iMovie vraagje

Gestart door VlisChris, september 16, 2010, 10:20:03

Vorige topic - Volgende topic

VlisChris

Wie weet hoe lang het kan duren voor je zo'n 40GB aan video geimporteerd en klaar voor gebruik hebt in iMovie '09?
Werk met een 27" iMac uit begin van het jaar, en ben dus bezig om data te importeren. Maar sinds gister geeft de computer al aan dat die bezig is de data te optimaliseren. In totaal staat de computer al weer zo'n 20 uur non-stop op 1 core vol te blazen om die data te verwerken.
OSX geeft niet aan dat de software is vastgelopen, en de computer wisselt ook nogal eens van core tijdens het berekenen. Dus ik krijg de indruk dat die daadwerkelijk bezig is.
Iemand een idee hoelang ik nog ga moeten wachten? Wil mijn bestanden morgenavond toch wel kunnen gebruiken :-X
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Audiofiel

Daar is niets zinnigs over te zeggen. Ik krijg de indruk dat je bestanden hebt geïmporteerd die omgezet moeten worden en niet direct in het juiste formaat staan. En heb je voor je project wel de juiste resolutie en beeldbreedte gekozen?

En tenslotte: je hebt niet Magic Movie gekozen of het automatische tussenvoegen van overgangen?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

VlisChris

Heb er voor gekozen om ze naar "groot" om te zetten ipv origineel omdat dat veel schijfruimte zou besparen.
Heb voor de rest breedbeeld gekozen voor het project omdat de video's ook in breedbeeld zijn opgenomen.
Daarnet iMovie geforceerd gestopt, en opnieuw geopend om opnieuw te beginnen, maar dan gaat die verder waar die gebleven is. Lastig :)

edit: ah, nu is die bezig om miniaturen te genereren. Weer een nieuw schermpje dus.

Audiofiel

Citaat van: Christiaan S op september 16, 2010, 14:05:59
Heb er voor gekozen om ze naar "groot" om te zetten ipv origineel omdat dat veel schijfruimte zou besparen.

En dus moet al het filmmateriaal opnieuw gerenderd worden in dat kleinere formaat. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

VlisChris

Duidelijk :)
Had ik kunnen verwachten dat dat lang ging duren.
Maar hij heeft nu de helft geimporteerd. Dat maar even weggooien, en dan opnieuw beginnen op zijn eigen formaat. Moet wat sneller gaan denk ik ;)