Zef's HT --->> Kijkgenot

Gestart door Zefanja, oktober 5, 2010, 17:49:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Etiennevh

Hoi Zefanja,

Ik had nog niet gereageerd volgens mij maar leuk dat je weer terug bent. Goed te horen dat je de tijd voor jezelf hebt genomen, er zijn belangrijkere dingen in het leven :)

Maar ook leuk dat je weer tijd hebt kunnen vinden om de hobby weer leven in te blazen.

Veel succes ermee!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Zefanja

Citaat van: Etiennevh op oktober 26, 2011, 16:06:34
Hoi Zefanja,

Ik had nog niet gereageerd volgens mij maar leuk dat je weer terug bent. Goed te horen dat je de tijd voor jezelf hebt genomen, er zijn belangrijkere dingen in het leven :)

Maar ook leuk dat je weer tijd hebt kunnen vinden om de hobby weer leven in te blazen.

Veel succes ermee!

Hey Etienne,

Het is goed om er weer te zijn!
Merk de laatste tijd eigenlijk pas hoe erg ik de hobby heb gemist.
Maar we zijn nu dus weer vol op bezig met het afmaken/verbeteren van de set.

Hoop dat aan jou kant ook alles gaat lukken.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Ik was eigenlijk van plan om de laatste paar onderdelen te kopen voor de set en om dan te gaan finetunen.
Maar in plaats van die laatste paar onderdelen komt er als het goed is de week toch (hopelijk) een hele mooie upgrade  :pompom:
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

frankp

Je bent toch meteen weer goed bezig zo na je afwezigheid.
Een setje speakers waar ik erg jaloers op ben :sly: (maar dat had ik al vaker gezegd hè)

Benieuwd naar de nieuwe upgrade.

Zefanja

Citaat van: frankp op oktober 31, 2011, 09:05:30
Je bent toch meteen weer goed bezig zo na je afwezigheid.
Een setje speakers waar ik erg jaloers op ben :sly: (maar dat had ik al vaker gezegd hè)

Benieuwd naar de nieuwe upgrade.

Hahaha ja ik dacht laten  wij maar gelijk goed beginnen.
Ik ben zelf ook nog steeds helemaal weg van deze speakers.
Had voor mijn budget denk ik geen betere keuze kunnen maken.

Ik ook. Hoop echt dat het gaat brengen wat ik er van hoop.
Hopelijk deze week binnen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Citaat van: Zefanja op oktober 30, 2011, 23:31:45
Ik was eigenlijk van plan om de laatste paar onderdelen te kopen voor de set en om dan te gaan finetunen.
Maar in plaats van die laatste paar onderdelen komt er als het goed is de week toch (hopelijk) een hele mooie upgrade  :pompom:
Spannend! Je ziet wel weer, het virus kent geen genade :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Citaat van: HTip op oktober 31, 2011, 22:51:53
Spannend! Je ziet wel weer, het virus kent geen genade :D
Hahaha dat kent het zeker niet  ;D
Spannend is het zeker. Hoop dat het deze week binnen is en dat het brengt wat ik er van verwacht.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Jeeej mijn pakketje is opgehaald door ups en komt vanuit Duitsland naar me toe  :pompom:
Hopelijk is het snel hier!
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

Citaat van: Martijn90 op november  1, 2011, 16:42:22
Mooi, ben benieuwd wat het is :D

Ik heb al een kleine hint gegeven in mijn vorie post ;)
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Citaat van: Zefanja op november  1, 2011, 16:52:51
Ik heb al een kleine hint gegeven in mijn vorie post ;)
Dat het uit Duitsland komt? Dat kan volgens mij bijna alles zijn? ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

Citaat van: Martijn90 op november  1, 2011, 16:53:48
Dat het uit Duitsland komt? Dat kan volgens mij bijna alles zijn? ;)
Hmmm haha ja dat kan inderdaad vanalles zijn.
Maar het is ook echt een Duits merk.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Citaat van: HTip op november  1, 2011, 17:55:10
inakustik LS-kabels?

Hahah in 1 keer goed!
Ik hoop deze week een setje in-akustik ls-1108 single wire te ontvangen.
Weet alleen nog niet of ik ze single wire ga houden.
Bi-amp bevalt me nu goed en ik weet niet of een verbindingsbrug ertussen me gaat geven wat ik nu heb.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Citaat van: Zefanja op november  1, 2011, 18:00:34
Hahah in 1 keer goed!
Ik hoop deze week een setje in-akustik ls-1108 single wire te ontvangen.
Weet alleen nog niet of ik ze single wire ga houden.
Bi-amp bevalt me nu goed en ik weet niet of een verbindingsbrug ertussen me gaat geven wat ik nu heb.
Mooie kabel :thumbs-up: Die heb ik ook overwogen en is het uiteindelijk niet geworden. Ik heb nu LS-1002 bruggen, maar ik zit eraan te denken om de kabel bi-wire te maken. Scheelt weer een overgang. Geen idee of ik dat met de 1202 zelf kan...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Citaat van: HTip op november  1, 2011, 18:04:06
Mooie kabel :thumbs-up: Die heb ik ook overwogen en is het uiteindelijk niet geworden. Ik heb nu LS-1002 bruggen, maar ik zit eraan te denken om de kabel bi-wire te maken. Scheelt weer een overgang. Geen idee of ik dat met de 1202 zelf kan...

Mag ik vragen waarom die het toen niet voor jou is geworden?
Ik denk dat ik ze bare-wire ga aansluiten en dan testen wat voor mij het beste klinkt.
Maar ga ze eerst maar eens goed laten inspelen en luisteren wat ze brengen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Citaat van: Zefanja op november  1, 2011, 18:08:46
Mag ik vragen waarom die het toen niet voor jou is geworden?
Zeker! De 1108, 1102 en 1002 ontliepen elkaar niet veel. Alleen in het hoog was de 1108 beter. Maar ik kon toen voor de prijs van de 1108 de 1202 krijgen en toen was de keuze snel gemaakt. Gezien het aantal meters heb ik voor de overige speakers voor de 1002 gekozen. En daar ben ik nog steeds heel erg tevreden mee :wub:

Citaat
Ik denk dat ik ze bare-wire ga aansluiten en dan testen wat voor mij het beste klinkt.
Maar ga ze eerst maar eens goed laten inspelen en luisteren wat ze brengen.
Inspelen is zeker nodig bij de inakustik-kabels. Volgens Snowmaster was dat meer dan 100 uur en toen heb ik ervoor gekozen om ze ingespeeld aan te schaffen. Daarna werden ze nog wel beter, maar het was meteen goed naar te luisteren.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Citaat van: HTip op november  1, 2011, 18:24:03
Zeker! De 1108, 1102 en 1002 ontliepen elkaar niet veel. Alleen in het hoog was de 1108 beter. Maar ik kon toen voor de prijs van de 1108 de 1202 krijgen en toen was de keuze snel gemaakt. Gezien het aantal meters heb ik voor de overige speakers voor de 1002 gekozen. En daar ben ik nog steeds heel erg tevreden mee :wub:
Inspelen is zeker nodig bij de inakustik-kabels. Volgens Snowmaster was dat meer dan 100 uur en toen heb ik ervoor gekozen om ze ingespeeld aan te schaffen. Daarna werden ze nog wel beter, maar het was meteen goed naar te luisteren.

Die 1202 was/is dus weer een stap hoger?
Maar zeker een logische keuze dan.

Ik zit alleen nog met twijfels wat ik uiteindelijk moet doen met kabels voor de achterste speakers.
Dat hangt natuurlijk ook af van wat deze kabels gaan doen.
Het beste is om gelijke kabels te houden of niet? Heb wel 2 x 10m nodig  :(

Nog tips om ze snel ingespeel te krijgen?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Citaat van: Zefanja op november  1, 2011, 19:33:29
Die 1202 was/is dus weer een stap hoger?
Maar zeker een logische keuze dan.
De 1202 was de voorloper van de 1302, het huidige topmodel. Dus ja, keuze was logisch. En was ook het advies van Maximus_Aurelius, die als een van de weinige forumleden ook de ALR/Jordan Note speaker heeft.

Citaat
Ik zit alleen nog met twijfels wat ik uiteindelijk moet doen met kabels voor de achterste speakers.
Dat hangt natuurlijk ook af van wat deze kabels gaan doen.
Het beste is om gelijke kabels te houden of niet? Heb wel 2 x 10m nodig  :(
Kabels met een gelijk karakter is inderdaad een goed idee om een homogene bubble te realiseren. Echter het hoeft niet dezelfde als je fronts zijn. Een lager model is geen probleem. Ik zal in mijn topic even kijken wat mij geadviseerd werd.

Citaat
Nog tips om ze snel ingespeel te krijgen?
Veel verschillende soorten muziek en als het kan 24/7. Wat ook kan is de Densen DeMagic gebruiken. Bestaat als CD en 5.1 DVD. Heb ze beide en voor het inspelen van de PM staat overdag en 's nachts dat (voor de oren) verschrikkelijk signaal op. Het is een signaal dat alle frequenties in zich heeft en met de DVD wordt zelfs de sub aangesproken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op november  1, 2011, 19:59:40
De 1202 was de voorloper van de 1302, het huidige topmodel. Dus ja, keuze was logisch. En was ook het advies van Maximus_Aurelius, die als een van de weinige forumleden ook de ALR/Jordan Note speaker heeft.

Was eventjes het topmodel.Voorheen was de 1602 topmodel maar die ging uit het assortiment en was de eer aan de 1302 om door het leven te gaan als topmodel. Helaas heeft de 1302 niet lang kunnen genieten van predikaat topmodel want nu is het de 1603.
De luidspreker kabel 1302 is uit het assortiment. Nieuwe serie zijn de 03. 603, 803, 1203 en 1603. Deze zijn niet te vergelijken met de vorige serie i.v.m. andere opbouw van de kabel.

Ik heb inderdaad vrij lang gespeeld met de tuinslang 1202  ;D. Prachtige kabel en zeker van genoten. de match was heel goed met mijn Lindemann en ALR/Jordan Note. Je weet soms hoe het wilt gaan, men wilt wel eens een upgrade maken  :tongue2:

Citaat van: Zefanja op november  1, 2011, 18:00:34
Hahah in 1 keer goed!
Ik hoop deze week een setje in-akustik ls-1108 single wire te ontvangen.
Weet alleen nog niet of ik ze single wire ga houden.
Bi-amp bevalt me nu goed en ik weet niet of een verbindingsbrug ertussen me gaat geven wat ik nu heb.

De 1108 is een mooie kabel en ik denk niet dat je er spijt van zult krijgen.
Bi-Amp bevalt goed, wanneer de 1108 goed bevalt kun je altijd een tweede set kopen.;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Bedankt voor de aanvulling Nico. Ik had het expres voor Zefanja iets eenvoudiger gehouden, maar je hebt helemaal gelijk. De 03-serie is serieus aan de prijs en niet interessant als je grote hoeveelheden nodig hebt.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Zefanja

Citaat van: HTip op november  1, 2011, 19:59:40
De 1202 was de voorloper van de 1302, het huidige topmodel. Dus ja, keuze was logisch. En was ook het advies van Maximus_Aurelius, die als een van de weinige forumleden ook de ALR/Jordan Note speaker heeft.

Dat maakt de keuze dan inderdaad makkelijker.

CitaatKabels met een gelijk karakter is inderdaad een goed idee om een homogene bubble te realiseren. Echter het hoeft niet dezelfde als je fronts zijn. Een lager model is geen probleem. Ik zal in mijn topic even kijken wat mij geadviseerd werd.

Ik zit dan te denken aan de 602 of misschien wel de 1002.
Probleem is dat je met lengtes van 2 x 10 m al snel aan een flinke prijs zit.

CitaatVeel verschillende soorten muziek en als het kan 24/7. Wat ook kan is de Densen DeMagic gebruiken. Bestaat als CD en 5.1 DVD. Heb ze beide en voor het inspelen van de PM staat overdag en 's nachts dat (voor de oren) verschrikkelijk signaal op. Het is een signaal dat alle frequenties in zich heeft en met de DVD wordt zelfs de sub aangesproken.

24/7 zal moeilijk worden, maar daar vinden we wel wat op. Maar eens kijken of die Densen DeMagic cd/dvd te vinden is.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Zefanja

Citaat van: Maximus_Aurelius op november  1, 2011, 21:00:45
Was eventjes het topmodel.Voorheen was de 1602 topmodel maar die ging uit het assortiment en was de eer aan de 1302 om door het leven te gaan als topmodel. Helaas heeft de 1302 niet lang kunnen genieten van predikaat topmodel want nu is het de 1603.
De luidspreker kabel 1302 is uit het assortiment. Nieuwe serie zijn de 03. 603, 803, 1203 en 1603. Deze zijn niet te vergelijken met de vorige serie i.v.m. andere opbouw van de kabel.

Ik heb inderdaad vrij lang gespeeld met de tuinslang 1202  ;D. Prachtige kabel en zeker van genoten. de match was heel goed met mijn Lindemann en ALR/Jordan Note. Je weet soms hoe het wilt gaan, men wilt wel eens een upgrade maken  :tongue2:

De 03 serie heb ik gezien inderdaad ja, maar nog nergens te koop gezien.
Haha ja dat upgraden wil wel.
Ik speel nu al een tijdje met de ViaBlue sc4 bi-amp, maar ben daar toch niet helemaal tevreden over.
Het geluid is mooi en over het algemeen zoals ik het wil, maar soms word het toch iets te schel in het hoog vind ik.
Gelukkig niet zo erg als bij mijn vorige speakers, want dat was echt erg.

CitaatDe 1108 is een mooie kabel en ik denk niet dat je er spijt van zult krijgen.
Bi-Amp bevalt goed, wanneer de 1108 goed bevalt kun je altijd een tweede set kopen.

Ik hoop ook echt dat ik er geen spijt van ga krijgen.
Ik herinner me roy nog, die ook zijn speakerkabels had vervangen voor in-akustik en dat pakte helaas niet goed uit.
En mijn akoestik is ook niet bepaald optimaal, maar we gaan het horen.

Hahaha je bedoeld een 2de ls-1108 set om bi-amp te kunnen spelen?
Is een mogelijkheid, maar ik kan de kabel ook ombouwen naar bi-amp toch.
De kabel heeft 8 strands, die kan ik mooi bundelen naar 4 paartjes.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Martijnst1990

Mooie upgrade hoor, lees veel goeds over Inakustik! :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

Citaat van: Martijn90 op november  2, 2011, 12:32:53
Mooie upgrade hoor, lees veel goeds over Inakustik! :)

Dat is ook de reden waarom ik voor deze kabel heb gekozen.
Ben erg benieuwd wat het gaat brengen.
Het zal zeker een verbetering zijn, nu alleen hopen dat het ook goed uitpakt.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |