webwinkel Azerty in Raalte levert niet conform produktbeschrijving

Gestart door clockwork, september 9, 2010, 16:46:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

clockwork

Gaarne jullie mening hierover:
Op de website van Azerty.nl, een grote electronica webwinkel, gevonden via de price watch van Tweekers, vond ik vorige week een  Thecus 3200pro NAS. Volgens de omschrijving werd deze inclusief 3 2TB harde schijven geleverd voor een prijs van € 308.  Aangezien dit me echt een werelddeal leek, heb ik voor de zekerheid een mail gestuurd om te vragen of deze prijs echt klopte en of het zeker was dat de harde schijven inclusief waren. Hier werd binnen een paar uur positief op gereageerd door een accountmanager Verkoop. Ik heb geantwoord dat ik op basis van die informatie direct de volgende dag zou bestellen.  
Gisteren werd het pakket bezorgd.  En ja hoor, jullie raden het al zonder schijven. Op de bijbehorende factuur staat overigens wel dat de NAS een geheugencapaciteit van 6 TB heeft.

Ik heb direct een mail aan de betreffende accountmanager gestuurd en hem alsnog om levering gevraagd. Hier kwam geen antwoord op. Vandaag dus maar aan de bedrijfsleider gemaild.
Het antwoord kwam alsnog van de accountmanager: ik kon een RMA aanmaken om het product te retourneren. Heb geantwoord dat ik niet wil retourneren maar alsnog gewoon mijn complete levering wil.
Reactie: sorry, maar de website was verkeerd en de mijn info in de mail ook. Enige optie: retourneren.
Weet iemand wat mijn rechten zijn in deze? Kan ik levering afdwingen? Ik heb immers ter goeder trouw besteld en zelfs nog om nadere informatie gevraagd.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Raphie

nakoming (gaan ze niet doen), indien niet (zoals al voorgesteld) ontbinden
neem aan dat je zelf ook wel begrijpt, dat die combi niet geleverd gaat worden voor de prijs van amper 3 2TB schijven...

JBL PRX Power!

Joris1971

Erg slordig en amateuristisch van dat bedrijf, maar denk niet dat je kunt afdwingen om 3 HD's te krijgen.

Gewoon terugsturen die bende (wel vragen of het kosteloos kan) en je geld terug laten storten.
En nooit meer zaken doen met die figuren.

Hanky Panky

Als je een rechtsbijstandverzekering hebt zou ik die gebruiken, kost je toch niets. Anders gaat het afdwingen van je recht je meer kosten dan het oplevert. Kosten-baten verhaal. Recht hebben is nog steeds niet hetzelfde als je recht krijgen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Raphie

maar hij heeft geen recht. dat is het punt. Nakoming is niet verplicht
JBL PRX Power!

koosnaampje-audiofiel

Citaat van: Raphie op september  9, 2010, 19:17:36
maar hij heeft geen recht. dat is het punt. Nakoming is niet verplicht

Nee klopt.

Maar ik zou zeggen dat naam en gebeurtenis terug te vinden zijn in diverse forum's misschien dat ze dan iets meegeven....is het proberen waard.

Persoonlijk vind ik dit voor een bedrijf erg slordig en als ik hun was had ik gewoon de TB's als nog verzonden, mede omdat er vooraf contact is geweest.

In huis aan huis folders staat vaak, met uitzondering van drukfouten, hoe zit dat met websites, en als klap op de vuurpijl met een bevestiging via email.
Klipsch, Denon.

clockwork

Citaat van: Raphie op september  9, 2010, 19:17:36
maar hij heeft geen recht. dat is het punt. Nakoming is niet verplicht

Waarom heb ik geen recht op nakoming? Ik heb zelfs nader onderzoek gedaan. Ze hebben me schriftelijk bevestigd dat de aanbieding klopte. De accountmanager had toch ook moeten weten dat deze prijs 'too good to be true' was?

Maar ik denk inderdaad dat je hier zonder rechtsbijstandverzekering geen poot om op te staan hebt. Ik ben alleen extra pissig over het gemak waarmee ze hier met klanten omgaan.

Ik heb er nog een mailtje aan de bedrijfsleider tegen aan gegooid waarin ik dreig met gerechtelijke stappen en het vermelden van mijn bevinden op een aantal fora. Als ze nu nog zouden aanbieden om de schijven tegen een vriendenprijs aan te bieden, zou ik er mee kunnen leven. Fouten kan immers iedereen maken.

@koosnaampje: de algemene voorwaarden sluiten inderdaad 'fouten'ook uit. Maar ik heb wel die beruchte mail. 
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Jeroen V

Citaat van: Raphie op september  9, 2010, 19:17:36
maar hij heeft geen recht. dat is het punt. Nakoming is niet verplicht

Dat is niet waar, dat is de winkel degelijk verplicht tenzij heel erg duidelijk is dat iets echt een fout moet zijn. Zo heeft Otto ooit een foutieve prijs van ongeveer 100 euro voor een LCD TV op de site gehasd die normaal gesproken rond de 1000 euro was niet hoeven leveren omdat dat echt duidelijk een fout was.

Een artikel dat voor zo'n 50% van de normale prijs wordt aangeboden is niet heel erg vreemd, dat gebeurt wel vaker. Aangezien de winkel ook nog eens in een mailtje bevestigt dat het de juiste prijs is zal het heel erg moeilijk zijn om er onderuit te komen zoals Hanky Panky terecht zegt.

Mocht je er meer over willen lezen dan staat hier wat leuk leesvoer: http://blog.iusmentis.com/2008/01/22/typefout-bij-prijs-lcd-televisie-niet-bindend-voor-webwinkel/

CitaatHet zou natuurlijk een mooie boel worden als iedereen maar vanalles kan aanbieden en dan zeggen dat hij het eigenlijk niet zo bedoeld heeft. Vandaar dat artikel 3:35 BW zegt dat als er gerechtvaardigd vertrouwen aan de kant van de koper is opgewekt, de verkoper niet meer onder de overeenkomst uit kan

koosnaampje-audiofiel

Citaat van: clockwork op september  9, 2010, 19:32:57

@koosnaampje: de algemene voorwaarden sluiten inderdaad 'fouten'ook uit. Maar ik heb wel die beruchte mail.  

Kijk en zo'n klein regeltje maakt het dat iedereen maar kan roepen wat hij wilt, want je hebt toch geen poot om op te staan.
Toch vind ik bij dit soort uitzonderingen, dat de consument, meer beschermd moet worden.

Klipsch, Denon.

Jeroen V

Citaat van: koosnaampje-audiofiel op september  9, 2010, 19:39:22
Kijk en zo'n klein regeltje maakt het dat iedereen maar kan roepen wat hij wilt, want je hebt toch geen poot om op te staan.
Toch vind ik bij dit soort uitzonderingen, dat de comsument, meer beschermd moet worden.

Lees dit eens: http://blog.iusmentis.com/2008/12/09/prijzen-onder-voorbehoud-van-drukfouten-kan-dat/

Die bescherming is er al, alleen gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen....

clockwork

Citaat van: Jeroen V op september  9, 2010, 19:37:29
Dat is niet waar, dat is de winkel degelijk verplicht tenzij heel erg duidelijk is dat iets echt een fout moet zijn. Zo heeft Otto ooit een foutieve prijs van ongeveer 100 euro voor een LCD TV op de site gehasd die normaal gesproken rond de 1000 euro was niet hoeven leveren omdat dat echt duidelijk een fout was.

Een artikel dat voor zo'n 50% van de normale prijs wordt aangeboden is niet heel erg vreemd, dat gebeurt wel vaker. Aangezien de winkel ook nog eens in een mailtje bevestigt dat het de juiste prijs is zal het heel erg moeilijk zijn om er onderuit te komen zoals Hanky Panky terecht zegt.

Mocht je er meer over willen lezen dan staat hier wat leuk leesvoer: http://blog.iusmentis.com/2008/01/22/typefout-bij-prijs-lcd-televisie-niet-bindend-voor-webwinkel/


quote author=Jeroen V link=topic=104282.msg1785849#msg1785849 date=1284054227]
Lees dit eens: http://blog.iusmentis.com/2008/12/09/prijzen-onder-voorbehoud-van-drukfouten-kan-dat/

Die bescherming is er al, alleen gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen....
[/quote]

Kijk daar kan ik wat mee. Ik ga dit alles even goed doorlezen en evt met dat artikelnummer dreigen als ik reactie krijg.

Ik heb net een juridisch geschil achter de rug, dus ik was wel weer toe aan een nieuwe...... ;)


Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

koosnaampje-audiofiel

Citaat van: Jeroen V op september  9, 2010, 19:43:47
Lees dit eens: http://blog.iusmentis.com/2008/12/09/prijzen-onder-voorbehoud-van-drukfouten-kan-dat/

Die bescherming is er al, alleen gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen....
Een klant heeft altijd gelijk, voordat hij de aankoop gedaan heeft.

Daarna moet je het maar zien te krijgen zo werkt het nou eenmaal.

Ik zla straks eens kijken op de link als ik tijd heb, krijg ieder moment visite.
Klipsch, Denon.

vieze freddie

het gaat hier niet om een drukfout aangezien die achteraf is bevestigd, en als het dan nog eens op de faktuur (6TB) staat moeten ze die er gewoon bijleveren punt
dreigen met rechtzaak moet normaal volstaan, ze wachten gewoon tot je zelf opgeeft
een mail is niet altijd rechtsgeldig, maar een consument zal eerder gelijk krijgen dan een leverancier
jij hebt op voorhand gedaan wat je kon om zeker te zijn alvorens je een contract (koop) aanging met de winkel, zij moeten dit gewoon nakomen
in B heb je recht op schadevergoeding bij contractbreuk
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Raphie

ik wens je succes, een gratis NAS bij afname van 3 schijven  :D, tevens staan beide ook onafhankelijk op de site mag ik aannemen?
heb je ook een screenshot van de "aanbieding" online, waaruit blijkt met naam en toenaam dat de schijven erbij zitten?

Weet je, dit is niet jij die in onwetendheid iets koopt en zwaar teleurgesteld is, maar gewoon iemand die heel goed weet wat iets kost en gewoon beust een winkelier een poot wil uitdraaien door een foutje van een account manager.
Zeg maar dezeflde categorie die ook bij OTTO die LCD voor 100 euro 10x besteld en "zwaar teleurgesteld"  is.


Maar goed ieder z'n ding.

capaciteit TOT 6TB is wezenlijk wat anders als incl. 3 * 2TB HD
JBL PRX Power!

Raphie

Was het toevallig Mycom? is namelijk de enige tweaker link waar 1x 6TB genoemd wordt? ik zie nergens anders ook maar enige verwijzing staan dat het uberhaupt incl. 3x 2GB HD is?

Beschrijving: N3200PRO-SATA 3.5" 3bay NAS
Product ID: 291733
Model: N3200PRO
Barcode: Merk: Thecus
Product groep: NAS
Extra beschrijving: RAID5, multimedia, low-power
Thecus N3200PRO. Schijf: -, -, 0, 1, 5, JBOD, Serial ATA, XFS, 3.5 ", 6TB. Geheugen: DDR, 256 MB, 128 MB. Processor: 500 MHz, AMD Geode LX800. Netwerk: 10/100/1000 Base-TX, 802.11b/g, TCP/IP, CIFS/SMB, AFP, NFS, HTTP, HTTPS, FTP, FTP-SSL/TLS. Beheerfuncties: Linux. Beeldscherm: LCD. Gewicht en omvang: 172 x 158 x 215 mm, 4200 g. Minimale systeemeisen: Windows 7/2000/XP/2003/Vista UNIX/Linux Mac OS 9 / X
JBL PRX Power!

Roger Black

Absoluut niet mee eens. TS krijgt immers de bevestiging van de Account Manager dat de prijs klopt en dat hij vrij is om dit produkt te kopen. Leg het probleem neer waar die hoort, bij de leverancier en de Account Manager dus.

Citaat van: Raphie op september 10, 2010, 10:28:40
ik wens je succes, een gratis NAS bij afname van 3 schijven  :D, tevens staan beide ook onafhankelijk op de site mag ik aannemen?
heb je ook een screenshot van de "aanbieding" online, waaruit blijkt met naam en toenaam dat de schijven erbij zitten?

Weet je, dit is niet jij die in onwetendheid iets koopt en zwaar teleurgesteld is, maar gewoon iemand die heel goed weet wat iets kost en gewoon beust een winkelier een poot wil uitdraaien door een foutje van een account manager.
Zeg maar dezeflde categorie die ook bij OTTO die LCD voor 100 euro 10x besteld en "zwaar teleurgesteld"  is.
En je dan hier lekker naief opstellen, walgelijk gedrag vind ik dat.

Maar goed ieder z'n ding.

capaciteit TOT 6TB is wezenlijk wat anders als incl. 3 * 2TB HD

clockwork

Citaat van: Raphie op september 10, 2010, 10:28:40
Zeg maar dezeflde categorie die ook bij OTTO die LCD voor 100 euro 10x besteld en "zwaar teleurgesteld"  is.


Maar goed ieder z'n ding.

capaciteit TOT 6TB is wezenlijk wat anders als incl. 3 * 2TB HD

Nou, dank je! Het was geen poging om deze ondernemer een poot uit te draaien en zeker geen gespeelde onschuld.
Ik heb gemaild om te vragen of het echt klopte, en daar werd bevestigend op geantwoord. Had ik dan niet moeten bestellen omdat het té goedkoop was?

De test van de mail luidde letterlijk:

Goedemorgen ......,

Deze is inderdaad geleverd met 3x2 TB.


Als u nog vragen heeft verneem ik dat graag.

Met vriendelijke groet,


Het was overigens geen Mycom maar een andere aanbieder. De tekst op de website is inmiddels aangepast.
Op de factuur staat: Thecus N3200 pro NAS 6TB Serial ATA-300- HD 2TB x 3

Helaas geen schermprintje gemaakt..... >:(

 
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

blue-eyes

Raphie: graag even je tekst aanpassen. Walgelijk gedrag mag je dit niet noemen. Procederen om een LCD van 100 euro ipv 1000 is dat wel.


TS heeft duidelijk een bevestiging gevraagd, en 50% korting is niet ongebruikelijk.

Ik denk zelfs dat indien dit voor de rechter gebracht de TS wel eens gelijk kon krijgen. Maar heeft het zin de moeite en de kosten hierin te investeren?
Gelijk hebben is een, krijgen is een tweede. Zoals al eerder gezegd.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

vieze freddie

Citaat van: clockwork op september 10, 2010, 11:10:15
Deze is inderdaad geleverd met 3x2 TB.


Als u nog vragen heeft verneem ik dat graag.

Met vriendelijke groet,


Het was overigens geen Mycom maar een andere aanbieder. De tekst op de website is inmiddels aangepast.
Op de factuur staat: Thecus N3200 pro NAS 6TB Serial ATA-300- HD 2TB x 3

Helaas geen schermprintje gemaakt..... >:(

 
schermprint hoeft niet, rest (faktuur! en mail) is duidelijk genoeg
(ik vind dat je gelijk hebt en juist hebt gehandeld)
had anders toch in de juichplek gestaan :pompom:
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

clockwork

Citaat van: vieze freddie op september 10, 2010, 11:19:25
schermprint hoeft niet, rest (faktuur! en mail) is duidelijk genoeg
(ik vind dat je gelijk hebt en juist hebt gehandeld)
had anders toch in de juichplek gestaan :pompom:

LOL! Ben bang dat het nu de klaagplek gaat worden. Tegen die tijd zal ik wel de naam van de club noemen. ;)

@BE: thanks. Denk ook niet dat procederen de moeite waard zal zijn. Ik wacht nu eerst maar eens de reactie van de bedrijfsleider af. En gezien de tijd die er over heen gaat, lijkt dit een moeilijk probleem voor ze te zijn.
 
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Nahpets

Citaat van: clockwork op september 10, 2010, 11:24:54
En gezien de tijd die er over heen gaat, lijkt dit een moeilijk probleem voor ze te zijn.

Of ze hanteren het piepsysteem.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

clockwork

Citaat van: Nahpets op september 10, 2010, 11:50:33
Of ze hanteren het piepsysteem.

Ze claimen altijd binnen 24 uur te reageren. 10 minuten daarna krijgen ze een reminder van me... ;D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

clockwork

Citaat van: Nahpets op september 10, 2010, 11:53:54
De piep dus  >:D

Yep! Geeft me de kans om nog wat verder te drammen en er wat wetsartikelen (die ik hier heb opgestoken) er tegenaan te gooien.
 
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

clockwork

Net mail gekregen van Azerty.nl in Raalte. (oeps).
Ze laten het er op aan komen. Terugsturen of juridische stappen ondernemen.


Dit weekend maar eens over nadenken.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling