Sfeer op het HTforum

Gestart door J.A.F._Doorhof, oktober 8, 2010, 08:01:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoe vind jij in vergelijk met andere fora en de maatschappij de sfeer hier

Erg goed
33 (8.3%)
goed
192 (48.4%)
kan beter
65 (16.4%)
gewoon
52 (13.1%)
matig
42 (10.6%)
slecht
9 (2.3%)
slechter kan niet
4 (1%)

Totaal aantal stemmen: 397

Hanky Panky

#125
Heb 'gewoon' gestemd.

Wat me de laatste tijd/jaar opvalt is dat het sentiment lijkt te regeren. Iedereen heeft gevoelens en daar moeten we met hele kleine, voorzichtige pasjes omheen stappen om geen allergische reactie uit te lokken.

En zo zie ik dat ook dagelijks om me heen: als je iemand direct aanspreekt of (god betere) iemand 'maatschappelijk' corrigeert met een opmerking - bijvoorbeeld in het verkeer of in de tram - dan kun je een grote waffel krijgen, een fluim in je gezicht (of erger).

Je moet iemand haast op onderdanige/pedagogische wijze vragen of hij zijn gedrag alsjeblieft (pretty please) aan wil passen - of hier: zijn standpunt/mening wil herzien. Dan zie je als iemand (bijvoorbeeld moi) zijn directe mening ventileerd meteen de mensen van de zachte 'dans-eromheen-aanpak' over je heen vallen (ben benieuwd welke reacties dit weer oplevert overigens  :D). Het begint er een beetje op te lijken dat een ieder die zijn mening niet met 14 disclaimers ventileert of inpakt in 3 lagen bubbeltjesplastic meteen voer is om over te jammeren. En dat is dan weer jammer  :)

Het is trouwens vooral terug te voeren tot maatschappelijke topics (en cable-wars natuurlijk :D)

Overigens is mijn lontje wat langer geworden door de tijd heen (ik zal mezelf even complimenteren  :inlove: ) maar dat terzijde.


edit: woordje teveel
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Perfectionist

Citaat van: ajbeefde op oktober 12, 2010, 08:49:36
Dat is waarschijnlijk een mod die thuis niets in te brengen heeft, op zijn werk er een beetje bijhangt, dus op het forum de schoolmeester wil en kan uithangen daar hij zich aangesloten heeft bij het "vaste clubje".

Zo een mod heb je op iedere fora er wel tussen zitten.


Ik mag reageren denk ik omdat ik op mijn werk 300 poppetjes aanstuur, dus geen enkele behoefte heb om hier als machtswellusteling op te treden...  :D

Ik denk dat een mod die aan bovenstaand profiel voldoet nooit door Frank en Eisse geaccepteerd zou worden, en ook totaal niet in het profiel past hier wil je dit vrijwillligerswerk een beetje kunnen doen.   :sarcasm:
Een beter forum begint bij jezelf.

ajbeefde

Ook als je minder dan 300 poppetjes zou hebben had je mogen reageren.  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Jimmy Conway

Iedereen heeft het hier maar over de relatie tussen een 'zogenaamd' slechter wordende maatschappij en dit forum.
Nou, ik zie die relatie niet. Zowiezo doet iedereen op internet zich anders voor dan in het echte leven.
En wat ik er van zie: We leven in één van de meest welvarende landen ter wereld, met hoogst besteedbaar inkomen ooit, een land met alle infrastructuur die je maar kan wensen, één van de veiligste landen, we zijn op een technologisch hoogtepunt, men leeft langer, we hebben een dynamische bevolking, we hebben gewonnen met voetbal, informatie overal tot je beschikking, prima opleidingsmogelijkheden. Allemaal zelfs beter dan bijvoorbeeld 10 of 20 jaar terug.

Wie dat niet ziet zit misschien wel teveel op forums en te weinig in de echte wereld.


Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober 12, 2010, 09:04:02
Het is een beetje de trend op veel fora's en in de maatschappij, niet naar de positieve dingen kijken die 90% van iets beslaan, nee je moet echt zoeken naar het liefst 1% die echt negatief is, en die gaan we helemaal opblazen.
Het grappige van deze opmerking is dat je hiermee zelf voldoet aan die 1%. De trend, die in werkelijkheid geen trend is, maakt louter deel uit van die 1% negatieve kijk op de de maatschappij.
Begin er zelf eens mee! :)

J.A.F._Doorhof

Ik constateer alleen maar wat hier gebeurt in veel Posts en overal online.
zelf probeer ik zoveel mogelijk het goede eruit te halen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Harry HT

Hi,
Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober 13, 2010, 19:47:06
Ik constateer alleen maar wat hier gebeurt in veel Posts en overal online.
zelf probeer ik zoveel mogelijk het goede eruit te halen.
Ik constateer (net als Erik) dat jij zelf om de x periode een topic zoals dit opent.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

J.A.F._Doorhof

Hummmm ik geloof dat je dan even mist dat het forum geopend is op verzoek en niet vanuit mezelf. Niet te snel een conclusie trekken. Ik persoonlijk vind namelijk dat de sfeer hier juist wel goed is op een enkeling na.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kwabbernoot

Citaat van: Perfectionist op oktober 13, 2010, 19:14:07
Ik mag reageren denk ik omdat ik op mijn werk 300 poppetjes aanstuur, dus geen enkele behoefte heb om hier als machtswellusteling op te treden...  :D

Ik denk dat een mod die aan bovenstaand profiel voldoet nooit door Frank en Eisse geaccepteerd zou worden, en ook totaal niet in het profiel past hier wil je dit vrijwillligerswerk een beetje kunnen doen.   :sarcasm:

In mijn vrije tijd mag ik nog wel graag eens 11 poppetjes aansturen maar daar krijg ik niets voor.



Groeten...

PS: ik hoop dat er geen medewerkers van jou hier meelezen.  :-\

ajbeefde

Citaat van: Kwabbernoot op oktober 13, 2010, 20:57:52
In mijn vrije tijd mag ik nog wel graag eens 11 poppetjes aansturen maar daar krijg ik niets voor.



Groeten...

PS: ik hoop dat er geen medewerkers van jou hier meelezen.  :-\
:worship: :worship:
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Perfectionist

Citaat van: Kwabbernoot op oktober 13, 2010, 20:57:52
In mijn vrije tijd mag ik nog wel graag eens 11 poppetjes aansturen maar daar krijg ik niets voor.



Groeten...



Het gevoel van de overwinning toch......?  :sadlike:

Een beter forum begint bij jezelf.

Kwabbernoot

 :laugh: Helaas, zelfs dat is mij niet altijd gegund.  :-[

Groeten...

Perfectionist

#137
Bericht van EJ verwijderd. Als je moeite hebt met specifiek banbeleid of persoonlijke feedback, danwel verwijzing naar PB's graag per PM.
Een beter forum begint bij jezelf.

Perfectionist

Waarschuwing voor Roland P. Geen discussie hier meer over en graag on topic mbt de sfeer.
Een beter forum begint bij jezelf.

NielsLu

Citaat van: Hanky Panky op oktober 13, 2010, 18:54:47
Het begint er een beetje op te lijken dat een ieder die zijn mening niet met 14 disclaimers ventileert of inpakt in 3 lagen bubbeltjesplastic meteen voer is om over te jammeren. En dat is dan weer jammeren  ;D

Ik vind de sfeer hier in het algemeen ook wel vrij goed. Natuurlijk heb ik de afgelopen 5 jaar ook wel veranderingen gemerkt, maar dat komt denk ik met name van de groei van het forum.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Icarus314

Ik vind dit wel het leukste 'slechter kan niet' forum dat ik ken  :D

brtram

Citaat van: Icarus314 op oktober 13, 2010, 22:05:18
Ik vind dit wel het leukste 'slechter kan niet' forum dat ik ken  :D

Heb je deze persoonlijke bevinding, wel dubbel blind laten kontroleren door een peer group van kleurenblinde huisverzorgsters zonder enige ht ervaring?  ;D


MaGiHT

Ik ben vooral een lezer op dit forum. Ik vind het troll gehalte hier erg laag,  zeker vergeleken met de grotere amerikaanse fora.
Stereo: Lyngdorf TDAI 2200 met roomperfect & A/D module - Lyngdorf SDA2175 - Lyngdorf CD-1 - Lyngdorf BW-1 - Wilson Benesch ARC - Cardas Crosslink biwire - Cardas Crosslink interlink - Cardas AES/EBU
Video: Oppo BDP-83SE regiomod - panasonic th-42pz800

Zefanja

Ik zit nu ongeveer zo een 2 maanden op het forum en ik vind tot zo ver de sfeer goed.
Ik ben nieuw in de HT en weet nog vrij weinig.
Maar ik ben hier ontzettend goed geholpen en heb hierdoor al aardig wat kennis op gedaan en heb op mijn beurt met mijn beperkte kennis andere proberen te helpen.

Ik geloof dat, dat de bedoeling is van dit forum en daar moeten we het denk ik ook bij houden.
Volgens mij is iedereen die hier komt een liefhebber van muziek of films ofwel beide en heeft iedereen een passie voor hifi apparatuur.
Laten we die passie vooral vasthouden.

Dat hier ook de ruimte is om over andere dingen te praten vind ik alleen maar goed.
Ook over de serieuzere dingen in het leven.

Dat het nooit perfect zal worden hier en dat men elkaar onheus zal blijven bejegenen is naar mijn mening een feit, maar dat is denk ik ook inherent aan de mens en aan de maatschappij.
Maar we kunnen wel ons best doen om het hier gezellig te houden, door rekening met elkaar te houden en niet alleen maar met de eigen ik bezig te zijn en het eigen gelijk.

Zo moest dat even kwijt.

Lang verhaal kort: Ik stem op goed!
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

AbZ

#144
Citaat van: Icarus314 op oktober 13, 2010, 22:05:18
Ik vind dit wel het leukste 'slechter kan niet' forum dat ik ken  :D

Lijkt me een goeie samenvatting  :D

Het is iig het enige NL forum waar ik een klein beetje geduld voor kan opbrengen.  Ondanks alle (imho vrij forse) beperkingen kan je hier toch enorm veel nuttige info vinden/krijgen.  Leuke contacten ook per pm en in real life.

ps  Heb niet gestemd; ben zo vrij om m'n mening niet altijd bovenmatig belangrijk te vinden  ;)
[edit:  nu toch maar op 'gewoon' gestemd, if anyone cares...]

solitaire

Het aanhoudende provocatoire gedrag van een enkeling hier is imo. een absolute afknapper. Da's echter niet iets 'uniek' voor HTf. In mijn ogen is HTf een forum dat gestaag groeit, en dat toenemend, als in 'real life', met enkelingen te maken krijgt die in hun persoonlijke worsteling emotioneel volwassen te worden een groep nodig hebben om zich aan te spiegelen / tegen af te zetten. Voordeel van 'groot en groeiend' is natuurlijk het schaalvoordeel in aanwezige kennis/ervaring.

Binnen de vele kleinere hobby/liefhebbers-groepen is vaak het individuele kennisnivo, en daarmee ieders attentiewaarde, hoger. Nadelen imo. zijn echter vaak de beperkte inhoudelijke zelf-reflectie/correctie van een kleine groep (terwijl emotioneel/communicatief het er juist sterk zelf-regulerend toegaat, wat bv. trollen weinig kans geeft) en zoals al gezegt de beperking in wat die groep als totaal aan gerichte ervaring kan inbrengen.

Keuzes keuzes ... en gelukkig maakt bv. het Internet het maken van die keuze makkelijk.

Ach, het is geven en nemen op HTf, zoals overal, zoals ook overal het gras groen is.


Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

AbZ

Citaat van: solitaire op oktober 14, 2010, 00:40:28
Het aanhoudende provocatoire gedrag van een enkeling hier is imo. een absolute afknapper.
Tja, zoiets heb ik hier ook wel eens ervaren.  Vervolgens de verwachtingen maar even wat bijgesteld.
Dat voorkomt dat zo'n afknapper ook aanhoudend is en dan kan je weer vrolijk verder.  :smile:

solitaire

Dat was absoluut een overweging. Echter als ieder zijn/haar verwachtingspatroon zou bijstellen zou het nut en de geloofwaardigheid van HTf in het geding komen. En zeker dat ik soms wat te serieus in het leven sta (zonder dat dat mijn vrolijkheid aantast trouwens :)), maar ik ben opgevoed met de gedachte dat communiceren gebaseerd is (zou 'moeten' zijn) op betekenisverlening, en ik zou me niet OK voelen als tegen mij een afnemend verwachtingspatroon zou worden gehouden.

Vandaar dat mijn verwachtingspatroon gelijk blijft, echter ik, wanneer ik geconfronteerd wordt met een situatie waarin alles erop wijst dat die verwachting niet ingelost gaat worden, sneller en meer dan voorheen weg-zap naar alternatieve lokaties.



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

)p(

Citaat van: solitaire op oktober 14, 2010, 00:40:28
Het aanhoudende provocatoire gedrag van een enkeling hier is imo. een absolute afknapper.

Ik laat mij niet door die enkeling beinvloeden...als ik er geen zin in heb lees ik er gewoon overheen...en denk alleen maar daar heb je die weer  ;D

solitaire

'Er overheen lezen' is vaak lastig daar waar een eens inhoudelijk interessante thread wordt gegijzeld door pagina's lang inhoudsloos stuitend gedrag. Een paar van dergelijke post maakt niet dat het lezen van een thread ijsschotsenspringen betekend. Een thread-gijzeling echter doet me besluiten bewuste thread langdurig niet meer aan te klikken, en val ik na een langere time-out alsnog terug in die gijzelings-situatie, besluit ik het forum minder aan te klikken. Als ik moet gaan bijhouden waar op het forum op ieder gegeven moment er wakken in het ijs zitten, laat ik me leiden door de wakken, en niet door ijspret die ik nastreefde.



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.