als een fabrikant daar de oplossing voor heeft  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

koosnaampje-audiofiel

Citaat van: B. op oktober 20, 2010, 21:16:02
Tuurlijk zijn er verschillen. Mijn printer print met een Nordost USB kabel veel mooier dan met een standaard dropveter.
Serieus, je merkt het pas nadat je het geprobeerd hebt.

Ik wil niet negatief doen, maar vind dit wel heel erg grappig....was dat voor, of nadat je inkt vervangen had?

;)
Klipsch, Denon.

garmtz

Zie je Raphie, de ellende gaat zonder jouw commentaar nog steeds door... :)

koosnaampje-audiofiel

Citaat van: garmtz op oktober 20, 2010, 22:26:03
Zie je Raphie, de ellende gaat zonder jouw commentaar nog steeds door... :)
Nou nou, ik sta er best voor open, maar trek net een pilsje open en lees dit...tja ik weet gewoon niet wat ik er van moet vinden.
Maar mijn mening is digitalekabel, is een digitalekabel, kijk het HDMI gebeuren daar zijn al zoveel topic's over.

Als zoeits echt zo is ben ik de eerste die het meteen eerlijk toe zou geven.

Klipsch, Denon.

B.

Citaat van: koosnaampje-audiofiel op oktober 20, 2010, 22:24:41
Ik wil niet negatief doen, maar vind dit wel heel erg grappig....was dat voor, of nadat je inkt vervangen had?

;)

De inktpatronen dienen eerst ingespeeld te worden, d.m.v. half leegprinten (kleur verdeeld). Dan pas zie je echt grote verschillen tussen USB kabels, waarin de Nordost er positief uit kwam ten opzichte van de standaard 5,- euro kabel.

Ik ga ook eens proberen de printer op een CA Plate neer te zetten, aangezien de printer op een houten plank boven de PC staat. Een mogelijke verklaring dat de plates een positief effect kunnen hebben op printkwaliteit is het resoneren van de harddisk, fans, etc., wat doorgegeven kan worden aan de printerkoppen en de doorvoer van het papier. De 'inkt-pistolen' zouden met de plate dus een stabielere werking moeten hebben, aangezien zij niet gehinderd worden door externe resonanties, wat de precisie op het papier vergroot.

Snowmaster

Citaat van: Raphie op oktober 20, 2010, 21:18:49
Lees de koop ervaringen maar even
(vooral degene na de eerste 10 )
Snowmaster heeft hier in zijn SHOWCASE ook nog zijn ervaring voor opgeschreven, z'n kabel was duurder dan z'n set, maar tilde hem wel naar een nieuw niveau.

Shit, ik kom je ook overal tegen  ;).  

Het digitale signaal wordt wel degelijk beïnvloed, maar in veel situaties zal dit nauwelijks merkbaar zijn.
Aan elk signaal worden wel storingen en frequenties meegegeven die hun invloed hebben.
Al heel erg lang adviseer ik mensen op het digitale vlak om gewoon een goede basic kabel te kopen en een duurdere zgn. betere kabel eens te lenen/proberen van hun dealer.

Volgens mij ga ik binnenkort eens richting BB&B omdat de 600 mijn aandacht begint te trekken.
Off topic vraagje aan Garmtz: ik zie nergens crossover per kanaal op een 500 of 600?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Raphie

Ik meen me te herinneren dat je toen nogal onder de indruk was? volgens mij ontdekte je door de kabel tevens een gebrek / imperfectie aan je DENON speler, die moest toen nog op reparatie toch?
JBL PRX Power!

B.

Citaat van: Snowmaster op oktober 20, 2010, 23:28:10
Shit, ik kom je ook overal tegen  ;).  

Het digitale signaal wordt wel degelijk beïnvloed, maar in veel situaties zal dit nauwelijks merkbaar zijn.

Precies. In de ruimtevaart- en ziekenhuizen hoor ik niemand klagen over de goedkope digitale verbindingen.
Een mens wordt in leven gehouden met 20 ct/m kabel, maar jij hoort het verschil tussen netwerkkabel.

Snowmaster

Citaat van: Raphie op oktober 20, 2010, 23:31:54
Ik meen me te herinneren dat je toen nogal onder de indruk was? volgens mij ontdekte je door de kabel tevens een gebrek / imperfectie aan je DENON speler, die moest toen nog op reparatie toch?

Goed geheugen. Het loopwerk ging kapot en zorgde via de Denonlink voor special effects.
Toevallige samenloop van omstandigheden die ik later netjes gecorrigeerd heb.
Voor het geld zou ik hem weer kopen, maar dat komt ook omdat deze verbinding bij Denon kwalitatief erg goed is t.o.v. coax of analoog.
Op elke andere toepassing gewoon een cat6 van een paar euri's, maak je geen zorgen  :).
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

erik s.

