HTPC geen blacker-than-black

Gestart door SvenB, oktober 5, 2010, 09:53:35

Vorige topic - Volgende topic

SvenB

Dag allemaal,

Sinds een tijdje heb ik mijn HTPC (Core i3) in gebruik icm een Panasonic G20. Als ik de DVE HD Basics calibratie disc draai dan zie ik in de pludge voor het afstellen van de brightness de twee blacker-than-black balken niet. Nu heb ik op internet wat zitten zoeken en kan dit te maken hebben met het feit dat de PC in RBG 0-255 uitstuurt en de TV YCbCr 16-235 als input wil hebben. Weet iemand of ik op de PC ergens in kan stellen dat deze in hetzelfde formaat uitstuurt als wat de G20 als input wil hebben? Of natuurlijk andersom, de G20 instellen op het formaat dat de HTPC uitstuurd.

In de driver van de Intel HD Graphics card heb ik de optie: xvYCC (Extended-gamut YCC (also x.v.Color)) gevonden. Echter, als ik deze activeer dan is het beeld veel te donker.

coned (banned)

Citaat van: SvenB op oktober  5, 2010, 09:53:35
Dag allemaal,

Sinds een tijdje heb ik mijn HTPC (Core i3) in gebruik icm een Panasonic G20. Als ik de DVE HD Basics calibratie disc draai dan zie ik in de pludge voor het afstellen van de brightness de twee blacker-than-black balken niet. Nu heb ik op internet wat zitten zoeken en kan dit te maken hebben met het feit dat de PC in RBG 0-255 uitstuurt en de TV YCbCr 16-235 als input wil hebben. Weet iemand of ik op de PC ergens in kan stellen dat deze in hetzelfde formaat uitstuurt als wat de G20 als input wil hebben? Of natuurlijk andersom, de G20 instellen op het formaat dat de HTPC uitstuurd.

In de driver van de Intel HD Graphics card heb ik de optie: xvYCC (Extended-gamut YCC (also x.v.Color)) gevonden. Echter, als ik deze activeer dan is het beeld veel te donker.

dunno hoe dat met jou kaart zit, met mijn radeon kan ik kiezen tussen limited en full rgb, waarbij limited rgb dus 16..235 is en video 1:1 wordt doorgegeven
heb je ook geen last van color banding en andere onzin

trouwens: blacker then black weergeven heeft geen zin, IRE0 = video level 16 tenzij je zwart wil laten weergeven als donkergrijs (meer licht dan het restlicht), en blacker then black als minimum aan restlicht (alle panny's hebben restlicht)

enkel whither then white heeft zin ... voor die paar shoots waarbij ze over 235 gaan
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

SvenB

Gebruik dus de onboard Intel HD Graphics kaart en daar kan ik deze opties niet kiezen (zelf nog niet kunnen vinden). Ik weet dat het weergeven van blacker-than-black opzich geen zin heeft omdat als je de brightness goed insteld deze toch niet wordt weergeven. Echter, wil graag de DVE calibratie disc gebruiken en heb zoiets van als het erop zit moet het ook gewoon werken.