Pronto ervaringen, verhalen

Gestart door blue-eyes, augustus 25, 2010, 13:33:06

Vorige topic - Volgende topic

fugazi_2009

Citaat van: jaco op augustus 30, 2010, 21:05:45
Het nadeel van die pagina up/down is weer dat je door alle pagina's onder een device kunt lopen..
Je kunt wel met een stukje code zelf bepalen welke wel en niet te zien zijn :)
Handig voor de niet geschikt voor kinderen zenders, maar daar kijkt niemand naar natuurlijk  ;)

Ik heb geen kinderen  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Ik heb de stroompagina ook af. Maar toch even door de prontofiles van anderen gelopen. En die van CoSo is wel erg gaaf. Die maar even schaamteloos gejat. Met dank aan CoSo (2e plaatje).

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Valkyrie

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 30, 2010, 21:35:47
Ik heb de stroompagina ook af. Maar toch even door de prontofiles van anderen gelopen. En die van CoSo is wel erg gaaf. Die maar even schaamteloos gejat. Met dank aan CoSo (2e plaatje).

Alleen de uitlijning van de knopjes recht zetten en dan ziet dit er ook weer erg gaaf uit! ;)
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

blue-eyes

Citaat van: Valkyrie op augustus 30, 2010, 21:39:04
Alleen de uitlijning van de knopjes recht zetten en dan ziet dit er ook weer erg gaaf uit! ;)

Done.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

riwi

Jaco,

Ik heb het grootste gedeelte van je script gebruikt. Dank je.

Ik zie nu volume standen op m'n pronto. Leuk :)
Moet het nog wel wat mooier maken. Ik heb nu de hele result regel in het display gezet met een widget("panel").label = result; :) Om te testen of ik uberhaupt wat kreeg.

Ik heb eerst met de simulator zitten spelen totdat ik bedacht dat de sim geen contact met de extender kan maken en dus nooit kan werken.
Daarna heb ik een poos met serial[1] zitten te werken denkende dat dat com1 is. maar nadat ik serial[0] heb genomen krijg ik daadwerkelijk ook data binnen uit com1 :)

Ook moest ik eerst een "STAT AUTO" commando naar de SSP800 sturen anders blijft het stil uit de SSP.
En ik zag dat je als terminator "r" had. Ik denk dat dat "\r" moest zijn? Of was de backslash met opzet weg gelaten?

En een mailtje gestuurd naar jvb om te vragen of ze een rs232 in mijn Oppo kunnen bij plaatsen. Anders moet ik upgraden naar een 83SE, dat kan ook.

jaco

serial[1] is een extender ingesteld op code 1  ;D

Mijn serial8 in het voorbeeld is de 4e poort op de 2e extender..

Fijn dat het werkt.

Ik zet de informatie op het scherm op een simpele manier:

CF.widget("AMPSOURCE").label = myAMP.source;       
CF.widget("AMPPRESET").label = myAMP.preset;
CF.widget("AMPVOLUME").label = myAMP.volume;

Dit staat op een page script en deze widgets moeten op dezelfde page staan.
Je moet ook een bitmap (leeg vlakje wat ook trasparant mag zijn) de goede prontoscript naam geven, dus AMPSOURCE etc. Anders komt er nooit wat op je scherm.

Er wordt op device nivo (in prontoscript) een variabele gevuld myAMP.source  (Array met meer members) en deze wordt in een page (weer met prontoscript) dus op het scherm gezet.

jaco

Citaat van: riwi op augustus 30, 2010, 22:53:02
En ik zag dat je als terminator "r" had. Ik denk dat dat "\r" moest zijn? Of was de backslash met opzet weg gelaten?
Dat verschilt per device. Daarom gebruik ik een losse terminator variable om de code wat meer generiek te hebben.

riwi

Ja zo ongeveer : extender[0] is de extender met het wieltje op 0 (de mijne dus).
En serial[0] is de com poort gelabeld com1

Ik kwam er ook achter dat de vergelijkingen in de if statements "==" moeten hebben en niet "=", anders overschrijf je de "result" string ipv dat je een vergelijking doet.

Het werkt nog niet helemaal lekker. Met "STAT AUTO" komt de SSP met meerdere regels achter elkaar. Dat gaat niet helemaal goed.
Ik denk dat ik periodiek "STAT MAIN", "STAT AUDIO" en "STAT VIDEO" commando's ga sturen en het resultaat daarvan in de variabelen ga opslaan om weer te geven in de widgets.
Dan heb ik nog dat "STAT MAIN" 2 regels oplevert : 1 met de huidige input en 1 met de huidige volume stand. Beide wil ik wel in een widget weer geven.

Ik puzzel nog weer even verder :)

Citaat van: jaco op augustus 31, 2010, 07:44:17
serial[1] is een extender ingesteld op code 1  ;D

Mijn serial8 in het voorbeeld is de 4e poort op de 2e extender..

Fijn dat het werkt.

Ik zet de informatie op het scherm op een simpele manier:

CF.widget("AMPSOURCE").label = myAMP.source;       
CF.widget("AMPPRESET").label = myAMP.preset;
CF.widget("AMPVOLUME").label = myAMP.volume;

Dit staat op een page script en deze widgets moeten op dezelfde page staan.
Je moet ook een bitmap (leeg vlakje wat ook trasparant mag zijn) de goede prontoscript naam geven, dus AMPSOURCE etc. Anders komt er nooit wat op je scherm.

Er wordt op device nivo (in prontoscript) een variabele gevuld myAMP.source  (Array met meer members) en deze wordt in een page (weer met prontoscript) dus op het scherm gezet.

fugazi_2009

Citaat van: riwi op augustus 31, 2010, 12:49:48
Ik kwam er ook achter dat de vergelijkingen in de if statements "==" moeten hebben en niet "=", anders overschrijf je de "result" string ipv dat je een vergelijking doet.

Yep, standaard javascript (en c/c++) functionaliteit.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Teejoo

@Riwi: ik ben erg blij dat jij een extender hebt gekocht  :D

Als ik dit zo lees, dan zou ik zelfs met Rob z'n hulp niet ver zijn gekomen..

jaco

Citaat van: riwi op augustus 31, 2010, 12:49:48
Het werkt nog niet helemaal lekker. Met "STAT AUTO" komt de SSP met meerdere regels achter elkaar. Dat gaat niet helemaal goed.
Ik denk dat ik periodiek "STAT MAIN", "STAT AUDIO" en "STAT VIDEO" commando's ga sturen en het resultaat daarvan in de variabelen ga opslaan om weer te geven in de widgets.
Dan heb ik nog dat "STAT MAIN" 2 regels oplevert : 1 met de huidige input en 1 met de huidige volume stand. Beide wil ik wel in een widget weer geven.

Ik puzzel nog weer even verder :)

Deze problemtiek komt voort uit sychrone communicatie.

Je stuurt 1 commando, en je leest er 1 uit. Als er 2 komen werkt dat niet meer.

Vandaar dat ik je mijn methode aanraadde (asychroon). Die zal niet de beste mogelijkheid zijn, maar het werkt wel.

Het komt erg kortweg op het volgende neer.

Op activity nivo draaien een aantal functies.

1 - data naar seriele devices sturen (1 functie voor alle interface)
    Als er iets binnenkomt (aangestuurd vanuit een page) wordt het verstuurd.

2 - data naar IR interfaces sturen (1 functie voor alle interfaces)
    Als er iets binnenkomt (aangestuurd vanuit een page) wordt het verstuurd.

3 - functie voor elke seriele interface om de terugkoppeling op te vangen.
    Deze functie start zichzelf elke 100 miliseconde opnieuw op en voert zichtzelf dan 1 keer uit.
    Er wordt naar de poort gekeken, als er data ontvangen wordt, wordt dit in variabelen opgeslagen.

