MaxxMark's bouw van zijn HT - Part Deux - Versterker is er!! Atmos!! YAY! \o/

Gestart door MaxxMark, september 1, 2010, 18:38:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

papaleo

Heb ff in je topic zitten bladeren....,maar dat was een flinke verbouwing,zeg  :o
Is een gave ruimte geworden  :worship:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

MaxxMark

Thanks! Maar ben er nog niet. Voorlopig moet de 2e laag er nog op. En ben ik erg benieuwd wat het eindresultaat doet met de demping in het laag.

Hoe meer ik namelijk met de huidige situatie test, hoe meer ik concludeer dat de constructie van mijn huis echt tegen zit. Buiten m'n dubbele deur hoor ik zga niets. Een verdieping lager hoor ik de bass doordreunen. Als dat iets is wat ook overdraagt naar m'n buren is het resultaat niet zo optimaal als ik had verwacht.

Maar zoals Mutrox ook al zei; zorg eerst dat het geheel klaar is voor je het beoordeelt. Geluid zoekt z'n eigen weg.

Dus nu zorgen dat laag 2 er asap op zit. Binnenkort weer wat extra dagen vrij ingepland om te klussen. Ook met het oog op de arcam of antham Atmos versterkers die zijn aangekondigd voel ik het HT virus goed door m'n lichaam gaan :D
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

jaco

Die deur constructie ziet er zo op eerste gezicht goed uit.
Bij mij is de deur de zwakste plek voor geluidsoverdracht. Sluit wel rondom in dubbele verschoven rubbers, en is verzwaard met een 2 mm stalen plaat die op de deur gekit/geschroefd is.

Wat belangrijk is, is hem goed dicht te kunnen maken. Als hij niet goed aangetrokken is lekt er gewoon geluid bij langs.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

MaxxMark

#78
Bij de buitendeur maak ik me daar het meeste druk om (omdat die geheel zelf geplaatst is) de binnendeur ben ik niet zo heel bang voor omdat die kant en klaar geleverd is en een opdekdeur met dubbele rij flexibele en vrij dikke rubbers zijn.

Als ik buiten de deuren sta hoor ik vrij weinig. Het meeste hoor ik een verdieping lager. En omdat de balklagen verbonden zijn met de buren acht ik de kans aanwezig dat die dat ook horen.

En meteen een mini-updateje:



1.5 rij op de zijkanten en achterkant gezet. Dat ging in 1 dagje. Met een beetje geluk heb ik met 3 (of 4) van dergelijke dagen de 2e laag er op zitten. Nu de tijd vinden ::)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Jefften

Hallo maxxmark,

Mag ik vragen welke binnen deur je hebt gebruikt?
Ik ben zelf ook een ontkoppelde ruimte aanhet maken en ben op zoek naar een geluidsisolerende binnendeur.

Ik zou het super vinden als je mij hiervan een Pm anders zou kunnen sturen.

Mvg,

Jeff
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

MaxxMark

#80
Hee Jeff

Volgens mij was jij het die mij al via het forum per mail op de 18e een mailtje had gestuurd. Hier had ik per mail op gereageerd. Deze is naar  je Hotmail adres gegaan.

Om het mailtje te quoten:

Citaat
Ik heb inderdaad twee geluidsisolerende deuren gekocht. De binnendeur (welke het duurste was) is er een die ook speciaal gecertificeerd is en die in z'n geheel geleverd wordt (afgehangen, scharnieren, etc., etc.).

Deze is bij Akoestiekwinkel.nl aangeschaft zie: http://www.akoestiekwinkel.nl/houten-geluidsisolerende-deuren-type-mh-47
Dit is het  particuliere verkoopkanaal van Merford (zie: http://shop.merford.com/houten-geluidsisolerende-deuren-type-mh-47 let op; exclusief btw).

Als je de prijs ziet weet je ook meteen waarom ik niet gekozen heb voor twee van die deuren. De deur was overigens wel één dag na bestelling meteen geleverd via koerier (logisch, want de deur weegt inclusief kozijn +- 100kg).

De tweede deur is een zogenoemde HPL deur die akoestisch isolerend is (normale HPL deuren zijn dat niet). Deze is gekocht bij een bouwmaterialen goorthandel bij mij in de buurt ("Bouwcenter Koolschijn" te Delft). Ik heb daar geen specifieke merknaam voor, alleen een beschrijving: "HPL Binnendeur - stomp - wit - 93x211 CM - Geluidswerend 38 dB - Inclusief slotgat uitsparing nemef 1200 erie en tochtvaldorpel gemonteerd". Voor die deur was ik iets minder ged kwijt namelijk €360,- inclusief BTW exclusief kozijn (€64,-). Overigens is die deur niet afgehangen en moet je, zoals je waarschijnlijk al in mn topic hebt gelezen, zelf scharnieren infrezen, waterpas zetten, etc. Ook is het handig om vooraf de juiste maten te weten (ik heb er zelf voor gekozen eerst het kozijn te plaatsen, daarna de exacte maten op te meten en die maten op te geven bij mn bestelling zodat hij fabriek af op maat gemaakt kon worden. Dit kost een 10euro extra om te laten doen).

In vergelijking is de deur minder zwaar en is hij niet gecertificeerd. Maar bij een sluisconstructie zoals ik heb toegepast vond ik het voor een 2e deur wat minder belangrijk.

Mutrox levert ook geluidsisolerende deuren. Ik neem aan dat dat dezelfde zijn die ze in hun showroom hebben. Het was dat ik toen al de binnendeur had staan en de buitendeur in bestelling had staan, anders had ik waarschijnlijk een er van bij hen besteld.

Als je verder nog  vragen hebt, stel ze gerust!
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Jefften

Hartstikke bedankt voor je reactie!

Ik ga even naar deze opties kijken.  :worship:

Succes met de bouw en afwerking, het is me een genoegen om alles te lezen!

Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

MaxxMark

Tekst only update!

Afgelopen weken veel bezig geweest met de 2e laag van het gips. Niet echt waard om foto's van te maken omdat het er exact hetzelfde uit ziet als de eerste laag :D

Het gaat overigens wel sneller dan de eerste laag. Dit ondanks dat er ook GreenGlue op de platen moet voordat ze de muur op gaan. Op het moment is de langste zijmuur en de voormuur (waar het scherm komt) helemaal gedaan. De achtermuur voor 90% en de korte zijmuur voor 75% gedaan. Plafonds moeten helaas nog, maar daar ga ik hulp nodig hebben van 2 extra mensen omdat 22.5kg zware platen van 1.5m bij 1m in je eentje tegen een plafond houden niet te doen is.

Ik verwacht dat ik voor de muren nog 1 hele klusdag nodig heb. En dat het plafond 2 dagen met 3 man en 1 dag met 2 man nodig heeft.

Daarna wordt het schroeven aandraaien, licht opschuren en daarna behangen met glasvlies behang. En dan, staat éindelijk de 'ruwbouw'!

Daarna wordt het leuker (Behalve voor mn portemonnee):
- Nieuw scherm bestellen (wordt een Akoestisch transparant 4K scherm; Waarschijnlijk Screen Excellence Neo S 21:9 320cm breed - Craftsman)
- Ruimte akoestisch laten meten
- Nadenken over de geadviseerde akoestische verbeteringen
- Scherm ophanging maken
- Speakers ophangen
- Atmos versterker uitzoeken (7.1.4)
- etc.. etc.. etc..
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

MaxxMark

#84
Een mijlpaal bereikt!

Afgelopen week een week gehad waarin ik een stuk meer tijd had om te klussen. Maandag middag, donderdag de gehele dag en vrijdag de zijkanten van de ruimte met de 2e laag gezet. Dit was prima mogelijk met twee man. Het plafond is met twee man echter niet te doen.

Gisteren heb ik met hulp van 2 vrienden wel mijn  plafond kunnen aanpakken en helemaal dicht gezet met de 2e laag fermacell platen! Bij de eerste laag was het veel prutswerk (omdat niet alles even recht was). Deze 2e laag was een stuk eenvoudiger en het ging daardoor een heel stuk sneller. Een klein zondagje werken (11.45 tot 18.00) en het zat er allemaal in! :pompom:


De foto ziet er niet zo heel anders dan de vorige, maar geloof mij er zitten nu 2 lagen gips  :tongue2:


Bijkomend voordeel; mn voortuin is ook weer leeg. De 2 pallets met fermacell platen (120x 1x1.5m a 22.5kg stuk) zijn op 5 platen na gebruikt. Deze platen gaan nog gebruikt worden in het gang stukje om daar de 'buitenmuur' van de ruimte extra te verzwaren Daar zit nu 1x12.5mm gipsvezel, en dat wil ik eigenlijk 2x hebben. Dus dat komt precies uit!

Daarnaast is mijn GreenGlue op 1 tube na opgebruikt, ook geen onaardige prestatie al zeg ik het zelf O0

Dit markeert wel het moment dat het éct grote werk voorbij is en daar ben ik wel ontzettend blij mee! De komende dagen "helaas" weer wat drukker qua werk, maar gelukkig kan ik nu veel dingen zelf doen (kitten en schuren is nu wat de klok slaat) en dat kan ook prima 's avonds. Zeker nu de Kamer in Kamer af is, is de geluidsoverlast naar buiten toe ook minimaal :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

R

Wat een mijlpaal inderdaad, gaaf stuk werk zeg. Mooi om te zien aan de foto, de massa straalt er vanaf.

gilles0181

Kun je eens een zelfde meting doen als je een pagina hiervoor gedaan hebt, en het verschil melden?
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

longone

superleuk om dit topic te volgen, ben zeer benieuwd naar het eindresultaat  :clapping:
Denon AVR-X4000, Samsung BD-F7500, Epson EH-TW7200, Pioneer PDP-LX5090, JM Lab Spectral 909.1, JVC DR-MX10, Sony PS3

MaxxMark

Citaat van: gilles0181 op november  9, 2015, 12:42:29
Kun je eens een zelfde meting doen als je een pagina hiervoor gedaan hebt, en het verschil melden?

Die heb ik regelmatig gedaan, al is het meer op het gehoor. Opvallend hierbij is dat ik nog altijd het laag een verdieping lager alsnog goed hoor.  Interessant hierbij is wel dat ik er achter ben gekomen dat de kans zeer aanwezig is dat het ondanks dat het niet zo klinkt, tóch lucht geluid is wat ik hoor. De dubbele deur is namelijk nog niet geheel afgesloten (niet alle rubbers zitten er op). En hoewel ik direct buiten de deur niets hoor (ook weinig laag) merkte ik dat het laag dat ik een verdieping lager hoor toe en afneemt als ik de deur van mijn werkkamer open en dicht doe. Dit ondanks het feit dat het algemeen volume niet toe of af lijkt te nemen. Dit zou betekenen dat de akoestiek van mijn trappenhuis + gang + werkkamer blijkbaar het luchtgeluid dat vanuit de ruimte, onder de dubbele deur door gaat en vervolgens met het trappenhuis als klankkast naar mijn werkkamer laat gaan.


Als laatste is het belangrijk te weten dat ik gebruik maak van een Sonos play:5 voor de test. Een niet representatieve speaker. Evenals dat de ruimte nu één grote echokamer is die bas ontzettend lijkt te versterken. Ik ga de test zeker nog een keer doen, maar daarvoor wil ik (iets) verder zijn in de afwerking.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

MaxxMark

Citaat van: R op november  9, 2015, 09:42:31
Wat een mijlpaal inderdaad, gaaf stuk werk zeg. Mooi om te zien aan de foto, de massa straalt er vanaf.

Citaat van: longone op november  9, 2015, 13:17:37
superleuk om dit topic te volgen, ben zeer benieuwd naar het eindresultaat  :clapping:

Thanks! Anders ik wel ;)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

MaxxMark

Kleine update!

Vorige week lekker met glasvlies behang aan de gang geweest. In een dagje de muren rondom gedaan. Morgen wordt het plafond gedaan! :)





Met het halen van het behang ook meteen verf gehaald. NEt als in mn andere HT is het de kleur Graubraun geworden (Ral 8019). Deze keer in de latex variant "Pure Mat". In mn andere HT had ik "gewoon" mat en merkte dat daar toch enige reflectie in zat. Ben erg benieuwd hoe het uit gaat pakken. Na morgen de boel een dagje laten drogen en dan eens kijken of de verf er een beetje snel op gaat :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Sjaak_Banaan

Zo zo, dat ziet er al best mooi uit, hoewel ik niet goed kan zien hoe glad het is op die kleine fotootjes.

Kun je iets meer over dat behang vertellen?
Ik ken het nog niet, maar zou zomaar een alternatief kunnen zijn voor stucen of toch niet?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch KS-525-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

MaxxMark

Gewoon glasvlies behang, bestaat al weet ik hoe veel jaar :) Zit best een motiefje in in mijn geval, maar je hebt ze ook egaal glad. Stuc vervanger is het niet echt :)

mijn structuur:
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

R

Het kan wel als stuc vervanger, als je een hele fijne structuur uitzoekt.

