Van Game pc naar HTpc

Gestart door htbroek, september 7, 2010, 20:44:59

Vorige topic - Volgende topic

htbroek

Binnenkort ga ik verhuizen naar een tweekamerappartement in Utrecht. Ik heb straks geen dedicated PC ruimte meer. Aangezien het gamen toch bijna niet meer voorkomt en het kijken van series/films steeds meer maak ik van mijn huidige watergekoelde PC een HTPC. (heb inmiddels al een beamer etc.)

Ik loop alleen tegen het volgende aan.
De processor die ik overzet is een AMD Phenom II X4 940. (125 TDP uit mijn hoofd)
Ik zoek hier eigenlijk een goede koeler voor die past in de Recom MC1. In onderstaande review wordt gesproken over de Silverstone NT01-E. Deze ziet er prima uit maar red het maar tot 65 TDP.
http://tweakers.net/revie...htpc-in-de-recom-mc1.html

Ik ben dus bang dat ik straks een koeler aanschaf die het niet gaat redden om te koelen. De reviews die ik vind mbt koelresultaten zijn op CPU's die een lager Ghz hebben dan mijn CPU.

Aan de andere kant vraag ik me af of mijn CPU wel volledig belast gaat worden bij 720p over de beamer of 1080p over mijn TV.

Erik

Ik zou toch sterk een media player van 80 euro met een usb 2.5inch hd van 300gb (50 euro)  overwegen. Stiller dan dat kan niet en veel makelijker.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

EJ

Mijn quad processor haalt toch wel de 2% load op 1 core... (linux, xbmc, afspelen vanaf server via nfs). Dus nee, je gaat hem niet belasten. Wel klein beetje moderne grafische kaart (nvidia) nemen, die ondersteunen hardware matig hd content.

htbroek

Op mijn moederbord zit een HDMI uitgang. Ik heb deze getest met een full HD DTS / TrueHD geluidskanalen en alles kwam goed door. Ik ga het eerst testen zonder kaartje en besluit eventueel later dit te wijzigen.
:D
Een media player is geen optie. Gebruik me computer voor veel meer dan dat. Kan daar toch niet :D.

htbroek

Heb inmiddels alles overgezet naar een Recom MC1. Het is even passen en meten maar op zich heb je de ruimte.

Als ik straks verhuisd ben hoop ik alleen nog dat de beamer goed overkomt op een witte muur. Anders moet ik die nog even behandelen.