Tevreden met mijn Klipsch'en, maar toch... [Tannoy Devon!]

Started by Douma, September 1, 2010, 12:57:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

solitaire

Saul Bernard Marantz passed away in 1997 aged 86
Hinterm Horizont geht's weiter.

Douma

Quote from: Alex Groningen on September  1, 2010, 17:15:41
Kom anders eens een keer samen met Jeroen langs. Kan je hier luisteren of de Usher wel jouw sound is.

Als die sound ook voor modellen uit lagere series opgaat dan neem ik dat aanbod graag aan. Anders vrees ik voor mijn eerste zuurverdiende centen.:P

Quote from: stone56 on September  1, 2010, 17:27:25
Voor modificatie van de Klipsch kun je contact opnemen met S B  Marantz.

Dat heb ik toevallig een paar dagen geleden al gedaan.:) Is verder niks uitgekomen en ik twijfel ook of ik mijn doel daarmee bereik.

Quote from: solitaire on September  1, 2010, 17:34:59
Saul Bernard Marantz passed away in 1997 aged 86

Jij bent zeker de grappigste thuis. ;) :D
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Marvin....

Quote from: Douma on September  1, 2010, 16:55:56
Die DMT 10 vertrouw ik alleen niet helemaal. Er is de laatste tijd een oplichter actief op Marktplaats met valse advertenties. De verkoper van de DMT 10 komt ineens uit het niets met meerdere sets luidsprekers. Ik sta daar wat wantrouwig tegenover.
Zo vaak kom ik niet meer op marktplaats, ben momenteel een tevreden gebruiker....  ;D
Dat is me dus niet opgevallen...

Alex Groningen

Quote from: Douma on September  1, 2010, 18:22:11
Als die sound ook voor modellen uit lagere series opgaat dan neem ik dat aanbod graag aan. Anders vrees ik voor mijn eerste zuurverdiende centen.:P


Tja, daar kan ik je jammer genoeg geen antwoord opgeven. Mischien dat Sander (Xander32) je hiermee kan helpen. Hij heeft de MD 1 gehad en heeft nu monitoren van Usher. Dus als iemand hier een antwoord op zou kunnen geven dan is hij het wel.

Douma

Quote from: Alex Groningen on September  1, 2010, 19:08:38

Tja, daar kan ik je jammer genoeg geen antwoord opgeven. Mischien dat Sander (Xander32) je hiermee kan helpen. Hij heeft de MD 1 gehad en heeft nu monitoren van Usher. Dus als iemand hier een antwoord op zou kunnen geven dan is hij het wel.

Ach, ook zonder die kennis kom ik graag eens bij je luisteren.:)
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Douma

Quote from: Douma on September  1, 2010, 15:43:41
Ik zie dat er een setje PMC TB2s te koop staat voor 450 euro. Is dit goedkoop, duur, of gewoon marktconform?

Iemand die mij hier een antwoord op kan geven?

En zijn er mensen beken met het merk Swans? Er staat een setje Swans D3.2F te koop. Niet moeders mooiste, maar als de eigenschappen bij mijn wensen in de buurt komen, de moeite waard om eens te beluisteren.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Alex Groningen

Quote from: Douma on September  2, 2010, 07:34:01
Ach, ook zonder die kennis kom ik graag eens bij je luisteren.:)


Laat het me maar weten wanneer je tijd heb om langs te komen.

johnhifi

Quote from: Douma on September  2, 2010, 07:36:50
Iemand die mij hier een antwoord op kan geven?

450 euro is voor een setje in minder goede optische staat een redelijke prijs. Een set in betere staat zal rond de 750 euro liggen.
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Douma

Quote from: Alex Groningen on September  2, 2010, 08:17:26

Laat het me maar weten wanneer je tijd heb om langs te komen.

Ik heb je een pb gestuurd.
Quote from: johnhifi on September  2, 2010, 08:34:35
450 euro is voor een setje in minder goede optische staat een redelijke prijs. Een set in betere staat zal rond de 750 euro liggen.

Dank je. Jammer dat het setje voor mij redelijk ver weg staat. Anders zou ik ze wel even zijn gaan beluisteren. Misschien moet ik een oproep plaatsen voor mensen dichter in de buurt die een PMC set hebben staan.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Alex Groningen


GPO

Quote from: Douma on September  1, 2010, 12:57:12
...
- Een 'directe' klank. Hoeft niet zo "in-your-face" te zijn als de Klipsch'en, maar een beetje is wel prettig.
- Punch in het laag
- Laag tot in ieder geval 40Hz.
- Vocalen met body
- Rustiger, gerafineerder hoog.
- In staat tot flinke geluidsniveaus. Het hoeft de Klipsch'en niet te evenaren (mijn oren geven het eerder op), maar ik hou soms van een stevig potje knallen.
...

Hoi,

Wel eens aan de wat oudere Infinity Kappa gedacht? Bijvoorbeeld een Kappa 7.2i of Kappa 8.2i of nog wat ouder; de Kappa 8? Die hebben echt wel deze eigenschappen en zijn niet zo heel duur op de 2e hands markt. Ik ben al jaren een tevreden luisteraar naar de Kappa's. Die Polydome's en de Emit tweeters zijn echt goed.... :music:

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

erik s.

misschien is de RF-5 wel wat voor je. heeft alles wat je bevalt aan je RF-3, maar heeft een veel mooiere hoorn.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

solitaire

Quote from: Douma on September  2, 2010, 07:36:50
Iemand die mij hier een antwoord op kan geven?

En zijn er mensen beken met het merk Swans? Er staat een setje Swans D3.2F te koop. Niet moeders mooiste, maar als de eigenschappen bij mijn wensen in de buurt komen, de moeite waard om eens te beluisteren.

In de Duitstalige landen is Swans redelijk bekend. Mijn ervarings is alleen wel dat er niet echt sprake is van een house-sound: verschillende modellen kunnen erg uiteenlopend gevoiced zijn.

De D3.2F staat niet in mijn overzicht van beluisterde apparatuur, dus specifiek kan ik je geen antwoord geven op je vraag.



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Douma

Quote from: GPO on September  2, 2010, 10:40:45
Hoi,

Wel eens aan de wat oudere Infinity Kappa gedacht? Bijvoorbeeld een Kappa 7.2i of Kappa 8.2i of nog wat ouder; de Kappa 8? Die hebben echt wel deze eigenschappen en zijn niet zo heel duur op de 2e hands markt. Ik ben al jaren een tevreden luisteraar naar de Kappa's. Die Polydome's en de Emit tweeters zijn echt goed.... :music:

GPO

Nee, nog niet stilgestaan bij de Infinity Kappa. Ik heb zelf ooit een set Infinity Reference Studio Monitor gehad. Deze maakte gebruik van de oude emit tweeter. Ik heb deze alleen nooit fatsoenlijk op kunnen stellen en er kritisch naar geluisterd.
Bedankt voor de tip. Maar zou mijn Roksan voldoende zijn om een stel Kappa's aan te sturen? Ik meende dat deze nogal veeleisend zijn. Wat wel zou kunnen, budgetair gezien, is voor een stel Kappa 7's te gaan en dan er een extra eindversterker om te biampen bij te kopen. Of de Roksan toch wegdoen en een stevigere versterker voor terug te kopen. Let wel, dit is puur even een brain-fart.

Quote from: erik s. on September  2, 2010, 11:26:21
misschien is de RF-5 wel wat voor je. heeft alles wat je bevalt aan je RF-3, maar heeft een veel mooiere hoorn.

Ik heb daar even aan gedacht, maar ben een beetje bang dat de verbetering niet groot genoeg zal zijn. Het schijnt dat de RB-75 de hoorn deelt met de RF-7. Dit lijkt me dan een betere keuze aangezien de RF-7 te groot en te duur is.

Quote from: solitaire on September  2, 2010, 11:50:47
In de Duitstalige landen is Swans redelijk bekend. Mijn ervarings is alleen wel dat er niet echt sprake is van een house-sound: verschillende modellen kunnen erg uiteenlopend gevoiced zijn.

De D3.2F staat niet in mijn overzicht van beluisterde apparatuur, dus specifiek kan ik je geen antwoord geven op je vraag.



W.

Ik heb inmiddels wat gelezen over de Swans luidsprekers en dit lijkt mij inderdaad niet een kandidaat. Er wordt namelijk vaak over een 'gentle' weergave gesproken.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Douma

Ik heb aan de startpost de eis toegevoegd dat in het geval van een vloerstaander, deze niet hoger dan 90cm mag zijn ivm mijn projectiescherm.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Miesepies

Zie allerlei speaker merken/types langs komen... maar misschien zou je jou probleem ook kunnen aanpakken met wijzigingen in bekabeling, source en/of versterking of akoestiek ?

SB MARANTZ

Marantz tube gear.

Klipsch RF-7 modified by SB Marantz
classicmarantz@gmail.com

Douma

Quote from: Miesepies on September  2, 2010, 12:24:18
Zie allerlei speaker merken/types langs komen... maar misschien zou je jou probleem ook kunnen aanpakken met wijzigingen in bekabeling, source en/of versterking of akoestiek ?

Ik heb inmiddels geconstateerd dat de tweeter van de Klipsch'en de zwakste schakel is. Het is niet alleen een beetje tunen van een verder goed systeem. Er is in de basis al iets niet goed. Dit zal ik niet met kabels gaan oplossen. Wat akoestiek betreft heb ik een zeer gedempte ruimte. Mijn ervaringen tot nu toe zijn hoe 'harder' en ruimte, hoe meer reflecties en hoe onrustiger de hoogweergave. Ik heb al eens andere versterkers geprobeerd. Waaronder de Audio Analogue Primo Cento VT en de Musical Fidelity A3.2. Beide legden meer nadruk op mijn probleem dan de Roksan dit doet. Daarom is de Roksan gebleven.

Vandaar dat ik mij richt op andere luidsprekers.

"Nothing lasts, but nothing is lost."

Douma

Ik zie dat van de Kappa modellen een groot gedeelte te groot is. De Kappa 7 zou nog net kunnen, maar de Kappa 7i of de Kappa 8 zijn alweer te groot. Zelfs de Kappa 6i is eigenlijk te groot.:) Ik vind de Kappa 7 wel prachtig om te zien.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

GPO

Quote from: Douma on September  2, 2010, 12:41:23
Ik zie dat van de Kappa modellen een groot gedeelte te groot is. De Kappa 7 zou nog net kunnen, maar de Kappa 7i of de Kappa 8 zijn alweer te groot. Zelfs de Kappa 6i is eigenlijk te groot.:) Ik vind de Kappa 7 wel prachtig om te zien.

Ja, daar staan Kappa's bekend om: ze zijn niet klein. Alhoewel de 6.2 die ik heb behoorlijk bescheiden van afmetingen zijn.... wel groter dan 90 cm, dus geen optie voor jou. Of je moet je projectie-scherm hoger hangen??

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Rody

Ik denk dat de AVI ADM9.1 met subwoofer ook wel wat voor je kan zijn.

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

Douma

Quote from: Rody on September  2, 2010, 16:22:07
Ik denk dat de AVI ADM9.1 met subwoofer ook wel wat voor je kan zijn.

Dan heb je blijkbaar over mijn budget heengelezen.:P Ik ben al tijden benieuwd naar het AVI spul, maar het geld heb ik gewoon niet liggen. 800 euro totaal is echt even mijn max.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Rody

Er staat een 2e hands paartje te koop op het forum. De Roksan versterker kun je dan ook verkopen (levert weer wat centen op). Eventueel later dan de sub erbij.

Andere mooie optie is de Neutron 5 (€495pp), de Neutron 2.1 sub (met ingebouwde versterkers voor de speakers) en dan de Roksan verkopen.

Douma

Quote from: Rody on September  2, 2010, 18:47:27
Er staat een 2e hands paartje te koop op het forum. De Roksan versterker kun je dan ook verkopen (levert weer wat centen op). Eventueel later dan de sub erbij.

Andere mooie optie is de Neutron 5 (€495pp), de Neutron 2.1 sub (met ingebouwde versterkers voor de speakers) en dan de Roksan verkopen.
De ADM9.1 is voor mij geen optie om de volgende reden. Ik heb allerlei wensen en beperkte fondsen. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik voorlopig niet in audio ga investeren. Daarom is later een subwoofer, buiten mijn budget om, bijkopen geen optie. De 800 euro die ik tot mijn beschikking heb haal ik uit de verkoop van mijn luidsprekers, subwoofer + versterker en vacatiegeld.:)

De Avi Neutron + sub is het overwegen waard. Ben ik wel erg benieuwd naar. Ik weet alleen nog niet of ik mijn Roksan wel wil missen.;)
"Nothing lasts, but nothing is lost."