RU connected steunt nu ook HTforum

Gestart door RU connected, oktober 8, 2010, 15:00:58

Vorige topic - Volgende topic

Madhouse

Nee helemaal niet hoor, dacht te begrijpen dat jij maatwerk wilde. Ik ben ook heel erg benieuwd naar de RU Connected versies, zeker tegenover mijn Twisted Pair Design kabels.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

W.Otter

of ik heb mezelf niet goed uitgelegd of je hebt het verkeerd begrepen.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Leentje

Ik heb een bestelling gedaan en zodra die binnen is zal ik het formulier ook even invullen. (moet natuurlijk wel eerst weten waar ik over meepraat :D )
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

magicbas

Citaat van: Leentje op april 11, 2013, 00:51:40
Ik heb een bestelling gedaan en zodra die binnen is zal ik het formulier ook even invullen. (moet natuurlijk wel eerst weten waar ik over meepraat :D )

Gefeliciteerd met je aankoop! :)
Maareh, het formulier gaat toch juist over speakerkabels...en die zijn nog niet te koop?!
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

Leentje

Citaat van: magicbas op april 11, 2013, 02:27:39
Gefeliciteerd met je aankoop! :)
Maareh, het formulier gaat toch juist over speakerkabels...en die zijn nog niet te koop?!

Dat klopt helemaal, maar zolang ik nog geen ander soort kabel van RU heb gezien, gevoeld en/of gehoord kan ik niet zeggen of ik überhaupt wel speakerkabel zou willen. :D

Leentje

Heb 'm ook ingevuld. Had m'n bestelling binnen en was aangenaam verrast wat voor een mooie en op het oog goed afgewerkte kabels je krijgt voor dat beetje geld. :pompom: :worship: Ik ben er erg tevreden mee  :headbanging:

MarcFR

Ben erg benieuwd naar de speakerkabel ... mocht ie er komen  ;D Heb zeker interesse dus netjes formulier ingevuld.
Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel. Ifi Zen Phono Preamp. Rotel RD 980 Tapedeck

Thesqualer

Ik heb het formulier ook ingevuld maar ik bedenk me eigen ineens een aantal zaken die ik graag zou zien bij RUconnected:

- Een gebalanceerde (XLR) Kabel
- Subwoofer kabel (evt. ook een gebalanceerde (XLR) uitvoering)
- Een Bi wire naar single wire speaker kabel
Huiskamer:
Mcintosh MA5200 | Marantz SR7015 | Quadral Platinum M5, M1Base | B&W ASW750 | Qed Silver Anniversary XT | Akai AP-001C | LG OLED77G45LW | Apple TV 4k | Audioquest Pearl 48 HDMI

W.Otter

Citaat van: Thesqualer op april 14, 2013, 23:47:37
Ik heb het formulier ook ingevuld maar ik bedenk me eigen ineens een aantal zaken die ik graag zou zien bij RUconnected:

- Een gebalanceerde (XLR) Kabel
- Subwoofer kabel (evt. ook een gebalanceerde (XLR) uitvoering)
- Een Bi wire naar single wire speaker kabel

een bi-wire naar single wire? welke gedachte zit daar achter?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Thesqualer

Citaat van: W.Otter op april 15, 2013, 09:24:29
een bi-wire naar single wire? welke gedachte zit daar achter?

Deze

Huiskamer:
Mcintosh MA5200 | Marantz SR7015 | Quadral Platinum M5, M1Base | B&W ASW750 | Qed Silver Anniversary XT | Akai AP-001C | LG OLED77G45LW | Apple TV 4k | Audioquest Pearl 48 HDMI

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

W.Otter

maar wat heb je er aan dat je van twee naar vier gaat? om de normale dunne plaatjes op je luidsprekers te omzeilen?
lijkt me geen markt voor.. de mensen die echt willen bi-ampen zullen wel een normale bi-wire kabel kopen. Voor de mensen die de dunne plaatjes achterop de luidsprekers willen vervangen zullen wel een jumper aanschaffen/maken lijkt me?

Thesqualer

Citaat van: W.Otter op april 15, 2013, 17:40:44
maar wat heb je er aan dat je van twee naar vier gaat? om de normale dunne plaatjes op je luidsprekers te omzeilen?
lijkt me geen markt voor.. de mensen die echt willen bi-ampen zullen wel een normale bi-wire kabel kopen. Voor de mensen die de dunne plaatjes achterop de luidsprekers willen vervangen zullen wel een jumper aanschaffen/maken lijkt me?

Daar heb je gelijk in.
Heb nu een QED Silver anniversary bi-wire er achter liggen maar ben toen van een UPA-2 naar XPA-5 gegaan.
En deze laatste mist toch de mogelijkheid om te biampen. En anders moet ik daarvoor mijn UPA-2 gaan gebruiken....
Huiskamer:

W.Otter

maar het heeft toch geen enkel nut om zo'n kabel te kopen? het lijkt me niet dat RUconnected hier op in gaat spelen voor de weinigen die hier naar op zoek zijn. een gewone bi-wire kabel of gewoon single wire lijkt me nog winstgevend.

ik denk dat je beter een goede jumper kan maken als vervanging van de standaard jumpers..

ik snap je wel hoor, maar uit de optiek van een bedrijf als RUconnected lijkt het me niet rendabel.

Thesqualer

Inderdaad vanuit het oogpunt van RUconnected gezien is niet rendabel.
Dan kan men inderdaad beter kijken naar goede jumperkabels of Bi-amping.

Het laatste ga ik nog eens overwegen gezien ik nu ook een bi-wire kabel heb.
Ik ben sowieso in de markt voor nieuwe kabels gezien QED nog al de neiging heeft om op het hoog nogal schel/vervorming weer te geven.

Verder ben ik nog steeds benieuwd naar de RCA kabels tussen mijn set.
Huiskamer:

W.Otter

volgens mij stijgen de cijfers van RUconnected de laatste tijd flink  :D wat een beetje Buzz-marketing wel niet kan doen!

Former member 78

Citaat van: W.Otter op april 15, 2013, 17:40:44

Met een bi-wire kabel ga je niet bi-ampen.

W.Otter

waarom niet? als ik twee stereo eindversterkers zou hebben dan past dat prima. twee single wire's zou ook kunnen maar voor alsnog is de afstand bij mij niet te groot om het met een bi-wire kabel op te kunnen lossen

Madhouse

Volgens mij is bi-amp nog steeds 4 aders naar 4 aders en niet 4 aders naar 2 aders.

Edit: een duidelijker plaatje gevonden:

W.Otter

ik denk dat 20 cm jumper nog steeds beter is dan meters nieuwe kabel trekken vanaf je versterker.

als je eindversterkers ver va elkaar afstaan kun je beter twee single-wire nemen. zoals op het plaatje.

Former member 78

Citaat van: W.Otter op april 22, 2013, 08:52:07
waarom niet? als ik twee stereo eindversterkers zou hebben dan past dat prima. twee single wire's zou ook kunnen maar voor alsnog is de afstand bij mij niet te groot om het met een bi-wire kabel op te kunnen lossen

Een normale bi-wire kabel gaat van 2 naar 4 aders.

W.Otter

Madhouse

Dacht dat n.a.v. mijn plaatje wel duidelijk was dat biwire van 2 naar 4 gaat en bi-amp 4 naar 4.

W.Otter

Bij veel versterkers (bij mijne iig) zit er een bi-wire functie ingebouwd dus ik kan met een bi-wire kabel dus aan beide kanten 4 aders prima overweg. bij de meeste versterkers kun je zowel banaan als spade aansluiten dus wederom met 4 aders aansluiten.

Ik had nog nooit gehoord van een kabel die van 2 naar 4 aders gaat, en dit lijkt me ook onconventioneel en niet relevant voor RU.

zelfs als ik zou bi-ampen en mijn versterkers op elkaar zet dan kan ik overweg met een normale bi-wire kabel dus 4/4.
na even zoeken heb ik wel wat gevonden maar dit lijkt me erg ver gezocht om op deze manier meer uit je set te halen..

het kan dus prima, maar of dit winstgevend is?

Volgens mij is er gewoon wat mis in de communicatie en de bedoelingen over en weer.

Madhouse

Idd, we begrijpen elkaar wel maar verwoorden het niet goed naar elkaar  :D

Ik denk goede Stereo kabels met een set bruggen er bij is handiger voor RU. Ik heb zelf maar 2 aansluitingen op mijn speakers dus een Stereo is voor mij goed genoeg.