M&G @ The Chamber of Dreams 10-10-2010

Gestart door Madhouse, oktober 11, 2010, 09:05:56

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Etiennevh

Was inderdaad het soundboard. Maar de SR9600 is wel een reparatie waard! ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Madhouse op oktober 13, 2010, 11:01:43
Dit probleem was al bij Philip bekend. Waarschijnlijk een defect op het 96Khz soundboard van de Marantz.
Gebeurde 2 dagen voor de M&G :o Dus dat was even zweten ;)

Citaat van: Etiennevh op oktober 13, 2010, 12:09:52
Was inderdaad het soundboard. Maar de SR9600 is wel een reparatie waard! ;)
Absoluut! De SR9600 is een blijvertje. Ik denk dat ik teveel moet investeren om met de huidige generatie receivers hetzelfde niveau te halen... :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Dirc


celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Dirc

hahahahaha,

gewoon mooi hoe Roy dat beschrijft.
Ik zie Jaap nu als een soort raaf die op alles wat glimt af gaat  8)

HTip

Citaat van: celerontje op oktober 13, 2010, 14:38:24
Was je erbij toen het kaduuk ging?
Ik speelde een DTS 96/24 track en toen constateerde ik het. Het geldt overigens alleen bij BD, want DVD-A kan ik ook nog prima analoog afspelen. Kan dus ook zijn dat ik een BD-speler met een analoge uitgang koop. Ga nog even uitzoeken wat reparatie zou kosten...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Alex Groningen op oktober 13, 2010, 07:54:40

Ik heb geen familie wonen in het zuiden van het land. De familie die er nog over is woont hier allemaal in Groningen. Ik ga wel even bekijken hoe ik het ga doen.

Ik zal je deze week even een PM sturen, Philip.
Is prima, Alex. Ik heb als voorlopige datum 13 november staan. Was een voorstel van advr en ik kan dan ook. Eerstvolgende mogelijkheid is dan pas december. Los van het feit dat dat een hele drukke maand is, denk ik dat ik die maand zonder projector zit en dat kijkt dan wat lastig ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#83
Citaat van: WickedGame op oktober 13, 2010, 08:56:17
De verslagen maken mij overigens wel verdomd nieuwsgierig nu :)
Kan ik me heel goed voorstellen ;) Zoals je wellicht in mijn topic hebt gezien, sta je sinds vandaag ook op de lijst...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Alex Groningen op oktober 13, 2010, 10:21:53
Denk dat dit nog een zware klus voor Robbert gaat worden om aan deze prachtige verhalen nog wat toe te voegen.
Zal wel meevallen. Robbert heeft de dag vast anders beleefd en eigen details onthouden. En als dat niet het geval is, ook goed. Want een review is leuk, maar is geen verplichting ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Marsh op oktober 13, 2010, 10:46:03
Mooi voor in de HT-gang  :angel:
Kan! Of voor in de bar aan de muur, of een boek bij de ingang... Genoeg mogelijkheden!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Gezellig met de piano erbij; HTip in Concert, met het stuk: Het eerste HT pianoconcert in Class-D. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Valkyrie

Hele gave verhalen, erg leuk om te lezen! :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

celerontje

Citaat van: HTip op oktober 13, 2010, 15:52:11
Ik speelde een DTS 96/24 track en toen constateerde ik het. Het geldt overigens alleen bij BD, want DVD-A kan ik ook nog prima analoog afspelen. Kan dus ook zijn dat ik een BD-speler met een analoge uitgang koop. Ga nog even uitzoeken wat reparatie zou kosten...
Uiteraard logisch dat je er analoog geen last van hebt, want een analoog signaal kan niet eens 96 khz zijn, het is gewoon een analoog signaal met toevallig een 96 khz bron. ;D

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

Citaat van: Dirc I op oktober 13, 2010, 15:27:47
hahahahaha,

gewoon mooi hoe Roy dat beschrijft.
Ik zie Jaap nu als een soort raaf die op alles wat glimt af gaat  8)
Kijk maar uit, met alle vergulde stekkertjes! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op oktober 13, 2010, 23:15:10
Uiteraard logisch dat je er analoog geen last van hebt, want een analoog signaal kan niet eens 96 khz zijn, het is gewoon een analoog signaal met toevallig een 96 khz bron. ;D
Ook weer een beetje offtopic... ;)

Is niet helemaal waar, want de omzetting gebeurt dan in de speler. In de DV9600 zit ook een 96/192kHz board met bass-management mogelijkheid. Maar na vertaling wordt het in de receiver via het bass-management rechtstreeks naar de versterkers gestuurd.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Precies, dus daardoor blijft de receiver volledig verschoont van een echt digitaal 96 khz signaal waardoor je daarmee geen problemen ervaart. ;)

Trouwens, zo off-topic is het niet, want 't was een belangrijk punt op de M&G. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Marsh

En tóch vond ik het geluid niet slecht op dat moment!
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Marsh

Ja, dat was minder. Maar toch na de omzetting was het geluid ook zeer ok. Al ken ik me voorstellen dat je met zo'n versterker alles goed wilt hebben. Ben benieuwd hoelang het zou duren om het te laten repareren. Iemand met de service van Marantz? Zelf nog nooit zoiets meegemaakt met die van mij.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


HTip

Citaat van: celerontje op oktober 13, 2010, 23:55:17
Trouwens, zo off-topic is het niet, want 't was een belangrijk punt op de M&G. ;)
Vond je?

Citaat van: Marsh op oktober 14, 2010, 00:22:08
En tóch vond ik het geluid niet slecht op dat moment!
Vond ik ook, maar je miste de sub wel. Hoezo, verwend... :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: celerontje op oktober 14, 2010, 00:25:24
Alleen dat getik, he? ;)
Citaat van: Marsh op oktober 14, 2010, 00:26:24
Ja, dat was minder. Maar toch na de omzetting was het geluid ook zeer ok. Al ken ik me voorstellen dat je met zo'n versterker alles goed wilt hebben. Ben benieuwd hoelang het zou duren om het te laten repareren. Iemand met de service van Marantz? Zelf nog nooit zoiets meegemaakt met die van mij.

Wat bedoelen jullie?

Wat de reparatie betreft, ik ga gewoon een mail aan Marantz sturen en dan hoor ik wel wat mijn opties zijn. Ik kan heel goed vooruit zonder de 96kHz, want op BD wordt die samplingrate wordt alleen met concerten gebruikt. Reparatie is iets voor volgend jaar zomer...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jaco

Citaat van: HTip op oktober 13, 2010, 23:33:54
Maar na vertaling wordt het in de receiver via het bass-management rechtstreeks naar de versterkers gestuurd.
Weet je zeker dat je bass management op de analoge inputs hebt ?
Dat is niet vanzelfsprekend - volgens sommige meningen is het niet audiofiel verantwoord om aan bass management en delay te doen..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

HTip

Citaat van: jaco op oktober 14, 2010, 08:57:38
Weet je zeker dat je bass management op de analoge inputs hebt ?
Dat is niet vanzelfsprekend - volgens sommige meningen is het niet audiofiel verantwoord om aan bass management en delay te doen..
Volgens mij heb ik dit wel, maar ik kan me vergissen. Ik zal het eens nakijken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Dat heeft de SR9600 inderdaad.

Citaat van: HTip op oktober 14, 2010, 08:27:04
Wat de reparatie betreft, ik ga gewoon een mail aan Marantz sturen en dan hoor ik wel wat mijn opties zijn. Ik kan heel goed vooruit zonder de 96kHz, want op BD wordt die samplingrate wordt alleen met concerten gebruikt. Reparatie is iets voor volgend jaar zomer...
Vergeet ''Baraka'' niet. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!