Op elke page (bij mij is dat min of meer een device, maar die kan ook meer pages zijn natuurlijk)
draait 1 loop (100 miliseconden)
In die loop wordt gekeken of er iets in de toetsbuffer zit, als dat zo is wordt er maximaal 1 element uit gehaald, en dit wordt afgehandeld (een RS-232 of IR commando) door de functie 1 en/of 2 op activity nivo aan te roepen.
Er wordt ook gekeken of er nieuwe data in de variabelen staat, als dat zo is wordt het scherm geupdate.

op widget of hardkey nivo plaats je een element in de toestbuffer. Of natuurlijk 2 of 10 etc.

Je koppelt dus de toetsdrukken los van het verzenden en ontvangen van signalen.
Dit voorkomt dat je door het bijvoorbeeld veel drukken op de volume toets de interface locked. Of dingen niet van de seriele poort kunt halen (als je te lang wacht wordt het overschreven door de volgende melding die je device doet)

riwi

Ik laat de PollSerial1 functie gewoon draaien om de 100ms in de activity. Net als jij hebt. Ik doe geen synchrone acties met de match functie (stuur commando en wacht op antwoord).
Maar als het AUDIO signaal niet wijzigt komt de SSP nooit met een regel over het AUDIO signaal. Ik zal dit dus wel periodiek of via toetsdruk op moeten vragen met een commando.
Ik maak dus een tweede functie die in de activity moet draaien en misschien ieder 2 seconden de benodigde zaken opvraagt bij de SSP. Het uitlezen kan dan wel via de PollSerial1 functie.

Het loskoppelen van toetsdrukken en de acties is een stap verder inderdaad. Voorlopig laat ik de pronto gewoon IR naar de apparaten sturen en ga ik niet via de extender daarvoor.

@fugazi : dat van die "=" en "==" wist ik, maar zo stond het in het voorbeeld van Jaco, vandaar dat ik het opmerkte. Er is ook nog een "===" waarbij de type van de operands hetzelfde moet zijn in prontoscript.

@Teejoo : Als je eenmaal een begin hebt valt het wel mee hoor. Kwestie van consequent door/aan modderen :)

't is wel handig om bv. met putty met de PC te connecten naar de SSP. Je kan dan zelf de commando's typen en zien wat de SSP er op terug stuurt. Daar kan je dan het script weer op aanpassen.

Weet iemand hoelang de buffer is van de seriele poort op de extender? Is dat 16 bytes?
Als ik STAT MAIN doe krijg ik : "SY MAIN 1 OPPO HDMI" terug en op de tweede regel daarna "SY VOLR -45.0"
m.a.w. als ik lange input namen heb loop ik uit de UART buffer van 16 bytes

jaco

Mijn voorbeeld was uit het hoofd geschreven voor iemand die vragen stelde over een Oppo..

= en == kom je heel snel achter meestal  ;D

jaco

Citaat van: riwi op augustus 31, 2010, 13:57:04
Maar als het AUDIO signaal niet wijzigt komt de SSP nooit met een regel over het AUDIO signaal. Ik zal dit dus wel periodiek of via toetsdruk op moeten vragen met een commando.
Ik maak dus een tweede functie die in de activity moet draaien en misschien ieder 2 seconden de benodigde zaken opvraagt bij de SSP. Het uitlezen kan dan wel via de PollSerial1 functie.
Dat ziet er uit als een goede oplossing inderdaad.
Die PollSerial1 vangt inderdaag domweg alles op wat binnenkomt.

Je kunt opdezelfde manier als PollSerial1 zichzelf aanroept een andere functie maken die elke 2 seconde de functie aanroept om iets naar de seriele poort stuurt voor die audio stream.

riwi

Werkt redelijk nu. Kwa timing moet ik nog wel iets sleutelen. Soms mist ie de output van een commando. Redelijk reproduceerbaar.
Ik geef 5 commando's :
SendSerialCommand("STAT TEMP");
SendSerialCommand("STAT VIDEO");
SendSerialCommand("STAT AUDIO");
SendSerialCommand("STAT MAIN");
SendSerialCommand("STAT MODE");

De eerste process ik (nog) niet, maar de 2de heeft soms geen resultaat. Ik wil de tekst velden nog wijzigen in een soort button, zodat je een refresh van alleen dat veld triggert als je er op drukt.
Pollen doe ik nu om de 75ms. En commando's herhalen om de 3 seconden.
Zo ziet het er nu uit :

Op zich ben ik al redelijk tevreden met hoe het werkt.

blue-eyes

Blij dat ik 'm verkocht heb, blij dat jij er gelukkig mee bent :D

Ik heb mijn look (definitief: geen idee :D ) bepaald voor de komende tijd. In de Pronto zit een config die werkt, maar die was bedoeld om te testen, etc.

Onderstaand een eerste plaatje om een idee te geven van de looks:

Teejoo

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 31, 2010, 22:21:44
Blij dat ik 'm verkocht heb, blij dat jij er gelukkig mee bent :D

Ik heb mijn look (definitief: geen idee :D ) bepaald voor de komende tijd. In de Pronto zit een config die werkt, maar die was bedoeld om te testen, etc.

Onderstaand een eerste plaatje om een idee te geven van de looks:

Ben je toch ook maar voor de carbon look gegaan. Ik ben die van mij ook aan het ombouwen.

blue-eyes

Ik vind die toch wel erg strak. Ik heb wel bewust een andere dan Jack opgezocht. Het internet staat er vol mee.

Daarnaast nog een andere beslissing gemaakt. Ik ga niet per device ELK knopje en functie erop zetten. Alleen die ik het meest gebruik. Zie de Oppo scherm. Meer als dat gebruik ik niet.
Ik heb nu een config waarin alles zit. Als ik een middag ga pielen zet ik die config er wel even op. Natijds de normale config er weer op.

En uiteraard activities maken.

Teejoo

Citaat van: Blue-Eyes op september  1, 2010, 11:16:08
Daarnaast nog een andere beslissing gemaakt. Ik ga niet per device ELK knopje en functie erop zetten. Alleen die ik het meest gebruik. Zie de Oppo scherm. Meer als dat gebruik ik niet.
Ik zou dus wel alle knoppen erop zetten, of je moet ze echt nooit hoeven te gebruiken. Je kunt dit toch gewoon op een andere devicepagina zetten. Dan heb je er geen last van in het dagelijks gebruik, maar je hoeft ook niet naar de originele ab te zoeken + batterijen...

blue-eyes

Dat kan ook.
Maar waarom iets erop als je het niet gebruikt?

als voorbeeld voor de te kiezen modes. Ik gebruik alleen DISCRETE. Waarom dan de overig 217 ( :) ) modes erop zetten?
Config: Ik heb er drie, dus die drie zijn afdoende (MC, stereo en stereo+sub).

Ik denk dat ik met 1 pagina de Classé heb op mijn pronto (met de hardbuttons erbij).

Teejoo

Citaat van: Blue-Eyes op september  1, 2010, 11:25:00
Dat kan ook.
Maar waarom iets erop als je het niet gebruikt?

als voorbeeld voor de te kiezen modes. Ik gebruik alleen DISCRETE. Waarom dan de overig 217 ( :) ) modes erop zetten?
Config: Ik heb er drie, dus die drie zijn afdoende (MC, stereo en stereo+sub).

Ik denk dat ik met 1 pagina de Classé heb op mijn pronto (met de hardbuttons erbij).
Ik kom met de Classé toch echt niet uit op 1 pagina, en dan heb ik alleen maar met de surroundmodes 'opgevuld'.  De andere knoppen gebruik ik toch wel (eens) hoor.

blue-eyes

De set is goed ingesteld, daar verander ik  niet veel aan.
En, met OSD en de hardbuttons kom je overal. Alleen niet altijd zo simpel als met een directe discrete IR code.

Ik denk zelf:

- input (6 stuks)
- configs (3 stuks)
- modes (1)
- info (1)
- Home (1)

En volume, menu, etc. via de hardbuttons.

Ok, dat worden er dan anderhalve pagina.

jaco

Citaat van: riwi op augustus 31, 2010, 22:15:30
Werkt redelijk nu. Kwa timing moet ik nog wel iets sleutelen. Soms mist ie de output van een commando. Redelijk reproduceerbaar.
Ik geef 5 commando's :
SendSerialCommand("STAT TEMP");
SendSerialCommand("STAT VIDEO");
SendSerialCommand("STAT AUDIO");
SendSerialCommand("STAT MAIN");
SendSerialCommand("STAT MODE");

De eerste process ik (nog) niet, maar de 2de heeft soms geen resultaat. Ik wil de tekst velden nog wijzigen in een soort button, zodat je een refresh van alleen dat veld triggert als je er op drukt.
Pollen doe ik nu om de 75ms. En commando's herhalen om de 3 seconden.

Op zich ben ik al redelijk tevreden met hoe het werkt.
Je kunt natuurlijk aan de timing sleutelen.

Ik heb 100 miliseconde omdat je in het algemeen toch niet zo veel berichten krijgt (sommige devices babbelen heel veel) en omdat ik iets van 7 devices had lopen. Ze moeten toch allemaal aan de beurt komen.
Als je maar 1 device gebruikt, en alles asychroon oplost kun je de poll tijd wel een stuk korter gaan maken.

jaco

Citaat van: riwi op augustus 31, 2010, 22:15:30
Ik wil de tekst velden nog wijzigen in een soort button, zodat je een refresh van alleen dat veld triggert als je er op drukt.
Dat is niet zo moeilijk. Je plaatst gewoon een widget (bitmap of wat dan ook) en hangt daar een prontoscript scriptje in wat de sendserial aanroept met de refresh actie voor de Classe.
Je moet dit panel ook een prontoscript naam geven uiteraard, en dan kun je in de prontoscript code van de page waar dit panel op staat er gewoon een variable inschrijven wat je nu al doet.
En dan heb je een dynamishc geupdate knop die je in kunt drukken om een actie te ondernemen.

Het is wel een erg goed idee eigenlijk. Zou zou je ook een power toggle kunnen maken.

Je kunt namelijk in prontoscript een bitmap aan en uit zetten. Als je op dezelfde plaats nu een rode en een groene powerstatus icoon maakt, dan kun je deze dus afhangkelijk van de status rood of groen maken, en hem ook als indrukbare knop gebruiken. Lekker compact en strak !!

Een widget aan of uit zetten gaat zo:

uit: widget("group1").left=576; widget("group1").top=98; widget("group1" ).visible = false;
aan: widget("group1").left=576; widget("group1").top=98; widget("group1" ).visible = true;

Voorbeeld van powerknop met testen op een variable erbij:

widget("PowerOn").left=408; widget("PowerOn").top=78;
widget("PowerOff").left=408; widget("PowerOff").top=78;
if ( myAmp.state == 1)
   {  widget( "PowerOn" ).visible = true;  widget( "PowerOff" ).visible = false;}
else
   {  widget( "PowerOn" ).visible = false; widget( "PowerOff" ).visible = true;}

Je drukt wel waarschijnlijk beide knoppen tegelijk in (ook al zie je er maar 1 staan), dus daar moet je ook een paar regels code voor schrijven, want anders stuur je een aan en uit opdracht op hetzelfde moment..
Dit weet ik niet zeker zonder te testen, maar je kunt een debug panel aanzetten en alleen iets naar dat debugpanel printen, en dan weet je direct wat gebeurd.

Ro

Citaat van: jaco op september  1, 2010, 12:15:51
Je kunt namelijk in prontoscript een bitmap aan en uit zetten. Als je op dezelfde plaats nu een rode en een groene powerstatus icoon maakt, dan kun je deze dus afhangkelijk van de status rood of groen maken, en hem ook als indrukbare knop gebruiken. Lekker compact en strak !!

Op deze manier kun je ook de kleur van de tekst in de button aanpassen. Voor de powertoggle kleurt de tekst rood als het apparaat uit staat en groen als hij aan staat.

Ik zal vanavond wel een screenshot posten van wat ik nu heb. Ook mijn setup is gebaseerd op de logica (en code) van Jaco. :) Ik heb er paar maanden niet aan gewerkt, maar wordt nu weer enthousiast om er verder mee te gaan naar aanleiding van dit topic.
Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920