Citaat van: B. op oktober 20, 2010, 23:34:04
Precies. In de ruimtevaart- en ziekenhuizen hoor ik niemand klagen over de goedkope digitale verbindingen.
Een mens wordt in leven gehouden met 20 ct/m kabel, maar jij hoort het verschil tussen netwerkkabel.
tja, de ruimtevaart loopt ook niet echt voorop met techniek. de spaceshuttle liep op XT-proccesors.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

AbZ

Citaat van: erik s. op oktober 21, 2010, 00:08:42
tja, de ruimtevaart loopt ook niet echt voorop met techniek. de spaceshuttle liep op XT-proccesors.

Nee hoor, hij vloog...

zelfs met 8-bits processors, oa de Motorola 1802.

Ik denk dat er bij de eerste shuttles nog niet eens XT-processors bestonden
(aangenomen dat je bv de Intel 80286 bedoelt).

EJ

Citaat van: AbZ op oktober 21, 2010, 01:21:34
Nee hoor, hij vloog...

zelfs met 8-bits processors, oa de Motorola 1802.

Ik denk dat er bij de eerste shuttles nog niet eens XT-processors bestonden

;) De meesten begrijpen niet dat 'oud' niet per definitie slechter is dan nieuw. Denken jullie (niet jij AbZ) echt dat een hexacore processor het lang doet in de ruimte? Waarom denk je dat behuizingen van zowel processor als van ram in de categorie 'ultra low radiation' zit?

Geheimpje: de ruimte zit vol met kosmische stralen, die een processor ernstig in de war brengen tenzij hij er tegen bestand is. En laten de meeste nieuwere processoren dat nu net niet zijn.... De structuren in de processor zijn te klein is het eenvoudige antwoord.

Mooi overzicht van gebruikte processoren: http://www.cpushack.com/space-craft-cpu.html

PS AbZ: de motorola 1802 is een display processor. ;)

erik s.

Citaat van: AbZ op oktober 21, 2010, 01:21:34

de XT is de 8086 of de 8088. de 80286 is de AT.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Raphie

i.d.d. en de AT was al weer 16bits (nog in de tijd van de 8 BITS ISA sloten)
JBL PRX Power!

Kjelt

Citaat van: EJ op oktober 21, 2010, 06:53:03
Geheimpje: de ruimte zit vol met kosmische stralen, die een processor ernstig in de war brengen tenzij hij er tegen bestand is. En laten de meeste nieuwere processoren dat nu net niet zijn.... De structuren in de processor zijn te klein is het eenvoudige antwoord.  

Lekker offtopic maar de oudere processoren waren hier ook niet tegen bestand vandaar dat ze met 5 voudige redundantie en een arbiter uitgevoerd werden (het antwoord van het merendeel van de processoren werd als geldig aangenomen). Dat doe je niet als je computer 100% betrouwbaar is  :D
Sterker nog de in de shuttle gebruikte processoren waren aan corrossie onderhevig. 20 jaar na data konden ze geen goede processor meer vinden die ze in stock hadden, ze waren van binnen uit verrot door een fout ontwikkelprocede. Als je de processor nieuw zou maken met het oude procede maar dan wel goed uitgevoerd zou het best kunnen zijn vanwege de grotere gates dat ze betrouwbaarder functioneren dan de huidige generatie die richting atoomgrens gaat (zeer gevoelig voor storing). Alleen kun je nu omdat je zoveel meer ruimte op de chip hebt dit allemaal ook redundant uitvoeren met extreme errorcorrectie waardoor je een betrouwbaardere processor zou kunnen ontwerpen dan destijds.

Even weer ontopic:
Citaat van: coned op oktober 20, 2010, 22:11:47
een 5m USB printerkabel
een 1m USB kabel die bij een USB HDD kwam
daar was een klein verschil tussen te horen, had een luisterpanel van 30 man voorhande
de kortere kabels klonken beter dan de lange
Dat lijkt me vrij logisch aangezien 5m de maximale lengte is van een USB(2.0) kabel. Bij een vergelijk wil je zoveel mogelijk omstandigheden gelijk houden, je zult dan ook de lengte van de USB kabel gelijk dienen te houden en dan vergelijken.

Mijn mening over door TS onder de aandacht gebrachte product: geldklopperij van de eerste orde, alleen leuk voor verzamelaars die alles van hetzelfde merk of kleur willen hebben en geld genoeg in de pocket hebben.  ;)

AbZ

Oeps, XT en AT door elkaar gehaald.  Anyway I made my point.

Citaat van: EJ op oktober 21, 2010, 06:53:03
Mooi overzicht van gebruikte processoren: http://www.cpushack.com/space-craft-cpu.html
de motorola 1802 is een display processor. ;)
Kijk je bij die link ook ff naar 1976-1977  (pre-shuttle)

Off-topic can be fun!  wel een beetje tegen m'n principes maar ja,
ik heb ook helemaal niets te melden over usb-kabels voor audio.  Wie wel?

audiolover

Ik heb een Kimber USB kabel gebruikt i.c.m. Musiland 01USD en dat was een verbetering t.o.v. de standaard kabel. Ik hoorde een toename in ruimtelijkheid en een iets betere weergave van hoog/laag.
Ik denk dit te maken heeft met een betere ground/massa- en voedingsaders in dit soort duurdere usb-kabels.
Meridian M-30 active speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;  Audioquest Jitterbug
Audioquest kabels: Coffee USB - Water RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06