Sjaak_Banaan

Citaat van: MaxxMark op november 24, 2015, 20:51:01
Gewoon glasvlies behang, bestaat al weet ik hoe veel jaar :) Zit best een motiefje in in mijn geval, maar je hebt ze ook egaal glad. Stuc vervanger is het niet echt :)

Dan ga ik toch eens even lezen, ik ben niet zo'n klusser, dus bijna alles is nieuw voor mij :P
Ik wil de muren in onze kelder straks ook wat strakker afwerken, ik dacht eerst aan laten stucen, maar misschien is dit ook wel iets. Misschien kan ik het zelfs zelf en scheelt het in de kosten, of is het moeilijk?
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch KS-525-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

MaxxMark

Glasvlies is een zeer goed alternatief! Voor behangbegrippen is het heel makkelijk verwerkbaar. Gewoon behangen kan erg moeilijk zijn. Glasvliesbehang is een heel stuk makkelijker. De grootste reden hiervoor is dat het makkelijk te verschuiven is als het er net op zit. Je kunt het aanduwen en vervormen om zo naden weg te duwen. Met onbehandeld glasvlies is het zelfs zo dat als het er op zit, je er zelfs nog lijm op kunt doen om het alsnog beter te laten zitten (het is namelijk een open structuur).

Het voordeel van voorbehandeld glasvlies is dat het iets stugger is en daardoor iets makkelijker recht blijft bij het aanbrengen. Nadeel is wel weer dat het geen open structuur meer heeft en daardoor is achteraf (als het net op de muur zit) corrigeren wat lastiger. Luchtbellen moet je dan bijvoorbeeld opensnijden , vullen met lijm, en daarna netjes dicht doen. In mijn geval geen probleem (omdat er donkere verf overheen gaat) maar ik kan me voorstellen dat als het een lichte muur blijft dat het wat nauw luistert.


Omdat je geen klusser bent weet ik niet zeker wat mijn advies is. Het is absoluut makkelijker dan behangen, maar het vergt ook wel een beetje oefening om het goed en snel te doen.


Overigens; een volledig gladde structuur van glasvlies is met recht vervanging van stucwerk, ofwel je moet er daarna nog iets mee doen. (structuur)verf of iets dergelijks. Anders is het heel erg egaal. Met een motiefje zoals ik gebruik is dat niet nodig. Ik heb het overal gebruikt waar ik geen speciale dingen met de muren doe (werkkamer, gangen, op toilet en badkamer boven de tegels/plafond, keuken, etc.). Na het aanbrengen een keer witte latex er overheen en je hebt een super nette muur!

En een laatst belangrijk puntje; het werkt heel makkelijk, maar hou er rekening mee dat het lastig is om er weer áf te halen :) Omdat het zo goed verlijmt met de muur is he zo dat, als je het op een (oude) gestucte muur gebruikt, de kans groot is dat je het stucwerk er mee af trekt :)

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Sjaak_Banaan

Bedankt voor je uitgebreide reactie. :)

Ik ben er gisteren ook al over gaan lezen en heb wat filmpjes op YouTube gekeken over hoe het werkt, dat moet wel lukken. Het viel me wel op dat alle ondergronden waarop het werd toegepast behoorlijk vlak waren.
In mijn geval is het schoon metselwerk, dus zal ik toch eerst een voorzetwandje moeten plaatsen met eventueel wat wol er tussen voor wat demping, extra werk dus t.o.v. stucen.

We zullen maar eens eerst de nagalm-meting afwachten en kijken of die demping nodig is, zo niet, dan is stucen waarschijnlijk beter. Maar als die voorzetwand er wel moet komen, dan is dit zeker een interessante optie :)

Dit topic ga ik ook in de gaten houden, mooi project man! ;)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch KS-525-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

MaxxMark

Thanks :)

In veel gevallen heb ik het in huis ook toegepast op gestucte muren. Of op gipsplaten (in mn HT). Als je er lichte verf op gaat doen is het wel aan te raden dat de ondergrond vlak is. Als je het donker gaat verven (zoals ik wil gaan doen) is het wat minder kritisch. Ik heb gewoon gipsvezelplaten die geschroefd zijn. Ik heb de schroeven zo veel mogelijk in de platen gedraaid maar sommigen steken net een beetje uit. Die zal je op lichte kleuren/wit wel gaan zien (evenals naden van gipsplaten). Bij donkere kleuren zal dat (veel) minder het geval zijn.

Met 'schoon metselwerk' denk ik dat je gewoon bakstenen bedoelt met cementvoegen? Of bijvoorbeeld (YTONG) Gipsblokken? Met metselwerk ben ik bang dat het te veel van het goede is en dat je zult moeten stucen. Met gipsblokken zal het wel mogelijk zijn (ik heb een complete wand tussen de slaapkamer en mn werkkamer van gipsblokken. Hier is direct glasvezel opgegaan.

De blokken waren:
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

luke2009

Ziet er erg strak uit, glasvlies werkt bij mij thuis ook prima. suc6

MaxxMark

Gisteren (vrijdag) is het laatste stuk plafond behangen met glasvliesbehang:



Was nog een behoorlijk gepruts bij de deur :\. Maar gelukkig een vader die bedreven is in het behangen van glasvliesbehang! Het plafond is wel het lastigste. Door het gewicht van het glasvlies is 2x een complete baan naar beneden gekomen nadat hij vastgezet was. Naarste daaraan is dat je weer lekker alles opnieuw mag lijmen en weer mag hannesen om de baan recht op het plafond te krijgen...

Vandaag begonnen met verven!

Ook mijn nieuwe ruimte wordt in Grijsbruin/graubraun ofwel RAL8019 gedaan. Niet compleet zwart, maar een warme aard-achtige kleur.

Het openmaken van de pot verf (Sikkens Alphacryl Pure Mat) gaf weer de vertrouwde kleur alsof je een gigantische pot Nutella hebt open gemaakt :)



Grootste verschil is dat het nu een "Pure Mat" variant is in plaats van "Mat".  Gecombineerd met het voorbehandelde glasvliesbehang was de dekking een flink stuk beter dan in mn oude HT. Maar nog altijd niet in één keer 100% dekkend. Ik ben dus blij dat ik direct 2 potten heb gehaald.

Om een foto uit mn oude thread te halen:


Links was laag 2 , rechts laag 1.  met de huidige verf ziet het er meer uit als 1, maar dan met af en toe een veeg 'lichter' (helaas geen foto van omdat er onvoldoende licht is om een goede vergelijking te maken)

Daarnaast ook traditiegetrouw Bob even afgezeken:


(zie ook: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=89109.msg1462106#msg1462106)

En daarna serieus aan de slag gegaan ::)

Interessant was dat de deur (Die donkerbruin is) tegen het witte glasvliesbehang er heel donker uit zag. Maar na het verven leek hij wel bijna grijs/grauw-wit:


het kleurverschil hier is niet als gevolg van slechte dekking zoals in de oude foto met laag 1 en 2, maar is het verschil tussen nat en droog

Maar, het resultaat van laag 1 is natuurlijk waar iedereen op wacht! Dus voor maximaal contrast een voor en na foto. Beiden vanuit (ongeveer) dezelfde hoek. Met dezelfde telefoon, met dezelfde hoeveelheid licht:


https://dl.dropboxusercontent.com/u/8997906/IMG_0353.jpg


https://dl.dropboxusercontent.com/u/8997906/IMG_0461.jpg

En uit een andere hoek:


https://dl.dropboxusercontent.com/u/8997906/IMG_0463.jpg

De vorderingen gaan opeens hard! Op het moment maak ik me alleen druk over de vloerbedekking. De vloerbedekking die ik wilde is niet meer leverbaar en moet dus opzoek naar een alternatief. Hopelijk vind ik die snel en kan die ook snel geleverd (en gelegd) worden. Dan kan daarna BB&G langskomen voor de akoestische meting.

Ook is het wachten tot m'n nieuwe scherm geleverd wordt. Die is al besteld en als het mee zit wordt die rond 10 december geleverd. Vanaf dat moment is het mogelijk om de omloop/ophanging voor het scherm te gaan maken. Daarna maar eens kijken hoe het verder gaat :)

Ik heb stiekeme hoop dat het misschien voor het eind v/h jaar af komt. ::) Maar ik ben een beetje bang dat het pas januari wordt...
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com