M&G @ The Chamber of Dreams 10-10-2010

Gestart door Madhouse, oktober 11, 2010, 09:05:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robbert54

Citaat van: Martijn90 op oktober 15, 2010, 20:07:40
Omdat die lijst al zo overvol staat en Philip al heeft aangegeven dat zelfs nu al niet iedereen kan komen. Daar komt nog is bij dat ik nog erg nieuw ben en ik me niet zomaar ga opdringen bij iemand die ik (vrijwel) niet ken :)

Eerst maar is een tijdje meelopen hier :P

TDK moet inderdaad heel indrukwekkend zijn, dat vind ik ook al met mijn set, vooral inderdaad de openings scene als The Joker zijn masker afdoet, wat Celerontje ook al noemde  8)
weet wel zeker dat Philip het niet zal zien als opdringen ;)

ik mis je sub trouwens in je onderschrift
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Citaat van: The Vampire op oktober 15, 2010, 20:10:15
weet wel zeker dat Philip het niet zal zien als opdringen ;)

ik mis je sub trouwens in je onderschrift
Nee dat is zo, maar zo zou ik het zelf wel voelen ;)

En nee hoor, sub staat ook vermeld: XTZ 99.26, 99 W12.16
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Citaat van: Martijn90 op oktober 15, 2010, 20:13:34
Nee dat is zo, maar zo zou ik het zelf wel voelen ;)

En nee hoor, sub staat ook vermeld: XTZ 99.26, 99 W12.16
Huh. oh. haha! hoe kom ik er nou weer bij dat je een BK hebt dan? ik dacht serieus dat je een BK xxls had :D my bad :-X
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Heb het wel is over een BK gehad en ben onderhand een uitzondering, dus misschien vandaar :P

Zal het verder weer over de M&G hebben ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: HTip op oktober 15, 2010, 15:18:19
Ik heb nog 1 plaats voor 13 november en ondanks de lange lijst geïnteresseerden heeft niemand zich daarvoor gemeld :P
Voor Alex komt het moment niet uit. Dus goed nieuws voor de anderen. Ik heb nu nog 2 plaatsen over!

Citaat van: advr op oktober 15, 2010, 17:14:28
wat een mooi verslag, dat ga ik niet verbeteren :P
Dat weet je nog niet. De lat ligt alleen erg hoog :D

Citaat
zo mogelijk ga ik op 13 november ten onder aan het moois wat  Philip in elkaar heeft geknutseld ;D ;D :xmas:
ik heb eens in de HT van BB&G gezeten en dat vond ik al mooi. Zelfde projector... Wat zie je dan veel in een donker bos.  :baaa: :baaa:
Wat mij betreft gaat 13 november door :coffee: :music: :popcorn:

Heb je bij BB&G de HD1 gezien?

Citaat
gaat leuk worden :o :o :o
Weet ik zeker :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Kan ik me nog een keer aanmelden  :tongue2:  :D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: The Vampire op oktober 15, 2010, 19:41:24
leuk dat Annet de verslagen ook leest trouwens. is ze er toch nog een beetje bij geweest ;)
Annet heeft ze allemaal gelezen en ze vondt ze allemaal erg leuk geschreven. Jullie hebben jullie roeping gemist :D

En de complimentjes over haar kookkunst heb ik dus niet hoeven over te brengen. Dat heeft ze zelf mogen lezen :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

advr

Citaat van: HTip op oktober 16, 2010, 10:43:28
Voor Alex komt het moment niet uit. Dus goed nieuws voor de anderen. Ik heb nu nog 2 plaatsen over!
Dat weet je nog niet. De lat ligt alleen erg hoog :D
Wat mij betreft gaat 13 november door :coffee: :music: :popcorn:

Heb je bij BB&G de HD1 gezien?
Weet ik zeker :D

Wat mij betreft gaat 13 nov ook door :xmas:

Volgens mij was het de HD1, hij lijkt in ieder geval verdomd veel op die van jou ;D
Ik wist dat achteraf pas. Ik weet erg weinig van HT, alleen dat ik zelf een Epson TW700 heb 8)

Ik zat Underworld te kijken en het viel op hoeveel details er in de donkere gedeelten dan te zien zijn.  O0
Zoiets als je een buizenversterker vergelijkt met een keukenradio :smile:

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

HTip

@Martijn90: Natuurlijk komt niet iedereen zomaar op de lijst, want dan heb ik elk weekend de tent vol :D Maar je graag wil, dan zet ik je gewoon op de lijst. Ik heb zelfs voor 13 november nog 2 plaatsen over. En er heeft, behalve Roy :tongue2:, nog niemand zich hiervoor aangemeld :unsure:

Citaat van: Madhouse op oktober 16, 2010, 10:44:45
Kan ik me nog een keer aanmelden  :tongue2:  :D
:D Ja hoor, tuurlijk. Ik wist niet dat F1 2011 al uit was :tongue2:

Citaat van: Madhouse op oktober 16, 2010, 10:46:21
Wie zegt dat?  :angel:
Schrijf je regelmatig artikelen en reviews dan? :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: advr op oktober 16, 2010, 10:50:38
Wat mij betreft gaat 13 nov ook door :xmas:
Leuk!

Citaat
Volgens mij was het de HD1, hij lijkt in ieder geval verdomd veel op die van jou ;D
Ik wist dat achteraf pas. Ik weet erg weinig van HT, alleen dat ik zelf een Epson TW700 heb 8)
Dan zal het hem wel zijn geweest. Als je weet dat je een TW700 hebt is dat al genoeg :D

Citaat
Ik zat Underworld te kijken en het viel op hoeveel details er in de donkere gedeelten dan te zien zijn.  O0
Zoiets als je een buizenversterker vergelijkt met een keukenradio :smile:
:clapping: Op mindere projectoren/TV's zie je prachtige donkergrijze vlakken :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op oktober 16, 2010, 10:59:06
:D Ja hoor, tuurlijk. Ik wist niet dat F1 2011 al uit was :tongue2:

Geeft meer aan wat een verslavende werking je HT heeft  :D :tongue2:

Citaat van: HTip op oktober 16, 2010, 10:59:06
Schrijf je regelmatig artikelen en reviews dan? :unsure:

In het verleden wel veel gedaan en wellicht in de toekomst ook weer  :angel:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op oktober 16, 2010, 11:15:28
Geeft meer aan wat een verslavende werking je HT heeft  :D :tongue2:
:D Zo had ik het nog niet bekeken :D

Citaat van: Madhouse op oktober 16, 2010, 11:15:28
In het verleden wel veel gedaan en wellicht in de toekomst ook weer  :angel:
Wist ik niet :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Ik ga geen heel verslag typen, want dan zou ik gigantisch in herhaling vallen. (dat weet ik nu al)

Maar over de verschillen t.o.v. de vorige keer:
Zeer duidelijk hoorbaar, de vorige keer was bv. het laag bij dat source direct uit fronts kwam simpelweg ''too much'', je hoorde de lage tonen eigenlijk roepen ''ik wil weg, ik wil weg'', het was een soort drukveld dat erg indrukwekkend was, maar fijn was 't niet, terwijl de rest van het geluidspectrum prima klonk.
Fast forward naar 10-10-10: Gooi er maar een CDtje in met veel laag, gooi het volume maar lekker open, luister er uren naar... perfect in balans! (en da's ongelooflijk knap, want als er op hoog volume 1 frequentiegebied is dat vele dB's luider klinkt, is 't al niet prettig meer)

Alleen bij heel erg overdreven ''film laag'', waarbij je door de 10 dB verzwakking in het LFE kanaal in de mix dus 10 dB meer headroom hebt t.o.v. van de andere 5 kanalen, waar Kick-ass dus dankbaar gebruik van maakt, kan de ruimte ''oververzadigd'' raken, zoals Toine dat zo mooi verwoorde.
Maar bij muziek zal je daar geen last van hebben, voor zover ik gehoord heb, want zelfs een nummer dat volgens Philip ''niet te draaien'' was in de oude situatie klonk nu perfect.

Mijn grote complimenten aan Toine voor het akoestisch ontwerp, bijna perfecte laagbeheersing zonder je hoofd te stoten aan 't plafond in zo'n kelder! :clapping:
En natuurlijk ook aan Philip voor de ''griezelige precisie'' ;D waarmee dit alles gebouwd is.

Ja ja, een grote lofzang! (maar zonder witlof, dat HAAT ik :D)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Leuk dat je toch in de pen bent geklommen, Jaap :thumbs-up:

Je hebt het verschil, wat wij ook ervaren, heel goed omschreven. Het geluid is veel meer in balans en dat was hard nodig, want muziek in stereo was niet altijd even prettig om naar te luisteren. Nu wel!

De ontwerpen van Toine zijn echt een akoestisch hoogstandje geweest. Het is hem gelukt om een relatief kleine ruimte, met een erg laag plafond, wat voorheen een galmbak was (met nagalmtijden van ca. 3 sec :o) om te toveren tot een akoestisch optimaal klinkend theater. Dat het met "griezelige precisie" gedaan is was een voorwaarde voor de werking, dus veel keus had ik niet ;) Toleranties waren miniem en dat heeft voor heel wat hoofdbrekens gezorgd. Maar bedankt voor de complimenten :worship:

Gisteren 1 van mijn favoriete CD's geluisterd, Live - Distance to here, en dat was een verademing. Vooral het refrein van "When dolphins cry" was gewoon teveel informatie voor de ruimte om te verwerken. Dat is nu absoluut niet meer het geval. Natuurlijk moest deze CD ook eraan geloven om 2 minuten aan 1.000.000 lux te worden blootgesteld, in het kort genespa't, en die verbetering is al meerdere malen, ook door jullie, beschreven en was ook nu weer van toepassing. Heerlijk weer om die CD te luisteren :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Nog minder dan 5 dagen en dan is de Chamber of Dreams weer helemaal tot de nok gevuld voor de volgende M&G. Naast erg gezellig wordt het ook leerzaam, want Thingman/Toine Dingemans (een autoriteit op akoestiekgebied) is ook aanwezig.

Ik heb er weer zin in... :popcorn: :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op november  8, 2010, 22:54:56
Alvast veel voorpret!!
Thanks! Het begint inderdaad alweer te kriebelen. Zeker omdat ik dan ook weet of de wand echt geslaagd is. Spannend!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

GPO

Citaat van: celerontje op oktober 16, 2010, 14:22:33
...
Alleen bij heel erg overdreven ''film laag'', waarbij je door de 10 dB verzwakking in het LFE kanaal in de mix dus 10 dB meer headroom hebt t.o.v. van de andere 5 kanalen, waar Kick-ass dus dankbaar gebruik van maakt, kan de ruimte ''oververzadigd'' raken, zoals Toine dat zo mooi verwoorde.
...

Je bedoelt 10 dB versterking... Het LFE kanaal is 10 dB harder gemixed dan de overige kanalen:

http://www.hometheaterhifi.com/volume_7_2/feature-article-misunderstood-lfe-channel-april-2000.html

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

celerontje

Ik zeg toch niks fout? Het staat dus 10 dB zachter op de disc, dus moet je 10 dB versterken. ;)
Maar eigenlijk wordt het tijdens het mixen niet eens verzwakt, omdat je in de studio sowieso al met die ''verzwakking'' als referentie werkt, dus incl. de 10 dB meer headroom.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Vandaag 2 CD's binnengekregen die tijdens de M&G hebben gespeeld. Katie Melua en Seal. Kan ik ze helemaal beluisteren :music:

Ben benieuwd of ik van de M&G van overmorgen nog nieuwe CD's ga overhouden... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

vooral de Katie Melua collection vind ik wel erg lekker om naar te luisteren :music:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: HTip op november 11, 2010, 20:32:44
Vandaag 2 CD's binnengekregen die tijdens de M&G hebben gespeeld. Katie Melua en Seal. Kan ik ze helemaal beluisteren :music:

Ben benieuwd of ik van de M&G van overmorgen nog nieuwe CD's ga overhouden... ;)

2 fantastische aankopen!! Heb je ook die gouden dubbel cd van Seal? Die met de akoestische cd er bij?  :pompom:

Zal je volgende keer wel weer gek maken met goede cd's  :tongue2:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

#148
Citaat van: The Vampire op november 11, 2010, 20:40:29
vooral de Katie Melua collection vind ik wel erg lekker om naar te luisteren :music:
Ik ken eigenlijk alleen de hits, maar ik vind haar sound erg prettig om naar te luisteren. Ben benieuwd :music:

Citaat van: Madhouse op november 11, 2010, 21:04:17
2 fantastische aankopen!! Heb je ook die gouden dubbel cd van Seal? Die met de akoestische cd er bij?  :pompom:

Zal je volgende keer wel weer gek maken met goede cd's  :tongue2:
;D Yep! Natuurlijk die met de akoestische CD erbij, want die klonk echt super 8)

Ik hoor/ervaar graag muziek van anderen, zodat ik mijn horizon kan verbreden...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op november 11, 2010, 21:17:04
Ik hoor/ervaar graag muziek van anderen, zodat ik mijn horizon kan verbreden...

Same here! Zonder jou had ik nooit de CD van 'Eleanor' besteld en zonder Beunky had ik nooit de CD van 'Jacques Loussier Plays Bach' besteld. Echt een geweldige CD die laatste  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub