Het XTZ speakers/subwoofers/apparatuur ervaringen-topic

Started by XpanD, October 2, 2010, 21:42:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yorkie13

wat een belangrijk verschil tussen de mk1 en MKII , is dat de bandtweeter een stuk hoger gefilterd wodt.

dit komt vooral rond de 3 tot 4000 hz te goede.

Verder de betere componenten die gebruikt zijn, al wil ik dat eerst nader bekijken.
Ik kan A/B vergelijken met de surrounds die ik heb.

edit : helaas in Zweden zijn de filtersd ook op, 4 tot 5 weken levertijd
als ik ze uiteindelijk maar krijg

NattePrei

Het gaat inderdaad een dure grap worden als je ze allemaal moet upgraden Martijn. Wel een goede eindejaarsuitkering bestemming!

WonkaBar

Quote from: RA SUBS on November  2, 2011, 09:51:14
Gisteren getracht een setje MKII filters te bestellen voor de 99.26, maar helaas niet op voorraad.

moet er denk ik snel mee zijn, anders zijn ze straks uitverkocht lijken me  beperkt leverbaar.



edit.

heb ze in Zweden besteld, daar hebben ze de filters wel ::)

Had je het eerst bij Intosurround geprobeerd? Ik heb nog gevraagd hoeveel ze gaan kosten, maar nog niks van hem gehoord. Zo te zien is het je gelukt om ze in Zweden te bestellen, misschien dat ik dat ook maar moet proberen.
XTZ 99.26, XTZ W10.17p, Musical Fidelity M6i, CA DACMagic, Logitech Touch, JRiver, JPLAY, CA CD640MKII, Atlas Hyper 2.0, Atlas Equator Superior, Atlas Opus, Soundcare SuperSpikes

yorkie13


WonkaBar

Maar ze hebben je bestelling wel in behandeling genomen, of krijg je pas over een tijdje te horen als ze er 1 voor je hebben?
XTZ 99.26, XTZ W10.17p, Musical Fidelity M6i, CA DACMagic, Logitech Touch, JRiver, JPLAY, CA CD640MKII, Atlas Hyper 2.0, Atlas Equator Superior, Atlas Opus, Soundcare SuperSpikes

yorkie13

bestelling is gewoon aangenomen, dus gewoon 5 wekken wachten

leuk voor onder de kerstboom

WonkaBar

Keuzes, keuzes. Ben er net achter gekomen dat de Audiolab MDAC in december in nederland te koop zal zijn. Moeilijke keuze welke van de twee er eerder moet komen. Ik wacht in ieder geval eerst nog op antwoord van XTZ Zweden over de cross-overs.
XTZ 99.26, XTZ W10.17p, Musical Fidelity M6i, CA DACMagic, Logitech Touch, JRiver, JPLAY, CA CD640MKII, Atlas Hyper 2.0, Atlas Equator Superior, Atlas Opus, Soundcare SuperSpikes

yorkie13

Vandaag mijn 99.26 fronts eens open gehad om het filter te bekijken

zie ik onderstaand filter erin zitten, en dat is wel heel wat anders dan het standaard filter


WonkaBar

Ik heb nooit een foto gemaakt van de binnenkant van die van mij toen ik de crossover heb gebypassed, maar van wat ik me kan herinneren zal het er wel anders uit. Bovendien zal er bij mij nog wit isolatie materiaal in, of had je die eruit gehaald voor de foto? Maar die van mij zijn misschien ouder - sn. 00037 - en daarom anders. (?)
XTZ 99.26, XTZ W10.17p, Musical Fidelity M6i, CA DACMagic, Logitech Touch, JRiver, JPLAY, CA CD640MKII, Atlas Hyper 2.0, Atlas Equator Superior, Atlas Opus, Soundcare SuperSpikes

yorkie13

ik heb idd de demping verwijderd , en vervangen door Twaron damping.

serienummer is  00111   en 00181

Voor de foto verwijderd om het andere filter duidelijk te laten zien.

Mijn 99.26 center heeft duidelijk wel het kleine filter..........

Ik heb XTZ in Zweden al een email gestuurd met hoe dat zit met het filter.

XpanD

Na even wat rondgezocht te hebben kwam ik als eventuele passende center bij de XTZ 99.25 MKI (en later 99.36/99.38 MKII) uit bij twee centers van XTZ zelf - de 89 Center en de recent gelanceerde 95.33. Heeft iemand hier toevallig een set bestaande uit een combinatie van 99 series speakers en 89/95 series speakers, en zo ja hoe klinkt dat?

Een derde 99.25 gaat niet passen, dat wordt te diep. Een 95.33 zou nog net passen, en de tweeter lijkt op een aantal high-res afbeeldingen die ik heb gevonden een variant van de Fountek-tweeter in de 99 series, maar dan in een aluminium hoorn. Omdat dit allemaal van hetzelfde merk komt hoop ik dat de afstemming ook vergelijkbaar is en dat ik met een eventuele "mindere" center alsnog een goed passend surroundgeluid kan krijgen.
Marantz SR6013 > Yamaha P3500S > XTZ Master M2 + 2x2 JL Audio 10w3v3-4


yorkie13

Als ze leverbaar zijn tenminste  :D

Ik wil mijn MKII filters hebben

Randal

Quote from: RA SUBS on November 17, 2011, 11:54:54
Als ze leverbaar zijn tenminste  :D

Ik wil mijn MKII filters hebben
Ik kreeg uit Zweden te horen dat de filters begin december weer leverbaar waren.

Mag ik vragen wat de Twaron demping nu precies voor resultaat heeft geleverd voor de 99.26. Zijn de verschillen duidelijk waarneembaar, of heel subtiel?

Martijnst1990

Quote from: Randal on November 17, 2011, 14:37:07
Ik kreeg uit Zweden te horen dat de filters begin december weer leverbaar waren.

Mag ik vragen wat de Twaron demping nu precies voor resultaat heeft geleverd voor de 99.26. Zijn de verschillen duidelijk waarneembaar, of heel subtiel?
ben ik ook wel benieuwd naar :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT


Randal

Die had ik natuurlijk al gelezen! ;D
Je verhaal eindigt zo'n beetje dat je 7-8 gram longhair in de 99.26 hebt gestopt, maar ik lees verder niets over de verschillen die je hierdoor ervaart en hoe duidelijk de verschillen met het oor waarneembaar zijn.
Hetzelfde geldt overigens voor die mooie luidsprekersteunen die ik ook gebruik....  ;)


yorkie13

voor de monitor 99.26 en 99.25 lijkt het iets meer lucht te geven , of de luidsprekers was losser klinken
in het midlaag.
De laagkasten heb ik (nog) niet gedaan daar ik deze toch actief aanstuur.

yorkie13

sinds vandaag ook de 2 xtz Ice subwoofers eens voor stereo laten spelen.

En dan is gelijk de piek bij 33 hz weer terug, dus eens kijken of ik hier met de DSP amp

e.a. kan recht trekken.

Nog een paar weekjes voor de filters en dan eens kijken wat dat brengt.

Martijnst1990

Quote from: RA SUBS on November 19, 2011, 11:20:37
sinds vandaag ook de 2 xtz Ice subwoofers eens voor stereo laten spelen.

En dan is gelijk de piek bij 33 hz weer terug, dus eens kijken of ik hier met de DSP amp

e.a. kan recht trekken.

Nog een paar weekjes voor de filters en dan eens kijken wat dat brengt.
Ben ook benieuwd naar je filters, zou je wat foto's kunnen maken als je ze erin zet? De nieuwe filters zijn namelijk ook groter waardoor je ook nieuwe schroefgaten moet boren had ik gelezen op avforums.com. Ben wel benieuwd hoe dat in zijn werk gaat :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

yorkie13

gewoon zelf tappende schroeven gebruiken, werkt prima.

Martijnst1990

Quote from: RA SUBS on November 19, 2011, 14:14:11
gewoon zelf tappende schroeven gebruiken, werkt prima.
Dat is zo, vroeg me alleen af of je daar makkelijk bij kan aan de binnenkant van de kast.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

yorkie13

Als je een beetje handig bent wel, en dan biedt vinyl afwerking weer het voordeel dat het beter tegen
krassen e.d. bestand is als pianolak.

yorkie13


yorkie13

jawel, de xtz mkII filters zijn eindelijk binnen. :pompom: