webwinkel Azerty in Raalte levert niet conform produktbeschrijving

Gestart door clockwork, september 9, 2010, 16:46:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nahpets

Succes met nadenken.

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? En ben je van plan die evt in te schakelen?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

clockwork

Citaat van: Nahpets op september 10, 2010, 13:05:19
Succes met nadenken.

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? En ben je van plan die evt in te schakelen?

Ach, zal wel meevallen. Niet zoveel keuze ben ik bang. Want ik heb geen verzekering die dit soort zaken dekt. Wel auto en medische zaken geloof ik.
Dat is zo'n verzekering waarvan je allijd denkt: o ja, die kan wel eens handig zijn.  :hmmm:

Weet wel dat ik nooit meer iets bestel bij deze club.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Raphie

het op de rol zetten kost al meer  :D
Maar wel idioot van die account manager i.d.d
staat 3x 6TB nu wel of niet op de factuur?
JBL PRX Power!

Raphie

dit is wat er bij Azerty staat:
Met trots presenteert Thecus de opvolger van de succesvolle N3200: de N3200Pro. Door middel van onder andere de nieuwe AMD Geode™ CPU is dit model een stuk geavanceerder dan haar voorganger. Highlights •AMD Geode™ CPU •Drie bays (tot 6 TB) •RAID 0,1,5 en ..

Twijfelde je op basis daarvan? en ging je daarom verivieren bij de account manager?
JBL PRX Power!

clockwork

Citaat van: Raphie op september 10, 2010, 13:14:19
dit is wat er bij Azerty staat:
Met trots presenteert Thecus de opvolger van de succesvolle N3200: de N3200Pro. Door middel van onder andere de nieuwe AMD Geode™ CPU is dit model een stuk geavanceerder dan haar voorganger. Highlights •AMD Geode™ CPU •Drie bays (tot 6 TB) •RAID 0,1,5 en ..

Twijfelde je op basis daarvan? en ging je daarom verivieren bij de account manager?

Ze hebben de tekst inmiddels veranderd.

Er stond in de omschrijving:
Thecus N3200 Pro - NAS - 6 TB - Serial ATA-300 - RAID 0, 1, 5, JBOD - Gigabit Ethernet


en in de specs:
Aantal geïnstalleerde apparaten/modules
3 (geïnstalleerd) / 3 (max.)

En op de pakbon stond:  Thecus N3200 Pro - NAS - 6 TB - Serial ATA-300 - HD 2TBX3 RAID 0, 1, 5, JBOD - Gigabit Ethernet



En ik ging verifieren omdat dit veruit de goedkooptste aanbieder was en de enige die er disks bij leverde.  
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Raphie

ja, dan is het heel anders.
Maar nu. staat dit ook op de omschrijving van je factuur, of staat hier ook al de nieuwe omschrijving op?
JBL PRX Power!

clockwork

Citaat van: Raphie op september 10, 2010, 13:25:26
ja, dan is het heel anders.
Maar nu. staat dit ook op de omschrijving van je factuur, of staat hier ook al de nieuwe omschrijving op?

oude omschijving.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

blue-eyes

Citaat van: clockwork op september 10, 2010, 12:58:01
Net mail gekregen van Azerty.nl in Raalte. (oeps).
Ze laten het er op aan komen. Terugsturen of juridische stappen ondernemen.


Dit weekend maar eens over nadenken.



Dat is het niet waard. Terugsturen, VOLLEDIGE kosten claimen (dus incluis je verzenden) en daarna daar nooit meer kopen.

Of idd Raphies strategie. Hoeveel tijd energie wil je erin steken? Je hebt wel een case...
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Citaat van: clockwork op september 10, 2010, 13:26:19
oude omschijving.
Nou, dan zou ik er een principezaak van maken.
als het expliciet op de factuur staat, tevens bevestiging van de Account Manager en een Sales Manager die het betreurt (dus niet ontkent!) maar er niks aan wil doen, samen met een aangepaste website?

nakoming eisen.
gewoon aangeven dat je aan je onderzoeksplicht hebt voldaan en de goederen expliciet vermeld staan
PDF's meesturen van factuur / pakbon en email verkeer

geef ze 7 dgn de tijd om de fout te herstellen, of anders.......
RADAR, KASSA!, diverse consumentenfora en rechtsbijstand. (ook al heb je die misschien niet)
JBL PRX Power!

clockwork

Dank voor het meedenken! Waardeer ik zeer.

Ik vind inderdaad ook wel dat ik een case heb. Alleen al omdat ik echt ter goeder trouw heb besteld. Ik zou nog een aangetekende brief naar de directie kunnen sturen in de trend die Raphie voorstelt.

