Zef's HT --->> Kijkgenot

Gestart door Zefanja, oktober 5, 2010, 17:49:10

Vorige topic - Volgende topic

Zefanja

Citaat van: HTip op februari 27, 2011, 14:09:04
Om monitors goed te laten werken moet je een hoek van 110 graden met de middenlijn kunnen maken. Daarnaast moeten de tweeters goed gericht worden. Die "problemen" heb je niet met di-/bipolen. Enige wat je nu nog rest is te gaan luisteren, want die RXFX kan misschien niet jouw smaak zijn en dan is de keuze simpel ;)

Ja idd dat is ook de bedoeling om te gaan luisteren.
Maar wat ook door mijn gedachte speelt is de toekomst.
Stel we kunnen binnen afzienbare tijd een huis kopen waar ik wel een goede opstelling kan maken, dan wil ik geen RXFX hebben.
Maar ja dat is dromen....
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Citaat van: Etiennevh op februari 27, 2011, 14:12:06
Ik denk dat je jezefl gewoon de vraag moet stellen, waar kies je voor.

Vind je kwaliteit belangrijker dan uiterlijk, of vind je uiterlijk belangrijker, en doe je daarom een concessie in geluid?

Ik vind die di/tripool dingen toch wel zo gruwelijk lelijk! :( Maarja, wellicht is de kwaliteit zo goed dat je daarin een concessie wil doen.

Dat is idd de vraag die ik me moet stellen.
Vind namelijk de RXFX ook niet echt om aan te zien.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Etiennevh

Citaat van: Zefanja op februari 27, 2011, 14:17:25
Dat is idd de vraag die ik me moet stellen.
Vind namelijk de RXFX ook niet echt om aan te zien.
Daarom.. ik zou dan zeggen dat je lekker monitors neemt en wellicht op de koop toe moet nemen dat je in eerste instantie niet de beste opstelling kunt maken die er is, maar dat je in de toekomst wel voorbereid bent op.... maarja dat is mijn mening
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Zefanja

Citaat van: Etiennevh op februari 27, 2011, 14:19:16
Daarom.. ik zou dan zeggen dat je lekker monitors neemt en wellicht op de koop toe moet nemen dat je in eerste instantie niet de beste opstelling kunt maken die er is, maar dat je in de toekomst wel voorbereid bent op.... maarja dat is mijn mening

Toen ik nog op mijn studentenkamer zat had ik als rears ook monitor speakers.
Daar zat ik ook helemaal tegen de muur aan en had ik ze ook niet eens helemaal op me gericht staan en toch had ik een mooi surround geluid.
Zal vast verre van optimaal geweest zijn, maar goed genoeg om de surround effecten te horen.
Zeker met de DTS track van blade trinity. Die klonk machtig mooi.

Zefanja

Zit nu trouwens lekker te genieten van Adele 21
Ben alleen dus kan ff lekker genieten.
Maar wat klinken de speakers toch heerlijk.
En zoals ik het nu hoor is de Viablue toch best een lekker combi met deze speakers.

Etiennevh

Mooizo.. goed voor elkaar! Lijkt me ook wel een mooie cd.. Adele.. heb hem nog niet geluisterd.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Zefanja

Citaat van: Etiennevh op februari 27, 2011, 18:05:45
Mooizo.. goed voor elkaar! Lijkt me ook wel een mooie cd.. Adele.. heb hem nog niet geluisterd.

Ben echt super tevreden met deze keuze.
Deze speakers passen gewoon zo lekker bij waar ik van hou.
Heerlijk geluid.... kan zo wel door blijven gaan  :-X

De cd is de moeite waard. Erg lekker!

screw

Citaat van: Zefanja op februari 27, 2011, 14:16:50
Ja idd dat is ook de bedoeling om te gaan luisteren.
Maar wat ook door mijn gedachte speelt is de toekomst.
Stel we kunnen binnen afzienbare tijd een huis kopen waar ik wel een goede opstelling kan maken, dan wil ik geen RXFX hebben.
Maar ja dat is dromen....

je kan ook denken om eerst de RX/FX te gebruiken en bij evt een anders huis, opstelling deze te gebruiken in een 7.1 opstelling (zo was/is mijn gedachten geweest toen)

En lelijk zijn ze niet hoor! vallen minder op dan de "grote" RX1's
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Madhouse

Citaat van: Zefanja op februari 27, 2011, 18:09:37

CD is zeker lekker, net zoals "19" van Adele  ;)

Mooi dat de match met ViaBlue lekker is, dat scheelt je weer een hoop geld. Neem aan dat je CD nu echt analoog luistert?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Citaat van: Zefanja op februari 27, 2011, 18:09:37

Heb hem ook in de bestellijst van Amazon staan, dus Adele 21 komt deze kant op. :)

Zefanja

Citaat van: screw op februari 27, 2011, 19:16:17
je kan ook denken om eerst de RX/FX te gebruiken en bij evt een anders huis, opstelling deze te gebruiken in een 7.1 opstelling (zo was/is mijn gedachten geweest toen)

En lelijk zijn ze niet hoor! vallen minder op dan de "grote" RX1's

Dat is eigenlijk niet door mijn hoofd gegaan.
Maar een 7.1 opstelling gaat em niet worden denk ik.
Ik heb fronts bi-amp aangesloten (denk niet dat ik daar snel vanaf zal stappen) en met die setting in de receiver kan ik volgens mij geen 7.1 opstelling maken.

Ik moet ze eens een keer in het echt zien.
Ze zijn een stuk kleiner dan de RX1 idd. Vond de RX1 overigens wel een mooie kleine monitor.

Zefanja

Citaat van: Madhouse op februari 27, 2011, 19:18:26
CD is zeker lekker, net zoals "19" van Adele  ;)

Mooi dat de match met ViaBlue lekker is, dat scheelt je weer een hoop geld. Neem aan dat je CD nu echt analoog luistert?

Ja dat is ook een erg lekkere cd.

Scheelt idd dat de match goed is.
Ja cd's gaan alleen nog maar analoog.  ;D
Heel erg bedankt daarvoor.

Zefanja

Citaat van: Etiennevh op februari 27, 2011, 20:13:49
Heb hem ook in de bestellijst van Amazon staan, dus Adele 21 komt deze kant op. :)

Ik heb em voorlopig als FLAC op de mediaspeler staan, maar de cd gaat zeker komen.

En bij deze trouwens mijn 500ste post.
Gaat lekker.

Zefanja

Zo het is lang geleden dat ik wat in mijn topic heb gepost.
Door omstandigheden weinig tot geen tijd op het forum doorgebracht.
Ben om het moment nog steeds aan het genieten van RX8, ze gaan steeds beter klinken.
Er moet nog wat aan de akoestiek gebeuren waardoor ze nog beter zullen gaan klinken.
Ik weet ook al wat ik er aan wil doen, maar dat is niet iets voor op de korte termijn.
Maar hoe dan ook, ik ben ontzettend blij met deze speakers en vind ze heerlijk klinken.

Belangrijker nieuws:
Er gaat een hele grote upgrade aankomen!!!  :pompom:
En dan bedoel ik ook echt een grote upgrade....  ;D

Madhouse

Citaat van: Zefanja op april  7, 2011, 17:23:33
Belangrijker nieuws:
Er gaat een hele grote upgrade aankomen!!!  :pompom:
En dan bedoel ik ook echt een grote upgrade....  ;D

Of een hele kleine  :D :angel:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

treky22

Citaat van: Madhouse op april  7, 2011, 18:44:18
Of een hele kleine  :D :angel:

Eentje die het kan gaan slopen, als je niet oplet ??  :clapping:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Robbert54

Citaat van: treky22 op april  7, 2011, 20:34:33
Eentje die het kan gaan slopen, als je niet oplet ??  :clapping:
oh zo'n eentje zonder volume regelaar :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

treky22

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

HTip

Ik dacht dat die upgrade pas aan het einde van het jaar kwam. Of gooi ik nu zaken door elkaar? ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Aankomende dinsdag weet ik meer.
Dan laat ik jullie weten hoe of wat en wanneer.
Leuke reacties allemaal  ;D
Maar grote upgrade, hele grote ;)

HTip

Je maakt het lekker spannend! Rears zijn klein, dus dat is het niet. Ben benieuwd...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Citaat van: HTip op april  9, 2011, 13:25:22
Je maakt het lekker spannend! Rears zijn klein, dus dat is het niet. Ben benieuwd...

Het kan ook zijn dat het een grote upgrade is in een kleine verpakking ;)
En misschien idd ergens eind van het jaar of misschien wel eerder.
Who knowes ;D

Etiennevh

Zefanja

Nou dinsdag is geweest en het is slecht nieuws geworden.
De "upgrade komt toch niet"  :(