Denk dat ze erop gokken dat ik de kosten voor het op de rol zetten niet wil maken.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Raphie

Citaat van: clockwork op september 10, 2010, 13:36:49
Dank voor het meedenken! Waardeer ik zeer.

Ik vind inderdaad ook wel dat ik een case heb. Alleen al omdat ik echt ter goeder trouw heb besteld. Ik zou nog een aangetekende brief naar de directie kunnen sturen in de trend die Raphie voorstelt.

Denk dat ze erop gokken dat ik de kosten voor het op de rol zetten niet wil maken.
dat regelt je "rechtsbijstand" wel (die willen toch alleen maar schikken) en nemen consumentenzaken onder de 500 euro meestal toch niet aan.
denk meer aan de collateral damage (denk aan relaas posten op tweakers, diverse consumenten fora, dat ze mogen kiezen voor een warme/kouse douche bij radar. Echt niet dat ze voor 250 euro cost, dat risico voor negatieve publiciteit willen lopen
vooral niet als je de PDF's meestuurt.

Maar geef duidelijk aan dat dit los staat van de eventuele rechtsgang.
JBL PRX Power!

vieze freddie

Citaat van: Raphie op september 10, 2010, 13:41:44
denk aan relaas posten op tweakers, diverse consumenten fora, dat ze mogen kiezen

als ze dan nog niet schikken....
ipv gewoon hun fout toe te geven
take it like a man
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

clockwork

Citaat van: vieze freddie op september 10, 2010, 14:37:37
als ze dan nog niet schikken....
ipv gewoon hun fout toe te geven
take it like a man

Wederom LOL! Zit al te kijken naar een alternatief. QNAP TS-410 lijkt wel wat.......
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

jantje112

Heb je een account op tweakers? open daar een topic met naam van de winkel en ze communiceren opeens erg anders. Ook gelijk even een shopreview doen.

Ik hoor helaas erg vaak slechte dingen over de manier waarop azerty zulke dingen oplost. En vaak is de houding "wij zijn groot en jij bent klein/ootzak"

Helaas zijn de buren bij salland in raalte al niet veel beter. Ik zou denken dat ze vrienden zijn.

Succes

clockwork

Na dit weekend nog een mail van de club te hebben ontvangen vol met insinuaties te hebben ontvangen, ben ik er klaar mee. Ik ga de NAS retour sturen. Dit is me alle negatieve energie niet waard.

Ik koop natuurlijk nooit meer iets via Azerty en zal dat ook niemand aanraden. Ik koop best veel van dit soort producten online en meestal tot volle tevredenheid. Nog nooit ben ik zo ongeschoft behandeld (met name de toon van de mails die ik jullie zal besparen).

Zal nog wel een paar negatieve beoordelingen op Tweakers en Kieskeurig plaatsen.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Nu op zoek naar een andere NAS.

   

 
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

J.A.F._Doorhof

Beetje zonde om daar rechtsbijstand voor in te schakelen.
Je weet dat een 2TB rond de 75-80 euro kost op dit moment, je weet ook dat die NAS meer kost dan 100.00
MAW je had op je vingers na kunnen tellen dat het nooit kan kloppen.

Dat ze reageren met ja het klopt is slordig (zeer slordig zelfs) maar het is hier wel een kwestie van, als een deal te goed lijkt om waar te zijn dan is dat ook zo.

Opmerkingen als 50% korting is niet ongebruikelijk is bizar.
Gemiddeld zit op dit soort onderdelen een marge tussen de 5-10% en om dan 50% korting te verwachten.......

Nogmaals het is doodzonde dat een bedrijf zo slordig is, maar om het rechtssysteem daarmee te belasten.....
Ga dan naar kassa of radar.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

clockwork

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 13, 2010, 10:44:28
Beetje zonde om daar rechtsbijstand voor in te schakelen.
Je weet dat een 2TB rond de 75-80 euro kost op dit moment, je weet ook dat die NAS meer kost dan 100.00
MAW je had op je vingers na kunnen tellen dat het nooit kan kloppen.

Dat ze reageren met ja het klopt is slordig (zeer slordig zelfs) maar het is hier wel een kwestie van, als een deal te goed lijkt om waar te zijn dan is dat ook zo.

Opmerkingen als 50% korting is niet ongebruikelijk is bizar.
Gemiddeld zit op dit soort onderdelen een marge tussen de 5-10% en om dan 50% korting te verwachten.......

Nogmaals het is doodzonde dat een bedrijf zo slordig is, maar om het rechtssysteem daarmee te belasten.....
Ga dan naar kassa of radar.

Was overigens ook niet van plan om hierover naar de rechter te gaan. Ik hoopte dat het dreigen daarmee wat beweging, of een tegenvoorstel, zou opwekken. Zo'n heel traject kost me ook te veel negatieve energie. Zeker al omdat ik net een langdurig geschil met een ex-compagnon heb afgewikkeld. 

Ik vond de aanbieding ook wel te mooi om waar te zijn, maar aangezien de accountmanager heel stellig bevestigde dat het klopte, ging ik ervan uit dat ik tegen een werelddeal aangelopen was.  :satisfied:

Als deze club me op mijn eerste mail gewoon een mailtje had gestuurd met excuses, een redelijke uitleg en een voorstel om de schijven bijvoorbeeld tegen inkoopprijs te leveren, had ik er maar waarschijnlijk wel mee akkoord gegaan. Gewoon een kwestie van netjes met klanten en klachten om te gaan.
Maar dat hoef ik jou geloof ik, gezien je goede reputatie, niet uit te leggen. ;D

Ik zelf ga zo ook met mijn klanten om en zo verwacht ik dan ook behandeld te worden.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

WimB

En dan hebben ze dit in hun bedrijfsprofiel staan?

CitaatOnze waarden
Het nastreven van onze waarden zullen het succes en de continuïteit van Azerty waarborgen.
Deze waarden zullen wij dagelijks in ons achterhoofd houden en proberen uit te stralen naar klanten, stagiaires, personeel, leveranciers en overige contacten. Hieronder staan de waarden vermeld, waarbij de volgorde niet van belang is.

- Tevreden klanten
- Alle afspraken nakomen
- Gebruik maken van de kennis van klanten en leveranciers
- Vertrouwen op elkaar


Visie
De visie van Azerty gaat verder dan een klant tevreden houden.
Elk mens heeft zintuigen gekregen om te kunnen leven.
Binnen de organisatie van Azerty zien we het personeel (met haar zintuigen) als het belangrijkste instrument om zich te onderscheiden en toegevoegde waarde te bieden.

Oren heb je om te horen, maar nog belangrijker: om te luisteren. Als je goed luistert, kun je elkaar beter begrijpen.
Ogen heb je om te zien, maar nog veel belangrijker: om te signaleren. Als je goed signaleert, kun je beter inspelen op situaties.

Als je de zintuigen op de juiste manier toepast, is de kans op miscommunicatie nihil! Dan is alles voor iedereen duidelijk, wat de basis is voor een goede samenwerking.

In de volgende presentatie willen we onze visie duidelijk maken.


Woorden zeggen blijkbaar niet zoveel, daden des te meer.

clockwork

Ja, daarom was ik nu juist ook zo verbaasd. Ik ga er nog wel een brief aan de directie over schrijven, maar ik ben dat het antwoord ook vol zal staan met holle frasen.

Vanmiddag gaat de boel terug. En dan snel een andere NAS bestellen. :clapping:   
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

edwin99

Ik kan hierop alleen maar toevoegen als je vaker kijkt bij Azerty, dat ze bijna dagelijks wel prijs fouten op de site hebben staan.
Wordt gewoon niet gecontroleerd.
TV: LG OLED 65" - Sonos Arc - PS5 - Apple TV 4K
Cinema: Yamaha RX-A2080 - Monitor Audio Radius met KEF T301 (Atmos) - SVS PC-2000 - Apple TV 4K - Epson EH-LS11000W  - Kingpin VFS240 Spanscherm

clockwork

Citaat van: edwin99 op september 13, 2010, 13:10:32
Ik kan hierop alleen maar toevoegen als je vaker kijkt bij Azerty, dat ze bijna dagelijks wel prijs fouten op de site hebben staan.
Wordt gewoon niet gecontroleerd.

Wat ongelovelijk slecht en inefficient.  >:( Je zou toch zeggen dat dit niet te vaak voor mag komen als je zo'n bedrijf hebt. Slecht voor de zaken. 

Maar ben overigens niet van plan om nog heel vaak op deze site te kijken.  ;)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Nahpets

Citaat van: clockwork op september 13, 2010, 13:15:34

Maar ben overigens niet van plan om nog heel vaak op deze site te kijken.  ;)

Ik heb gisteren maar een unsubscribe van de nieuwsbrief gedaan.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

EJ


clockwork

Citaat van: EJ op september 13, 2010, 17:48:51
tweakers.net shopreview ingevuld?

Wachttijd van twee weken na aanmelden. Maar dat ga ik zeker doen. :devil:

Citaat van: Nahpets op september 13, 2010, 13:19:26
Ik heb gisteren maar een unsubscribe van de nieuwsbrief gedaan.

LOL! dank je. Hopelijk allemaal vanwege mijn goede ervaringen. ;)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.